Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goede prijs Calgary - juni/juli 2013

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bjaytee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Goede prijs Calgary - juni/juli 2013

Bericht door bjaytee »

Hey mensen,

Ik heb al verschillende keren hier op het forum rondgekeken en beslist om mij ook aan te melden. Ik ben een grote fan van (West-)Canada en wou mijn kinderen (6 & 7 jaar) volgende vakantie ook laten kennismaken met dit fantastische land!

Mijn vraag is: wat is een goede prijs om eind juni, begin juli te vliegen op Calgary vanuit Brussel? Momenteel zie ik een aanbieding (van 25/6 tem 16/7) van €643 pp. Is dit een goede prijs, of kan het nog goedkoper? Wacht ik misschien beter tot begin januari, of loop ik dan het risico van boven dit bedrag te komen? Ik veronderstel dat ik beter een huurauto apart huur (bvb. bij Alomo) ipv een fly & drive?

Ik heb soms het gevoel met de lotterij te spelen als het op vluchten zoeken aankomt :wink:

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Mark & Martine
Amerikakenner

Re: Goede prijs Calgary - juni/juli 2013

Bericht door Mark & Martine »

Hoi bjaytee,

Persoonlijk zou ik zeer tevreden zijn met 643 pp. naar Calgary. Een fly & drive kan soms goedkoper uitpakken, dat is een kwestie van prijzen opvragen en vergelijken.

Groetjes!
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Als je nu voor eind juni tot half juli kunt boeken naar Calgary voor EUR 650 pp dan vind ik dat een hele goede prijs. Het kost soms al moeite om zo'n prijs te vinden in mei en zo eind juni begint toch echt het hoogseizoen. Als je reis met een overstap in de USA is, hou dan wel rekening met een ESTA-aanvraag.

Via klm.be vertrekken vanaf ZWE (antwerpen centraal) naar AMS en dan rechtstreeks naar Calgary en terug vanaf Vancouver rechtstreeks is te boeken voor EUR 642 van 25 juni t/m 17 juli. Koopje voor een 'rechtstreekse' vlucht! Als mijn kinderen eind juni al weg konden, zou ik dit direct boeken voor de zomer. Dag later kost EUR 250 pp meer. De kans dat je iets goedkopers vind schat ik op 5% en dat het duurder wordt op 95%.
Afbeelding
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

RuudB schreef: Via klm.be vertrekken vanaf ZWE (antwerpen centraal) naar AMS en dan rechtstreeks naar Calgary en terug vanaf Vancouver rechtstreeks is te boeken voor EUR 642 van 25 juni t/m 17 juli. Koopje voor een 'rechtstreekse' vlucht! Als mijn kinderen eind juni al weg konden, zou ik dit direct boeken voor de zomer. Dag later kost EUR 250 pp meer. De kans dat je iets goedkopers vind schat ik op 5% en dat het duurder wordt op 95%.
Dat is precies wat wij dit jaar gedaan hebben. Ook in juni naar Calgary en in juli vanuit Vancouver weer naar huis. Vertrekken op zondag scheelde toen ook nog eens zo'n € 80,- pp. tov van vertrekken midden in de week.
Wij gingen voor rond de € 520,- pp.

Maar vind dit ook een mooie prijs. Ik zou het ervoor doen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer