Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto nodig op Oahu

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Myrte
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Auto nodig op Oahu

Bericht door Myrte »

In januari 2013 gaan we naar Hawaii!
Allereerst heel erg bedankt voor alle goede tips die ik inmiddels op het forum heb gelezen :)
We gaan 12 dagen (inclusief reisdagen) naar Oahu, Kauai en Maui.
Nu denk ik dat het wel nodig is om op Kauai en Maui een rental car te nemen, maar hoe zit dat op Oahu?
In een reisgids las ik dat er een goed en goedkoop bussysteem is. We wilen vanuit een hotel in Waikiki naar Pearl Harbor, Diamond Head, de stad bezichtigen en een dag naar de North Shore. Huren jullie een auto of juist niet?
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Auto nodig op Oahu

Bericht door Enasni »

Als ik het zo lees heb je m voor Waikiki/Honolulu niet echt nodig. Pearl Harbor is ook nog te bereiken met het OV. Hoe het met OV zit richting de North Shore weet ik eerlijk gezegd niet, maar het lijkt me heel erg wenselijk om een auto te huren. Wij hebben destijds ter plekke voor 2 dagen een auto gehuurd om Honolulu maar uit te komen (tip...Honolulu is leuk, maar voor het echte Oahu moet je buiten Honolulu zijn). Wellicht kan je ter plekke voor een dag een auto huren.
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Myrte
Amerikafan

Bericht door Myrte »

Dank voor je reactie! Ja ter plekke een huren is ook een goed idee, dat kunnen we natuurlijk ook doen :)
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Wij bezoeken volgend jaar ook Oahu en we zijn van plan om voor Diamond Head een fiets te huren en voor Pearl Harbor (tesamen met een eilandtoer) boeken we zo'n uitstappen-busdienst. Voor Sea Life gaan we dan weer het openbaar vervoer uitproberen... We huren nergens een auto en hebben ons kandidaat proefkonijn :bunny: gesteld om te kijken of de trip die wij plannen te doen is zonder auto. (We bezoeken LA, Oahu en LV) We gaan op avontuur :wink: en we willen vooral genieten van zon, zee en strand op Oahu en van elkaar.
Syllvia
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Syllvia »

Wij zijn vorig jaar op Oahu geweest, toch wel handig hoor een auto.
We hadden een hotel in Waikiki, daar is het erg druk, en kleine parkeergarages, dus het beste is een kleine auto te huren.
We zijn ook naar de Dole plantage geweest, vond ik ook erg leuk, en gewoon zomaar eens instappen en kijken waar je uitkomt is ook mijn ding.
Als je met het OV gaat heb je toch van te voren al een doel.

Als je op Pearl Harbour bent kun je daar ook een guided tour doen op de Missouri, erg interessant vond ik.
Myrte
Amerikafan

Bericht door Myrte »

Leuke tip die Dole Plantation, gelijk op het lijstje gezet!
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Als je ter plaatse een auto huurt, doe het dan in ieder geval online.
Bij de autoverhuurder naar binnen stappen en een auto mee willen nemen betekent gegarandeerd de hoofdprijs.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik ga volgend jaar ook naar Hawaii en ben ook van plan om van het ov gebruik te maken, dus ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! De Dole Plantation staat ook op mijn lijstje!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
r1mario
Amerikafan

Bericht door r1mario »

Die dole plantation krijgt best veel negatieve recenties. Als je niet heel erg lang hebt in hawaii zou ik daar mn tijd niet verspillen. Heb 10 recenties gelezen en bijna allemaal waren negatief, ben toen maar gestopt met recensies lezen en besloten dat ik daar in ieder geval niet heen ga.
Enasni
Amerikafan

Bericht door Enasni »

Recensies zijn altijd relatief he...wat de een absoluut niet leuk vindt, vindt de ander helemaal geweldig. Als ik op tripadvisor naar de recensies van de Dole Plantation kijk is juist 80% van de recensies (van de 558 recensies) wel positief.

Persoonlijk ga ik nooit heel veel af op recensies voor dit soort dingen (wel voor hotels). Als ik iets wil zien, dan ga ik er heen. En helemaal als ik (weer) in Hawaii zou zijn, want zo vaak kom ik daar niet (helaas)! ;)
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

In juni een weekje in Waikiki verbleven. Bus werkt daar erg goed, modern, rijden frequent en zeer goedkoop. (usd 2,50 pp per rit) Naar Pearl Harbour duurt ongeveer een klein uurtje (je ziet het nodige) en kost dus maar 2,5 USD PP. Gewoon op de bonnefooi er vroeg naar toe gaan. Na aankomst je tas afgeven en eerst je bezoek aan het memorial regelen. Is gratis, maar wel eerst je bootje bespreken. Dan kan je op je gemak daar rondkijken en evt. een bezoek aan de Missouri brengen. Geweldig om te zien. Daarna met de bus (opstappen op de grote weg, 100m van de ingang) weer terug naar Waikiki.
Naar Diamond Head kan je ook met de bus, maar dan moet je nog wel een stuk lopen van de weg de krater in. Voor de taxi vanuit Waikiki hebben wij 15,00 USD retour betaald !
De laatste 2 en een halve dag hebben we via Eautohuur een auto gehuurd. In Waikiki-Centrum (Dollar) opgehaald en bij vertrek naar LAX op de luchthaven weer ingeleverd. Met die auto zijn we tegen de klok in ! het eiland rondgereden.(andere kant is niets aan !) Ook de Dole plantation hebben we bezocht. Best grappig wat je allemaal van Ananas kan maken, (wat niet?) maar wel heel erg toeristisch gedoe daar!

Wat ook handig is om te weten is dat je na aankomst op HNL-airport al wordt benaderd voor een snelle Shuttle naar Waikiki. Heerlijk koel en snel voor 15 USD pp. (Speedy tours)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dat is interessant, Ruud, van die Speedyshuttle op HNL. Ik had hen al gezien bij het zoeken naar vervoer tussen HNL en ons hotel en ik zou hen via internet boeken (12,95 $ pp) Maar als zij op het vliegveld zelf naar de mensen toekomen dan ga ik hen niet vastleggen maar wachten tot we daar zijn. Dan hoef ik ook geen gegevens door te geven van uur van aankomst enz dus dat maakt het gemakkelijker. En vermits ons hotel daar ook mee werkt, is het voor de terugweg ook handig om dit in het hotel te laten regelen. Voor het verschil in prijs moeten we het niet laten (2$) :thumbup:
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Klopt Arlette. Als je in de reclamhal komt, voor de banden gelijk links naar buiten. Daar is een parkeerpleintje waar die shuttles staan, maar zoals ik al zei, ze komen wel naar je toe. Terug is ook geen probleem, je krijgt vast wel een kaartje en kan je een dag van te voren bellen om opgehaald te worden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Myrte
Amerikafan

Bericht door Myrte »

Goede tip die bus! Ik heb besloten geen auto te nemen op Oahu en er eventueel een voor een dag te huren daar. Op Kauai en Maui nemen we wel een auto.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Natuurlijk rijdt er ook een stads/streekbus van de luchthaven naar Waikiki, maar daar mag je met je koffers niet in!

http://www.thebus.org
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dankjewel Ruud, zo is het interessant en ik ga het zeker ergens noteren :thumbup: :lol:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

r1mario schreef:Die dole plantation krijgt best veel negatieve recenties. Als je niet heel erg lang hebt in hawaii zou ik daar mn tijd niet verspillen. Heb 10 recenties gelezen en bijna allemaal waren negatief, ben toen maar gestopt met recensies lezen en besloten dat ik daar in ieder geval niet heen ga.
Het ligt er een beetje aan wat je wilt zien bij Dole.. als je een tijdje bezig wilt zijn in het grootste doolhof van de wereld, en als je een botanische tuin leuk vind, dan is Dole best aardig om te doen. Wil je dolgraag de ananas velden zien met het treintje, dan denk ik dat je wel teleurgesteld zal kunnen raken, dat laatste is echt iets wat je over kan slaan. Hou je aan de andere kant weer van ananas of vind je het leuk om in een winkeltje te lopen met allerlei toeristische dingetjes, dan zal je je gram wel weer kunnen halen. Het is inderdaad zoals anderen ook al zeggen erg relatief, het is maar net wat je wilt en wat je verwacht :)
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Wij hadden ook geen auto dus op Oahu en hebben toch alles gezien wat we wilden zien. Voor Pearl Harbor en het eiland hebben we inderdaad dan een bustoer genomen en dezelfde ook voor de luau in het PCC en naar Sea Life en Diamond Head zijn we met de lijnbus geweest. Gewoon even kijken welke lijn je nodig hebt en waar je dan kan opstappen en klaar. Afstappen is niet moeilijk omdat daar veel mensen afstappen dus dat zie je dan wel. En om terug af te stappen in de buurt van je hotel dat lukt ook aardig, de eerste keer zijn we een halte te vroeg afgestapt maar zo ver liggen die niet uit elkaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer