Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kort of langlopende reisverzekering?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Bjorard
Amerika-ontdekker

Kort of langlopende reisverzekering?

Bericht door Bjorard »

Wat is handiger om te nemen? Een kortlopende verzekering of een langlopende verzekering? Wij gaan ongeveer 2 weken naar de VS, daarvoor nog een paar daagjes in NL en over een paar maanden waarschijnlijk nog Frankrijk. VS is al zeker, de rest nog niet. Ik heb zelf het idee dat een langlopende een paar tientjes duurder is dan een kortlopende en dus goedkoper is dan wanneer je steeds een kortlopende neemt. Wat is jullie ervaring?
Belle
Amerika-ontdekker

Re: Kort of langlopende reisverzekering?

Bericht door Belle »

Mijn ervaring is dat een doorlopende verzekering met werelddekking een stuk voordeliger is dan een kortlopende.
Bij ons scheelde het iets van € 110,- . Ik hou wel in de gaten wanneer de verzekering afloopt voor het laten doorlopen of eventueel beeindigen.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

dat ligt er een beetje aan wat je van de verzekering verwacht,
een reisverzekering dekt ook heel veel korte uitjes (weekendje weg etc).
ga je het economisch berekenen dan ligt het "brake even point" ongeveer op 4-6 weken vakanties/uitjes per jaar.
Zelf ben ik nogal "lui" ingesteld (en impulsieve vakantieganger) dus ik heb een permanente/doorlopende reis- cq annuleringsverzekering (werelddekking incl. onderwater- en wintersport en alle medische kosten), zodat ik daar nooit over na hoef te denken.
Barrie_
Amerika-ontdekker

Bericht door Barrie_ »

Wij hebben een doorlopende reisverzekering met werelddekking voor 2 personen, via VISA Platinum Creditcard
Op de hoofdcard 1 reisverzekering en op de partner/extra card ook 1.
Eerste jaar totale kosten € 73, daar vind je bijna nergens een doorlopende reisverzekering voor.
Na eerste jaar kan je opzeggen, of als je "gewoon doorgaat" kost het iets meer dan € 150 per jaar.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Barrie_ schreef:Wij hebben een doorlopende reisverzekering met werelddekking voor 2 personen, via VISA Platinum Creditcard
Eerste jaar totale kosten € 73,
Na eerste jaar kan je opzeggen, of als je "gewoon doorgaat" kost het iets meer dan € 150 per jaar.
Hoi Barrie;
Saving Money is making money

Unive doorlopende reisverzekering is wereldwijd,180 dagen aaneengesloten dekkings periode,incl medische kosten,ongevallen,wintersport etc.
kost voor hoofdverzekerde + partner €79
Een Mastercard Gold, eerste jaar € 17.50 daarna € 32.50 voor twee cards
Bijkomend vanwege dit Amerika forum; Jouw Visa Card kost elke $ 100 2.00 aan valuta opslag.
De Mastercard Gold kost elke $ 100 0.95 valuta opslag
Elke $ 1000 die jij uitgeeft is jouw betaalmethode $ 10.50 duurder.
Kijk eens hoeveel geld je op een tripje door de USA extra uitgeeft alleen al door een keuze van betalingsmiddel.

Eigenlijk te zot voor woorden dat gewoon betalen zo duur is geworden en zoveel prijsverschil oplevert.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Barrie_
Amerika-ontdekker

Bericht door Barrie_ »

Klopt, daarom maak ik ook alleen gebruik van de jaaraanbiedingen.
Ze halen de winst uit de mensen die "blijven plakken" en inderdaad de verschillende opslagen.
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Ik betaal nu voor een doorlopende reis anulerings verzekering ongeveer 250 euro. Uit gerekend wat je betaald voor alleen kort lopende anuleringsverzekering die een dekking geeft tot 7000 euro dan betaal je al 540 euro voor alleen de anulerings verzekering.
Sammo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sammo »

Wij hadden al een doorlopende reisverzekering omdat dit handig was en goedkoper voor korte tripjes die wij gedurende het jaar maken. Wij hadden hiervoor nooit een annuleringsverzekering (of los voor specifieke trips waarbij terugkeren lastiger is). Met onze reis naar Amerika heb ik na het boeken van de tickets onze verzekering met 1 telefoontje aangepast naar werelddekking en ook tevens direct een doorlopende annuleringsverzekering afgesloten (dit was goedkoper dan annuleringsverzekering voor alleen deze reis). Dit was geen probleem en zo geregeld.

Voordat onze verzekering weer afloopt ben ik van plan om de doorlopende annuleringsverzekering weer op te zeggen en de verzekering weer aan te laten passen naar alleen dekking in Europa. Mochten we dan weer een verre reis maken, dan is het ook zo weer aangepast en hoef ik dan ook alleen weer de resterende maanden van het contractjaar te betalen. :thumbup:

Wij zijn overigens verzekerd via de Europeesche.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer