Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hebben jullie dezelfde ervaring op de camping in Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

hebben jullie dezelfde ervaring op de camping in Yosemite

Bericht door girltje155 »

Hoi Allemaal,

Wij zijn alweer twee hele dagen terug uit Amerika en hebben een geweldige reis gehad. Ik ben alleen toch heel benieuwd of jullie dezelfde ervaring hebben op de camping in Yosemite als wij, ik heb het op het forum nog niet gelezen en we schrijven toch een heleboel over Yosemite!
Wij hadden gelukkig een plekje voor 3 nachten kunnen boeken op Upper Pines in de Valley, wij helemaal blij natuurlijk. Maar ik snap nou wel waarom alles zo snel weg is. Er stonden alleen heel grote families (20+ personen), die een stuk of 6 plekken hadden en slechts 3 plekken gebruikten om tenten en partytenten neer te zetten en de rest was gewoon leeg, ja de auto's werden er geparkeerd, maar er stonden geen tenten of campers. Niet dat je last had hoor van zo'n grote groep, ze waren allemaal heel rustig, maar ik vind het eigenlijk wel heel erg sneu voor mensen die graag een nachtje willen kamperen en geen kans hebben, terwijl een groot deel van de plekken gewoon leeg is. Want in principe is het toch gewoon zo snel mogelijk de knop indrukken op het moment dat de plekken vrij komen en als je dat met heel veel mensen tegelijk doet heb je gewoon veel meer kans.

Ben benieuwd of dat ook zo was toen jullie er waren?
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: hebben jullie dezelfde ervaring op de camping in Yosemit

Bericht door Marenko »

2 x geweest en 2 x niet dezelfde ervaring. Een keer op North en op Lower gestaan en alle buren etc waren alleen en geen families.
Dus nee, bij ons was dat niet zo.
christa&john
Amerikakenner

Bericht door christa&john »

Wij hebben ook nog tegen elkaar gezegd toen we aankwamen : "er zijn hier toch wel nog plekken vrij ?" Er stonden niet zo veel campers en inderdaad meer tentjes en het leek inderdaad wel of er bijeenkomsten waren. Maar allemaal héél netjes op tijd het kampvuur uit, geen lawaai ed. Dit was ook op de Upper.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
girltje155
Amerikafan

Toch vind ik het wel heel knap dat ze schijnbaar voor een lange periode zoveel plekken naast/bij elkaar hebben weten te boeken. Ik was al blij met dat ene plekje voor 3 nachten, misschien hebben zij toch een andere boekingstactiek? Ik had het eigenlijk eens aan hen moeten vragen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vermoed dat het hier om group sites ging.

Marianne
girltje155
Amerikafan

Nee waren echt geen groupsites, in elk geval ik zie dat op de recreation site niet staan. Er werd gewoon nog gezegd, ja morgen hebben we deze (waar wij dus stonden) er gelukkig ook nog bij. Wij stonden dus op 151 en zij hadden 158, 160, 162, 164, 149 en een andere groep had 140, 148, 150 en 152. Toch echt apart! Als we nou erachter kunnen komen hoe ze dat doen, kunnen we er misschien op het forum nog mensen mee helpen :D ?
roxy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door roxy »

Hallo,
Wij willen volgend jaar wsch in augustus gaan kamperen in Yosemite, Ik heb niet zo goed gesnapt hoe dat in zijn werk gaat om te reserveren voor die campsites. Hoeveel maand op voorhand moet je dat doen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt dat op de NPS-site zien, zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Kijk ook eens op de AA-site; daar staat een artikel over Yosemite waarin ingegaan wordt op het reserveren van een camping.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij zagen wel dat families bij elkaar kropen maar dat ze allemaal naast elkaar stonden... niet gezien.

@Roxy mere info over reserveren van Yosemite...
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... te#p568453
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
nine50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door nine50 »

Grappig om dit te lezen. Op North Pines stonden wij ook tussen twee grote groepen. Zoals ik het kon zien had elke groep minimaal 3 plekken, waarvan in ieder geval 1 niet bezet was (of er stond alleen een auto).
Wat me ook verbaasde was dat er elke nacht vrije plekken waren (ook aan de rivier waar ik graag had gestaan...) terwijl er toch echt 'Full' bij de ingang stond. Mensen reserveren blijkbaar en komen niet opdagen.

Even verder denkend: misschien kunnen we een topic openen over het gezamenlijk bezetten van een kampeerplek. Wij hadden met onze drieën in een vierpersoonstent best wel een stel naast ons willen hebben op dezelfde plek. Ook was er genoeg ruimte voor een tweede auto.
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wel een leuk idee :thumbup: maar in realiteit misschien lastig uit te voeren. En als je met 2 campers komt wordt het wel erg krapjes op veel plekken.
Je moet toevallig op de zelfde nacht overnachten in Yosemite. Vaak zie je dat mensen net na elkaar komen. Dus je moet eerst zoeken naar een manier waarop je dat kan coordineren.
Dan moet je goed afspreken wie (misschien wel samen) reserveert en zorgen dat je 1 plek hebt niet 2. Als je na elkaar komt (ook dat moet je coordineren) zou je ook samen kunnen reserveren, omdat je dan een blok moet reserveren. Achteraf even de rekening netjes verdelen.

Misschien kun je een manier bedenken waarop je dat zou kunnen regelen?

Ik ga voorlopig niet naar USA noch Yosemite en voel me niet zo geroepen om dat te regelen. Ik wil wel assisteren bij reserveringen, heb ik al eerder gedaan bij mensen (zowel bekenden als onbekenden). Of vragen hierover beantwoorden.
nine50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door nine50 »

2 campers is misschien niet zo'n goed idee, maar twee tenten en twee auto's misschien wel, of een camper en een tent/auto of een camper en een motorijder.
Het initiatief moet denk ik liggen bij degene die al een plaats heeft gereserveerd.
Zo van: "Wij hebben en plek op bijv. North Pines in Yosemite (tent/auto/3 personen) op datum?. We hebben nog plek over voor een kleine camper of tent/auto.
er is plaats genoeg , wie wil onze plek delen? OID, zo simpel kan het volgens mij.
En je hoeft niet gelijk aan te komen, als je het maar communiceert met de rangers en met elkaar

O. en wij gaan binnenkort ook niet naar de USA.
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een leuk idee. Ik weet nog dat wij ooit aan de North Rim van de Grand Canyon nog net de laaatste vrije plek hadden, maar tot onze verbazing was die plek zo groot dat er nog wel 3 tenten en auto's hadden kunnen staan; wij konden onze buren niet eens zien. Met campers gaat het wat lastiger en het mag waarschijnlijk ook niet, maar een tentje kun je wellicht wel ergens bij aanschuiven.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je moet wel weten of de plek ook groot is. Niet alle plekken bieden dat denk ik. Mara zoals je het voorstelt lijkt het wel te doen.. ergens een sticky voor "Yosemite camping plek delen" ?
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Toch vind ik het wel heel knap dat ze schijnbaar voor een lange periode zoveel plekken naast/bij elkaar hebben weten te boeken.
Precies mijn reactie! Wij stonden op North-Pines en ik was ook stomverbaasd dat er zoveel gezinnen/groepen naast elkaar plek hadden. Ik had al zoveel moeite om 1 plekje te bemachtigen, hoe is het hun gelukt om de plaatsen naast/vlakbij elkaar te krijgen?
En ik denk inderdaad dat 70% bezet was met tentjes, vaak ook met meer personen dan volgens de site was toegestaan. Ik vroeg me eigenlijk af of er toch nog een andere mogelijkheid was om te reserveren...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer