Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2012 Canada trip Edmonton - hyder- inside passage- Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2012 Canada trip Edmonton - hyder- inside passage- Vanco

Bericht door AnnInBC »

Met die wandelroute door van Library Square door Chinatown ben ik niet bekend en ik kan je niet zeggen of dat aangegeven is met wimpeltjes, ben al een hele tijd niet meer in Chinatown geweest. Ga even binnen bij het Visitor Centrum dichtbij de Canada Place en misschien kunnen ze jou daar wat meer over zeggen. Je kan daar ook een gratis kaart krijgen van downtown Vancouver om zelf een route uit te stippelen.

Voor Cypress Hill veronderstel ik dat je "Cypress Mountain" bedoelt. Dit is in West Vancouver en er is een afslag op de Highway 1 West richting de Sea to Sky Highway. Dus je bent nog niet op de Sea to Sky Highway. Als je van Vancouver richting West Vancouver rijdt kan je een bord zien met de afslag "Cypress Bowl Road" (exit 8 als ik me niet vergis) en volg de weg tot dat je het grote bord langs de weg ziet met "Cypress Provincial Park" erop. Je kan het niet missen. Van hierboven heb je zicht op downtown Vancouver, Stanley Park, alsook de rest van Greater Vancouver tot en met Amerika. Als het helder genoeg is kan je Mount Baker (gelegen in Washington State, USA) goed zien. Verder kan je ook English Bay en de Strait of Georgia zien tot en met Vancouver Island. Zeker wel de korte rit waard als je toch die richting uitgaat.

Groetjes uit Vancouver,
Ann :D
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt Ann!
ter info, we gaan 23/8 's avonds uit eten bij Earl's in robson street, met Alken van het forum. Moest je zin hebben in een Belgisch onderonsje ;-)
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Oh gezellig...hoe laat hebben jullie afgesproken? Ik zal zien of ik er bij kan zijn, ik doe mijn best!

Groetjes uit een (te) warm Vancouver,
Ann
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

om 18u 30.
Ik stuur je nog een Pb

:thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

nog 1 dag te gaan! koffer is klaar (of toch bijna), en ik heb een hele map vol info klaar.
Als ik onderweg in een hotel een pc tegenkom, zal ik jullie zeker iets laten weten over onze avonturen!
Duimen jullie mee voor goed weer; voor de eerste week ziet het er goed uit, maar ik hou nog fingers crossed voor de inside passage.

:wave:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel plezier!! :thumbup: :thumbup:

Ben helemaaaaaaaaaaaaaaaaa niet jaloers :lol: :lol:
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Geniet van jullie vakantie! Een hele goede vlucht toegewenst en voor de eerste daagjes ziet het weer er nog goed uit, ben blij dat het geen 34 graden meer is! :thumbup: Geniet van jullie trip en misschien tot donderdag avond! 8) Ik kijk al uit naar jullie reisverslag.

Groetjes,
Ann :D
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Leen, heel veel plezier gewenst en natuurlijk veel springfoto's nemen hé (jullie noemen dat wel anders :wink: :lol: )

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

hehe, het zit er weer op, vanmorgen zijn we aangekomen op schiphol.
We hebben een heerlijke reis gehad, we hadden echt allebei het gevoel op een eindeloze trip te zijn ver weg van de rest van de wereld.

We hebben meer dan 5000 km gereden met onze super ford escape en dat met heel veel dirt roads.

het weer was heel gek, soms schitterend weer, heel zonnig. Dan weer regen regen regen. Gelukkig was er wel zon op de cruciale momenten. Warm is het nooit geweest, de fleece truien en jassen hebben goed dienst gedaan.

DE HOOGTEPUNTEN:
- de inside passage! ik had het niet verwacht maar wij hadden zo'n mooi weer, ik heb heel de tijd op dek staan te genieten aan 200 procent. Niet spectaculair maar oh zo ontspannend. Tip: huur een cabin om ook lekker bij te rusten. Het vooraf bijgeboekte eten op de boot (bufetten) was ook lekker, een aanrader. En we zagen dolfijnen, orka's en walvissen!
- onze trip naar stewart/hyder. De rit (langs de skeena river vallei en langs nisga'a en bear glacier) is op zich al super, maar ook de sfeer in deze rommelige dorpjes is heel speciaal. En dan de beren natuurlijk! Het geeft een kick om een grizzly vlak voor je een zalm te horen vangen, "krak", en die dan levend te zien verslinden. (ook wel even gruwelen hoor, bah!)
- Butchart gardens. Roel vond hier niet veel aan, maar ik als tuinliefhebben kon er geen genoeg van krijgen.
- Zeesterren zoeken in Pacific Rim.
- De orka tochten. Die in victoria was leuk (met een speedboat) maar qua wat we gezien hebben was die vanuit Port McNeill echt super super super! Verschillende orka's rondom ons in een hele speelse bui en dan later ook nog vele bultruggen zien jagen. Mackay whalewatcing: een aanrader!
- De Icefields Parkway, hadden we al eens gereden maar oh wat is het daar mooi!
- Vancouver en dan vooral het fietsen rondom Stanley Park. zo leuk! op een tandem!
- Het etentje "onder Belgen" in Vancouver (met Alken van het forum), gezellige mensen!
- Onze mooie cabin midden op de prairies en het heerlijke eten bij een rancher familie!

We hebben heel veel beren gezien (ik ben gestopt met tellen), en ook veel zee-wildlife. Niet zo veel deer (geen elks bijvoorbeeld) wat ons wel verbaasde maar dit heeft misschien te maken met het jachtseizoen.

MINDER GOED:
- wat te veel tijd voorzien voor vancouver island. De oostkust is druk bebouwd, veel verkeer en toch minder mooi. Ik zou hier één of twee nachten minder hebben moeten nemen
- het eten. we hebben vaak heel slecht gegeten.
- wat is canada duur! zelfs wat simpele picknick aankopen
- calgary slechts kort bekeken maar deze stad kan lang niet tippen aan Vancouver.

HOTELS:
in het algemeen heel tevreden van met als grote toppers:
- de point west cottages in ucluelet met jacuzzi op het balkon met zeezicht. wauw!
- brown creek ranch: cottage daar was super groot en luxe
- qua bedden blijft de best western onze favoriet!

Uitgebreid reisverslag volgt later, en het foto verslag allicht morgen.

Bedankt iedereen voor de tips! ook de mensen die niet weten hoeveel ik aan hun reisverslagen had (bvb bart en hanny)
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 09 sep 2012, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Fijn dat jullie zo een superreis gehad hebben, met zoveel wildlife. We hebben toch nog regelmatig aan jullie gedacht!
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ha Leen en Roel.
Goh, wat vliegt de tijd.
Jullie zijn ook alweer thuis. Welkom!
Nou, reuze benieuwd naar jullie verslag en foto's.

Groet,
Ferry
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Leuk, ik kijk uit naar jullie verslag, want wij willen zelf volgend jaar ook graag naar Canada. Ben ook echt benieuwd naar het prijspeil, jij geeft aan dat het duur is, maar wellicht kun jij of anderen eens een indicatie geven wat jullie dan kwijt zijn geweest aan bv. eten e.d.
Hotelprijzen heb ik al enigzins bekeken en weet dat ook dat duurder is dan de uSA, maar voor het levensonderhoud vind ik het moeilijk in te schatten.....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

voila, hierbij alvast het fotoverslag
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 252250500b
(via facebook maar normaal gezien heb je geen account nodig om dit album te kunnen bekijken; laat maar weten indien het toch niet lukt)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Leuk om jullie foto's te mogen zien van deze prachtige reis. Bedankt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Prachtige foto's! Ik heb genoten!
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Prachtige foto's ik heb er van genoten..wat een schitterende reis hebben jullie gemaakt! Jullie hebben vele mooie dingen geizen en vele leuke dingen gedaan!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wat een geweldige foto's!! Echt heel gaaf om te zien, bedankt voor het delen!
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Super fotos en verslag! Wij overwegen nu een ddel van jullie route te doen in het najaar in plaats van New Mexico... :roll:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

dank jullie wel. Ondertussen ben ik aan mijn verslag bezig maar ik ben nog maar aan dag 4 - veel te vertellen, :lol:

@ ilona: de rocky mountains hebben jullie toch al gedaan? hoewel het bij ons nu ook de tweede keer was hoor, het is echt zo mooi!
het coolste stuk van de trip was het noorden van vancouver island (de meeste orka's) - inside passage (geluk gehad met het weer) - de rit van prince rupert richting alaska - stewart hyder

het oosten (midden) van vancouver island was wat minder spectaculair; ik zou als ik hier iemand anders "naar toe zou sturen" daar tijd winnen en van stewart hyder een rondje rijden via de alaska high way (2-3 dagen) om zo ergens ten noorden van prince george (of ik weet niet juist waar die weer aansluit op de yellowhead highway?) uit te komen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

hehe mijn reisverslag is klaar!!!!
Het is hier te vinden http://reisverhalen3.webs.com/westcanada2012.htm
veel lees plezier en wie weet hebben sommige mensen hier wat aan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves