Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen Londen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Overstappen Londen

Bericht door Doockles »

naranya schreef:...of worden deze automatisch doorgelabeld naar SF?
Even voor alle duidelijkheid, om geen misverstand over labelen te hebben: je koffers worden altijd al "gelabeld" voor je ganse vlucht (tenzij je 2 afzonderlijke vluchten boekt waarschijnlijk). Ook al moet je bijvoorbeeld in Amerika je koffer ophalen en terug afgeven. Je hebt dus al een label voor je tweede vlucht. Je kan de koffer gewoon afgeven en dan vindt ie zijn eindbestemming wel. ;-)
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door naranya »

Het is 1 boeking, dus zullen ze wel doorgelabeld worden naar SF.
Zal iig even navragen bij het inchecken, bedankt voor de antwoorden!
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

Hoi allemaal,
Wij vertrekken over 3 weken naar Miami. We vliegen dus vanaf Brussel om 7 uur met British Airways en komen aan in terminal 5 op Heathrow.
We hebben ruim 4 uur de tijd om over te stappen, vervolgens vliegen we vanaf Terminal 3 met Virgin Atlantic naar Miami.
Het is me nog niet 100% duidelijk of wij in Heathrow nou ook onze koffers moeten ophalen en opnieuw inchecken? Als ik het zo lees niet maar omdat ik
nogal een controle freak ben wil ik graag alles zeker weten. We vliegen dus met 2 verschillende maatschappijen (geboekt via Tix)
Staan ons in Londen strenge controles te wachten of zijn we daar zo klaar?
Sorrie voor als ik mijn vraag misschien dubbel stel.
Groetjes
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Als het 1 boeking is geweest worden je koffers doorgelabeld en hoef je je koffers dus inderdaad niet op te halen en niet opnieuw in te checken.
Ben zelf maar 2x op Heathrow geweest (op heen- en terugreis van AMS aar NYC). Tsja, wat is strenge controle. Vond het een 'normale controle', maar de betreffende medewerker erg vervelend :wink:. Ik was per ongeluk een pot met ntepasta uit mijn handbagage te halen. Dat werd er uitgehaald na de scan.. Stom stom stom, had me niet gerealiseerd dat dat ook onder 'vloeistof' viel. Maar had het gevoel dat de medewerker het wel erg leuk vond dat hij het voor mijn ogen in de prullenbak mocht gooien.... :evil:
Maar goed, dat had ook op een andere airport kunnen gebeuren denk ik...
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Wij gaan volgend jaar ook via London Heathrow en nu een heel 'onnozel' vraagje maar hoe zit het met dat uur verschil van de UK tov BRU? We vertrekken om 6u50, landen in Londen om 7u en vertrekken daar verder om 9u40 (dus een overstap van 2u40). Flying time 1u10 maar is dit dan eigenlijk 2u10? Of is dit nog 'onze' tijd en hebben we dan een uurtje extra overstap? :? Ik denk eerder de flying time die wel langer dan dat uurtje zal zijn maar ik vraag het toch maar even.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je vlucht naar Londen duurt 1.10 uur, je komt dus 7.00 uur plaatselijke tijd aan en dan is het in NL 8.00 uur. Je hebt hier dus een uurtje "gewonnen", op de terugweg zul je dus een uurtje later thuis zijn :)

De vertrektijd van 9.40 uur is plaatselijke tijd, dus je hebt 2.40 uur voor je overstap op Heathrow.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dankjewel Tosca, :thumbup: ik keek elke keer maar naar het tijdsverschil in de US maar was een beetje vergeten dat de UK ook al een uurtje heeft.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Als je vlucht naar London 2.10 uur duurt dan land je in Schotland. We hebben al een topic over instappen verkeerde vliegtuig ed 8)
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

:thumbup: :lol: :lol:
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

Bericht door kvanderdonk »

Hoi,

Wij overwegen voor volgend jaar juli de volgende vlucht te boeken.

Brussel - Londen Heathrow - Miami
Miami - Londen Heathrow - Brussel.

Met Virgin Atlantic.
Vlucht Brussel-Londen wordt uitgevoerd door Brussels Airlines. Overstaptijd heenreis 1.35 u
(in één boeking via tix.nl)

Heeft iemand ervaring met deze vluchtcombi?

groet,
Karin van der Donk
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Van een overstaptijd die ruim anderhalf uur is op Heathrow wordt ik niet vrolijk.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Wij vlogen afgelopen zomer via heathrow met BA.
korte overstaptijd van uiteindelijk 45 minuten, mede doordat de vlucht vanuit Amsterdam later vertrok.

Er stond iemand van BA ons bij de gate op te wachten en begeleidde ons in no time naar het andere vliegtuig.
Tijd genoeg dus.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door bamboo »

Met anderhalf uur overstaptijd op Heathrow zit je goed. Mocht je vlucht naar Londen veel later aankomen, dan meld je je bij de eerste controle, voor de security-check, en zij zorgen ervoor dat je op tijd bij de gate staat. Is ons tot nu toe twee keer overkomen en zaten op tijd in de volgende vlucht.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Hoi, wanneer ik op de website van Londen Heathrow kijk naar de info over het overstappen vind ik volgende :
1) volg de purperen bordjes
2) Airline desks
Need to visit your airline's ticket desk? You'll find it here.
3)Ready to fly
Staff will check your ticket to ensure you're in the right place, that your hand baggage meets airline regulations, and that you have enough time to catch your onward flight
4) handbagage check, 5) security check en dan naar de departure lounge

Maar hoe weet ik nu of ik de airline desk moet "bezoeken" :( (nummer 2) of is dit altijd zo? Uitstappen, de purperen bordjes volgen, naar de airline desk van BA (in ons geval; de vluchten zijn allebei met BA), de hangbagage laten checken en dan naar de security? Hoe gaat dit op Londen in terminal 5 (aankomst en vertrek) concreet in zijn werk???
Ons vertrek komt dichterbij en ik wil toch zoveel mogelijk alles vlotjes laten verlopen. Mijn man stoeft over mijn reisorganisatie tegenover andere mensen dus ik moet zien dat ik het goed doe... :lol:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

In principe heb je niks te maken met de airline desk op Heathrow. Op Schiphol lever je je koffers in bij de BA balie, die worden doorgelabeld naar je (eerste) Amerikaanse bestemming. Je krijgt dan ook de boarding card voor je vlucht van Londen naar Amerika, waardoor je op Heathrow aangekomen gewoon met je handbagage door de security gaat en naar de gate kan gaan van je vlucht naar Amerika.

Redenen waarom je wel naar de balie zou gaan: je vertrekt met een andere maatschappij en hebt om ondoorgrondelijke redenen nog geen boarding card gekregen voor je vervolgvlucht. Of omdat je toch graag andere stoelen wil hebben dan op je boarding pass staan en hoopt op medewerking. Of omdat je je handtas hebt laten liggen in je eerste vliegtuig. Kortom: voor uitzonderingen.

Heathrow is tegenwoordig een stuk prettiger om over te stappen dan een paar jaar geleden, alles staat echt heel duidelijk aangegeven en zeker de BA terminal heeft prima winkels & restaurantjes.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Inderdaad, wat Bello zegt. Overstappen op Heathrow ging bij ons ook soepel. (Ba en T5)

T5, prachtig gebouw, zowel binnen als buiten.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dank u wel Bello en Hinko, dat is al heel wat beter nu ik het wat beter begrijp. :thumbup: Dan begint mijn vakantie meer relaxed. :D
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Is het niet zo dat je in Engeland ook nog langs de Engelse immigrations mag, ondanks dat je een transit passenger bent?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nee, je hoeft niet langs de United Kingdom Border Agency tijdens de transfer op Heathrow.
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Heeft er iemand ervaring met overstap in Londen op 2 verschillende luchthavens? Wij moeten van Stansted naar Gatwick (vlucht in 1 keer geboekt met Virgin Atlantic). Ik had begrepen dat dit vrij frequent gebeurt...
We hebben 4,5u overstap tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer