Eindelijk gaat het ervan komen, onze eerste keer NY!
Na jaren het een droom te laten zijn, mag ik in oktober gaan genieten van 11 dagen New York.
Bewust een lange periode gekozen, zodat naast de toeristische attracties er ook tijd over blijft om ons mee te laten sleuren door de stad.
Zodat niet minuut tot minuut volgens planning moet lopen omdat we anders wat zouden missen.
Aan de andere kant, nu ik bezig ben met de planning, komt toch de vraag na boven:
Is dit wel een juiste planning? Is het wel logisch? Is het niet te losjes gepland?

Zijn er dingen die we beter op andere dagen kunnen zetten?
Natuurlijk het belangrijkst: tips, suggesties, aanvullingen zijn van harte welkom!!
Dag 1: woensdag
- - middag: aankomt NY (uiterlijk 16.00 uur bij Hotel)
- avond: Time Square, afhalen NY passen en omgeving rustig verkennen
- - ochtend / middag: metro richting Battery Park
Ferry naar Ellis Island & Liberty Island
Statue of Liberty / Ellis Island Immigration Museum (extra optie ferry vanaf Manhatten -> Staten Island)
- middag: Financial district bezoeken
- avond: Broodlyn Bridge, eten bij Pier 17
- - ochtend: Metro richting World Trade Center 9/11 memorial
- middag/avond: St. Paul Chapel China Town / Little Itally ontdekken
- avond: SoHo
- - ochtend/middag: Metro richting 5th Avenue (start Apple Store) winkelen en aflopen richting Washington Square Park
- avond: nachtleven wat drinken in Chelsea, vervolgens Pacha
- - middag: Central Park (bij mooi weer, bij slecht weer American Museum of Natural History)
- avond Bezoeken Roosevelt Island met de gondelbaan
verder geen planning, laten meesleuren door de stad
- - ochtend: Rockenfeller Center / Top Of The Rock
- middag: NBC Studio Tour / NY Libary / Grand Central Station / VN
- avond: (tot circa 19.30): Jimmy Fallon Live
- - ochtend/middag: American Museum of Natural History (of Central Park, indien dag 5 zondag, slecht weer)
- middag/avond: Time Warner Center
- - ochtend: helikoptervlucht
- middag: Bronx Zoo
- avond: Empire State Building + Broadway (eventueel musical)
- - ochtend/middag: Ground Zero
Museum Workshop
- middag: The Highline Park
- middag: Bleecker Street
- middag/avond: Chelsea
- avond: nachtleven NY
- de optie dag: iets wat de afgelopen dagen niet mogelijk is geweest, vandaag.
Wel tijd over dan:
fiets huren Central Park of tour over het water?
Sex and the city tour? tour via Apple Greeters? bezoek aan Body the expedition of Ripleys believe it or not
- tot 17.00 uur de tijd om nog van de stad te genieten!
Aanvullingen zijn meer dan welkom, zo ook leuke restaurants voor de avond. Tentjes om tussen de bedrijven door een drankje te doen etc.
De vrijdag en zaterdag daar kan ik echt niks bij verzinnen. Ik denk dat de vrijdag beter een soort bufferdag kan worden, mochten we de vorige dagen iets niet gehaald hebben. Natuurlijk is ook handig om extra dingen achter de hand te hebben mochten we tijd over hebben op een dag.
Verder denk ik dat alleen de blauwe activiteiten gereserveerd moeten worden?
Is het trouwens handiger om een City Pass aan te schaffen of een Explorere pass?
Qua vervoer lijkt me een weekkaart voor de metro het handigst, maar de overige dagen? Zijn er ook metro passen voor langer dan 7 dagen beschikbaar? Of naast de 7 dagen ook voor 4?
Alvast ontzettend bedankt voor al jullie hulp, en de vele tips die ik al heb weten te vinden!