Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Greencardprocedure met E2 visum via partner

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

hihi denk da et diene 2é is :lol:
en ben ondertussen al es gaan googelen en heb ergens een site gevonden( vergeten waar :oops: ) en daar stond dus wel het één en het ander op te lezen i.v.m. L-1 en L-2 visum dus da was ook wel verhelderend :D
dus is er ier zeker ééntje in zn nopjes da ik misschien toch vroeger als verwacht zou mee kunnen :wink:

maar ik hou jullie zeker op de hoogte als er nieuws komt, beloofd!
en wij spreken nog af he kastelke voor da ijsje :lol:
en alle andere ook bedankt voor de tips he :D
groetjes Maureen
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En jij gelooft alles wat je op het internet vindt?

Ik blijf erbij, vraag die advocaten, of neem eventueel je eigen advocaat in de arm, dat kan je veel ellende besparen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bennogr schreef:En jij gelooft alles wat je op het internet vindt?
Benno, ik ben zelf ook eens gaan googelen op 'L-1 visum', en ik moet zeggen dat de info die je ziet, behoorlijk accuraat is.
Het gaat hier ook niet om één of ander speciaal uitzonderingske op de wet, of om iets waar nog maar weinig mensen ervaring mee hebben, maar om het zeer courante L-1 visum en zijn dependent visum.
Coukie dacht dat het nog maaaaaaaaaaanden (en dan ben ik misschien nog optimitisch) zou duren vooraleer ze bij haar geliefde zou kunnen zijn, omdat ze gans in haar eentje een visum zou moeten zien te versieren (wat geen lolletje is, en allerminst gemakkelijk).
Maar met de (correcte!) info die zij hier op dit forum vond, heeft ze geleerd dat, indien zij de komende maanden trouwen (wat ze toch al van plan was), zij in januari gewoon met haar schatje mee naar Amerika kan vertrekken. Daar hoeft ze echt geen eigen advocaat voor in te huren hoor!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En ik maar denken dat deze hele discussie ging over de vraag of je een E2 of een L1 visum moest hebben, en of je dan als echtgeno(o)t(e) mee mocht.

Een van de weinige goede dingen die Ronald Reagan heeft gezegd was: trust but verify. Vandaar dat ik aanraadde om een advocaat in te schakelen, ook omdat er blijkbaar al juristen aan de gang zijn geweest in deze zaak.

Maar als het allemaal zo eenvoudig is, dan moet ze het inderdaad zelf maar uitzoeken.

Met natuurlijk de kans dat het misloopt en je 10 jaar de toegang tot de VS ontzegd wordt.

Maar ja, je hebt dan wel een paar centen uitgespaard (plus je hoeft dan die dure verhuizing niet te betalen).
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Hoy Bennogr,

Het is nu niet zo dat ik hier van vandaag op morgen mn werk hier ga opgeven, mijn boeltje hier verkopen en op het eerst het beste vliegtuig ga springen richting de states he :lol: (kzou wel willen) maar
nee, we gaan wel degelijk de advokaten hun werk laten doen zodat we inderdaad niet voor verrassingen komen te staan, maar zoals ik eerder al heb aangehaald, hebben wij dus zelf geen voorbereidingen moeten treffen uitgezonderd de ons toegestuurde documenten invullen en ondertekenen, wat we echter niet wisten was, wat houd dit visum juist in en waar sta ik in heel deze immigratie, wat zijn onze opties enz.....
daarom mijn zoektocht hier voor wat meer info, zodanig , dat als we dan in contakt staan met de advokaten ginder ik tenminste weet waarover het gaat :wink: en ik dan de juiste vragen kan stellen :lol: want nu begrijp ik toch al een bikke de grote lijnen in heel dit verhaal :D
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Speurtochten zijn goed. En inderdaad, als je weet waar je het over hebt, praat je makkelijker met deskundigen.

Wij (ik) die alles zo goed (denken/denkt) te weten, worden/word wel eens ongeduldig met al die vragen.

Zoals Ann Landers in dergelijke gevallen zegt: ik zal mijzelf bestraffen met veertig slagen met een zweep gemaakt van natte spaghetti.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer