Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon Tour

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ronniej
Amerika-ontdekker

Antelope Canyon Tour

Bericht door Ronniej »

Geachte Amerika reizigers,

Ik ga dit jaar met mijn vrouw en ouders 19 dagen naar Amerika en voornamelijk het zuid westen.
Nu willen wij ook graag een Antelope Canyon tour gaan doen en eigenlijk hoop ik veel advies te krijgen van ieder van jullie, welke tour t beste is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten, Ronniej
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Antelope Canyon Tour

Bericht door lsl »

soms vraag ik me af waarom er een zoekfunctie op dit forum zit

met 2 klikken vind je meerdere postings rond jouw vraag, bvb

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41715

in dit topic wordt OOK al naar andere topics rond dezelfde vraag verwezen ....
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

:offtopic:
Misschien moet je je eigen posten uit je beginperiode eens nakijken om te zien hoeveel vragen je hebt gesteld waarbij je de antwoorden met de zoekfunctie ook had kunnen vinden.

Doe ff normaal man !

Sory aan de topicstarter voor de onderbreking :blink:
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

als ik voor de zoveelste maal op enkele maanden tijd dezelfde vraag zie passeren vraag ik me af of de vraagstellers (en TS is zelfs geen newbie meer) nog wel de moeite doen om eerst even de zoekfunctie te gebruiken

zo ook in dit geval, de vraag is zo eenvoudig dat je via de zoekfunctie gegarandeerd vindt wat je zoekt
kun je eventueel nog inhaken op dat topic

een beetje efficiëntie mag ook wel, zelfs op een forum
vind ik toch
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik ga mijn goed hartje tonen en gewoon antwoorden op de vraag van de topic-starter

welke tour je best kan doen? hangt helemaal af van jezelf en je reisgenoten

wij (ik, 29 en geen conditie + mijn mama 60 en goeie conditie) hebben twee jaar geleden de upper antelope canyon gedaan, de tour van elf uur via roger ekis
dat vonden wij een hele leuke tour, de jeeprit naar de canyon was hobbelig en geen aanrader als je rugpatiënten meehebt, de wandeling in de canyon is vlak en helemaal niet lang, maar je hebt hele mooie prentjes
sommige mensen vinden het druk, maar wij vonden het goed meevallen
natuurlijk, het is wel afhankelijk welke gids je meehebt, wij hadden een jonge gast mee die zijn tip meer dan waard was
als je een fotografieliefhebber bent is de tour van elf uur zeker de moeite
de kloof moet je bezoeken onder begeleiding van een gids, je kan een tour vooraf boeken maar ik geloof ook dat je bij de parking kunt aansluiten bij groepen

zijn jullie wat avontuurlijker aangelegd, dan zou ik zeker gaan voor de lower antelope canyon, die hebben wij vorig jaar gedaan
je daalt af in de kloof via stijle metalen trappen en je daalt geleidelijk aan af in de kloof, je moet vaak je plooien rond de rotsen
ook hier spectaculaire zichten, ik vond het zowaar nog mooier dan de upper canyon
het bezoek is ook goedkoper dan upper canyon, je rijdt de parking op, je gaat naar het hokje, je betaalt en als je met een man of zes, zeven bent ga je met een gids naar de kloof
aan het einde van de kloof kun je kiezen of je via de kloof terugkeert of via de bovengrond

en als je beide kloven bezoekt, betaal je twee keer inkom maar betaal je maar een keer je navajo-fee

veel plezier alvast :D
mad25
Amerika-ontdekker
Partner van: Joyco
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door mad25 »

dafkapin schreef:zijn jullie wat avontuurlijker aangelegd, dan zou ik zeker gaan voor de lower antelope canyon, die hebben wij vorig jaar gedaan
je daalt af in de kloof via stijle metalen trappen en je daalt geleidelijk aan af in de kloof, je moet vaak je plooien rond de rotsen
ook hier spectaculaire zichten, ik vond het zowaar nog mooier dan de upper canyon
+1 :clap:
remco_rc
Amerika-ontdekker

Bericht door remco_rc »

Ik had de verschillen al gevonden. Hoe kom je bij de lower canyon? Is dit via dezelfde weg als de upper?
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

jep, voor de upper sla je aan de ene kant van de weg af naar de parking, voor de lower sla je de andere kant af
staat wel aangegeven hoor met bordjes
zijn allebei onverharde weggetjes, maar best te doen met de gewone auto
de upper canyon kun je niet met je eigen auto heen, als ik me niet vergis, je moet bij de ingang aan straat parkeren en daar overstappen op een jeep die je erheen brengt
lower canyon parkeer je ook maar ga je te voet naar de canyon (100m verder of zo)

als je van Page komt is de upper rechts van de weg en de lower links van de weg
remco_rc
Amerika-ontdekker

Bericht door remco_rc »

Bedankt voor je antwoord!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

aan het einde van de kloof kun je kiezen of je via de kloof terugkeert of via de bovengrond
Wij konden toch echt alleen bovenlangs terug. Bij de lower daal je geleidelijk naar een diepte van zo'n 30m. Ook hier hoef je niet bepaald conditie voor te hebben. Meer goede oog-voet coördinatie, omdat er op een paar punten zeer smalle stukjes zijn.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

bwa, ik vond de tocht door de kloof toch niet te onderschatten, vooral de tocht terug naar de parking (maar wij hadden een paar haasjes mee, die wilden vlug vlug weer bij de parking zijn)

misschien een heikel punt: de lower antelope canyon is voor 'zwaardere' personen niet altijd even gemakkelijk, er zitten een paar hele nauwe passages tussen, ik behoor zelf tot de categorie XXL-missen 8) en af en toe was het toch buik intrekken
maar ik vond het dolletjes :lol:
Ronniej
Amerika-ontdekker

Bericht door Ronniej »

Dank jullie wel voor t advies!!! Zijn er toch nog steeds mensen die t niet teveel moeite vinden om mij te willen antwoorden!! Top! :thumbup:
JuliaValerie
Amerikafan

Bericht door JuliaValerie »

Met kleine kindjes (4 jaar en 1 jaar / in draagzak), is de lower wsl. geen goed idee?
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

er zijn veel metalen trappen in de kloof, en dan zou je ook je kindje van 4 jaar moeten dragen
en in een draagzak, brrr, ik mag er niet aan denken dat je uitglijdt zoals ik deed en met je rug en draagzak tegen de rots knalt :?

een fotootje om te illustreren:

Afbeelding

Afbeelding
JuliaValerie
Amerikafan

Kijk daar heb ik wat aan, met visuele ondersteuning! Nee, dat doen we maar niet! Enne, de upper is ook mooi toch? Dank voor je snelle antwoord!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Upper weet ik niet, want ik heb alleen de lower gedaan, maar die acht ik niet geschikt voor hele kleine kinderen. Het is zowieso al een uur lopen of staan aan een stuk. En draagzakken, of tegenwoordig ook heel populair, van die stellages op iemands rug om de kinderen te dragen zijn net als kinderwagens niet geschikt.
JuliaValerie
Amerikafan

Dat heb ik inmiddels begrepen ja, Ik hoop dat upper wel kan, denk het wel. Enne, zo'n stellage heb ik niet haha, veel te zwaar.
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Wij zijn naar de lower gegaan, puur omdat het hier het minst druk was.
Ik vond het prachtig!! Je loopt ongeveer 1,5 uur door de canyon, krijgt ruim de tijd om mooie foto's te maken.
giorgi
Amerika-ontdekker

Bericht door giorgi »

Afglopen maand zijn wij in de lower canyon geweest. Wij vonden het makkelijk, omdat je gewoon heen rijdt en niet hoeft te reserveren.
(Ik weet dus niet hoe de upper canyon er uit ziet.) |
Toen wij er waren maakten ze groepjes van ca. 20 personen en ging je om het kwartier de canyon in.
Ik vond het maar een klein stukje lopen en je kon alleen bovenlangs terug.
Eerlijk gezegd vond ik het helemaal geen moeilijk traject. In ieder geval niet voor volwassenen.
Met kleine kinderen is het wel lastig vanwege de trappen en dat is denk ik voor jezelf en het/ de kind (eren) niet leuk.
Daarentegen is het voor iets grotere kinderen juist heel leuk, vanwege de doorgangen en trappen.
Mijn kinderen vinden dat een wandeling juist aantrekkelijker maken.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij zijn naar de upper geweest vanaf de parking. Onze ervaring is dat je beter georganiseerd vanuit Page kan gaan want we moesten lang wachten terwijl de Jeeps gewoon doorreden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer