Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper of auto ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Camper of auto ?

Bericht door PSVwally »

Vooral ook toen ik nog rookte. Dat je naar buiten moet om te gaan roken. Het hele hotel door, en dan sta je daar op straat voor de deur. Maar ja, nu rook ik niet meer.
Daarom vind ik de meeste hotels/motels wel handig. Dan is het alleen maar de voordeur open en roken op de veranda (al rook ik ook niet). Ik heb vroeger altijd gekampeerd, nu nog soms wel eens, maar ik vind auto met hotels makkelijker. Heb je meer dan één kind of ga je met meer volwassenen dan kan een camper misschien idealer zijn. Ik was voor hotels en auto ongeveer een camper kost je gem 150 tot 200 euro per dag. Overnachtingsplaatsen kosten dan mss minder, maar als ik kijk ben ik met een auto altijd goedkoper uit. Ik denk dat het wel veel uitmaakt waar he precies komt. Als je bv 20 dagen hebt en je zit er 10 in lA SF of Las Vegas dan zou ik al nooit een camper pakken.
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Ik vraag me dan wel af waar je die gemiddeldes vandaan haalt PSVwally, want zo veel zijn wij echt niet kwijt geweest per dag aan een camper (huur, brandstof en kamperen). Maar ja je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt en dat geldt voor hotels ook.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij kiezen ook niet voor de camper vanwege de prijs, maar juist vanwege de manier van leven. Gelukkig zijn wij nu in de positie dat we die keuze ook kunnen maken.
John&Sylvia
Amerikafan

Bericht door John&Sylvia »

Wij moeten nog aan onze reis beginnen.. Maar wij hebben er bewust voor gekozen een combinatie te maken voor zowel de camper als een auto..
We kamperen erg graag, maar vinden het een must ook te ervaren hoe de motels/B&B's in de VS zijn.

Beide manieren hebben voor- en nadelen, zoals al door meerdere is gezegd.
Wij maken een rondreis van LA - LV - SF - LA, met daar tussen allerlei NP's. Dat is de reden dat wij ervoor hebben gekozen de eerste 3 weken (LA-LV-SF) een camper te huren. We houden erg van de natuur,
en vonden het een must om in de 'natuur' te slapen, in de parken zelf. Zoals andere al zeiden.. BBQ aan, met je stoeltje lekker buiten zitten. Dat is voor ons het echte buiten/Amerika gevoel. (Bovendien vind ik het lekker dat je alles bij de hand hebt, maar dat je er niet aan vast zit. Uit eten kunnen we altijd, maar ik ben niet zo'n uit-eten-gaander, dus je hebt altijd de optie om lekker zelf wat eten klaar te maken. Ook het weten waar je slaapt en het hebben van een toilet, zijn voor mij grote +-en)
In SF leveren we de camper in, waarna we na 2 dagen SF de auto ophalen om via de kust naar LA te rijden. Deze +/- 8 dagen dus een auto.
Dit om te ervaren hoe de typsiche Hotels/Motels zijn, en omdat het toch wat comfortabeler rijdt. Bovendien hebben we de auto dan ook in LA, wat ons in deze stad praktischer leek.

Zoals ik al zei moeten we de reis nog gaan maken, maar op deze manier hebben we het beste van beide werelden. De tijd en vrijheid in de NP's met een camper en het gemak aan de kust met een auto.
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dat klinkt heel mooi. Laten jullie ons even weten hou je het verschil vind tussen RV en hotel/auto. Zo te horen zijn jullie straks de echte kenners op dit gebied.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer