Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route New york-Miami 14 dgn

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
reginawassenaar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Route New york-Miami 14 dgn

Bericht door reginawassenaar »

Hallo hierbij deel ik met jullie onze route die we willen afleggen voor onze vakantie die in feb-maart 2013 gaat plaats vinden, ik zou graag wat reacties van jullie willen horen:
In 2009 zijn we al 2wkn in New York geweest dus we willen een hier maar een paar dagen verblijven. (dingen die we toen niet hebben kunnen doen)

22-2: Vertrek Amsterdam--> New York
23-2: Aankomst New York
24-2: New York
25-2: New York
26-2: New York
27-2: New York --> Atlantic City (bus reis) - Atlantic City--> Washington DC (AMRAK trein)
28-2: Washington DC (huur auto ophalen)
1-3: Reizen richting MIami (huur auto)
2-3: Reizen richting Miami (huur auto)
3-3: Reizen richting Miami (huur auto)
4-3: Miami/fort Launderdale --> Bahamas (dag trip)
5-3: Orlando ( Discovery Cove)
6-3: Orlando ( SeaWorld)
7-3: Orlando
8-3: (huur auto inleveren) Terug naar Nederland

De tijd die we in New york verblijven wil ik evt nog inkorten...
Verblijf in Orlando vindt plaats in een vakantiehuis. De overige overnachtingen in hotels/motels
Er zijn zoveel dingen te doen en te zien in Miami/Orlando, Wat zijn de dingen die je ECHT moet zien??

Advies is welkom.
Gr regina
New York 2009
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Route New york-Miami 14 dgn

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi, waarom draai je Miami en Orlando niet om, nu rijd je extra veel miles die je ook nog eens een hoop extra tijd kosten. Tijd die je op een heel andere manier kan besteden. afstand Miami-Orlando rijd je nl 2 x.
Must see's : iedereen zijn voorkeuren natuurlijk: ik vond het Holocaust memorial indrukwekkend, (duurt echt geen uren), the everglades, politiemuseum, boottrip langs de celeb's, the Keys, ff langs Miami Ink, flaneren en kijken op Ocean drive en voor wat gezelligheid Lincoln Road en Espanola Way, veel plezier in ieder geval
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

4-3: Miami/fort Launderdale --> Bahamas (dag trip)
mag ik vragen of jij deze trip al geboekt hebt? Zo ja: waar? Ik vind namelijk alleen maar een failliete maatschappij...
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sorry, maar ik begrijp het even niet. Waarom wil je met de bus naar Atlantic Cty en dezelfde dag nog met de trein naar DC? Wat wil je in die korte tijd in Atlantic City dan gaan doen? Ik denk dat je deze dag alleen in het openbaar vervoer zult doorbrengen. Waarom niet meteen naar DC? En als je al in NY bent geweest waarom dan niet langer in DC doorbrengen?
Onderweg tussen DC en Miami heb je nog aardige plaatsen als Charleston, Savannah en St. Augustine. Maar veel tijd daarvoor heb je niet in 3 dagen.
reginawassenaar
Amerika-newbie

IK heb de reis nog niet geboekt en ik kan dus nog aardig schuiven!
We willen zoiezo nog wat dingen in New York bekijken die we de vorige keer niet hebben kunnen doen, dus daar willen we nog wel een paar dagen doorbrengen. En ja over atlantic city was ik nog niet helemaal uit... Of we daar we heen moeten.
Een dagje extra in DC lijkt mij dan ook beter.
We willen alleen de eerste paar nachten in New York een hotel boeken de rest doen we ter plekke.
Dus alleen een retour ticket en een paar nachten New York, en de huurauto plannen we thuis.

En ja lijkt me ook handiger om via Orlando naar Miami te gaan en niet meer terug.
Ik ga de planning nog maals nakijken en aanpassen. Natuurlijk even overleggen wat vriendlief nog wil....

Ik zet de nieuwe planning binnenkort online.
New York 2009
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Yeehaw schreef:Onderweg tussen DC en Miami heb je nog aardige plaatsen als Charleston, Savannah en St. Augustine. Maar veel tijd daarvoor heb je niet in 3 dagen.
Persoonlijk zou ik dan vanaf Washington DC een binnenlandse vlucht naar Florida nemen. Onderweg zul je inderdaad in die drie dagen niet zoveel zien.
Ontwijk je meteen de dure One Way kosten van minimaal 250 dollar exclusief tax (als ik zo naar Drive USA kijk, zijn deze One Way kosten nog duurder dan de kosten voor het huren zelf!)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
reginawassenaar
Amerika-newbie

Oke, dus onderweg is er met de auto niet veel te beleven? Misschien verstandiger dan om idd een tussenvlucht te nemen? En een auto in Miami te huren, want had gehoord dat het openbaarvervoer daar niet zo handig is. Niet zoals in New york zeg maar.
Dan hebben we dus meer tijd in Orlando en Miami... Mmmh misschien toch een beter plan...
ik ga er over na denken!
New York 2009
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

reginawassenaar schreef:Oke, dus onderweg is er met de auto niet veel te beleven?
Er is juist genoeg te beleven! Alleen, daar heb je de tijd niet voor... (om het echt uitgebreid te gaan bekijken. Dan zouden het alleen bliksembezoekjes worden en dat is zonde... Kun je inderdaad beter de tijd die je overhoudt door middel van een binnenlandse vlucht gebruiken in Florida :))
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Ik ben het met SpaceAce eens, neem een binnenlandse vlucht. Anders zit je alleen maar in de auto, zonde van je tijd! Je doet Washington echt te kort als je er maar een dagje blijft. Ik zou daar toch minimaal een dag of 3 voor uittrekken. En dan heb je ook nog een dag extra in Miami. :)
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Je kunt ook een stopover nemen. Hebben wij twee keer gedaan.
Vliegen naar New York , paar dagen blijven en dan naar Orlando vliegen ( of welke plasts dan ook).
Volgens mij voordeliger dan een binnenlandse vlucht? Je kunt dan zelfs ook nog vanuit een andere plaats weer vertrekken als dat beter uitkomt.

Veel plezier met je voorbereiding.
Greet
reginawassenaar
Amerika-newbie

Bedankt voor de reacties!
Ik heb het overlegt met mijn mede reiziger, en we gaan dus een binnenlandse vlucht nemen ipv met de auto van Washington naar Miami.
En de extra dagen kunnen we zeker gebruiken, willen ook graag nog naar de everglades. We huren de dagen dat wij in Miami zijn wel een auto, kunnen we ons makkelijker vervoeren.
Mijn mede reiziger wil graag eens naar een reisbureau om daar evt onze reis te gaan boeken... Hebben jullie daar ervaringen mee? of is het boeken via internet makkelijker/goedkoper?

We willen evt in Florida een huisje huren voor de laatste paar dagen, iemand hier ervaring mee? Ik heb al iets afgesneupt in de topic die daar over gaat, maar wordt nog niet echt iets wijs... Misschien heeft iemand een tip?

Al vast bedankt.
Vind dit trouwens een mooie manier van plannen van een reis. De ervaringen van anderen bekijken enzo. Super makkelijk!
New York 2009
Ingrid1958
Amerikakenner

Hoi, ik vind zelf plannen en boeken ideaal, heb dit ook al regelmatig gedaan, (zo simpel via het net) er zijn genoeg sites die onderling de prijzen vergelijken met of zonder overstap. ik vind dat je er ook geld mee kan besparen als je goed zoekt. Ik heb vorig jaar mijn ticket California zelf geregeld, (€621) terwijl mijn vriendin een jaar eerder via een reisburo, (€850) moest aftikken, ik bedoel maar.... maar als je dit niet graag doet of het best wel "eng" vind kan ik me dat ook wel voorstellen dan ga je voor meer zekerheid. Ik vind trouwens ook wel het zoeken en vergelijken leuk, maar ook niet iedereen is hierin hetzelfde.
Succes met alle voorbereidingen
ps ik ben ook blij met alle expertise hier op dit forum en heb er veel plezier van gehad :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

reginawassenaar schreef:of is het boeken via internet makkelijker/goedkoper?
Als je bij KLM.be via Antwerpen reist en je vliegt één dagje eerder terug, dan betaal je 424 euro per ticket (landen op NYC, terug van Miami) :)
Ingrid1958
Amerikakenner

Wow, das een spotprijs!!
1982 Florida

bartdierckx
Amerikafan

Bericht door bartdierckx »

Wow, das zeer mooi.
Hoe kom je aan die prijs of via welke site? Link mag steeds.

Zoek ongeveer zelfde reis te doen, zoek goeie tickets dus :)
Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

bartdierckx schreef:Hoe kom je aan die prijs of via welke site? Link mag steeds.
Op http://www.klm.be en dan kiezen vanaf Antwerpen. Onderstaand dus met vertrekdatum 22-2 (landen op NYC) en dan vertrek vanaf Miami op 7-3 (dagje eerder dan in openingspost dus)
Zie dat het ook weer een euro goedkoper is geworden :lol:

En zou TS wel op de dag van de planning terug willen (8-3 dus), betaal ze ook maar 507 euro... ook niet echt veel dus)
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer