Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huur en campgrounds rules
Re: Camper huur en campgrounds rules
bedankt marja
je hoeft dus geen uren voor het vertrek aanwezig te zijn zoals bij de heenweg in amsterdam?
je hoeft dus geen uren voor het vertrek aanwezig te zijn zoals bij de heenweg in amsterdam?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als het allemaal mee zit, ben je 2,5 uur van te voren aanwezig. Dat is toch ook best veel.
Je kunt proberen om ergens online alvast in te checken, dan hoef je op het vliegveld alleen nog eventueel je boardingpas uit te printen en je koffers af te geven.
Je kunt proberen om ergens online alvast in te checken, dan hoef je op het vliegveld alleen nog eventueel je boardingpas uit te printen en je koffers af te geven.
-
USAtraveller2013
- Amerika-ontdekker
We willen volgend jaar zomer met ons gezin zo'n 2 weken met een camper vanuit Las Vegas via de NP's naar San Francisco reizen. Hoofdzakelijk willen we in de nationale parken overnachten. Nu heb ik begrepen dat de campings in de NP's nogal basic zijn en er zelfs geen mogelijkheid is om er te douchen, laat staan een wasje draaien.... Wie heeft tips voor (commerciele) campings in de buurt van Capitol Reef, Moab en Zion NP waar dit wel mogelijk is?
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
[quote="Rob"]
Verder kan je naar eigen behoefte nog toasters, koffiemachine en campingstoelen huren. BIJ RB standaard aanwezig
Brandstof gebruik = 1:4 dus 1 liter voor 4 kilometer
Het rijden zelf is vrij eenvoudig, na 1 dag ben je wel gewend aan de grote van de camper (bocht iets ruimer nemen)
Alle campers zijn uitgerust met ABS, stuurbekrachtiging, cruice control en automaat.
Men mag in de USA gewoon met een B rijbewijs een camper besturen.
Bij achteruit rijden laat de bijrijder uitstappen en aanwijzingen geven (wel ramen open en muziek uit!)
LPG = voor koken, verwarming, warm water en de koelkast werkt op gas als je niet op het electra bent aangesloten (ook onderweg dus)
Riool = voor grijswater (keuken en douche) en zwart water (wc) niet altijd nodig zeker de zwartwatertank moet je niet open laten staan, beter is om er eerst een 1/2 emmer water in te doen voor gebruik en pas te legen als hij 1/2 tot 3/4 vol is (kan je ook weer zien aan een metertje) zo voorkom je dat er vaste stoffen in de tank blijven zitten wat weer kans geeft op verstoppingen.Bij RB kost het ledigen bij inname RV $50,- dus bij laatste camping lossen en even doorspoelen!
Handig om mee te nemen/kopen, (wegwerp) plastic handschoenen, de sewer (riool)slang kan wel eens vies zijn dus kan je die beter met handschoenen aan vastpakken.
KOA-campgrounds geven 10% korting als je een KOA-Pass hebt, deze krijg je vaak van de reisorganisatie soms ook van de camperverhuurder.
NP en SP campgrounds:
Werken vaak met een first come first served systeem, bij aankomst pak je een enveloppe mee zoekt een vrije plek vul de enveloppe in, klip het strookje aan de paal bij je campsite en doe de enveloppe met het geld in de bus, hierna kan je gewoon weg je plek zal niet door een ander worden ingenomen, ook kan je een tafelkleed op de tafel leggen of je camping stoelen op je plek zetten als extra markering dat die plek bezet is.
Deze campgrounds hebben vaak geen hookups, zorg dus dat je watertank vol is en je afvalwatertanks leeg zijn.
Vaak zijn er wel restrooms en soms kan je er ook een douche nemen.
Koop bij je eeste park een jaarkaart van $ 80,-. Als je meer dan 3 parken gaat bezoeken heb je de kosten er al uit
Kosten campground in NP en SP van $ 0,00 tot $ 30,00. Bij elk park moet je entreekosten betalen, ca. $ 25,- per park
Huren minimaal 25 jaar /besturen camper minimale leeftijd: 21 jaar
LPG kennen ze niet het is NLG. Niet bij iedere benzinepomp te verkrijgen
Deze tank wordt door het benzinepomp gevuld. Dus niet zoals in Nederland zelf vullen. Wel de hoofdgaskraan dicht zetten bij het tanken, want anders zou de boel kunnen ontploffen (volgens RV verhuurder!?)
Verder kan je naar eigen behoefte nog toasters, koffiemachine en campingstoelen huren. BIJ RB standaard aanwezig
Brandstof gebruik = 1:4 dus 1 liter voor 4 kilometer
Het rijden zelf is vrij eenvoudig, na 1 dag ben je wel gewend aan de grote van de camper (bocht iets ruimer nemen)
Alle campers zijn uitgerust met ABS, stuurbekrachtiging, cruice control en automaat.
Men mag in de USA gewoon met een B rijbewijs een camper besturen.
Bij achteruit rijden laat de bijrijder uitstappen en aanwijzingen geven (wel ramen open en muziek uit!)
LPG = voor koken, verwarming, warm water en de koelkast werkt op gas als je niet op het electra bent aangesloten (ook onderweg dus)
Riool = voor grijswater (keuken en douche) en zwart water (wc) niet altijd nodig zeker de zwartwatertank moet je niet open laten staan, beter is om er eerst een 1/2 emmer water in te doen voor gebruik en pas te legen als hij 1/2 tot 3/4 vol is (kan je ook weer zien aan een metertje) zo voorkom je dat er vaste stoffen in de tank blijven zitten wat weer kans geeft op verstoppingen.Bij RB kost het ledigen bij inname RV $50,- dus bij laatste camping lossen en even doorspoelen!
Handig om mee te nemen/kopen, (wegwerp) plastic handschoenen, de sewer (riool)slang kan wel eens vies zijn dus kan je die beter met handschoenen aan vastpakken.
KOA-campgrounds geven 10% korting als je een KOA-Pass hebt, deze krijg je vaak van de reisorganisatie soms ook van de camperverhuurder.
NP en SP campgrounds:
Werken vaak met een first come first served systeem, bij aankomst pak je een enveloppe mee zoekt een vrije plek vul de enveloppe in, klip het strookje aan de paal bij je campsite en doe de enveloppe met het geld in de bus, hierna kan je gewoon weg je plek zal niet door een ander worden ingenomen, ook kan je een tafelkleed op de tafel leggen of je camping stoelen op je plek zetten als extra markering dat die plek bezet is.
Deze campgrounds hebben vaak geen hookups, zorg dus dat je watertank vol is en je afvalwatertanks leeg zijn.
Vaak zijn er wel restrooms en soms kan je er ook een douche nemen.
Koop bij je eeste park een jaarkaart van $ 80,-. Als je meer dan 3 parken gaat bezoeken heb je de kosten er al uit
Kosten campground in NP en SP van $ 0,00 tot $ 30,00. Bij elk park moet je entreekosten betalen, ca. $ 25,- per park
Huren minimaal 25 jaar /besturen camper minimale leeftijd: 21 jaar
LPG kennen ze niet het is NLG. Niet bij iedere benzinepomp te verkrijgen
Deze tank wordt door het benzinepomp gevuld. Dus niet zoals in Nederland zelf vullen. Wel de hoofdgaskraan dicht zetten bij het tanken, want anders zou de boel kunnen ontploffen (volgens RV verhuurder!?)
Laatst gewijzigd door Salpeter op 12 aug 2012, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het inleveren ook je vuilwater tanks ledigen anders kost dat $ 50,- bij RoadBear.nieuwenoord schreef:Ja, ook bij Moturis is dat verplicht. Vaak krijg je bij vertrek al te horen waar je dat bij inleveren kan doen.
TIP: Als een slang tijdens het bebruik kapot gaat, koop je zelf een nieuwe slang, bewaar de rekening en de oude slag en lever deze in bij de verhuurder, dan krijg je je geld terug
-
girltje155
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
@usatraveller2013: maar je kan prima in de camper douchen. Die douches zijn hartstikke ruim (ik zou bijna zeggen net zo groot als thuis)! In Moab hebben we 1 nachtje gestaan op Slick rock, daar kan je gewoon wassen en douchen. Maar ik zou zo min mogelijk wassen op vakantie, voor twee weken kan je wel ondergoed meenemen?
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Douches zijn niet altijd even ruim. Het heeft te maken met de grootte van de camper. Die van 2010 was prima maar wat krapjes. Die van 2012 was een heel redelijke douche. Overigens was het in beide gevallen prima om lekker even af te spoelen. Je moet niet evrwachten dat je met zijn 4-en uitgebreid gaat douchen dan moet je snel dumpen en water innemen want dan gaat de tank vlot leeg. Maar we hebben zelfs 2 dagen allevier 2x kort gedouchd (ik mijn hara gewassen) en dan nog hadden we ruim water over. Daarna pas gedumpt en water ingeladen (dat kost wel een paar minuten!).
Een NPS camping van $0,- heb ik nog niet gehad...
De first come first serve is handig om voor vetrek wel te weten hoe laat ze vaak vol zijn. Want in Grand Teton was Signal Mountain toch wel sneller vol dan ik tevroen dacht. Gelukkig hadden we wel plek een van de laatsten.
De plekken op een prive camping zijn vaak een beetje tot enorm veel kleiner dan die in NForests, SP of NP. WIj vinden het heerlijke plekken. En soms heb je wel elektra. En de kraan is niet altijd ver weg.
LPG: aldaar heet het gewoon propaan. Ze zijn nou eenmaal wat voorzichtiger. Wij deden 4 wk met een tank, die was nog niet leeg aan het einde. Even gevuld bij adres dat RB al voor vertrek had aangegeven. Als je die niet afvult bij terugkomst kost het je veel meer dan alleen de tank vullen.
KOA zijn prima maar ik vodn het erg wisselend. In Cody zou ik e rniet meer willen staan. Maar bij Badlands was het een mooie camping. Op internet zijn veel campings overal te vinden.
Een NPS camping van $0,- heb ik nog niet gehad...
De first come first serve is handig om voor vetrek wel te weten hoe laat ze vaak vol zijn. Want in Grand Teton was Signal Mountain toch wel sneller vol dan ik tevroen dacht. Gelukkig hadden we wel plek een van de laatsten.
De plekken op een prive camping zijn vaak een beetje tot enorm veel kleiner dan die in NForests, SP of NP. WIj vinden het heerlijke plekken. En soms heb je wel elektra. En de kraan is niet altijd ver weg.
LPG: aldaar heet het gewoon propaan. Ze zijn nou eenmaal wat voorzichtiger. Wij deden 4 wk met een tank, die was nog niet leeg aan het einde. Even gevuld bij adres dat RB al voor vertrek had aangegeven. Als je die niet afvult bij terugkomst kost het je veel meer dan alleen de tank vullen.
KOA zijn prima maar ik vodn het erg wisselend. In Cody zou ik e rniet meer willen staan. Maar bij Badlands was het een mooie camping. Op internet zijn veel campings overal te vinden.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
USAtraveller2013
- Amerika-ontdekker
@girltje155:we reizen in totaal ruim 4 weken, waarvan ruim 2 weken met de camper. Ben bang dat ik tussendoor tóch ns n wasje zal moeten draaien
We willen op korte termijn de huur van de camper voor volgend jaar gaan vastleggen, maar ik vind de reviews van de verschillende camperverhuurbedrijven op de diverse sites zó verschillend dat ik het écht niet meer weet
Cruise America is weliswaar de goedkoopste, maar heeft volgens mij de "oudste vloot". Over Road Bear, Moturis en El Monte lopen de meningen ook erg uiteen. Als ik de foto's en video's op internet van de diverse campers zie, krijg ik de indruk dat ze allemaal niet meer zo nieuw zijn, afgaand op het veelal donkerbruine interieur. Of is dit interieur inmiddels achterhaald??? Ik vind het toch een behoorlijk verschil of ik voor hetzelfde geld een camper van 5 jaar of eentje van 1 jaar oud te leen krijg. Onze voorkeur gaat in ieder geval uit naar een C-25. Voor de reis met 2 volwassenen en 2 tienerkids (die niet in 1 bed willen slapen) lijkt ons dit de beste keuze.
Ben benieuwd naar recente ervaringen die mijn beslissing mogelijk iets makkelijker maken...
We willen op korte termijn de huur van de camper voor volgend jaar gaan vastleggen, maar ik vind de reviews van de verschillende camperverhuurbedrijven op de diverse sites zó verschillend dat ik het écht niet meer weet
Ben benieuwd naar recente ervaringen die mijn beslissing mogelijk iets makkelijker maken...
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
-
trudy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij hebben in 2008 en 2009 gehuurd van Road Bear en waren daar zeker tevreden over. Road Bear claimt de campers iedere twee jaar te vervangen. Laat je niet misleiden door het interieur. Dat zag er inderdaad knap ouderwets uit maar misschien denkt Road Bear vanuit zijn Zwitserse 'roots' dat dit zo hoort: bruin eiken paneeldeurtjes en ouderwetse bruinige bekleding.
In ieder geval wordt begin 2013 weer een deel van de vloot vernieuwd: wij gaan een nieuwe camper vanuit de fabriek ophalen en naar San Francisco brengen. Anderen op dit forum brengen een nieuwe camper naar Denver.
In ieder geval wordt begin 2013 weer een deel van de vloot vernieuwd: wij gaan een nieuwe camper vanuit de fabriek ophalen en naar San Francisco brengen. Anderen op dit forum brengen een nieuwe camper naar Denver.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben tot nu toe bij Roadbear ieder jaar een nieuwe camper meegekregen.
Van de manager in San Francisco begrijp ik dat Roadbear ieder jaar zijn campers vervangt. (wellicht dat er een paar niet verkocht worden) Dit is ook de reden waarom ze niet zo groot willen zijn, omdat ze dan niet alle campers meer kunnen verkopen.
Van de manager in San Francisco begrijp ik dat Roadbear ieder jaar zijn campers vervangt. (wellicht dat er een paar niet verkocht worden) Dit is ook de reden waarom ze niet zo groot willen zijn, omdat ze dan niet alle campers meer kunnen verkopen.
-
Peter & Paula
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wanneer gaan jullie de camper wegbrengen>trudy schreef: In ieder geval wordt begin 2013 weer een deel van de vloot vernieuwd: wij gaan een nieuwe camper vanuit de fabriek ophalen en naar San Francisco brengen. Anderen op dit forum brengen een nieuwe camper naar Denver.
Is dit de aanbieding van RB om in maart een camper weg te brengen?
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
onze website
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Alleen in 2009 zijn de campers van Road Bear niet vervangen, dat jaar sloeg de crisis toe en konden ze de gebruikte campers aan de straatstenen niet kwijt.
-
Peter & Paula
- Amerikafan
Wij hebben in 2008 bij Road Bear gehuurd.
In 2009 bij Moturis en afgelopen jaar bij Cruise America.
Road Bear is uitstekend bevallen. Prima camper met een zonnescherm. 1 Jaar gebruikt en er mankeerde niets aan.
In SF opgehaald en uitstekend geholpen door Aldie (aanrader).
De Moturis nieuw opgehaald bij de fabriek. Geen enkel probleem gehad. Bij inleveren in Salt Lake erg onpersoonlijk behandeld en een beetje meedenken om een grote taxi te bestellen voor 4 personen was te veel werk. Camper luxe, met grote tv.
Ook een aanrader. Hebben de meeste verhuurstations verspreid over Amerika.
Cruise is een ander verhaal. We hebben een camper weggebracht van Vancouver naar Toronto in 40 dagen.
Prijs was een lachertje. Camper was al een jaar of 5 oud, maar vertoonde geen echte gebreken.
Bij ophalen en zeker bij het inleveren prima te woord gestaan.
Cruise is gezien de inrichting het minst van de 3. Prijs is over het algemeen ook de laagste van de 3 verhuurders.
Onze volgorde: Road Bear - Moturis - Cruise America
In 2009 bij Moturis en afgelopen jaar bij Cruise America.
Road Bear is uitstekend bevallen. Prima camper met een zonnescherm. 1 Jaar gebruikt en er mankeerde niets aan.
In SF opgehaald en uitstekend geholpen door Aldie (aanrader).
De Moturis nieuw opgehaald bij de fabriek. Geen enkel probleem gehad. Bij inleveren in Salt Lake erg onpersoonlijk behandeld en een beetje meedenken om een grote taxi te bestellen voor 4 personen was te veel werk. Camper luxe, met grote tv.
Ook een aanrader. Hebben de meeste verhuurstations verspreid over Amerika.
Cruise is een ander verhaal. We hebben een camper weggebracht van Vancouver naar Toronto in 40 dagen.
Prijs was een lachertje. Camper was al een jaar of 5 oud, maar vertoonde geen echte gebreken.
Bij ophalen en zeker bij het inleveren prima te woord gestaan.
Cruise is gezien de inrichting het minst van de 3. Prijs is over het algemeen ook de laagste van de 3 verhuurders.
Onze volgorde: Road Bear - Moturis - Cruise America
2025- Seattle - Denver
onze website
onze website
-
trudy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
@Peter en Paula. De camper wegbrengen is inderdaad de aanbieding in maart 2013 om vanaf de fabriek in Middlebury (ten oosten van Chicago) een nieuwe camper weg te brengen naar een van de verhuurstations van Road Bear.
-
Peter & Paula
- Amerikafan
Onze buren hebben via Tioga Tours een camper bij Camperworld/Moturis gehuurd.
Kan iemand vertellen, of er in de nieuwe campers standaard al GPS zit.
Zo niet, dan moet de TomTom van huis mee.
Kan iemand vertellen, of er in de nieuwe campers standaard al GPS zit.
Zo niet, dan moet de TomTom van huis mee.
2025- Seattle - Denver
onze website
onze website
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
GPS zit bij RB in de prijs inbegrepen. Bij Moturis kun je het erbij huren. Bij anderen weet ik het niet.
Wij rijden in Europa heel veel met de Sat Nav maar in USA hebben we het deze reis 1x gebruikt. Wij hadden de Rand Mc NAlly bij ons en dan zit je eigenlijk altijd wel goed. Wanneer je dirtroads (niet met RV dus) gata rijden dan is het wel heel fijn maar ik zou er niet om malen. Met kaarten / rand Mc Nally gaat het heel goed. In parken krijg je detail kaart mee.
De interieurs van campers is inderdaad vrij ouderwets (uqa kleur enzo). Maar kijk in een willekeurige nieuwe Hobby caravan en je ziet ook het 'eikenhout' eraf stralen.
De leeftijd is niet alles dat iets zegt. Dit jaar kregen we voor Rb begrippen een oude camper (18 mnd) mee met 74.000 op de teller maar dat gaf geen probleem.
Het is ook de "built-quality" die verschilt. De Chateau van Moturis is een opbouw die ergens gemaakt wordt voor Moturis. De freelanders van RB zijn campers die echt in een camper fabriek gemaakt worden en je ook als particuliere RV ziet rijden. Het is wat degelijker. Met Moturis kun je prima treffen hoor maar dat kan ook met CA. Soms hebben mensen pech met een RB, maar we zagen er regelmatig van CA met pech. Als je oudere wagens hebt is dat een risico. Anderzijds er rijden er ook wel heel veel van rond. Als je wel RV wilt maar je wilt niet hoofdprijs betalen dan is CA / El Monte een goed alternatief.
Ander verschil zagen we in de tanks. De fresh water tank van RB was 200l en die van CA (zelfde grootte) 120l. Er zit geen slide out in de camper en zo wat meer details.
Overigens meldde de man van RB ons (wij kwamen door een flight delay een dag te laat) dat we gisteren wel een nieuwe hadden meegekregen.... ja fijn als je dat dan hoort. Had m ff vast gehouden...?
Het ophalen van fabriek is een leuke manier om te besparen maar reken je niet te rijk je moet ook behoorlijk wat km rijden. Die zijn niet allemaal vrij. En de camper is niet 'winterized' (leidingen zijn niet vorstbestendig), je moet dus vanuit het Noorden wel eerst als de bliksem naar het Zuiden rijden onderweg kun je nog niet altijd gelijk je water enzo gebruiken. Soms dus nog een hotel.
Wij rijden in Europa heel veel met de Sat Nav maar in USA hebben we het deze reis 1x gebruikt. Wij hadden de Rand Mc NAlly bij ons en dan zit je eigenlijk altijd wel goed. Wanneer je dirtroads (niet met RV dus) gata rijden dan is het wel heel fijn maar ik zou er niet om malen. Met kaarten / rand Mc Nally gaat het heel goed. In parken krijg je detail kaart mee.
De interieurs van campers is inderdaad vrij ouderwets (uqa kleur enzo). Maar kijk in een willekeurige nieuwe Hobby caravan en je ziet ook het 'eikenhout' eraf stralen.
De leeftijd is niet alles dat iets zegt. Dit jaar kregen we voor Rb begrippen een oude camper (18 mnd) mee met 74.000 op de teller maar dat gaf geen probleem.
Het is ook de "built-quality" die verschilt. De Chateau van Moturis is een opbouw die ergens gemaakt wordt voor Moturis. De freelanders van RB zijn campers die echt in een camper fabriek gemaakt worden en je ook als particuliere RV ziet rijden. Het is wat degelijker. Met Moturis kun je prima treffen hoor maar dat kan ook met CA. Soms hebben mensen pech met een RB, maar we zagen er regelmatig van CA met pech. Als je oudere wagens hebt is dat een risico. Anderzijds er rijden er ook wel heel veel van rond. Als je wel RV wilt maar je wilt niet hoofdprijs betalen dan is CA / El Monte een goed alternatief.
Ander verschil zagen we in de tanks. De fresh water tank van RB was 200l en die van CA (zelfde grootte) 120l. Er zit geen slide out in de camper en zo wat meer details.
Overigens meldde de man van RB ons (wij kwamen door een flight delay een dag te laat) dat we gisteren wel een nieuwe hadden meegekregen.... ja fijn als je dat dan hoort. Had m ff vast gehouden...?
Het ophalen van fabriek is een leuke manier om te besparen maar reken je niet te rijk je moet ook behoorlijk wat km rijden. Die zijn niet allemaal vrij. En de camper is niet 'winterized' (leidingen zijn niet vorstbestendig), je moet dus vanuit het Noorden wel eerst als de bliksem naar het Zuiden rijden onderweg kun je nog niet altijd gelijk je water enzo gebruiken. Soms dus nog een hotel.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit klopt niet hoor Isis. Bij vroegboeken zit de helft van de huurprijs van de GPS in de prijs inbegrepen. De andere helft betaal je gewoon voor.GPS zit bij RB in de prijs inbegrepen.
En bij het ophalen van de camper af fabriek zijn je leidingen juist wel "winterized", of in iedergeval zonder water. Ze zijn dus wel vorst bestendig. Je kunt dus inderdaad je toilet, douche en kranen niet gebruiken. Totdat je in een gebied komt waar je geen last hebt van de vorst.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Inderdaad reken je niet rijk.Het ophalen van fabriek is een leuke manier om te besparen maar reken je niet te rijk je moet ook behoorlijk wat km rijden. Die zijn niet allemaal vrij. En de camper is niet 'winterized' (leidingen zijn niet vorstbestendig), je moet dus vanuit het Noorden wel eerst als de bliksem naar het Zuiden rijden onderweg kun je nog niet altijd gelijk je water enzo gebruiken. Soms dus nog een hotel.
Je zit vast aan duurdere tickets, want je bent verplicht ook het vliegticket te kopen bijhet desbetreffende reisbureau, wij hadden dezelfde vlucht gezien maar veel goedkoper.
De transferkosten naar de fabriek zijn ook niet mis, dit hebben wij omzeild door op Chigago te vliegen en een auto te huren, dit was goedkoper omdat we met z'n vieren waren.
Volgens mij kan dit ook niet meer en ben je verplicht om het hotel te nemen waar je ook opgehaald wordt.
Je rijdt inderdaad vel kilometers, omdat je toch wel wat beter weer wilt hebben.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik las altijd dat de camper niet winterized was.... en dus niet bestand tegen vorst (als je water ingenomen hebt) maar hij is winterized als de leidingen leeg zijn. Enfin.. ik verkeerd begrepen. Het komt uiteindelijk op 'zelfde' neer je kunt pas water gebruiken als je in vorstvrij gebied komt. En dan gaat het niet om een graadje vorst zoals in Yellowstone in juni.
GPS: Wij hebben echt niks betaald voor de GPS bij RB. Want dan was ie niet meegegaan. Komen er met kaart prima uit. Op de nota staat 0 euro maal 28 dagen... net even gekeken.
GPS: Wij hebben echt niks betaald voor de GPS bij RB. Want dan was ie niet meegegaan. Komen er met kaart prima uit. Op de nota staat 0 euro maal 28 dagen... net even gekeken.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij wie hadden jullie die offerte ook al weer opgevraagd?
Want bij mij staat er toch echt 50% korting op en wij betalen 58 euro of zo er voor.
Je zou toch verwachten dat ongeacht bij wie je de offerte opvraagt, dit voor iedereen hetzelfde is.
Want bij mij staat er toch echt 50% korting op en wij betalen 58 euro of zo er voor.
Je zou toch verwachten dat ongeacht bij wie je de offerte opvraagt, dit voor iedereen hetzelfde is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht