Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotel + what to do in Seattle
Hotel + what to do in Seattle
Hallo,
klein vraagje:ik ga in september (heel) even naar Seattle: ik kom toe op 14 sept 's avonds, en vertrek terug op 16 sept 's morgens. Ik heb dus maw 1 volledige dag: zaterdag 15 sept.
Hebben jullie tips voor een leuk hotel in een leuke buurt (liefst niet TE duur?); als ook wat ik zeker MOET gezien hebben op 1 dag?
Ik ben met mijn vrouw ook aan het twijfelen geslaan om in de space needle te gaan eten 's avonds. Heeft iemand dit al gedaan? Zo ja, goed, of betaal je veel te veel voor de locatie terwijl er elders veeel betere plekjes te vinden zijn?
Alvast bedankt!
klein vraagje:ik ga in september (heel) even naar Seattle: ik kom toe op 14 sept 's avonds, en vertrek terug op 16 sept 's morgens. Ik heb dus maw 1 volledige dag: zaterdag 15 sept.
Hebben jullie tips voor een leuk hotel in een leuke buurt (liefst niet TE duur?); als ook wat ik zeker MOET gezien hebben op 1 dag?
Ik ben met mijn vrouw ook aan het twijfelen geslaan om in de space needle te gaan eten 's avonds. Heeft iemand dit al gedaan? Zo ja, goed, of betaal je veel te veel voor de locatie terwijl er elders veeel betere plekjes te vinden zijn?
Alvast bedankt!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Hotel + what to do in Seattle
Eten in de space needle is leuk! Wij hebben het ook gedaan, maar dan tijdens lunchuren. Het eten was goed, en het uitzicht spectaculair. Je weet wel dat er een minimumbesteding is in het restaurant, hè? Tijdens lunch is dat bedrag lager dan tijdens diner.
Verder is het heel moeilijk om een advies te geven over must see's in 1 dag. Wat in elk geval niet mag ontbreken is Pikes Place market, verder zijn er nog zoveel leuke dingen te zien en te doen. Waar houden jullie van?
Verder is het heel moeilijk om een advies te geven over must see's in 1 dag. Wat in elk geval niet mag ontbreken is Pikes Place market, verder zijn er nog zoveel leuke dingen te zien en te doen. Waar houden jullie van?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Vooral van veel rondwandelen in de stad. In een stad willen we steeds grote wandelingen maken, om een goede impressie te krijgen van de stad. Natuurlijk af en toe eens stoppen voor een pilsje
. Ook marktjes bezoeken doen we heel graag! En fietsen eventueel?

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Over fietsen kan ik je niets vertellen, dat hebben wij niet gedaan.
Verder vonden wij in de stad de Public Library ook erg de moeite waard, en we hebben een Underground Tour gedaan. Als ik jullie interesses lees, zouden jullie dat misschien ook wel leuk vinden.Verder kun je goed winkelen in de stad, dat vinden wij ook wel leuk. Wandel ook even langs de waterfront, vandaar uit kun je gemakkelijk de trap nemen naar Pikes Place voor de markt.
Heb je al eens geprobeerd meer informatie over Seattle te vinden met de zoekfunctie van het forum? Er is namelijk al vaak en veel geschreven over deze stad, daar kun je zeker nog tips en adviezen vinden. Ik weet in elk geval dat ik al vaker heb geschreven, dat vind je vast wel terug met de zoekfunctie. Als je dan nog specifieke vragen hebt, dan hoor ik die graag!
Verder vonden wij in de stad de Public Library ook erg de moeite waard, en we hebben een Underground Tour gedaan. Als ik jullie interesses lees, zouden jullie dat misschien ook wel leuk vinden.Verder kun je goed winkelen in de stad, dat vinden wij ook wel leuk. Wandel ook even langs de waterfront, vandaar uit kun je gemakkelijk de trap nemen naar Pikes Place voor de markt.
Heb je al eens geprobeerd meer informatie over Seattle te vinden met de zoekfunctie van het forum? Er is namelijk al vaak en veel geschreven over deze stad, daar kun je zeker nog tips en adviezen vinden. Ik weet in elk geval dat ik al vaker heb geschreven, dat vind je vast wel terug met de zoekfunctie. Als je dan nog specifieke vragen hebt, dan hoor ik die graag!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
owkee, ik zoek eens wat voort! Thx 4 the advice!
Hoi we zitten nu op het vliegveld van Seattle om terug te vliegen naar Nederland. De afgelopen twee nachten hebben we in holliday inn Seattle Northgate verbleven. Het is geen superbuurt waar veel te zien is.Maar met de auto ben je met ongeveer vijftien min bij Space needle. Ons is het goed bevallen .
Dinne, wij zijn begin september ook twee nachten in Seattle (eerste bezoek) en hebben als hotel The Moore Hotel gekozen. Voor een redelijke prijs zit je dan dicht in het centrum en kan je al wandelend een aantal dingen bezoeken/bekijken. Parkeren kan net om de hoek voor 12$/dag, maar wellicht doen jullie het zonder huurwagen.
Link
Bart
Link
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Ziet er inderdaad proper en correct uit. Prijs is idd gunstig!
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip!
Ik heb zojuist drie dagen in het Moore hotel gelogeerd en ik moet eerlijk zeggen dat ik 653 dollar voor vier personen dan veel vind. De kamers zijn heel eenvoudig, geen koffiezetapparaat, magnetron, koelkast, airco of strijkbout. Op dit moment zijn ze met een groot bouwproject bezig aan de overkant, om half acht zit je rechtop in je bed. Er is geen ontbijt bij inbegrepen en een paar huizen verderop zit een opvangtehuis voor junks. Ik ben niet lastig gevallen, maar ik vond het absoluut niet prettig om 's avonds over straat te lopen daar. Eén avond rukte de brandweer uit en een andere avond de politie omdat er gelazer was bij dat opvangcentrum. Ik zou dit hotel niet aanraden.
Het is heel eenvoudig en goedkoop om vanuit Seatac de lightrail richting het centrum te nemen. Misschien is dat een rustiger en goedkopere optie?
Het is heel eenvoudig en goedkoop om vanuit Seatac de lightrail richting het centrum te nemen. Misschien is dat een rustiger en goedkopere optie?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij zitten nu in Seattle, aan de oostkant in Bellevue. Hier zit een Earls-restaurant, vandaar. En met de express-bus zit je in 30 minuten voor $ 2,50 Downtown. Prima openbaar vervoer.
Wij zitten hier ook niet lang, 2 overnachtingen in het Red Lions Hotel. Volgende gedaan:
- bezoek aan Pike Market Place
- het Waterfront
- Pioneer Square (erg leuk om een pilsje te pakken)
- de Underground Tour
- Seattle Center, met museum EMP (muziek: Nirvana, AC/DC, The Rolling Stones, erg leuk).
Zie onze belevenissen:
http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
Groet, Ferry
Wij zitten hier ook niet lang, 2 overnachtingen in het Red Lions Hotel. Volgende gedaan:
- bezoek aan Pike Market Place
- het Waterfront
- Pioneer Square (erg leuk om een pilsje te pakken)
- de Underground Tour
- Seattle Center, met museum EMP (muziek: Nirvana, AC/DC, The Rolling Stones, erg leuk).
Zie onze belevenissen:
http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
Groet, Ferry
wij zijn begin juli naar Seattle geweest
wij logeerden in University Inn, net buiten Seattle bij de University of Washington, lekker rustig hotel, veel restaurantjes bij de unief, en met de shuttle van het hotel ben je op tien minuutjes bij de space needle, of waar je dan ook vraagt om afgezet te worden
wij hebben de hop on hop off bus genomen (tickets aan helft van de prijs via groupon) en vonden dat een ideale manier om seattle te bekijken op een dag
We hebben underground tour gedaan (voor mij als urbe-fotografie-amateur een topper), gewandeld over pike place market (waar je ook food-tours kunt doen), koffie gaan drinken in de oudste starbucks, shoppen, en dan een ijsje gaan likken bij het EMP en gekeken naar de mensen die verkoeling zochten bij de fontein
wij logeerden in University Inn, net buiten Seattle bij de University of Washington, lekker rustig hotel, veel restaurantjes bij de unief, en met de shuttle van het hotel ben je op tien minuutjes bij de space needle, of waar je dan ook vraagt om afgezet te worden
wij hebben de hop on hop off bus genomen (tickets aan helft van de prijs via groupon) en vonden dat een ideale manier om seattle te bekijken op een dag
We hebben underground tour gedaan (voor mij als urbe-fotografie-amateur een topper), gewandeld over pike place market (waar je ook food-tours kunt doen), koffie gaan drinken in de oudste starbucks, shoppen, en dan een ijsje gaan likken bij het EMP en gekeken naar de mensen die verkoeling zochten bij de fontein
Als je zondagochtend nog even hebt moet je zeker naar de fremont sunday streetmarket gaan en daarna bijvoorbeeld nog even naar de sluizen bij ballard waar je goed zalmmigratie kunt zien in levende lijve en bootjes kunt kijken.
Fremont is leuke alternatieve/ creatieve wijk en ook in rest van ballard heb je leuke straatjes die ons erg aan bijv wijk Castro in san francisco deden denken.
Fremont is leuke alternatieve/ creatieve wijk en ook in rest van ballard heb je leuke straatjes die ons erg aan bijv wijk Castro in san francisco deden denken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij hebben eind juli in het Maxwell hotel geslapen, ten noorden van Seattle Center.
Gratis parkeren, wie het eerst komt, het eerst maalt. Prima buurt, supermarkt om de hoek ( tot 0200am open ). Op ongeveer 5 minuutjes lopen van de Space Needle, EMP ( aanrader !!!!!! ) en de Monorail.
Jammer van de monorail is dat je per enkele reis betaalt en men geen dagkaarten verkoopt.
Heel erg leuk vonden wij de Ride the ducks, een rondrit per amfibie voertuig met op het eind Lake Union in.
Ook hebben we een wedstrijd van de Seattle Mariners bezocht ( honkbal )
Veel plezier in Seattle !
Elianne
Gratis parkeren, wie het eerst komt, het eerst maalt. Prima buurt, supermarkt om de hoek ( tot 0200am open ). Op ongeveer 5 minuutjes lopen van de Space Needle, EMP ( aanrader !!!!!! ) en de Monorail.
Jammer van de monorail is dat je per enkele reis betaalt en men geen dagkaarten verkoopt.
Heel erg leuk vonden wij de Ride the ducks, een rondrit per amfibie voertuig met op het eind Lake Union in.
Ook hebben we een wedstrijd van de Seattle Mariners bezocht ( honkbal )
Veel plezier in Seattle !
Elianne
Die duck tours lees ik veel in reisverslagen en iedereen is er enthousiast over, dus over een week zit ik ook in zo een ding
Bart

Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties