Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013
-
- Amerika-ontdekker
Re: Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013
wow! naast canada nu ook al dit, heerlijk geniet ervan! gr. willemijn
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
nog een vraagje, een aantal delen van de bezienswaardigheden die traditioneel vanuit Moab aangedaan worden,
ik denk dat met name aan de needles sectie van canyon lands, waar ik graag chesler park wil bezoeken (dagwandeling),
liggen toch nogal ver van Moab.
Is het hier interessanter om in Monticello te gaan zitten?
ik denk dat met name aan de needles sectie van canyon lands, waar ik graag chesler park wil bezoeken (dagwandeling),
liggen toch nogal ver van Moab.
Is het hier interessanter om in Monticello te gaan zitten?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het visitor center van het Needles deel is zo'n 1.5 uur rijden van Moab, zegt mijn routeplanner.
Wij zijn van plan om hiervoor vroeg uit Moab te vertrekken zodat we vroeg aan de wandeling kunnen beginnen. Daarna rijden we wel door naar Blanding, maar dat is toch ook nog 1.5u rijden. Als ik me niet vergis hebben Hans & Henriëtte de wandeling ook gedaan vanuit Moab. Je moet maar eens in hun reisverslagen lezen.
Maar als je de mogelijkheid hebt om bv in Monticello te overnachten, zou ik dat precies wel doen. Dat spaart je een lange rit uit en maakt het misschien wel wat minder vermoeiend voor die dag.

Maar als je de mogelijkheid hebt om bv in Monticello te overnachten, zou ik dat precies wel doen. Dat spaart je een lange rit uit en maakt het misschien wel wat minder vermoeiend voor die dag.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Je vergist je niet, hoorDoockles schreef: Als ik me niet vergis hebben Hans & Henriëtte de wandeling ook gedaan vanuit Moab.

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ok, dat wordt wel sleutelen hoe ik dat het beste inpas in mijn rondje. wil het stuk blanding-hanksville nl ook onder geen beding missen.
Ik kom er nu even niet uit (wil geen dagen toevoegen of wisselen...). Zal me nog eens goed over de kaart moeten buigen.
Ik kom er nu even niet uit (wil geen dagen toevoegen of wisselen...). Zal me nog eens goed over de kaart moeten buigen.

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ja, 't is inderdaad niet simpel als je Blanding - Hanksville wilt meenemen én langs boven én beneden gaan.
Kan je Leprechaun gulch, little white horse canyon, goblin valley niet voor later in je route houden?
En dan bv. dit doen?
Dag 5: Farmington – Hanksville
Dag 6: Hanksville – Monticello
Dag 7: Monticello - Moab (Chesler Park)
Dag 8: Moab
of het volgende, maar ik weet niet of Dag 5 dan te doen is?
Dag 5: Farmington - Hanksville - Blanding
Dag 6: Blanding - Moab (Chesler park)
Dag 7: Moab
Kan je Leprechaun gulch, little white horse canyon, goblin valley niet voor later in je route houden?
En dan bv. dit doen?
Dag 5: Farmington – Hanksville
Dag 6: Hanksville – Monticello
Dag 7: Monticello - Moab (Chesler Park)
of het volgende, maar ik weet niet of Dag 5 dan te doen is?
Dag 5: Farmington - Hanksville - Blanding
Dag 6: Blanding - Moab (Chesler park)
Dag 7: Moab
Onze reisverslagen:
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ja dat zijn mogelijkheden, maar ook niet 100% wat ik wil...
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Beetje verder gepuzzeld, en dit zou een optie zijn, om de chesler park hike (canyonlands NP) dus vanuit monticello te doen.
het houdt wel in dat we na Bisti badlands diezelfde dag nog naar Monticello rijden om daar twee nachten te slapen.
En dat we ipv drie nachten Moab er maar twee hebben (en Moab leek me wel een gezellige plek)
Dan zou het schema zo veranderen:
Dag 4: Farmington - bezoek Bisti - rit naar Monticello (dikke 2 uur rijden)
Dag 5: Monticello - naar Canyonlands NP voor Chesler Park Hike - terug overnachten in Monticello
Dag 6: Monticello - bezienswaardigheden rondom Blanding- overnachten in Blanding of beter nog Hanksville
(te doen: keuze genoeg: Fallen Roof Ruin, House on Fire, Muley Point, Natural Bridges, Burr Point, de prachtige weg tussen Blanding en Hanksville)
Dag 7: Hanksville - Leprechaun Canyon, Goblin Valley, LWHC - Moab (en misschien al uitzicht bij Dead Horse Point)
Dag 8: Moab - the Arches bezoeken (devils garden hike) - Moab
Dag 9: terug op het "oude" schema : Moab - La Sal Mountain loop - rit naar Torrey
toch ook een mooi schema denk ik
Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?
Ondertussen heb ik ook bedacht dat voor onze tweede overnachting mijn voorkeur zou uitgaan naar het Hopi cultural Center in Second Mesa. Lijkt mij toch heel bijzonder en wie weet kunnen we dan een bezoekje aan één van de oude Hopi mesa's meepikken. En het ligt lekker op route naar Canyon de Chelly, waar ik dankzij de enthousiaste reactie van Dude nu wel heel erg naar uitkijk!
(nog zien of het te doen is om het te boeken, want dat schijnt niet zo evident te zijn - maar daarvoor is het nog te vroeg)
het houdt wel in dat we na Bisti badlands diezelfde dag nog naar Monticello rijden om daar twee nachten te slapen.
En dat we ipv drie nachten Moab er maar twee hebben (en Moab leek me wel een gezellige plek)
Dan zou het schema zo veranderen:
Dag 4: Farmington - bezoek Bisti - rit naar Monticello (dikke 2 uur rijden)
Dag 5: Monticello - naar Canyonlands NP voor Chesler Park Hike - terug overnachten in Monticello
Dag 6: Monticello - bezienswaardigheden rondom Blanding- overnachten in Blanding of beter nog Hanksville
(te doen: keuze genoeg: Fallen Roof Ruin, House on Fire, Muley Point, Natural Bridges, Burr Point, de prachtige weg tussen Blanding en Hanksville)
Dag 7: Hanksville - Leprechaun Canyon, Goblin Valley, LWHC - Moab (en misschien al uitzicht bij Dead Horse Point)
Dag 8: Moab - the Arches bezoeken (devils garden hike) - Moab
Dag 9: terug op het "oude" schema : Moab - La Sal Mountain loop - rit naar Torrey
toch ook een mooi schema denk ik

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?
Ondertussen heb ik ook bedacht dat voor onze tweede overnachting mijn voorkeur zou uitgaan naar het Hopi cultural Center in Second Mesa. Lijkt mij toch heel bijzonder en wie weet kunnen we dan een bezoekje aan één van de oude Hopi mesa's meepikken. En het ligt lekker op route naar Canyon de Chelly, waar ik dankzij de enthousiaste reactie van Dude nu wel heel erg naar uitkijk!
(nog zien of het te doen is om het te boeken, want dat schijnt niet zo evident te zijn - maar daarvoor is het nog te vroeg)
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 27 mei 2012, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
He wat een ontzettend leuk rondje weer Leen!
Aanstaande juli doen wij ongeveer jullie dag 10 t/m 15. Wij zijn met de camper (Fruita campground! Yay!
) dus wij huren een 4WD bij Thousand Lakes campground voor de Cathedral Valley loop.
Bij Escalante huren wij een ATV voor een dag om de Hole-in-the-Rock road te doen, dat we dan op die dag combineren met Peekaboo en Spooky. Wij huren hier:
http://highadventureatvrentals.worldsec ... smaps.html (op diezelfde link zie je ook de trails die je met de ATV daar in de buurt kan rijden, handig!) Tot nu toe vlotte reacties van ze gehad, in juli bericht ik nog wel hoe het is bevallen. Calf Creek trail gaan wij ook doen, proberen een plekje op de campground daar te krijgen.
Op de weg terug naar Vegas staan wij een nachtje op de campground van Kodachrome SP dus ook daar zal ik over berichten na juli! En dan nog Valley of Fire...
Ik houd je zeker op de hoogte hoe het allemaal is bevallen!
En voor wat betreft de eerte helft van de route 'rijdt ik mee' met je in dit topic want die zijn wij ook van plan in 2013! En wij willen ook nog Chaco Canyon erbij doen...

Aanstaande juli doen wij ongeveer jullie dag 10 t/m 15. Wij zijn met de camper (Fruita campground! Yay!

Bij Escalante huren wij een ATV voor een dag om de Hole-in-the-Rock road te doen, dat we dan op die dag combineren met Peekaboo en Spooky. Wij huren hier:
http://highadventureatvrentals.worldsec ... smaps.html (op diezelfde link zie je ook de trails die je met de ATV daar in de buurt kan rijden, handig!) Tot nu toe vlotte reacties van ze gehad, in juli bericht ik nog wel hoe het is bevallen. Calf Creek trail gaan wij ook doen, proberen een plekje op de campground daar te krijgen.
Op de weg terug naar Vegas staan wij een nachtje op de campground van Kodachrome SP dus ook daar zal ik over berichten na juli! En dan nog Valley of Fire...

Ik houd je zeker op de hoogte hoe het allemaal is bevallen!
En voor wat betreft de eerte helft van de route 'rijdt ik mee' met je in dit topic want die zijn wij ook van plan in 2013! En wij willen ook nog Chaco Canyon erbij doen...

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Wij zijn gelukzakken he Ilona, zulke leuke vooruitzichten!
Ik ben heel benieuwd hoe de ATV rental jullie gaat bevallen; ik wil heel graag de slotcanyons daar doen(peekaboo en spooky en misschien ook wel zebra).
En misschien kan je met een ATV tot dichter bij de canyon komen (want ik heb begrepen dat zebra canyon wel een hele hike is in de warmte). En ik zou ook wel graag tot hole-in-the-rock zelf geraken, spreekt toch tot de verbeelding vind ik. Ik ga jullie dus zeker volgen !

Ik ben heel benieuwd hoe de ATV rental jullie gaat bevallen; ik wil heel graag de slotcanyons daar doen(peekaboo en spooky en misschien ook wel zebra).
En misschien kan je met een ATV tot dichter bij de canyon komen (want ik heb begrepen dat zebra canyon wel een hele hike is in de warmte). En ik zou ook wel graag tot hole-in-the-rock zelf geraken, spreekt toch tot de verbeelding vind ik. Ik ga jullie dus zeker volgen !
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
er zitten inderdaad heel wat plaatsen bij die wij bezochten in april ll
Ik lees hier dat er een permit zou nodig zijn voor Blue Canyon en Coal Mine Canyon, maar zoals je allicht op onze blog gelezen hebt is daar helemaal niets van aan. Wij waren op beide plaatsen (3 plaatsen als je de beide kanten van Coal Mine rekent) en nergens had er ook maar iemand iets van een permit gehoord. Ga er maar met een gerust hart naar toe, jullie zullen er geen spijt van hebben
.
Wij zullen op vele plaatsen net vóór jullie geweest zijn, misschien kunnen jullie dan nog wat tips halen uit onze blog die we ongetwijfeld opnieuw zullen bijhouden.

Ik lees hier dat er een permit zou nodig zijn voor Blue Canyon en Coal Mine Canyon, maar zoals je allicht op onze blog gelezen hebt is daar helemaal niets van aan. Wij waren op beide plaatsen (3 plaatsen als je de beide kanten van Coal Mine rekent) en nergens had er ook maar iemand iets van een permit gehoord. Ga er maar met een gerust hart naar toe, jullie zullen er geen spijt van hebben

Wij zullen op vele plaatsen net vóór jullie geweest zijn, misschien kunnen jullie dan nog wat tips halen uit onze blog die we ongetwijfeld opnieuw zullen bijhouden.
Ik ben daar toch niet zo van overtuigd Kalaman. Heb toch gelezen dat je een permit nodig hebt om in de canyons af te dalen. Ik zou in ieder geval navraag doen in het Hopi visitor center in Second Mesa. En nee, wij hadden ook geen permit voor ons bezoek aan Coal Mine maar zijn aan de rand gebleven.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
na alle "indianen"
-verhalen die we op diverse fora gelezen hadden (tot zelfs het "lek steken van banden") zijn ook wij binnen geweest in het Visitor Center van Second Mesa. Men stond ons daar heel vriendelijk te woord maar men repte met geen woord over een permit of wat dan ook. Waar ze wel op aandrongen was om een "guided tour" te doen naar Blue Canyon, maar diegene die dit deed was er die dag niet en zou pas 2 dagen later aanwezig zijn, tja...
Het is trouwens ook totaal onlogisch dat men een permit zou moeten hebben : Blue Canyon ligt gewoon pal naast de openbare weg Indian Route 7...
die de 160 verbindt met de 264.
Zoals je kan lezen in ons verslag van die dag (9 april) ontmoetten we daar slechts 2 personen, een native indian en een New Yorkse fotografe die daar "all the time" komen op te picknicken bij de avondzon. Ook zij hadden nog nooit een permit gevraagd en de indiaan (Daniel van Monument Valley) deed dit ook af als onzin en "toeristenpraat"...
Maak jullie in elk geval niet ongerust, rij er gewoon naar toe en geniet met volle teugen
. En mocht er al een (onbestaand) risico zijn : nog altijd beter dat risico lopen en indien nodig de onwetende toerist spelen, dan dergelijk mooi gebied om onnodige redenen te moeten missen.

Het is trouwens ook totaal onlogisch dat men een permit zou moeten hebben : Blue Canyon ligt gewoon pal naast de openbare weg Indian Route 7...

Zoals je kan lezen in ons verslag van die dag (9 april) ontmoetten we daar slechts 2 personen, een native indian en een New Yorkse fotografe die daar "all the time" komen op te picknicken bij de avondzon. Ook zij hadden nog nooit een permit gevraagd en de indiaan (Daniel van Monument Valley) deed dit ook af als onzin en "toeristenpraat"...
Maak jullie in elk geval niet ongerust, rij er gewoon naar toe en geniet met volle teugen

- Tipsy_1
- Amerika-expert
Coalmine canyon zijn we in 2011 al geweest (aan de rand) dus dat is op zich minder een must (hoewel ik graag nog eens zou die prachtige kleuren zou zien).
Ivm al of niet een permit voor blue canyon: ik ga sowieso proberen een overnachting te boeken bij de hopi cultural center in second mesa, en aangezien wij daar slapen kan ik toch gerust eens polsen hoe het zit en zo dus, dat komt vast goed. Al dat permit gedoe maakt mij ook niet te bang hoor, ik heb jouw USA avontuur gevolgd dus
Ik zou ook graag een tour naar de indianen dorpjes op de mesa's boeken, maar dat moet echt wel met gids. Jammer dat je in hopi gebied geen foto's mag nemen...
Ivm al of niet een permit voor blue canyon: ik ga sowieso proberen een overnachting te boeken bij de hopi cultural center in second mesa, en aangezien wij daar slapen kan ik toch gerust eens polsen hoe het zit en zo dus, dat komt vast goed. Al dat permit gedoe maakt mij ook niet te bang hoor, ik heb jouw USA avontuur gevolgd dus

- Tipsy_1
- Amerika-expert
en de tickets zijn geboekt! nu kunnen we er niet meer onderuit! 

- Tipsy_1
- Amerika-expert
united airlines (ik vloog vroeger graag met continental dus ik hoop dat het nieuwe "united" daar nog wat kwaliteit van behouden heeft)
we vliegen op 16 april van brussel naar phoenix, via Newark. We komen aan om 18.10 wat ik ideaal vind (niet te laat) en 3 u overstap tijd is ook goed voldoende.
we vliegen terug op 3 mei vanaf vegas, via Washingon, naar brussel.
Zo vieren we dus op 2 mei de verjaardag van Roel in zijn favoriete stad!!!!
we vliegen op 16 april van brussel naar phoenix, via Newark. We komen aan om 18.10 wat ik ideaal vind (niet te laat) en 3 u overstap tijd is ook goed voldoende.
we vliegen terug op 3 mei vanaf vegas, via Washingon, naar brussel.
Zo vieren we dus op 2 mei de verjaardag van Roel in zijn favoriete stad!!!!
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
we vlogen in april met United naar LA en vonden het goede vluchten. De heenvlucht hadden ze wel doorgegeven aan Air Canada (onze absolute favoriet als het op comfort aankomt
). De terugvlucht vanuit San Diego was wel volledig met United, waarbij we ook geen enkele negatieve opmerking hadden.
18u10 is inderdaad ideaal om nog de auto op te halen, rustig naar het hotel te rijden en van een welverdiende (korte
) eerste nachtrust te genieten.
Bij wie heb je geboekt? Connections?

18u10 is inderdaad ideaal om nog de auto op te halen, rustig naar het hotel te rijden en van een welverdiende (korte

Bij wie heb je geboekt? Connections?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
nee, rechtstreeks, connections was duurder.
(of even duur via delta maar ik vond 23u als aankomst uur niet te doen!)
Ik betaal wel vrij veel: 638 eur maar ben er toch blij mee (goede uren, en ik had gezegd te boeken bij een prijs lager dan 650 eur)
(of even duur via delta maar ik vond 23u als aankomst uur niet te doen!)
Ik betaal wel vrij veel: 638 eur maar ben er toch blij mee (goede uren, en ik had gezegd te boeken bij een prijs lager dan 650 eur)
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik vind eerlijk gezegd niet dat je teveel betaald hebt hoor. Ik vind het zelfs een héél goede prijs
Moet ook dringend beginnen kijken voor de vluchten, vooral als ik zie dat jullie nu al geboekt hebben en wij zelfs al eind maart vertrekken...
Maar momenteel veel te goed weer in Oostenrijk

Moet ook dringend beginnen kijken voor de vluchten, vooral als ik zie dat jullie nu al geboekt hebben en wij zelfs al eind maart vertrekken...

Maar momenteel veel te goed weer in Oostenrijk

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1225 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-