Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika wat kost het en waar begin ik?
-
- Amerika-newbie
Emigreren naar Amerika wat kost het en waar begin ik?
Allereerst maar even voorstellen. Ik ben Desiree, nederlandse en getrouwd met David een amerikaan. Samen hebben we drie kinderen en wonen we in Nederland. David is alweer 16 jaar in Nederland en is zelfstandig ondernemer. Afgelopen zomer op familiebezoek geweest in Illinois Rockford en Iowa Des Moines. Nu weten we toch wel zeker dat we er voor willen gaan om te emigreren naar Amerika. Maar waar begin je? Allereerst wil ik toch wel weten wat voor kosten daaraan verbonden zijn, je moet tenslotte in ieder geval al je electrische apparatuur opnieuw aanschaffen. Verder kost het ook wel wat om wat spulletjes te laten verschepen. En dan waar gaan we wonen en wat voor criteria gebruik je daarvoor? Is het wellicht handig bij familie in de buurt te gaan wonen of is de economische markt ergens anders beter? Wat is nu precies het verschil tussen de schoolsystemen? Mijn oudste zoon Wesley is 13 en gaat nu naar het voortgezet onderwijs maar dat is nog geen highschool. Waar ga je shoppen voor een huis of waar vind je huurhuizen die aangeboden worden? En kan ik zomaar het land in op basis van het staatsburgerschap van mijn echtgenoot of moeten de kinderen ik een visum hebben. En als ik daar wil werken moet ik dan een greencard hebben of niet? En is er een groot verschil in lonen voor vergelijkbare banen? Ik weet het!!!..... dat zijn heel veel vragen maar ik hoop dat velen mijn bericht lezen en iedereen een stukje kan beantwoorden. Dit lijkt me een goede plek om te beginnen met plannen van onze emigratie naar the States.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Desiree
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Desiree
- coukie
- Amerikafan
- Partner van: Erwin
Hallo Desiree,
Ik heb hier ook nog maar pas dit forum ontdekt want ik ook zat met een heleboel vragen!
ik ben ook nog maar een groentje in heel die papier winkel maar ik heb hier in ieder geval al heel wat opgestoken van de reacties en tips die ik heb gekregen, en ben ook al eens deftig gaan googelen wat ook heel wat info oplevert
wij zijn van plan om naar het zuiden te emigreren, louisiana/shreveport meerbepaald en ik heb dus gewoon shreveport ingegeven op google en van daaruit kan je heel wat richtingen uit i.v.m. huisvesting, scholen enz..........
maar in elk geval zullen ze je hier wel op de goeie weg kunnen zetten
veel succes alvast
groetjes Maureen
Ik heb hier ook nog maar pas dit forum ontdekt want ik ook zat met een heleboel vragen!
ik ben ook nog maar een groentje in heel die papier winkel maar ik heb hier in ieder geval al heel wat opgestoken van de reacties en tips die ik heb gekregen, en ben ook al eens deftig gaan googelen wat ook heel wat info oplevert

wij zijn van plan om naar het zuiden te emigreren, louisiana/shreveport meerbepaald en ik heb dus gewoon shreveport ingegeven op google en van daaruit kan je heel wat richtingen uit i.v.m. huisvesting, scholen enz..........
maar in elk geval zullen ze je hier wel op de goeie weg kunnen zetten

veel succes alvast
groetjes Maureen
Zozo Desiree,
Dat zijn nog al wat vragen.
Bij deze wil ik je graag door verwijzen naar USADutch Dit is een website speciaal voor Amerikaans/Nederlandse stellen die willen emigreren. Je kunt hier een heleboel antwoorden op je vragen vinden.
Begin daar gewoon eens met zoeken, het is een hele handige website die mijn man en mij tot op heden al heel erg op weg geholpen heeft.
Succes!
Dat zijn nog al wat vragen.

Bij deze wil ik je graag door verwijzen naar USADutch Dit is een website speciaal voor Amerikaans/Nederlandse stellen die willen emigreren. Je kunt hier een heleboel antwoorden op je vragen vinden.

Begin daar gewoon eens met zoeken, het is een hele handige website die mijn man en mij tot op heden al heel erg op weg geholpen heeft.

Succes!
onze blog - Bouwmanfamily
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Emigreren naar Amerika wat kost het en waar begin ik?
Zoals je zelf al aangaf: alle elektrische apparatuurDesiree schreef:Allereerst wil ik toch wel weten wat voor kosten daaraan verbonden zijn
Denk verder ook nog:
medische keuring
kosten om jouw papieren in orde te krijgen op de ambassade
inentingen voor je kinderen (Amerikaanse scholen eisen heel wat inentingen, is afhankelijk van de staat waar je gaat wonen)
verhuis (40 feet container van België naar New Jersey, allemaal ingepakt en uitgepakt door de verhuisfirma kost zo'n 8500 euro)
...
Werkgelegenheid is inderdaad belangrijk (weet niet wat voor soort werk je echtgenoot doet),Desiree schreef: En dan waar gaan we wonen en wat voor criteria gebruik je daarvoor?
maar ook klimaat (New England valt niet te vergelijken met California, maar beiden hebben hun liefhebbers)
Verder: huizenprijzen verschillen heel erg van staat tot staat (en nog eens van county tot county en van buurt tot buurt). Daarvan krijg je al een idee op http://www.realtor.com bijvoorbeeld.
Als je een beetje weet in welke buurt, dan kan je hier bijvoorbeeld een adres opgeven, en eens zien wat de waarde van de woningen in de buurt is:
http://www.zillow.com/
Verder is dit een leuke tool waar je de koopprijzen van woningen in verschillende staten kan vergelijken:
http://hpci.coldwellbanker.com/?customerType=Learn
Deze http://money.cnn.com/magazines/moneymag/bplive/2006/ kan je misschien ook nog helpen om je te oriënteren.
En om het dan helemaal af te maken: http://www.findyourspot.com/
Aan de hand van een aantal criteria krijg je een lijstje van omgevingen die geschikt voor je zouden kunnen zijn.
Maar: je hebt kinderen... Daar dien je dan ook nog rekening mee te houden. Heel kort door de bocht: hoe duurder de omgeving waar je woont, hoe beter het onderwijs. (of misschien is het eerder: hoe goedkoper de buurt waar je woont, hoe slechter het onderwijs?) Onderwijs wordt gefinancierd door jouw locale belastingen, dus: hoge inkomen = meer inkomsten om uit te delen aan o.a. onderwijs.
Gebruik hier de zoekfunctie eens met 'onderwijs', er staan heel wat linken.
In ieder geval geef ik je deze al mee:
De 1000 beste high schools in USA: http://www.msnbc.msn.com/id/7723397/site/newsweek/
(lees even na welke criteria zij gebruikten, dan kan je alles in het juiste perspectief bekijken)
Vindt scholen en vergelijk hun resultaten: http://www.greatschools.net/
Hier kan je nog wat reviews vinden: http://www.publicschoolreview.com/
US department of Education: http://www.ed.gov/index.jhtml
(en natuurlijk kan je altijd nog naar de website gaan van de staat waar je wenst te gaan wonen, en daar op 'education' kijken.
Systeem:
in Nederland begin je aan je middelbaar onderwijs vanaf je 12 tot je 18, en heb je verschillende 'richtingen' die je kan volgen.
In America heb je elementary school (tot 11 jaar, dus tem groep 8 geloof ik?),
dan heb je Middle school (dat zijn de eerste twee jaar van ons middelbaar onderwijs),
en dan ga je naar een High school (tot je 18de).
(hier en daar kan dat ook nog van plaats tot plaats verschillen, maar dit is toch de grote lijn, naar mijn ervaring).
Schooljaar begint ook niet altijd op 1/9 om op 30/6 te eindigen, is ook afhankelijk van regio tot regio.
en binnen de scholen kan je vakken volgen op een bepaald 'level', maar echt de studierichtingen zoals wij die kennen in België en Nederland, dat heb je ginder niet zo.
Verder: heel wat scholen bieden 'ESL' aan (English as a Second Language), voor nieuwkomers die niet Engelstalig zijn. Maar ik veronderstel dat jouw kinderen tweetalig zijn opgevoed?
Lees vooral het emigratietopic hier eens door, google op 'huizen' of 'onderwijs'.
En zoals Becs al zei: aangezien je met een Amerikaan gehuwd bent is het zeker nuttig om bij USADutch eens een kijkje te nemen voor de regeling van heel de papierhandel.
Veel succes! En als je nog vragen hebt, dan weet je ons wel te vinden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Al je elektrische apparatuur? Wil iemand de moeite nemen mij uit te leggen waarom dat allemaal ineens opnieuw moet worden aangeschaft? Dat is, afhankelijk van wat je hebt, inderdaad een flinke investering.
Ik zal als eerste niet ontkennen dat het waarschijnlijk beter en makkelijker is om nieuwe dingen aan te schaffen. Maar een hoop zal met enkele aanpassingen of bijna direct werken!
Veel apparatuur is ingesteld om zowel op 110 als 220 volt te werken. Daar is je eerste probleem al uit de weg. Als ze dan ook nog geschikt zijn te wisselen tussen 50 en 60 hz(aantal keer per seconde dat de spanning wisselt) heb je helemaal geen problemen. Veel apparatuur heeft modulaire stekkers. Dat wil zeggen dat de stekker niet aan het apparaat vastzit maar los gekoppelt kan worden en dan kun je er dus makkelijk een stekker opzitten die past in het Amerikaanse wandcontactdoosje.
Fohnes, scheerapparaten en doorgaans mobiele telefoons zijn voorbeelden die in 8 van de 10 gevallen geschikt zijn om op meer dan 1 plek in de wereld gebruik te worden.
Als je pech hebt een apparaat te bezitten die niet erg modulair(televisies vaak) is kun je nog een trafo er tussen zitten om de spanning om te zetten. Deze dingen zijn vaak wel aan de prijs, dus misschien is het wel verstanding om je tv achter te laten en gewoon een nieuwe kopen. Je zit namelijk ook nog met het verschil in PAL/NTSC(signaal) en niet alle tv's schakelen automatisch over op het juiste. En de tv's zijn zowieso goedkoper in Amerika. Kun je eindelijk zo'n mooie platte plasma kopen van 60"
.
Een computer heeft vaak een 110/220 knopje op de voeding zitten! Die moet je dus nooit voor de grap verschuiven naar de verkeerde waarde. Als die er niet op zit kun je altijd nog de voeding vervangen. Dit is een vrij simpele ingreep die een lokale computerboer voor vrij weinig kan uitvoeren. Misschien zelfs een handig neefje
.
Ik zal als eerste niet ontkennen dat het waarschijnlijk beter en makkelijker is om nieuwe dingen aan te schaffen. Maar een hoop zal met enkele aanpassingen of bijna direct werken!
Veel apparatuur is ingesteld om zowel op 110 als 220 volt te werken. Daar is je eerste probleem al uit de weg. Als ze dan ook nog geschikt zijn te wisselen tussen 50 en 60 hz(aantal keer per seconde dat de spanning wisselt) heb je helemaal geen problemen. Veel apparatuur heeft modulaire stekkers. Dat wil zeggen dat de stekker niet aan het apparaat vastzit maar los gekoppelt kan worden en dan kun je er dus makkelijk een stekker opzitten die past in het Amerikaanse wandcontactdoosje.
Fohnes, scheerapparaten en doorgaans mobiele telefoons zijn voorbeelden die in 8 van de 10 gevallen geschikt zijn om op meer dan 1 plek in de wereld gebruik te worden.
Als je pech hebt een apparaat te bezitten die niet erg modulair(televisies vaak) is kun je nog een trafo er tussen zitten om de spanning om te zetten. Deze dingen zijn vaak wel aan de prijs, dus misschien is het wel verstanding om je tv achter te laten en gewoon een nieuwe kopen. Je zit namelijk ook nog met het verschil in PAL/NTSC(signaal) en niet alle tv's schakelen automatisch over op het juiste. En de tv's zijn zowieso goedkoper in Amerika. Kun je eindelijk zo'n mooie platte plasma kopen van 60"

Een computer heeft vaak een 110/220 knopje op de voeding zitten! Die moet je dus nooit voor de grap verschuiven naar de verkeerde waarde. Als die er niet op zit kun je altijd nog de voeding vervangen. Dit is een vrij simpele ingreep die een lokale computerboer voor vrij weinig kan uitvoeren. Misschien zelfs een handig neefje

- Mike
-
- Amerika-newbie
Bedankt zeg! Heb al even gesurfd op USADutch en weer meer ontdekt. Wow Kastelke je weet veel! Zie dat je nu in Belgie woont maar je moet vast en zeker in de States gewoond hebben of ga je er binnenkort naar toe? Ik ga zeker de sites bezoeken die je hebt genoemd, it is a big help! Goed nieuws dat je veel aan apparatuur mee kunt nemen en dat je ook het e.e.a. kunt huren of kopen bij je huis.
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Groet,
Desiree Griffith
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Groet,
Desiree Griffith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hadden er -als alles volgens plan gelopen was- al 6 tot 12 maanden gezeten. Mijn man gaat uitgezonden worden door het werk, maar de timing is nu nog niet zo goed. Ondertussen heb ik natuurlijk ruim de tijd gehad om dit forum goed te volgen én me op allerlei andere manieren nog meer te informeren.Desiree schreef:Wow Kastelke je weet veel! Zie dat je nu in Belgie woont maar je moet vast en zeker in de States gewoond hebben of ga je er binnenkort naar toe?
Verder ben ik via de studiegroep waar ik deel van uit maak bezig rond bepaalde onderwijsthema's, en gaan we nogal veel wetenschappelijk werk vanuit de States bekijken, waardoor ik het Amerikaanse onderwijs ook wat beter heb leren kennen.
Denk heel goed na over wat je wél en niet mee wilt nemen. Het is niet zo dat een 20 feet container de helft kost van een 40 feet container. Met de prijzen die ik nu heb, verschilt het zo'n 2500 euro. Wij zouden zelf al heel wat spullen weg moeten doen om met een 20 feet container toe te komen, en het vervangen van al die spullen zou ons een heel pak meer kosten dan 2500 euro. Dat komt er van als je hele dure meubels koopt, niet met de idee dat je enkele jaren later heel je inboedel wilt gaan verkassen naar de andere kant van de Oceaan.

Elke
kastelke schreef:We hadden er -als alles volgens plan gelopen was- al 6 tot 12 maanden gezeten. Mijn man gaat uitgezonden worden door het werk, maar de timing is nu nog niet zo goed. Ondertussen heb ik natuurlijk ruim de tijd gehad om dit forum goed te volgen én me op allerlei andere manieren nog meer te informeren.Desiree schreef:Wow Kastelke je weet veel! Zie dat je nu in Belgie woont maar je moet vast en zeker in de States gewoond hebben of ga je er binnenkort naar toe?
Verder ben ik via de studiegroep waar ik deel van uit maak bezig rond bepaalde onderwijsthema's, en gaan we nogal veel wetenschappelijk werk vanuit de States bekijken, waardoor ik het Amerikaanse onderwijs ook wat beter heb leren kennen.
Denk heel goed na over wat je wél en niet mee wilt nemen. Het is niet zo dat een 20 feet container de helft kost van een 40 feet container. Met de prijzen die ik nu heb, verschilt het zo'n 2500 euro. Wij zouden zelf al heel wat spullen weg moeten doen om met een 20 feet container toe te komen, en het vervangen van al die spullen zou ons een heel pak meer kosten dan 2500 euro. Dat komt er van als je hele dure meubels koopt, niet met de idee dat je enkele jaren later heel je inboedel wilt gaan verkassen naar de andere kant van de Oceaan.
Wij hebben gelukkig een groot deel van het interieur van de vorige eigenaar in Texas overgenoemen, echt lelijk, maar wel praktisch als we straks verhuizen en de container 6 weken later volgt. We beginnen toch een camping dus kunnen het altijd in de gemeenschappelijke ruimtes plaatsen strakkies en leuk nieuw spul kopen bij IKEA ofzo. Met verhuizen kan je al veel geld besparen door zelf de spullen naar een verhuisbedrijf te brengen en zelf de container leeg te halen in Amerika en de kosten zijn natuurlijk ook afhankelijk waar je zit, hoe verder van een haven hoe duurder. Betreft stroom, koop een partij omvormers en je kan de eerste tijd gewoon je Nederlandse apparaten gebruiken, heb ook gehoord van huizen die 110 en 220 hebben. Good Luck,
-
- Amerika-newbie
Toch zullen items zoals wasmachine, droger, stofzuiger en afwasmachine niet omgevormd kunnen worden en dat zijn nou net dure apparaten in aanschaf. Het klein materieel kan goed omgevormd worden, dat weet ik. Ja Kastelke wanneer we gaan is het niet de bedoeling om weer terug te komen. Dus het verschil van 20 feet is 2500 euro. Heb echter nog niet zo'n goed zicht op hoeveel dat dan is. En hoe meet je dat met je spullen. Alles bij elkaar zetten en stapelen en dan omvang meten?
dat zal wel niet.
Bedankt voor alle sites, we zijn druk in de onderzoeksfase. Mijn man heeft a.s. november zijn 30 class reunion (ja hij is al niet zo jong meer). Heb hem het advies gegeven om er naar toe te gaan en lekker te netwerken en daar 2 weken ofzo te blijven. Ben benieuwd. We zouden er het liefst naar toewerken om de kinderen het volgende schooljaar in Amerika te laten beginnen. Dus hebben we nog een klein jaartje de tijd alles in orde te maken. We kijken naar Illinois Rockford. Daar woont de familie. Rockford ansich trekt niet zo maar plaatsjes zoals Byron of Dixon lijken me erg leuk. Op dit moment is mijn man zelfst. ondernemer van drukkerij voor kinderboeken. Wat werk in de states betreft zou het iets in de verkoop moeten worden. Ikzelf werk als begeleider met verst. gehandicapten. Weet iemand wanneer ik daar hetzelfde werk zou doen de loongrens ongeveer gelijk ligt?
Bedankt alle voor de hulp en tot mails!
Groetjes,
Desiree Griffith
ps soms word ik wel ineens heel zenuwachtig en denk waar zijn we mee bezig? Gaat dat allemaal wel goed en dan straks afscheid nemen van familie...... herkenbaar?

Bedankt voor alle sites, we zijn druk in de onderzoeksfase. Mijn man heeft a.s. november zijn 30 class reunion (ja hij is al niet zo jong meer). Heb hem het advies gegeven om er naar toe te gaan en lekker te netwerken en daar 2 weken ofzo te blijven. Ben benieuwd. We zouden er het liefst naar toewerken om de kinderen het volgende schooljaar in Amerika te laten beginnen. Dus hebben we nog een klein jaartje de tijd alles in orde te maken. We kijken naar Illinois Rockford. Daar woont de familie. Rockford ansich trekt niet zo maar plaatsjes zoals Byron of Dixon lijken me erg leuk. Op dit moment is mijn man zelfst. ondernemer van drukkerij voor kinderboeken. Wat werk in de states betreft zou het iets in de verkoop moeten worden. Ikzelf werk als begeleider met verst. gehandicapten. Weet iemand wanneer ik daar hetzelfde werk zou doen de loongrens ongeveer gelijk ligt?
Bedankt alle voor de hulp en tot mails!
Groetjes,
Desiree Griffith
ps soms word ik wel ineens heel zenuwachtig en denk waar zijn we mee bezig? Gaat dat allemaal wel goed en dan straks afscheid nemen van familie...... herkenbaar?
Ik dacht dat er ook heel zware omvormers zijn, dus het moet kunnen, maar strakkies gaat je wasmachine kapot en wie moet het repareren, waar aan onderdelen komen? Voor ons een reden om bijna geen apparaten mee te nemen en er gaan maar weinig wasmachines in een m3 maar ongeveer 10 grote verhuisdozen (tussen de 8 en de 10).Desiree schreef:Toch zullen items zoals wasmachine, droger, stofzuiger en afwasmachine niet omgevormd kunnen worden en dat zijn nou net dure apparaten in aanschaf. Het klein materieel kan goed omgevormd worden, dat weet ik. Ja Kastelke wanneer we gaan is het niet de bedoeling om weer terug te komen. Dus het verschil van 20 feet is 2500 euro. Heb echter nog niet zo'n goed zicht op hoeveel dat dan is. En hoe meet je dat met je spullen. Alles bij elkaar zetten en stapelen en dan omvang meten?dat zal wel niet.
Bedankt voor alle sites, we zijn druk in de onderzoeksfase. Mijn man heeft a.s. november zijn 30 class reunion (ja hij is al niet zo jong meer). Heb hem het advies gegeven om er naar toe te gaan en lekker te netwerken en daar 2 weken ofzo te blijven. Ben benieuwd. We zouden er het liefst naar toewerken om de kinderen het volgende schooljaar in Amerika te laten beginnen. Dus hebben we nog een klein jaartje de tijd alles in orde te maken. We kijken naar Illinois Rockford. Daar woont de familie. Rockford ansich trekt niet zo maar plaatsjes zoals Byron of Dixon lijken me erg leuk. Op dit moment is mijn man zelfst. ondernemer van drukkerij voor kinderboeken. Wat werk in de states betreft zou het iets in de verkoop moeten worden. Ikzelf werk als begeleider met verst. gehandicapten. Weet iemand wanneer ik daar hetzelfde werk zou doen de loongrens ongeveer gelijk ligt? ?
Als je een huis koopt in Amerika is het heel makkelijk om de genoemde apparaten over te nemen, anders 2e hands via Ebay kopen?
Succes met plannen, want is al heel spannend, wij zitten te wachten op het verlossende telefoontje van het consulaat, nog spannender.

Herkenbaar???Desiree schreef:ps soms word ik wel ineens heel zenuwachtig en denk waar zijn we mee bezig? Gaat dat allemaal wel goed en dan straks afscheid nemen van familie...... herkenbaar?

Ik kan soms tijden midden in de nacht wakker worden en dan denk ik: Waar ben ik in godsnaam aan begonnen. Dan wordt ik opnieuw helemaal zenuwachtig! Ik denk ook vaak: Maar wat als.... Ik probeer hier zoveel mogenlijk over te praten met mijn man, die mij dan altijd wel gerust stelt.
Wij hebben dan ook wel duidelijke afspraken gemaakt. Mocht het om de een of andere reden niet lukken in Amerika, of het nou heimwee is, of iets anders, dan zullen we terug gaan naar Nederland. Zo hebben we nog wel een aantal afspraken. Natuurlijk zullen we niet gelijk na twee maanden het bijltje erbij neer gooien, het zal tenslotte niet gelijk allemaal over rozen gaan....
Ik ben dan ook helemaal niet goed in afscheid nemen en ondanks dat we nog niet weten wanneer we precies zullen gaan, zie ik hier dan ook al gigantisch tegen op. Dus herkenbaar, zeker!!
Die twijfels zul je denk ik wel wat vaker hebben, ik raak ze om de een of andere reden ook niet kwijt... Het blijft ten alle tijden een erg spannende en ingrijpende gebeurtenis!

Succes in ieder geval met alles, en zoals al eerder is aangegeven, op dit forum en op USADutch zul je veel hulpvolle informatie kunnen vinden.
Misschien is het leuk om van jullie avontuur een weblog bij te gaan houden?
onze blog - Bouwmanfamily
Zware omvormers zijn nogal kostbaar, of je spullen verkopen en wat mijn echtgenoot heeft gedaan, voor de weinige app. wat ik meegenomen heb, een extra outlet gemaakt voor 220 volt.a4plus schreef:
Ik dacht dat er ook heel zware omvormers zijn, dus het moet kunnen, maar strakkies gaat je wasmachine kapot en wie moet het repareren, waar aan onderdelen komen? Voor ons een reden om bijna geen apparaten mee te nemen en er gaan maar weinig wasmachines in een m3 maar ongeveer 10 grote verhuisdozen (tussen de 8 en de 10).
Als je een huis koopt in Amerika is het heel makkelijk om de genoemde apparaten over te nemen, anders 2e hands via Ebay kopen?
Succes met plannen, want is al heel spannend, wij zitten te wachten op het verlossende telefoontje van het consulaat, nog spannender.
In elk huis komt 220 volt binnen, en dat wordt later vervormd tot 110 volt, hoe dat precies zit weet ik niet, maar zo heeft hij het mij uitgelegd.
Heb je veel apparatuur, dan kan je eventueel een extra groepenkast aanschaffen, laten installeren en dat met 220 volt outlets.
En idd. onderdelen zijn hier niet te verkrijgen, wel overal aanbiedingen van 2e hands apparatuur. Ook als je een huis koopt of huurt, dan is de keukenapparatuur al inbegrepen.
Handig om te wten van die 220 volt, hou ik in gedachten, we moeten toch al flink wat doen met electriciteit voor onze toekomstige gasten met RV's. Hier krijg je te maken met 30 en 50 ampwiepster schreef:Zware omvormers zijn nogal kostbaar, of je spullen verkopen en wat mijn echtgenoot heeft gedaan, voor de weinige app. wat ik meegenomen heb, een extra outlet gemaakt voor 220 volt.a4plus schreef:
Ik dacht dat er ook heel zware omvormers zijn, dus het moet kunnen, maar strakkies gaat je wasmachine kapot en wie moet het repareren, waar aan onderdelen komen? Voor ons een reden om bijna geen apparaten mee te nemen en er gaan maar weinig wasmachines in een m3 maar ongeveer 10 grote verhuisdozen (tussen de 8 en de 10).
In elk huis komt 220 volt binnen, en dat wordt later vervormd tot 110 volt, hoe dat precies zit weet ik niet, maar zo heeft hij het mij uitgelegd.
Heb je veel apparatuur, dan kan je eventueel een extra groepenkast aanschaffen, laten installeren en dat met 220 volt outlets.
En idd. onderdelen zijn hier niet te verkrijgen, wel overal aanbiedingen van 2e hands apparatuur. Ook als je een huis koopt of huurt, dan is de keukenapparatuur al inbegrepen.

-
- Amerika-expert
Spannend je verhalen..... Er komt inderdaad veel op je af. Het belangrijkste is dat je de keuze om in Amerika te gaan wonen heel bewust gemaakt hebt. Al lijkt de cultuur op de Nederlandse er zijn wel wezelijke verschillen. Maar denk dat je dat vast al ervaren hebt, daar je met een Amerikaanse man getrouwd bent.
Wij zijn vorig jaar maart naar Amerika "verhuisd" (krijgt het woord geemigreerd nog steeds niet uit mijn mond) Het jaar voor de verhuizing was chaotisch.... Het lijkt of je in een achtbaan stapt en die mindert pas vaart als je de dozen uit de container in Amerika aan het uitpakken bent.
En nu zijn wij hier gekomen door het werk van mijn man. Toch net weer wat makkelijker dan alleen die stap nemen. De papieren massa is 1, je spullen is 2 en je emoties is een grote 3.
Inderdaad het afscheid van familie is moeilijk. Maar mijn ervaring is hierin wel goed. De moderne techniek, lees computers, maakt het allemaal een heel stuk makkelijker om contact te houden. Tuurlijk is het anders allemaal, maar bel nog elke dag met moeder zeg maar.
Al met al is het een hele stap, maar 1 waarvan ik geen spijt heb gehad.
Wens jullie heel veel succes met de voorbereidingen !!
Groetjes Petra
Wij zijn vorig jaar maart naar Amerika "verhuisd" (krijgt het woord geemigreerd nog steeds niet uit mijn mond) Het jaar voor de verhuizing was chaotisch.... Het lijkt of je in een achtbaan stapt en die mindert pas vaart als je de dozen uit de container in Amerika aan het uitpakken bent.
En nu zijn wij hier gekomen door het werk van mijn man. Toch net weer wat makkelijker dan alleen die stap nemen. De papieren massa is 1, je spullen is 2 en je emoties is een grote 3.
Inderdaad het afscheid van familie is moeilijk. Maar mijn ervaring is hierin wel goed. De moderne techniek, lees computers, maakt het allemaal een heel stuk makkelijker om contact te houden. Tuurlijk is het anders allemaal, maar bel nog elke dag met moeder zeg maar.
Al met al is het een hele stap, maar 1 waarvan ik geen spijt heb gehad.
Wens jullie heel veel succes met de voorbereidingen !!
Groetjes Petra
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 16316 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-