kastelke schreef:Maar zijn er mensen in Amerika die daar al ervaring mee hebben (van horen zeggen), en ons misschien kunnen wijzen op de niet zo leuke kanten waar we nu niet aan denken?
Ja, ik ken mensen die kinderen in het year round systeem hebben zitten en onze kinderen hebben het "traditionele" systeem.
In tegenstelling tot wat iemand schreef is het year round systeem voor werkende ouders juist moeilijker. In de zomer zijn er allerlei kamp, zomerschool etc. voor kinderen, in de year round vakanties (overigens hebben veel scholen dan toch een langere vakantie in de zomer) gaan de meeste kinderen wel naar school en zijn er dus minder groepsopvang mogelijkheden.
Andere nadelen, maar dat kan met het betreffende schooldistrict te maken hebben, hoewel ik er heel wat mensen over hoor, is dat de year round school vaak alleen de lagere school is en soms de middle school. De high schools houden om allerlei redenen (sporten, baantjes van de scholieren) vaak het traditionele systeem aan. Hierdoor hebben sommigen, dat kinderen binnen hetzelfde gezin geheel verschillende vakanties hebben.
Zelf ben ik er nog niet uit. Ik vind de lange zomer heerlijk en het is ook de hele zomer warm bij ons, dus echt een vakantiegevoel. Aan de andere kant krijgen we gedurende het schooljaar een weekje vrij voor Kerst en eentje voor Pasen en dat is het. Ideaal zou ik het vinden als ze een week aan de Paasvakantie plakten en ook een week van de zomer haalden om een mid-winter vakantie te geven.