Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visa/VWP
Visa/VWP
Deze zomer ga ik naar Canada om een vriendin van mij daar te bezoeken, en we gaan dan ook meerdere dagen naar de VS (oa Boston en New York).
Ik was eerst van plan om onder de VWP te reizen, maar laatst kwam ik dit tegen:
Depending on when VWP travelers’ passports were issued, other passport requirements will apply:
Machine-readable passports issued or renewed/extended before 10/26/05 – no further requirements
Machine-readable passports issued or renewed/extended between 10/26/05 and 10/25/06 – digitized photograph on data page or integrated chip with information from the data page
Machine-readable passports issued or renewed/extended on or after 10/26/06 – integrated chip with information from the data page (e-passport)
Mijn paspoort is van na 26 oktober 2005. Ik moet nu dus een visa aanvragen?
Ik was eerst van plan om onder de VWP te reizen, maar laatst kwam ik dit tegen:
Depending on when VWP travelers’ passports were issued, other passport requirements will apply:
Machine-readable passports issued or renewed/extended before 10/26/05 – no further requirements
Machine-readable passports issued or renewed/extended between 10/26/05 and 10/25/06 – digitized photograph on data page or integrated chip with information from the data page
Machine-readable passports issued or renewed/extended on or after 10/26/06 – integrated chip with information from the data page (e-passport)
Mijn paspoort is van na 26 oktober 2005. Ik moet nu dus een visa aanvragen?
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Geen enkel probleem gewoon gaan want jou paspoort is nog steeds geldig ook voor de USAphillybilly schreef:Ieieie, nu krijg ik kriebels......
Mijn pasoort is 4 jaar oud, zit wel een digitale foto in (met zo'n puntjes).
Ik ga in aug voor 3,5 week vakantie naar USA.
Dit kan gewoon neem ik aan ??? Op het reisbureau hebben ze niks gezegd.....stress
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Geldig
En dat hoeft ook niet meer, als je onder het Visa Waiver Program valt. Je mag dan ten hoogste 90 dagen blijven en ook een retourticket hebben als je via de zee of de lucht binnenkomt.Zolang je paspoort ook nog meer dan een half jaar geldig blijft dan is er niets aan de hand
Van de site: http://www.usembassy.nl (ergens moet ook een Nederlandse versie zijn ....):
1. Does my Dutch passport have to be valid for six months beyond my date of departure from the United States?
No. The United States has an agreement with the Netherlands automatically extending the validity of a passport for six months past the passport's expiration date. Therefore, your passport need remain valid only for the duration of your stay in the United States.
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Geldig
Goh, dat wist ik ook niet. Is dat al lang? Wat grappignieuwenoord schreef: En dat hoeft ook niet meer, als je onder het Visa Waiver Program valt. Je mag dan ten hoogste 90 dagen blijven en ook een retourticket hebben als je via de zee of de lucht binnenkomt.
Van de site: http://www.usembassy.nl (ergens moet ook een Nederlandse versie zijn ....):1. Does my Dutch passport have to be valid for six months beyond my date of departure from the United States?
No. The United States has an agreement with the Netherlands automatically extending the validity of a passport for six months past the passport's expiration date. Therefore, your passport need remain valid only for the duration of your stay in the United States.
- Mike
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Lang?
Géén idee, maar het is al wel een paar jaar volgens mij ...Is dat al lang?
Wat een gestress altijd over die paspoorten. Alle Nederlandse paspoorten (die nog niet verlopen zijn
) voldoen gewoon aan de US regels. Als je een retourticket hebt en geen crimineel of terrorist bent en/of wilt worden, kan er weinig fout gaan aan de grens. De ene keer doet de immigration officer wat lastiger dan de andere (volgens mij puur afhankelijk van hoe lang de rijen zijn en hoe lang hij/zij al aan het werk is), maar volgens mij wordt er eigenlijk nooit een Nederlander geweigerd.
Als er wel iemand is op dit forum die wel eens geweigerd is, dan hoor ik graag het verhaal!
Als er wel iemand is op dit forum die wel eens geweigerd is, dan hoor ik graag het verhaal!
In principe kun je als je een paspoort hebt dat nog minimaal 90 dagen geldig is, altijd naar de VS reizen. Dat geld ook nog voor de "oude" paspoorten waar in de stempelpagina's de historie van Nederland word uitgebeeld.
Maak je geen zorgen. Je hoeft alleen maar te zorgen dat je paspoort nog 90 dagen geldig is op de dag van vertrek en als dat niet zo is dan is dat natuurlijk heel makkelijk te fixen door een nieuw paspoort bij de gemeente te halen.
Overigens word er nauwelijks moeilijk gedaan als je paspoort minder geldig is, maar om te voorkomen dat je bijv. met een ongeldig paspoort zou moeten reizen als ze bijv net als op 9/11 alle vliegtuigen 3 dagen aan de grond houden en je paspoort verloopt nou net 2 dagen na je reis ofzo....is het officieel zo dat je paspoort nog minimaal geldig moet zijn tot de maximum datum waarop je volgens je visum mag blijven, en dat is 90 dagen voor het I-94W visum wat je via het VWP krijgt.
Geen zorgen maken dus! Alle Nederlandse paspoorten zijn nog geldig.
Maak je geen zorgen. Je hoeft alleen maar te zorgen dat je paspoort nog 90 dagen geldig is op de dag van vertrek en als dat niet zo is dan is dat natuurlijk heel makkelijk te fixen door een nieuw paspoort bij de gemeente te halen.
Overigens word er nauwelijks moeilijk gedaan als je paspoort minder geldig is, maar om te voorkomen dat je bijv. met een ongeldig paspoort zou moeten reizen als ze bijv net als op 9/11 alle vliegtuigen 3 dagen aan de grond houden en je paspoort verloopt nou net 2 dagen na je reis ofzo....is het officieel zo dat je paspoort nog minimaal geldig moet zijn tot de maximum datum waarop je volgens je visum mag blijven, en dat is 90 dagen voor het I-94W visum wat je via het VWP krijgt.
Geen zorgen maken dus! Alle Nederlandse paspoorten zijn nog geldig.
"I reject your reality, and substitute my own!"
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zie nergens in dit topic een hint dat dit waar zou zijn. Dus ik weet niet waar dat vandaan komt.Skitser schreef:En voor alle duidelijkheid:
90 dagen in en 90 dagen uit is dus een fabeltje?
Aangezien ik nog niets ben tegengekomen dat het tegendeel bewijst. Ga ik er nog altijd vanuit dat je met 90 dagen erin, 90 dagen eruit, aan de veilige kant blijft. Enkele dagen eruit en weer terug is simpelweg om problemen vragen en een ban wil je absoluut niet hebben.
- Mike
Bij mijn weten is dat 90 dagen in 90 dagen uit gewoon een soort vuistregel die gehanteerd wordt door mensen die veel in de US willen zijn, maar geen visum hebben.Michigan schreef:Ik zie nergens in dit topic een hint dat dit waar zou zijn. Dus ik weet niet waar dat vandaan komt.Skitser schreef:En voor alle duidelijkheid:
90 dagen in en 90 dagen uit is dus een fabeltje?
Aangezien ik nog niets ben tegengekomen dat het tegendeel bewijst. Ga ik er nog altijd vanuit dat je met 90 dagen erin, 90 dagen eruit, aan de veilige kant blijft. Enkele dagen eruit en weer terug is simpelweg om problemen vragen en een ban wil je absoluut niet hebben.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Er zijn geen precies omschreven regels voor de tijd in en uit. Dit geldt niet alleen voor het visa waiver maar bijv. ook B1 / B2. Het verhaal 90 dagen in en 90 dagen uit komt van een vuistregel die regelmatig gehanteerd wordt als er personen zijn die vaak in en uit gaan.
Deze regel is ; Net zo lang uit als je binnen bent geweest. Dus 2 weken in / 2 weken uit, 6 weken in / 6 weken uit etc. Bij een B1 kan 6 maanden in en 6 maanden uit. Als je je daar aan houdt is er geen vuiltje aan de lucht, ga je 90 dagen in en een paar dagen uit (Mexico / Canada) dan gaat dat een paar keer goed en als je dan een immigration officer krijgt die dit niet bevalt dan vlieg je het land uit en kom je de eerste 5 of 10 jaar niet meer binnen.
Deze regel is ; Net zo lang uit als je binnen bent geweest. Dus 2 weken in / 2 weken uit, 6 weken in / 6 weken uit etc. Bij een B1 kan 6 maanden in en 6 maanden uit. Als je je daar aan houdt is er geen vuiltje aan de lucht, ga je 90 dagen in en een paar dagen uit (Mexico / Canada) dan gaat dat een paar keer goed en als je dan een immigration officer krijgt die dit niet bevalt dan vlieg je het land uit en kom je de eerste 5 of 10 jaar niet meer binnen.
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Okay, daar hoopte ik al wel op. Het leek mij ook wel logisch, maar voor de veiligheid ging ik uit van zowieso 90 dagen uit om niets te riskeren. Dat verhoogt het aantal keren dat ik naar de VS kan aanzienelijk. Hoera!PBBI schreef: Deze regel is ; Net zo lang uit als je binnen bent geweest. Dus 2 weken in / 2 weken uit, 6 weken in / 6 weken uit etc.
Once again, hans saves the day..
- Mike
Hi ..
Ik ben zelf al een paar keer naar amerika geweest , 3mnd heen en weer een maand terug, ik heb da zo'n 3 keer gedaan en kreeeg toen wel problemen, ik werd apart genomen en ik werd gewaarschuwd dat de volgende keer het kon gebeuren dat ik niet zou worden toegelaten...ik moets een viusm aanvragen.
Ik heb geprobeerd een Tourostenvisum aan te vragen maar dat hebben ze me geweigerd omdat ik een vriend in amerika heb en ze er dus beetje vanuit gingen dat ik niet zozeer een reden had om terug te keren naar nederland.
Ik vroeg me nu af..of ik eventueel weer op een visa waiver zou kunnen? Ik ben de eerste van juni 2006 terug gekomen naar nederland dus zit hier al weer een tijdje. ik wil graag weer terug maar natuurlijk niet terug gestuurd worden naar nederland, ze kunnen misschien ook wel zien dat ik een visum heb aangevraagd en dat mij dat is afgewezen? wie weet hier meer over. Groetjes..
Ik ben zelf al een paar keer naar amerika geweest , 3mnd heen en weer een maand terug, ik heb da zo'n 3 keer gedaan en kreeeg toen wel problemen, ik werd apart genomen en ik werd gewaarschuwd dat de volgende keer het kon gebeuren dat ik niet zou worden toegelaten...ik moets een viusm aanvragen.
Ik heb geprobeerd een Tourostenvisum aan te vragen maar dat hebben ze me geweigerd omdat ik een vriend in amerika heb en ze er dus beetje vanuit gingen dat ik niet zozeer een reden had om terug te keren naar nederland.
Ik vroeg me nu af..of ik eventueel weer op een visa waiver zou kunnen? Ik ben de eerste van juni 2006 terug gekomen naar nederland dus zit hier al weer een tijdje. ik wil graag weer terug maar natuurlijk niet terug gestuurd worden naar nederland, ze kunnen misschien ook wel zien dat ik een visum heb aangevraagd en dat mij dat is afgewezen? wie weet hier meer over. Groetjes..
Astrid
In juni terug naar NL en bent daar 3 maanden geweest, is ondertussen weer 4 maanden geleden dus de "vuistregel" is in orde voor je. Ik vraag me alleen af of ze jouw file niet "geflagd" hebben.
Waarom start je geen visum procedure op als zijn Fiancee???
Ik denk dat als je elkaar wilt blijven zien, dat je de knoop door zult moeten hakken!
Richard
In juni terug naar NL en bent daar 3 maanden geweest, is ondertussen weer 4 maanden geleden dus de "vuistregel" is in orde voor je. Ik vraag me alleen af of ze jouw file niet "geflagd" hebben.
Waarom start je geen visum procedure op als zijn Fiancee???
Ik denk dat als je elkaar wilt blijven zien, dat je de knoop door zult moeten hakken!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 4037 Weergaves
-
Laatste bericht door Bennogr
-
- 4 Reacties