Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: vergelijk de vliegticketprijzen deel 2!
Re: Vliegen naar Amerika: vergelijk de vliegticketprijzen!
Ik ben vorig jaar November naar Phoenix gevlogen en 10 dagen later terug vanaf San Francisco.
Kosten € 575,- pp. via Cheaptickets.nl
Ik zoek nu een retourtje LA (lijkt mij een erg gangbare bestemming) op 24 mei heen en 4 juni terug. Kom nu op € 862,-
Dit is bijna 300 euro duurder.........wat is er gebeurd?
Er zijn wel iets goedkopere vluchten maar dan moet je op 3 uur s'nachts al je bed uit, zowel in A'dam als in LA.
Dit was vorig jaar ook niet het geval. gewoon om 10 uur vertrek vanaf Schiphol en vanuit San Franisco om 19.30uur vertrek. Dat zijn goede tijden.
Heeft iemand enig idee waarom ik geen vlucht naar LA kan vinden onder de € 700,-?
Zijn de prijzen zo hard gestegen?
Kosten € 575,- pp. via Cheaptickets.nl
Ik zoek nu een retourtje LA (lijkt mij een erg gangbare bestemming) op 24 mei heen en 4 juni terug. Kom nu op € 862,-
Dit is bijna 300 euro duurder.........wat is er gebeurd?
Er zijn wel iets goedkopere vluchten maar dan moet je op 3 uur s'nachts al je bed uit, zowel in A'dam als in LA.
Dit was vorig jaar ook niet het geval. gewoon om 10 uur vertrek vanaf Schiphol en vanuit San Franisco om 19.30uur vertrek. Dat zijn goede tijden.
Heeft iemand enig idee waarom ik geen vlucht naar LA kan vinden onder de € 700,-?
Zijn de prijzen zo hard gestegen?
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
De prijzen zijn inderdaad hard gestegen, het was vorige week nog op het nieuws:
http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/479158260/3
Lijkt erop dat er de komende tijd geen verbetering in komt!
http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/479158260/3
Lijkt erop dat er de komende tijd geen verbetering in komt!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2013 - Las Vegas
Afgelopen twee weken intensief gezocht naar tickets richting de westkust van amerika, met de volgende criteria:
- vertrekken vanuit Amsterdam (dus ook niet via Antwerpen)
- op een schappelijke tijd aankomen in Amerika (niet s nachts)
- op een schappelijkte tijd vertrekken uit Amerika (niet vóór 9 uur s ochtends)
Uiteindelijk vandaag de volgende tickets geboekt via eBookers.nl (maatschappij British Airways):
Vlucht 1 vr 31 aug Totale vliegtijd: 14u 30min
11:40 Amsterdam , Nederland
Amsterdam-Schiphol airport (AMS)
12:00 Londen , Verenigd Koninkrijk
Heathrow Airport (LHR) Terminal 5 Overstap naar ander toestel. Overstaptijd: 2u 35min
Overstap naar ander toestel. Overstaptijd: 2u 35min
14:35 Londen , Verenigd Koninkrijk
Heathrow Airport (LHR) Terminal 5 Aankomst
17:10 Phoenix, Arizona , Verenigde Staten
Sky Harbor Airport (PHX) Terminal 4
Vlucht 2 do 20 sep Totale vliegtijd: 13u 25min
15:40 Los Angeles, California , Verenigde Staten
Los Angeles Int'l (LAX) Terminal B
10:00 Londen , Verenigd Koninkrijk
Heathrow Airport (LHR) Terminal 5 Deze vlucht vertrekt van een andere luchthaven.
Overstap naar ander toestel. Overstaptijd: 1u 55min
11:55 Londen , Verenigd Koninkrijk
14:05 Amsterdam , Nederland
Dit alles voor 715 p.p. (hier komen geen belachelijk hoge 'service fee' bij, zoals bij door AA aanbevelen website wtc.nl)
Uiteraard is dit meer dan enkele maanden geleden en voorgaande jaren, maar ik denk al met al toch een schappelijke prijs
- vertrekken vanuit Amsterdam (dus ook niet via Antwerpen)
- op een schappelijke tijd aankomen in Amerika (niet s nachts)
- op een schappelijkte tijd vertrekken uit Amerika (niet vóór 9 uur s ochtends)
Uiteindelijk vandaag de volgende tickets geboekt via eBookers.nl (maatschappij British Airways):
Vlucht 1 vr 31 aug Totale vliegtijd: 14u 30min
11:40 Amsterdam , Nederland
12:00 Londen , Verenigd Koninkrijk
Heathrow Airport (LHR) Terminal 5 Overstap naar ander toestel. Overstaptijd: 2u 35min
Overstap naar ander toestel. Overstaptijd: 2u 35min
14:35 Londen , Verenigd Koninkrijk
17:10 Phoenix, Arizona , Verenigde Staten
Sky Harbor Airport (PHX) Terminal 4
Vlucht 2 do 20 sep Totale vliegtijd: 13u 25min
15:40 Los Angeles, California , Verenigde Staten
Los Angeles Int'l (LAX) Terminal B
10:00 Londen , Verenigd Koninkrijk
Heathrow Airport (LHR) Terminal 5 Deze vlucht vertrekt van een andere luchthaven.
Overstap naar ander toestel. Overstaptijd: 1u 55min
11:55 Londen , Verenigd Koninkrijk
14:05 Amsterdam , Nederland
Dit alles voor 715 p.p. (hier komen geen belachelijk hoge 'service fee' bij, zoals bij door AA aanbevelen website wtc.nl)
Uiteraard is dit meer dan enkele maanden geleden en voorgaande jaren, maar ik denk al met al toch een schappelijke prijs

-
- Amerikafan
- Partner van: Els (sinds 1970)
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De rechtstreekse KLM vluchten zijn weer zo'n € 100 p.p. roundtrip goedkoper geworden. Twee weken geleden op KLM site nog € 1.015 p.p. Zelf vliegen we in mei en juli a.s. voor € 660 p.p., vorig jaar al geboekt.Steve & Patty schreef:De prijzen zijn inderdaad hard gestegen, het was vorige week nog op het nieuws:.......Lijkt erop dat er de komende tijd geen verbetering in komt!
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)
http://elssander.waarbenjij.nu
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Prijzen zijn inderdaad gedaald nu en weer op het 'oude' niveau. Snap er geen reet van, maar het is weer balen als een stekker dat je het gevoel hebt (het is ook feitelijk zo) dat je 150 euro p.p. teveel hebt betaald... Maarja de 'luxe' om te wachten en te kijken of het beter werd, hadden we helaas niet.
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
2013 - Las Vegas
Hallo....
Zit net even wat prijzen te vergelijken en kom een op een site prijzen tegen voor retourtje New York in November voor €486 p.p.
Dat is toch best mooi of vergis ik me nou?
Gr Ron
Zit net even wat prijzen te vergelijken en kom een op een site prijzen tegen voor retourtje New York in November voor €486 p.p.
Dat is toch best mooi of vergis ik me nou?
Gr Ron
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
-
- Amerika-ontdekker
Wel een aardige prijs 
Ik vind de vliegticket prijzen sowieso wel meevallen, volgens mij kan je rond de €700-800 heen en weer naar New York vliegen als ik op KLM zie (over 2 weken bijv, dacht dat de prijzen 'zo kort dag' altijd enorm stegen)

Ik vind de vliegticket prijzen sowieso wel meevallen, volgens mij kan je rond de €700-800 heen en weer naar New York vliegen als ik op KLM zie (over 2 weken bijv, dacht dat de prijzen 'zo kort dag' altijd enorm stegen)
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
deel maar even welke site dat is, dan...
op dit moment zeker een goede prijs, al moet je wel even kijken wat er nog allemaal aan boekingskosten bij komt....dat verschilt per site
op dit moment zeker een goede prijs, al moet je wel even kijken wat er nog allemaal aan boekingskosten bij komt....dat verschilt per site
-
- Amerika-ontdekker
http://www.klm.nl 
Lekker overzichtelijk
VB: 1 mei heen en 8 mei terug kost een kleine €600,- een directe vlucht heen kost €100,- meer.
Boekingskosten €10,-

Lekker overzichtelijk

VB: 1 mei heen en 8 mei terug kost een kleine €600,- een directe vlucht heen kost €100,- meer.
Boekingskosten €10,-
-
- Amerikafan
- Partner van: Els (sinds 1970)
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
We hebben dezelfde ervaringen. De prijzen fluctueren ook hier geregeld. Wij betaalden voor AMS/LAX v.v. € 660 p.p. + boekingskosten / half mei heen en begin juli terug. Nu kost het € 920 p.p. De prijs is zelfs enige tijd boven de € 1.000 geweest! We hebben het over de KL 601 en KL 602. Zelf stoelen kiezen is ideaal ook via de KLM app. Comfort tegen bijbetaling. (bijv. Nooduitgangstoelen of 2-zitters) zelf vinden we de kosten hiervan niet tegen het extra comfort opwegen.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Het probleem is vaak als jij een ticket wil bestellen dat de site dan kan zien dat jij in nederland zit.
Ookal typ je .Com ipv .NL
Hier een tip die ik zelf vaak gebruik..
download hotspot blocker.. http://www.hotspotshield.com/
Het programma zorgt ervoor dat de site je ip adres niet kan zien.
Nu verschild de prijs echt super veel.
Zelf vorige week weer gebruikt voor een ticket naar Hawaii.. ben nu klaar voor 340$ per ticket ipv 500 Euro
Zelf vorige week weer gebruikt voor een ticket naar Hawaii.. ben nu klaar voor 340$ per ticket ipv 500 Euro

Hallo na vorig jaar florida zouden we nu in juli 2013 naar de westkant willen gaan, maar ik vind niets goedkoper dan 4200€
terwijl we vorig jaar met de paasvakantie 2400€ betaald hebben het betreft 2 volwassen en 2 kinderen (1 van 12jaar en 1 van 9jaar) dat is juist niet het dubbel?? someone explaine me?

2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Juli is in het hoogseizoen en de tickets voor de westkust zijn doorgaans duurder dan die voor Florida.
Je zou een bij http://www.arkefly.nl kunnen kijken.
Lang vooruit boeken kan niet via de site, maar waarschijnlijk wel bij een van de winkels van ze.
Wij vliegen over 3 weken voor het eerst met deze maatschappij en zijn benieuwd hoe bevalt.
Je zou een bij http://www.arkefly.nl kunnen kijken.
Lang vooruit boeken kan niet via de site, maar waarschijnlijk wel bij een van de winkels van ze.
Wij vliegen over 3 weken voor het eerst met deze maatschappij en zijn benieuwd hoe bevalt.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
voor de westkust is de vliegafstand zowat het dubbele van Florida, dus volkomen normaal dat er ook veel meer dient betaald te worden.phoonke schreef:Hallo na vorig jaar florida zouden we nu in juli 2013 naar de westkant willen gaan, maar ik vind niets goedkoper dan 4200€![]()
terwijl we vorig jaar met de paasvakantie 2400€ betaald hebben het betreft 2 volwassen en 2 kinderen (1 van 12jaar en 1 van 9jaar) dat is juist niet het dubbel?? someone explaine me?
Wij boeken steeds met Connections (België) en zowel in november als begin januari zijn er altijd bijzonder scherpe aanbiedingen. Wij gaan in de Paasvakantie opnieuw naar het zuidwesten en in juni/juli naar het noordwesten. We zijn nu min of meer de reis aan het plannen gewoon om de vertrek- en aankomstluchthavens te kunnen ingeven, de eigenlijke reis wordt daarna pas in detail gepland. Een heel praktische site/app is trouwens Kayak : die zoekt alle maatschappijen af, maar vooral : de historiek van de zoekopdrachten wordt bijgehouden. Dus als je wilt 'spelen' met vertrek- en/of aankomstluchthavens is dat ideaal, je hoeft niet telkens opnieuw alles in te geven. Bvb op Las Vegas vliegen en vanuit LA vertrekken is soms goedkoper/duurder dan op LA vliegen en van uit LV terugkeren. Met Kayak kan je dit in een handomdraai opzoeken én bijhouden.
Via de site van Tripadvisor kan je trouwens een "price-alert" ingeven voor de gekozen vlucht(en). Als de prijzen dalen krijg je een mail.
Geeft dat dan geen problemen als je de persoons- en creditcardgegevens in moet vullen?huubbomhof schreef:Het probleem is vaak als jij een ticket wil bestellen dat de site dan kan zien dat jij in nederland zit.
Want daaraan is toch ook te zien dat die Nederlands zijn.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Nee heb hier zelf geen problemen mee gehad..
Ik vind dit niet volkomen normaal... het is inderdaad duurder, maar dat het dubbele de norm zou zijn vind ik ook niet kloppen. In juli ipv april reizen en naar de westkust ipv de oostkust zorgt inderdaad voor een groot prijsverschil, maar ik zou deze tickets persoonlijk niet boeken.kalaman schreef:voor de westkust is de vliegafstand zowat het dubbele van Florida, dus volkomen normaal dat er ook veel meer dient betaald te worden.phoonke schreef:Hallo na vorig jaar florida zouden we nu in juli 2013 naar de westkant willen gaan, maar ik vind niets goedkoper dan 4200€![]()
Wij boeken steeds met Connections (België) en zowel in november als begin januari zijn er altijd bijzonder scherpe aanbiedingen. Wij gaan in de Paasvakantie opnieuw naar het zuidwesten en in juni/juli naar het noordwesten. We zijn nu min of meer de reis aan het plannen gewoon om de vertrek- en aankomstluchthavens te kunnen ingeven, de eigenlijke reis wordt daarna pas in detail gepland. Een heel praktische site/app is trouwens Kayak : die zoekt alle maatschappijen af, maar vooral : de historiek van de zoekopdrachten wordt bijgehouden. Dus als je wilt 'spelen' met vertrek- en/of aankomstluchthavens is dat ideaal, je hoeft niet telkens opnieuw alles in te geven. Bvb op Las Vegas vliegen en vanuit LA vertrekken is soms goedkoper/duurder dan op LA vliegen en van uit LV terugkeren. Met Kayak kan je dit in een handomdraai opzoeken én bijhouden.
Via de site van Tripadvisor kan je trouwens een "price-alert" ingeven voor de gekozen vlucht(en). Als de prijzen dalen krijg je een mail.
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ben vorig jaar nov voor 545 euro met KLM/Delta naar Las Vegas gevlogen, in Mei naar Vegas voor een vergelijkbaar bedrag en a.s. nov voor 512 euro. Deze laatste geboekt via Connections.be, de anderen via Expedia. Vind dit mooie prijzen om naar de USA te vliegen.
Vanaf welk vliegveld Frans?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Schiphol / Amsterdam. Ik ga nu eerst vanaf Antwerpen maar dat is vanwege de prijs en omdat ik nog 5 vluchten nodig had dit jaar en met vertrek vanaf Amsterdam er 1 tekort zou komen of nogmaals een vlucht moest boeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12819 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties