Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Problemen met betalen via NL-creditcard in USA
Re: Problemen met betalen via NL-creditcard in USA
Zonde om er een nieuw topic over te openen, maarrrrr kun je in de Walmart enkel met cc betalen of lukt dat ook met je eigen pinpas (maestro)?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel niet vergeten om bij je bank te checken of je maestro ook aktief kan zijn in de US! (bij sommige Belgische banken is dat in ieder geval niet standaard het geval)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ok, thanks! ING (NL) zou geen probleem moeten zijn.
Bij ing adviseren ze voor het gebruik in Amerika zonder extra kosten een duurder pakket. Wij hebben dat genomen voor onze dochter maar gedurende de 4 maanden die ze daar was heeft ze met die pas nergens kunnen pinnen. Ze accepteren nauwelks og geen maestro. Gelukkig had ze een creditcard die ze wel kon gebruiken. De ingpas werkte in nl wel hier. Ze gaat nu weer en sluit dan een bancaccount af daar.
Vreemd, ik heb behoorlijk kunnen pinnen bij de Targets, BestBuys etc. Ook ING.
Ik vind het ook een beetje vreemd. Wij kunnen in de meeste winkels ook gewoon betalen met onze ING pas en wij winkelen wat af
.. Waar het niet kan, gebruiken we onze creditcard.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In welke streek verbleef je dochter?moyzo schreef: Wij hebben dat genomen voor onze dochter maar gedurende de 4 maanden die ze daar was heeft ze met die pas nergens kunnen pinnen.
En kon ze bij de bankautomaten die aangaven maestro te accepteren niet pinnen? Of enkel pinnen indien ze bereid was om (aan de Amerikaanse zijde) extra kosten te betalen?
Elke
Oklahoma er waren nagenoeg geen automaten met het logo
ze had het uitgebreide pakket van ing waardoor er geen kosten aan pinnen verbonden zouden zitten

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien ken ik er niet voldoende van, maar volgens mij kan ING nooit garanderen dat de Amerikaanse bank waar je gaat pinnen geen geld af gaat houden. Je krijgt dan, als je geld af wilt houden, wel steeds een berichtje dat zegt dat het je $2 of $5 bijvoorbeeld gaat kosten om geld te pinnen, en dan kan je nog steeds besluiten om er maar van af te zien.
(en ik heb ook al wel aan de hand gehad dat die kosten me uiteindelijk toch nooit aangerekend werden...)
Ik weet niet waar in Oklahoma je dochter zat, het is nogal een grote staat. Maar als ik kijk in de buurt rond de University of Oklahoma, dan zie ik al direct 10 bankautomaten met Maestro.
http://www.maestrocard.com/gateway/where/where_atm.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof dat je met het maestro logo ook altijd terecht kan bij de Cirrus bankautomaten.
(en ik heb ook al wel aan de hand gehad dat die kosten me uiteindelijk toch nooit aangerekend werden...)
Ik weet niet waar in Oklahoma je dochter zat, het is nogal een grote staat. Maar als ik kijk in de buurt rond de University of Oklahoma, dan zie ik al direct 10 bankautomaten met Maestro.
http://www.maestrocard.com/gateway/where/where_atm.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof dat je met het maestro logo ook altijd terecht kan bij de Cirrus bankautomaten.
Elke
ING heeft betaalpakketten die de opnamekosten op 0 zetten buiten de eurozone, geen idee of de USA daar onder valt. Als er geen Maestro of Cirrus logo staat dan kan het alsnog via het Mastercardnetwerk. Soms willen ze niet alle logo's erop plakken, in Londen zag ik een automaat met 15 stickers 

Mijn moeder heeft met de ING bij Walmart en nog een heleboel andere winkels gewoon kunnen pinnen met de pincode afgelopen week. Wel even afstemmen met je bank dat je voor een x periode naar het buitenland gaat.
-
- Amerika-expert
Dat van die $2 of $3 extra berekenen als je geld uit de muur haalt (als je 'teichofaag' bent zoals mijn oude leraar Grieks zei, een 'muureter') is vrij standaard, wordt mij vaak ook berekend als ik met de debitkaart van mijn Amerikaanse bank bij een 'vreemde' bank flappen tap.
Wat de ING betaalpas betreft: ik probeer het vaak en het werkt erg vaak, hoewel niet altijd. Gewoon zeggen dat je wilt kijken of je Nederlandse pas hier ook werkt, dan weten ze tenminste dat je niet probeert de boel op te lichten. Als het niet werkt, is het natuurlijk erg nuttig om een echte kredietkaart (of contanten) achter de hand te hebben.
Wat de ING betaalpas betreft: ik probeer het vaak en het werkt erg vaak, hoewel niet altijd. Gewoon zeggen dat je wilt kijken of je Nederlandse pas hier ook werkt, dan weten ze tenminste dat je niet probeert de boel op te lichten. Als het niet werkt, is het natuurlijk erg nuttig om een echte kredietkaart (of contanten) achter de hand te hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht