Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Angels Landing of Observation point

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Angels Landing of Observation point

Bericht door Doockles »

YVK81 schreef:Da's toch echt tever voor 1 dag Zion en 's avonds nog naar Bryce te moeten. Wat raad jij aan als kenner om te doen als dit de eerste (en voor de komende jaren) laatste keer Zion is?
Op onze eerste reis deden we Angels Landing. Als je vroeg vertrekt ben je tegen de middag al weer beneden en kan je nog even bekomen of eventueel een korte wandeling maken: Wheeping rock, één van de Emerald Pools,... De tweede keer deden we Observation Point en dat vond ik zo nog indrukwekkender! Het is iets langer, maar ook hier weer: wij zijn vroeg vertrokken, hebben boven gepicknickt en waren iets na de middag weer beneden (zie dag 13 van ons verslag http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag113). De derde keer deden we het Kolob gedeelte en Hidden Canyon maar dat zou ik niet voor een eerste keer doen.

Angels Landing is dus wel de meest spectaculaire wandeling vanwege het klauteren. Maar mijn voorkeur zou gaan naar Observation Point: rustiger en een nog mooier uitzicht. :-)
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Leuk topic dit, alleen ben ik nu weer aan het twijfelen :cry:

Ik had natuurlijk mijn zinnen gezet op Angel's Landing, klinkt spannend enzo... Maar nu lees ik dat Observation Point een mooier uitzicht oplevert...

Ik ga er nog eens over nadenken, en misschien kunnen we ze allebei wel doen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
stalensnuitje
Amerika-ontdekker

Bericht door stalensnuitje »

Ha, leuk topic, wij hebben het al over dezelfde wandelingen gehad.

Wij rijden's ochtends van Bryce naar Zion en zo te zien is dat geen al te lange rit. Ik had al zitten kijkenof het haalbaar zou zijn om dan aan het eind van de ochtend of begin van de middag AL te lopen. De volgende dag zijn we ook nog in Zion en zouden we dan OP willen doen. Zou die eerste dag haalbaar zijn, of is dat te ambitieus?
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Als je rond het middaguur in Zion bent en aan de wandeling begint moet het kunnen. Hangt natuurlijk ook een beetje af van welke tijd in het jaar je gaat. In nov als ik er ben is het al om 18.00 uur donker.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Als je er in de zomermaanden bent zou ik niet 's middags nog aan AL beginnen. Tenzij het die dag goed bewolkt zou zijn, gaat het op die wandeling echt wel warm worden. Wij zijn elke keer al vroeg vertrokken en waren blij om net na de middag weer beneden te zijn.

Ik zou precies ook niet én AL én OP tijdens dezelfde vakantie doen. Oké, het zijn andere wandelingen, maar je kijkt wel twee keer neer op dezelfde canyon. Ik zou dan voor iets totaal anders gaan zoals The Narrows, Hidden Canyon of eventueel een paar korte wandelingen om het park zo goed te verkennen. Als je van Bryce naar Zion rijdt, vergeet dan ook niet de Canyon Overlook trail. Hoe lang ben je trouwens in Bryce? Je kan gerust in de voormidag nog in Bryce wandelen, dan naar Zion rijden en de Canyon Overlook trail meepikken en eventueel al een keer met de shuttle het park in.

@Mack: als je AL wilt doen, dan doe je dat toch gewoon? De wandeling op zich is niet te vergelijken. Echt spannend is de wandeling naar OP niet. INspannend daarentegen... ;-)
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Doockles schreef:@Mack: als je AL wilt doen, dan doe je dat toch gewoon? De wandeling op zich is niet te vergelijken. Echt spannend is de wandeling naar OP niet. INspannend daarentegen... ;-)
Het moet vooral een waardige opvolger zijn van ons "wandelingetje" tijdens onze vorige vakantie op Borneo: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 3935_n.jpg

Wat dat betreft is AL meer geschikt, denk ik :wink:

Ik ga eens even zoeken naar die Canyon Overlook Trail, dat klinkt interessant.
Mack
MW Drawings

YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Doockles schreef:Maar mijn voorkeur zou gaan naar Observation Point: rustiger en een nog mooier uitzicht. :-)
Ik zie in je verslag dat jullie dez ook binnen Een 5-tal uurtjes gedaan hebben. Heb deze eigenlijk links laten liggen ivm de duur, maar dat valt dus wel mee? Fysiek zal AL ook zeker wat zwaarder zijn denk ik? We zijn nog jong en redelijk fit, maar hebben eigenlijk geen ervaring met dit soort hikes... Keuzes, keuzes.... :lol:
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Mack schreef:Leuk topic dit, alleen ben ik nu weer aan het twijfelen :cry:

Ik had natuurlijk mijn zinnen gezet op Angel's Landing, klinkt spannend enzo... Maar nu lees ik dat Observation Point een mooier uitzicht oplevert...

Ik ga er nog eens over nadenken, en misschien kunnen we ze allebei wel doen.
Wanneer ben jij er? Kan ik wellicht jouw ervaringen nog meenemen... aub vóór 17 sept! :wink:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Helaas, wij zijn er later dan jij 8)
Mack
MW Drawings

Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Reny schreef:Hoe graag ik ook de hike naar Angel's Landing zou willen doen, dit filmpje heeft me ervan overtuigd dat ik het niet moet doen (hoogtevrees!)

... re=related

Reny
Na het zien van dit filmpje vinden we dat we dit gewoon moeten doen. Just because.
Mack
MW Drawings

Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Mack schreef: Na het zien van dit filmpje vinden we dat we dit gewoon moeten doen. Just because.
Ik zeg: go for it :clap:

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Mack schreef:
Reny schreef:Hoe graag ik ook de hike naar Angel's Landing zou willen doen, dit filmpje heeft me ervan overtuigd dat ik het niet moet doen (hoogtevrees!)

... re=related

Reny
Na het zien van dit filmpje vinden we dat we dit gewoon moeten doen. Just because.
Duidelijk, ik laat de fitheid van de ochtend de keuze bepalen... Angels Landing heeft onze voorkeur! Veel gave filmpjes op Youtube, ook die bizarre waar ze even hun baby op de borst meenemen. :?
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

Angels Landing is helemaal niet zo 'strenuous' als wordt beweerd. Oke je kijkt soms een afgrond in, maar verder valt het best mee. Wij hebben een week geleden Angels Landing s'ochtends gelopen en s'middags zijn we de Narrows ingedoken (lekker afkoelen!). Voor het verslag kunnen jullie ons verslag lezen: http://kimendaan.wordpress.com
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

YVK81 schreef:
Doockles schreef:Maar mijn voorkeur zou gaan naar Observation Point: rustiger en een nog mooier uitzicht. :-)
Ik zie in je verslag dat jullie dez ook binnen Een 5-tal uurtjes gedaan hebben. Heb deze eigenlijk links laten liggen ivm de duur, maar dat valt dus wel mee? Fysiek zal AL ook zeker wat zwaarder zijn denk ik? We zijn nog jong en redelijk fit, maar hebben eigenlijk geen ervaring met dit soort hikes... Keuzes, keuzes.... :lol:
Ja, de wandeling op zich hebben we in iets meer dan 4u gedaan denk ik. Het valt allemaal wel mee, alleen kon ik de dag erna bijna niet meer stappen. :lol: Nu hadden wij al een hele vakantie gewandeld, maar toch wilden mijn spieren niet meer mee. ;-) OP is vermoeiend in die zin dat het heen 2u naar omhoog wandelen is, en daarna weer 2u naar beneden. Je hebt niet veel afwisseling en dat voelde ik toch echt wel serieus in mijn benen. :oops:
Ik denk niet dat AL zwaarder is hoor. Het is op het einde een beetje moeilijk met dat klauteren soms, maar naar omhoog ging dat heel goed. Naar beneden vond ik vermoeiender omdat de kettingen er vooral hangen voor de andere richting.
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Helemaal duidelijk, hartelijk dank voor je hulp!!
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Wij twijfelen nog steeds, erg he ... Ik denk dat we het maar gewoon moeten doen 8) (omdraaien kan altijd nog haha)
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

MacN schreef:Wij twijfelen nog steeds, erg he ... Ik denk dat we het maar gewoon moeten doen 8) (omdraaien kan altijd nog haha)
Juist, precies onze gedachte!
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Angels Landing is de moeite meer dan waard. Laat je niet afschrikken door hoogtevrees; de weg naar beneden is gek genoeg veel minder eng dan de weg naar boven! Overal waar het steil en smal is zitten prima kettingen waar je jezelf aan vast kunt houden.
Zorg wel dat je 's morgens vroeg vertrekt ivm de temperatuur en koel onderweg evn af in de "refrigerator" :wink:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

A&A schreef:koel onderweg evn af in de "refrigerator" :wink:
Pls do explain :wink:
Mack
MW Drawings

ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij wilden deze zomer OP gaan doen, in Zion was het echter 41 graden, we hadden geen zin om om 6 uur te gaan starten en dan nog loop je op de terugweg in de volle zon. we hebben rustig aan gedaan en de Narrows, heerlijk koel, door het water gelopen. Laat het gewoon afhangen van het moment, als je er al een week wandelen op heb zitten of je bent moe zorg dat je een leuk alternatief hebt, wat je ook doet het is allemaal mooi.
Volgens mij is de refridgerator een stukje waar je loopt bij AL waar het lekker koel is door de wind.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer