Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 Weken Chicago en 1 week.......Wisconsin of Michigan???

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
wendy2704
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

2 Weken Chicago en 1 week.......Wisconsin of Michigan???

Bericht door wendy2704 »

Hallo,

Volgend jaar eind april gaan we voor de 4 keer een reis naar de USA maken. We gaan drie weken. Waarvan de eerste en de laatste in Chicago zijn. We hebben hier familie wonen en gaan die dagen met hun optrekken, met openbaar vervoer "down town" en wat bezienswaardigheden in chicago en omstreken bekijken. Gewoon dagtochten.

Maar nu gaat het om de middelste week!

We willen een camper huren van 6 tm 13 mei. We halen hem op en brengen hem terug in Chicago. Maar nu zijn we aan het twijfelen of we richting Wisconsin zullen gaan of naar Michigan. We hebben al drie keer een camper reis gemaakt(het bekende westen rondje en een route door de Rocky's), maar welke staat van deze 2 is het meeste te zien en het mooiste om met een camper rond te trekken.
We hebben 2 kinderen bij ons. Een van 1,5 jaar en een van 6 jaar. Een pretparkje kan....maar zeker geen must. Het zijn kiddies die zich ook heel goed in het bos of in het water met "natuur spulletjes" kunnen amuseren.
Wij houden van natuur en mooie uitzichten.

Ik hoop dat jullie me opgang kunnen helpen met een mooie route voor 8 dagen.
Alvast bedankt.
Groet Wendy
guinevere
Amerika-expert

Re: 2 Weken Chicago en 1 week.......Wisconsin of Michigan???

Bericht door guinevere »

Ik ben nog nooit in Wisconsin geweest, maar Michigan is geweldig! De natuur is zo ontzettend mooi en er is een grote Nederlandse invloed. Ze hebben in Holland een heel leuk "Nederlands" pretpark waar de kleintjes bijv. een geit kunnen uitlaten.

Op mijn blog staat een foto-verslag van mijn korte reisje. Met een week kan je nog verder naar het noorden gaan -- ik hoor dat de natuur daar echt fantastisch is.
Afbeelding
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Als je van natuur, van afgelegen gebieden of van koeien houdt, totaal geen vermaak, leuke steden, of andere mensen zoekt dan moet je naar Wisconsin gaan.
Als je naast de mooie natuur ook wel van wat afwisseling houdt, eens lekker wilt eten, een stad wilt bezoeken en iets voor de kinderen zoekt moet je Michigan nemen.

Neem de oostkust van Lake Michigan (dus het westen van de staat Michigan). Veel stranden of strandjes, leuke stadjes als Saugatuck, Holland (ga niet naar Holland Village, je schaamt je haast om NL'er te zijn als je daar rondloopt is mijn mening). Neem de kustlijn omhoog en als je tijd hebt ga je naar Sleeping Bear dunes. Erg mooi natuurgebied vlakbij Travers City, wat ook wel weer een aardige stad is. Langs de kustlijn tientallen stranden met erg veel kans om mooi strandweer in de zomer. Boten, fietsen, kano's alles wordt overal verhuurd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Wisconsin Dells zijn wel mooi en leuk, Milwaukee ook, maar mijn stem zou ook naar Michigan gaan en dan inderdaad de oostkust van het Michigan Meer. Saugatuck, Holland, Grand Haven en meer. Je zou zelfs verder noordelijk kunnen gaan naar Traverse City en Mackinac Island. De Upper Peninsula is ook prachtig (maar minder bevolkt).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je van kaas en melkproducten houdt: Wisconsin. Er zitten daar zelfs een paar echte Hollandse kaasmakers.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
wendy2704
Amerika-newbie

Bericht door wendy2704 »

Bedankt voor de reacties!!

Mijn gevoel en zeker met jullie reactie erbij denk ik dat we een weekje in Michigan moeten gaan trekken!
In de 2 weken dat we in Chicago verblijven staat de Wisconsin Dells inderdaad op het programma. Er moet van alles zijn. Leuk voor ons en leuk voor onze kiddies!

Ik zal de komende dagen eens proberen om een route te maken en zal deze erop zetten zodat jullie er een reactie op kunnen geven....of het een route is die te doen is. We willen geen stukken van 5 uur rijden met de kinderen. of s'morgens wat en s'middags wat. Als er wat tussen poses in zitten is het weer goed te doen. Ze zijn wel wat gewend :)

Mochten er nog tips komen...Graag!!!

Thanks, groetjes Wendy
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

We hebben verleden jaar het rondje om Lake Michigan gemaakt en via UP naar de Dells waar we 4 nachten gebleven zijn. Sleeping Bear Dunes is prachtig en ook MacKinac Island. In het noorden van UP heb je Pictured Rocks waar je een boottocht kan maken.
In de Dells logeerden we in een condo aan het meer. Zijn nog naar Circus World in Baraboo geweest en naar Taliesin en House on the Rock van Frank Lloyd Wrights. Prachtige omgevning en dan die kaas! Je vindt er ook nog het plaatsje Barneveld (niet veel te zien) en Cave of the Mounds. Madison is prachtig met zijn State Capitol. Het stikt van de waterparks in de Dells maar dat was niets voor ons. De kids zullen zich er zeker vermaken vooral de 6 jarige. Tevens allerlei rare gebouwen in de Dells en rollercoasters.
Yeehaw
wendy2704
Amerika-newbie

Bericht door wendy2704 »

Hallo allemaal!!

Het valt niet mee, maar na jullie tips, flink wat google en veel lezen, weet ik toch al wat ik erg graag zou willen zien!!! :thumbup:
Alleen nu nog inplannen op een goede manier....

Wat ik erg graag zou willen zien is:
* Nappanee (als het goed is, is hier nog wat Amisch-volk) ( is iemand hier geweest? Ervaringen)
* Holland
* Grand Haven
* Sleeping Bear Dunes National Lakeshore
* Pictured Rocks National Lakeshore

Dit zijn wat hoofdpunten....
Ik dacht misschien echt rond te gaan. Want als we helemaal boven zijn bij Pictured Rocks kunnen we ook via Wisconsin terug naar Chicago. Maar is het te doen in 8 dagen om helemaal rond te gaan. omdat we een camper hebben vind ik het vaak wel beter te doen dan als je van hotel naar hotel moet.....

Maar ik heb graag advies!

Groetjes Wendy
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

tja, het is maar net wat je wilt op vakantie, het kan zonder probleem maar dit is heel erg veel auto rijden. Ik schat tussen de 1200 en 1500 mijl afhankelijk of je veel snelweg neemt of de kustlijn volgt (wat er wel op lijkt uit je planning)

De route van Munising (Pitcure Rocks) langs de West kust van Lake Michigan terug naar Chigaco is gewoon saai, niets te zien, geen natuur/cultuur en echt niets te doen. Het enige is Door County wat wel aardig is maar naar mijn mening ook niet meer dan dat. Gezien de ligging op het schiereiland echter wel uit de route en een dag extra.

Ik zou lekker op mijn gemak van Chicago naar SLeeping Bear Dunes trekken. Via Saugatuck (zou ik verkiezen boven Grand Haven maar je kunt het ook allebij doen) Holland, Grand Haven, (Muskegon heel snel overslaan). Mischien Silver Lake en daarna Traverse City wat vlak bij de Sleeping Bear Dunes ligt. Hier kun je je tijd echt besteden. Wil je voor de terugweg een apparte ervaring dan neem je de stoomboot , SS Badger van Ludington (MI) naar Manitowoc (WI), ben je ook binnen een dag weer terug in Chicago.
wendy2704
Amerika-newbie

Bericht door wendy2704 »

Die stoomboot zou erg leuk zijn. Maar we zijn er begin mei. Hij begint pas weer met varen laatst mei .....helaas. Erg origineel idee! Jammer genoeg voor iets anders kijken... Maar bedankt voor de tip!!
PaulHartog2
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door PaulHartog2 »

UP?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Upper Peninsula
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer