Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Handige apps voor in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
De Buurman
Amerika-ontdekker

Re: Handige apps voor in Amerika

Bericht door De Buurman »

je hebt onder android ook locations en deze maakt gebruik van Poi's in combi met de google maps. Daarmee heb ik al mijn Poi's weten te vinden in amerika het afgelopen jaar. Natuurlijk allemaal offline.. ;)
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Dan een andere 'app', de app van Target. Handig om te kijken wat er in de aanbieding is (Mountain Dew :)) en nog belangrijker of het op VOORAAD is (bij benadering). De Target bij het hotel was uitverkocht, maar 2 km verder hadden ze nog genoeg. De andere kant op was de voorraad minimaal, scheelt je weer een rit.

Maar hiervoor dus wel data nodig (of een open WiFi).
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

De Buurman schreef:je hebt onder android ook locations en deze maakt gebruik van Poi's in combi met de google maps. Daarmee heb ik al mijn Poi's weten te vinden in amerika het afgelopen jaar. Natuurlijk allemaal offline.. ;)
En hoe doe je dat dan offline als het gecombineerd wordt met google maps? :-)
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Dat kan helaas niet, offline. Google Maps bewaard alleen straatnamen, dus POI's zijn niet gecached.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Google Documenten

Wij gebruiken veelvuldig Google Docs. We houden er een reisschema in bij waarin ook de hotels staan, de pretparken die we bezoeken etc. Het is dan ook wel handig om deze tijdens de vakantie te kunnen bekijken. Alleen hebben we in de US geen 3G mobiel internet vanwege de kosten. En om nu steeds Wifi te starten om enkel het schema te bekijken?

Ik zag tot mijn vreugde dat de Google Documenten App het ook mogelijk maakt om documenten offline op te slaan op je mobiel. Deze kun je dan ten alle bekijken ook al heb je geen internet.

Appstore: https://play.google.com/store/apps/deta ... .apps.docs

Afbeelding

Days Left

En iets anders leuk. Ik heb een aangepast Lockscreen waar ik de klok op laat zien. Maar de vraag ik die me vaak stel is: hoeveel dagen nog tot ik op vakantie mag :) En daar is ook een leuke Widget voor. Je hebt de keuze uit een aantal groottes en je kunt de kleur en de tekst op de Widget aanpassen.

Appstore: https://play.google.com/store/apps/deta ... d.daysleft

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zag dat Tripadvisor een hele reeks aan Offline Guides heeft voor Amerikaanse steden:

Austin
Boston
Chicago
Las Vegas
Los Angeles
Miami
New York City
Orlando
Philadelphia
San Antonio
San Diego
San Francisco
Seattle
Washington DC

FREE City Guide from TripAdvisor
Get this FREE city guide, a personal trip advisor in your pocket. With restaurants, attractions, hotels and TripAdvisor reviews you love, stored in the app, all available offline -- no data roaming charges!
Key reasons millions of travelers love this app:

FREE
Need we say more? Download the app now, there’s absolutely no risk, and we’re sure you’ll love it!

WORKS OFFLINE
There is no need for a live data connection while using this app, as everything is stored on your phone, after you do an initial update. This means you won’t be charged for expensive data roaming, and the app is super fast to use. You can update user reviews periodically when you are on WiFi.

RESTAURANTS, ATTRACTIONS, HOTELS
All places that are listed on TripAdvisor.com in this city are included in the app.

THOUSANDS OF USER REVIEWS
TripAdvisor’s community of millions of worldwide travelers ensures that content is fresh, plentiful and honest. With over 50 million reviews and thousands more added daily, City Guides offer the best and most recent content.

SELF-GUIDED TOURS
TripAdvisor members and destination experts have handpicked the best itineraries in the city for you, enabling you to explore interesting neighborhoods, famous landmarks and hidden gems. Using the phone's GPS, you can follow along and read about the interesting sights along the route.

POWERFUL YET EASY TO USE
Searching for pizza around Times Square? Coffee near the Eiffel Tower? Or do you just want to find a highly recommended place near you? With this app you can easily search any way you want, and find exactly what’s best for you and your travel companions.

POINT ME THERE
Once you have selected a restaurant or attraction, this app will guide you there using the fun & useful “Point Me There” screen, which uses the phone’s GPS and Compass.

CITY FACTS
Written by TripAdvisor members and edited by professionals, City Facts articles provide helpful information for when you plan your trip, such as when to go, how to get around in the city, what neighborhoods to visit, etc.

GPS-BASED
This app leverages the GPS in the phone to show you the best restaurant, attractions etc nearby. The app also uses the compass to guide you to a place once you selected it

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

ralfbosz schreef:Dan een andere 'app', de app van Target. Handig om te kijken wat er in de aanbieding is (Mountain Dew :)) en nog belangrijker of het op VOORAAD is (bij benadering). De Target bij het hotel was uitverkocht, maar 2 km verder hadden ze nog genoeg. De andere kant op was de voorraad minimaal, scheelt je weer een rit.

Maar hiervoor dus wel data nodig (of een open WiFi).
Grappig, ik zat me vandaag net af te vragen of bijv. Walmart ook een variant van onze 'Appie' heeft. Dat je je boodschappenlijst kan ingeven en op looproute kan sorteren. Lijkt me ideaal voor de eerste camperbevoorrading!
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Gezocht; een ios app die je hike bijhoudt. Dus bijv afstand, hoogtepverbrugging etc...

Lijkt me wel interessant in bijv Zion!
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Je kunt even kijken naar de app van Endomondo en anders Trackr!.

Bij allebei kun je later op een webpagina (dus wel aanmelding vereist) kijken wat je gedaan hebt (route, snelheid, hoogte etc.)
Als je een dataverbinding hebt kunnen anderen ook zien/bijhouden waar je bent en hoe je voortgang is.
Ook te gebruiken in bijv. de auto zodat anderen kunnen zien waar je bent.
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Ok thanks, ga ik checken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer