Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Georganiseerd of zelf samenstellen?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Monky
Amerika-ontdekker

Georganiseerd of zelf samenstellen?

Bericht door Monky »

Beste allemaal,

Volgend jaar willen we eind april richting Hawaii.
Ik zit heel erg te dubben of ik het zelf helemaal samen zal stellen of dat ik bij een rondreis neem die al opgemaakt is bij een reisorganisatie. Op dit moment zit Pacific Island Travel het dichtst bij de reis zoals ik het zelf ook zou samenstellen.
We willen 4 nachten Oahu, 3 nachten Molokai, 5 nachten Maui, 5 nachten Kauai en 5 nachten Big Island. Op alle eilanden willen we een auto huren behalve op Oahu. Daar gaan we misschien een auto voor een dag huren.

Bij een georganiseerde reis heb wordt alles voor je geregeld en als er iets niet goed gaat, kan je iemand van die organisatie erop zetten om het op te lossen en ben je als het goed is geen kostbare tijd kwijt. Je lijkt meer "rust" te hebben.
Nadeel is dat je voornamelijk in grote hotels en resorts wordt ondergebracht.

Als je het zelf allemaal regelt, zit er meer tijd in en is het een groot puzzelwerk om de vluchten allemaal kloppend te krijgen. Maar dan heb je uiteindelijk wel een reis dat helemaal is zoals je het zelf wil. Hoe groot de kans is dat reserveringen fout lopen weet ik niet, maar je moet het dan zelf opknappen.
Voordeel is wel dat je ook af en toe een B&B of iets anders kleinschalig ertussen kan doen.

Ik blijf het lastig vinden.

Zijn er meer mensen die deze overwegen hebben gehad en welke keuze hebben jullie uiteindelijk gemaakt en waarom?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Monky
mtl
Amerika-expert

Re: Georganiseerd of zelf samenstellen?

Bericht door mtl »

Zelf regelen en wel via internet. Ik kom al 12 jaar niet meer in een reisburo. :clap:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

hallo,

ik denk dat de meeste forumleden hun reis zelf samenstellen en vooral omdat de meesten het heel erg leuk vinden om daar maanden op voorhand al uren mee bezig te zijn, mijzelf incl. :wink:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dat zal een bijzondere reis worden zeg, heerlijk vooruitzicht! Hawaii trekt mij ook enorm, en dat hoppen lijkt me best avontuurlijk ook.
Ik kan me best voorstellen dat het een heel gepuzzel wordt om de vluchten op elkaar af te stemmen, maar het kan prima. Je moet dan natuurlijk ook alles zelf regelen als er iets mis mocht gaan. Een compromis kan misschien ook: laat alle vluchten door een reisbureau vastleggen, en eventueel de nachten op het eerste eiland, zodat je op de andere eilanden je eigen plekjes kunt boeken?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wij regelen ook altijd alles zelf, al was het maar omdat we vier kinderen hebben en je daarmee enorm beperkt bent in de accomodatiekeuze. Ik vind het leuk om alles zelf uit ze zoeken en dan net op dat ene hotel of huisje te stoten dat helemaal perfect is. Er gaan soms avonden inzitten, en er komt altijd zo'n punt dat je door de bomen het bos niet meer ziet en dat je denkt dat het allemaal niet precies gaat lukken zoals je wilt, maar op de een of andere manier komt het altijd goed. Een paar jaar geleden hebben wij een rondreis gemaakt met de kinderen door Egypte. Dat is echt niet het gemakkelijkste land om dingen geregeld te krijgen, maar het is toch allemaal gelukt. En we zijn net terug van een 11-daagse rondreis door Nova Scotia; we hadden geen idee dat 6 augustus daar een vrije dag was en dat iedereen er dan een lang weekend op uittrekt. Het was echt een heel gedoe om het allemaal geregeld te krijgen (4 verschillende accomodaties), maar het is toch weer gelukt.

Het enige heikele punt is altijd het afstemmen van vluchten op accomodaties: wat reserveer je het eerst? De bottleneck blijkt meestal de vlucht te zijn, dus wij boeken nooit accomodaties voordat we de vlucht(en) rond hebben. Wat er in de praktijk vaak op neerkomt dat we eerst contact zoeken met de accomodatie om te vragen of ze iets beschikbaar hebben en of ze dat kunnen vasthouden zodat we eerst de vlucht kunnen regelen. We hebben het toch al verschillende keren meegemaakt dat er 's ochtend nog stoelen beschikbaar waren in het vliegtuig, die dan 's middags niet meer te krijgen waren. Nou ben je zonder kinderen een stuk flexibeler, dus dan kun je denk ik best gewoon eerst de vluchten boeken en dan de accomodaties erbij zoeken, zeker als het om een toeristische trekpleister als Hawaii gaat.
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Via Kayak kun je zoeken op Multiple Destinations en zo voor jezelf de verschillende vluchten zoeken. Tevens wordt dan ook een totaalprijs gegeven. Vervolgens kun je op een site als exit-reizen of WTC deze vluchten ook aangeven en dan een offerte opvragen over wat het boeken via hen zou kosten. In mijn ervaring kunnen zij altijd wel onder het bedrag van Kayak gaan zitten. Wanneer de vluchten dan geboekt zijn kun je zelf alle hotels en andere accommodaties gaan zoeken en boeken. Dat doe ik tenminste zelf altijd en tot nu toe gaat dat nog telkens goed en heb je het uiteindelijk toch allemaal naar eigen smaak ingericht.
Monky
Amerika-ontdekker

Bericht door Monky »

Hey Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!!

Voorpret heb ik nu al... Ik heb al helemaal uitgezocht wat ik op welk eiland wil zien en hopelijk nog tijd over heb om nog te relaxen :D
Of ik dat nu met een reis van PIT doe of het zelf allemaal los boek, die voorpret is er sowieso...

Ik denk dat de issues die voor mij het belangrijkst zijn
- de accomodaties (dus resort of B&B / Inn)
- toestanden als het fout gaat
- het comfirmeren van alle onderdelen van de reis. Daar gaat best wat tijd inzitten, denk ik en dan nog kan het mis gaan...

Maar als ik het goed begrijp is het voor jullie over het algemeen altijd wel goed gegaan met de boekingen die jullie zelf gedaan hebben? Heb je zelf dan al een plan B klaar staan? Of bedenken jullie dat ter plekke?

Ik denk dat ik te veel slechte review over accommodaties heb gelezen... Het maakt me een beetje terughoudend, merk ik :?

Groetjes,
Monky
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Monky schreef:Maar als ik het goed begrijp is het voor jullie over het algemeen altijd wel goed gegaan met de boekingen die jullie zelf gedaan hebben?
Heel veel mensen hier op het forum boeken hun reis helemaal zelf of voor een gedeelte zelf. Natuurlijk kan er wel eens wat mis gaan, maar dat kan ook met een reisorganisatie. Wij boeken ook altijd alles zelf en zoeken alles los bij elkaar en er is nog nooit iets mis gegaan.

Mijn schoonmoeder ging een aantal jaar geleden ook naar de VS en had via Arke een reis geboekt naar New York en New Orleans. Voor ze weggingen was er kans dat dat er een orkaan langs New Orleans zou komen en hebben we een aantal keer contact gehad met Arke, maar de informatievoorziening was heel erg slecht. Ze konden ons niets vertellen, natuurlijk zijn zij ook afhankelijk van bepaalde bronnen, maar zelf de standaardprocedures in dit soort gevallen konden ze ons niet vertellen. Ook hadden zij in New York twee aparte kamers geboekt en bij aankomst was er maar 1 en het hotel zat voor de rest vol. Nou we hebben hoog en laag gesprongen, maar ze hebben niets geregeld voor ons. Na afloop een klacht ingediend en wel de 2e kamer gerestitueerd gekregen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Natuurlijk is dit een voorval en wat pech, maar het geeft wel aan dat boeken via een reisorganisatie ook niet alle garanties geeft.

Zoek gewoon goed uit wat je wil, en zorg wel dat je via veilige organisaties en websites boekt en dan moet het helemaal goed gaan! Voor vele is dit al een leuk stukje van de vakantie. Succes!
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik boek meestal alles zelf bij elkaar, voor de lol en vrijheid die het geeft. Er is één grote maar aan die hobby: als een onderdeel van je reis buiten jouw toedoen komt te vervallen (hotel blijkt de deuren te hebben gesloten, autoverhuurder bestaat niet meer, vliegmaatschappij gaat failliet terwijl je in de VS zit), dan moet je vervangend onderdak/vervoer niet alleen zelf regelen maar ook zelf betalen. Als je bij een pakketreis boekt bij een reisbureau dat zich heeft aangesloten bij het SGR-fonds, kun je er het reisbureau op aanspreken.

Wij hebben dit soort risico's meestal moedwillig ingecalculeerd, maar als je de kosten van (bijvoorbeeld) nieuwe (en bij elkaar wellicht duizenden euro's kostende) tickets naar huis niet kan dragen, zou ik in ieder geval het onderdeel vliegen naar Hawaii (en retour) plus bijvoorbeeld de eerste nacht hotel (zodat het een 'pakket' is) boeken bij een ANVR/SGR-reisbureau. De binnenlandse vluchten en overige hotels/B&B's kun je daarna zelf met een wat geruster hart gaan boeken.

Dit alles staat natuurlijk los van een reisverzekering waarbij ook de ziektekosten in Amerika gedekt zijn (zeer aan te raden, aangezien de Nederlandse zorgverzekeraars alleen de kosten tot op het veel lagere Nederlands prijsniveau vergoeden) en eventueel een annuleringsverzekering voor het geval je van (een deel van) je reis moet afzien.

Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hier nog iemand die alles zelf samenstelt. Als ik hier die samengestelde reizen voorbij zie komen dan ben ik altijd zo blij dat ik alles zelf kan uitkiezen. Het grootste "nadeel" is dat er veel tijd in gaat zitten om alles goed te regelen, maar dan heb je ook echt een geweldige reis met onvergetelijke overnachtingen en alleen dingen die je zelf leuk vindt ... en eerlijk is eerlijk alles zelf uitzoeken vind ik juist ontzettend leuk. 8)

Een plan B hebben we nooit, maar we zijn allebei erg makkelijk dus mocht er iets fout gaan dan lossen we dat gewoon zelf op. Wat er bij ons tot nu toe fout gegaan is:

- In Utah werd mijn vriendin ineens flink ziek en moesten we ineens op zoek naar een clinic die nog open was. Helaas kreeg ze daar een prik waar ze erg slaperig van werd dus moest ik eerst helemaal terug rijden naar de enige apotheek die nog open was en toen in het pikkedonker op zoek naar ons hotel in Springdale, waar ze de sleutel netjes voor ons op de deur hadden gehangen. Dat heeft verder dan ook geen problemen opgeleverd.

- Toen we op Hawaii waren is de moeder van mijn vriendin onverwachts overleden. We waren net met de auto op pad dus we zijn eerst in paniek naar het vliegveld gereden (we waren toevallig 5 minuten van het vliegveld), maar zij konden helaas niks voor ons betekenen. Dus toen zijn we terug naar ons huisje gegaan en terwijl mijn vriendin alles inpakte heb ik als een gek de terugreis geboekt. Eerst een lokaal reisbureau gebeld en na een half uur kwamen die met een voorstel op de proppen wat ik zelf al veel goedkoper gevonden had en bovendien lang niet het snelste was. Uiteindelijk heb ik dus gewoon alles zelf geregeld en ja, de verbindingen waren allemaal ontzettend krap, maar het was veeeeel sneller dan wat ze voor ons wilde regelen. De mensen bij wie we (via VRBO) in huis zaten gaven ook gelijk het geld voor de resterende dagen terug en we hadden toevallig een annuleringsverzekering bij Hawaiian airlines dus ook daarvan hebben we ons geld terug gekregen. De nieuwe tickets kwamen helaas wel voor onze eigen rekening.

- In Virginia vonden we ineens een kakkerlak in onze hotelkamer. Het hotel wilde ons toen ik de kamer daarnaast plaatsen, maar daar hebben we geen genoegen mee genomen en we zijn midden in de nacht naar een ander hotel gegaan. Dat is via Priceline (waar we geboekt hadden) toen heel netjes opgelost.

- Toen we in Colorado waren hadden we een kleine houten cabin gehuurd. Bij aankomst bleek dat het wel heeeel rustiek was; het enige "slot" op de deur was een klein haakje en de deur kon niet eens helemaal dicht; er bleef een kier van 1-2cm langs de hele lengte van de deur. :o Overal grote spinnen natuurlijk en een decor zoals uit een horrorfilm van de 50-er jaren. Er was wel een kleine "space heater", maar het was buiten zo koud (met sneeuw en al) dat toen we 's ochtends wakker werden ons water compleet bevroren was haha. Klinkt natuurlijk verschrikkelijk, maar we hebben heerlijk geslapen in onze slaapzakken en het was uiteindelijk juist een van onze leukste overnachtingen.

- Bij een van onze jaarlijkse reisjes naar North Carolina kwam er toevallig net een orkaan die kant op. We hadden geen annuleringsverzekering afgesloten en de verhuursmaatschappij raadde aan om pas later te vertrekken, maar eigenwijs als we zijn zijn we toch gewoon vertrokken. Helaas zijn we toen per ongeluk door het staartje van de orkaan gereden (achteraf natuurlijk erg dom), maar we zijn zonder brokken aangekomen. Er was lichte schade aan ons huisje maar we konden gewoon inchecken en alles is uiteindelijk netjes gerepareerd.

Je ziet, soms gebeuren er dingen die je niet kan voorzien, maar het meeste kan je zelf makkelijk oplossen.
Afbeelding
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Na meerdere groepsreizen heb ik nu mijn komende reis ook zelf georganiseerd & persoonlijk zou ik dus ook nooit meer groepsreis of een andere georganiseerde reis boeken (tenzij het naar een heel exotisch land is waar ik de taal helemaal niet ken).

Georganiseerde reizen hebben hun nadelen, ze zijn meestal te duur, ze zijn vaak niet helemaal afgestemd op jouw smaak, het tempo ligt vaak te hoog, je hebt weinig vrijheid in je doen of laten, want je zit tenslotte vast aan hun schema. Het grote voordeel is dat je je eigenlijk nergens zorgen om hoeft te maken, alles wordt voor je geregeld. Zelf een reis samenstellen is uiteindelijk toch veel interessanter hoor. Je bepaalt zelf waar je verblijft, hoe lang je er verblijft, hoe veel het je zal kosten, etc. Al dat puzzelen en plannen hoort dan ook bij de ervaring en het maakt deel uit van de voorpret. Je steekt er trouwens ook nog eens enorm veel van op, wat alles weer een beetje makkelijker en sneller maakt bij toekomstige reizen. Daarom zijn fora zoals deze ideaal, je kan hier rekenen op de medewerking van een heleboel mensen die ervaring hebben met het zelf plannen van reizen. Als je dus een vraag hebt bij een specifiek onderwerp, dan ben ik er zeker van dat het antwoord hier al ergens vermeld staat ;)

Jouw punt dat je meer "rust" hebt klopt niet helemaal. Bij een georganiseerde reis ligt het tempo véél hoger tov een zelf samengestelde reis. Meestal willen ze je zoveel mogelijk indrukken laten op doen in zo'n kort mogelijke tijdspanne. Je zal dus ook nergens het gevoel aan over houden dat je er écht bent geweest, want eer je geacclimatiseerd bent aan de omgeving, dan moet je alweer door :) Indien er problemen zijn kan je wel terecht bij de desbetreffende organisatie, maar waarom zou je die zelf niet kunnen oplossen? Je kan je perfect voorbereiden op de meest voorkomende dingen die mislopen, het hangt er enkel maar van af hoe ver je daar in wil gaan. Ik ben zelf een beetje een controle freak, ik heb graag alles tot in de puntjes geregeld. Ik zal dus ook niet meteen een hotelreservering verkeerd boeken, of iets dubbel boeken, etc... Maar als je dat allemaal niet zo gewoon bent, dan kan ik er in komen dat je dat liever door iemand anders laat doen, tegen betaling welliswaar. Vooral dat laatst steekt me tegen, je betaalt bij zo'n georganiseerde reis al makkelijk 30% meer omdat zij er ook iets op willen verdienen. Ook kan er bij hun van alles mislopen & je bent er op voorhand dus ook helemaal niet zeker van dat zij dat allemaal netjes kunnen oplossen. Plan je alles zelf, dan ben je inderdaad zelf verantwoordelijk voor alles, maar je hebt ook wel meer controle. Dat laatste staat me dus wel aan, ik beslis alles zelf & ik hang niet van andere mensen hun goedwillendheid af op dat moment.

Niet enkel de winst van het reisbureau kan je zelf uitsparen, maar ook de prijzen van de hotels of van een huurauto kunnen véél goedkoper als je het allemaal zelf regelt. Wel hebben reisbureaus het voordeel dat ze vaak samen werken met bepaalde hotelketens. Aangezien ze er veel gasten naar toe sturen, kunnen ze de prijs dus wat laten zakken. Maar in de meeste gevallen ben je dat verschil weer kwijt omdat ze er zelf winst op willen maken. Neem bijvoorbeeld Las Vegas, als je via Fox een reis boekt, dan steken ze je daar meestal weg in een Best Western, ettelijke kilometers van The Strip. Daar is natuurlijk niets mis mee, want ik verblijf op andere locaties ook in een Best Western. Maar in Las Vegas verblijf je toch liever in het midden van de actie, anders gaat de hele LV ervaring verloren naar mijn mening. Zelf bepaal je dus ook meteen de kwaliteit van de hotels waar je in verblijft, want ik kan nu bijvoorbeeld voor bijna even veel geld een 5 sterren hotel regelen via Priceline.

Ik zou dus ook niet twijfelen & het dus gewoon allemaal lekker zelf regelen :)
Reisblog: thisisfraa.be
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Fraa, de georganiseerde reizen die jij beschrijft kun je niet beschrijven met een reis van Pacific Island Travel. Die stemmen de reis namelijk volledig af op jouw wensen, enkel met het voordeel dat je ook op hen kan terugvallen als er iets misgaat. Het argument van het hoge tempo blijft daarmee niet overeind.

Ik ben zelf ook een groot voorstander van de reizen zelf organiseren, maar ik kan me juist bij dit soort reizen (waarbij veel gehopt wordt, een aansluitingen bijvoorbeeld belangrijk zijn) heel goed voorstellen dat het een stuk relaxter is als het wordt geregeld voor je, vooral als je de invulling van de planning en de route helemaal zelf mag bepalen. Maar daar hangt ook een prijskaartje aan natuurlijk!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik had het dan ook helemaal niet over de reisorganisatie in kwestie, want ik heb geen ervaring met hun werkwijze. Ik wou dus ook een algemeen beeld schetsen. Indien ik Pacific Island Travel wou "aanvallen", dan had ik dat ook wel duidelijk gemaakt.

Maar nu we het er toch over hebben, hoe veel kost zo'n grapje dan? Want een reisbureau dat zo'n reis helemaal afstemt op jouw eisen, dat zal wel een mooie duit kosten veronderstel ik. Dus ondanks het feit dat ze waarschijnlijk voortreffend werk leveren (enkel afgaand op jouw mening), dan zal het waarschijnlijk nog altijd een duur grapje worden. Dat kan je dan toch nog altijd voorkomen door het allemaal zelf te regelen. Verder denk ik dat veel reisbureaus niet zo veel verschillen van mekaar hoor. Je zal bij hun waarschijnlijk wel meer vrijheid hebben in de keuzes die je kan maken, maar ze zullen je hoogst waarschijnlijk nog altijd bepaalde keuzes willen opdringen (omdat ze er dan meer op kunnen verdienen).
Reisblog: thisisfraa.be
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Wij stellen het liever zelf op, zodat het alles opzoeken ook al wat voorpret is voor de komende reis. :thumbup:
Monky
Amerika-ontdekker

Bericht door Monky »

Nou... ik ben eruit. Ik heb nu een beetje van beide gedaan.
Via PIT (Pacific Island Travel) heb ik een offerte laten maken. Ik heb zelf de hotels/resorts uitgezocht (grappig is dat de meeste kleinschalige resorts zijn :thumbup: ) Zij hebben de meest efficiënte vluchtcombinaties uitgezocht en ze zorgen voor de auto huur. Wij geven wel aan uit welke klasse deze moet komen.
Het valt me reuze mee hoeveel verstand ze van alles hebben. Ik heb er wel een goed gevoel over.

Uiteindelijk is het dus voor een groot deel zelf uitgezocht, maar zij gaan de boekingen doen.

Als het allemaal definitief is en ik inderdaad de boeking heb afgerond, zal ik hier laten zien wat onze reisschema zal zijn en wat we allemaal willen zien.

Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie verhalen en ervaringen. Ik heb er veel gehad aan jullie inbreng.

Groetjes,
Monky
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Monky schreef: Uiteindelijk is het dus voor een groot deel zelf uitgezocht, maar zij gaan de boekingen doen.
Dan had ik die laatste stappen ook wel zelf gedaan en alles zelf geboekt.
Monky schreef: Bij een georganiseerde reis heb wordt alles voor je geregeld en als er iets niet goed gaat, kan je iemand van die organisatie erop zetten om het op te lossen en ben je als het goed is geen kostbare tijd kwijt. Je lijkt meer "rust" te hebben.
Hou je er rekening mee dat je met 11 uur tijdverschil zit.
Dat betekent dat zij beginnen met koffie en werken als jij al een tijd in de rats zit (wat overigens helemaal niet nodig is want je zit echt niet in de middle of nowhere) en je dan nog een tijd moet wachten omdat zij heen en weer willen gaan bellen.
En wat zij voor je kunnen betekenen is dan iets wat je zelf allang had kunnen doen (ander hotel vinden of ticket op een volgende vlucht laten zetten).

Maar... ieder het zijne 8)

In ieder geval tof dat je een leuke vakantie gevonden hebt en heel veel plezier daaro :thumbup:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Dat lijkt me een goede combinatie als jij je daar het best bij voelt. Zeker als je merkt dat ze wel kennis van zaken hebben, maar dat moet wel met zo'n naam lijkt me.

Wij gaan alles zelf regelen. Zoals we ondertussen al gewoon zijn, het wordt onze 5de amerika reis.
Lokahi
Amerika-newbie

Bericht door Lokahi »

Hallo allemaal

Op 13 september vertrekken we naar Hawaii. Na enig twijfelen hebben we onze vluchten en appartement toch zelf geboekt. Nu zit ik wel met enkele vragen ivm het overstappen en onze bagage op de verschillende luchthavens.

Wordt onze bagage automatisch overgezet naar de volgende vlucht of moeten we deze telkens zelf halen en terug laten inchecken?

Hier is ons vluchtschema

Vertrek
-Brussel - Chicago
-Chicago - San Francisco
-San Francisco - Honolulu

Terug
-Honolulu - Los Angeles
-Los Angeles - New York
-New York - Brussel

Heeft iemand ervaring met dergelijke overstappen?

Bedankt alvast

Groetjes
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op de heenreis zul je in Chicago door US Immigrations en Customs moeten. Hier zul je ook je bagage van de band moeten halen. Zodra je daarmee klaar bent dan lever je je bagage weer in bij een speciale incheckbalie en ga je naar de gate voor je vlucht naar San Francisco. Tot Honolulu heb je dan geen omkijken naar je bagage. Op de terugreis heb je tussen Honolulu en Brussel geen omkijken naar je bagage.
Lokahi
Amerika-newbie

Bericht door Lokahi »

Ik maakte me wat zorgen tussen San Francisco en Honolulu want daar hebben we 'maar' een uur om over te stappen (tss chicago en SF, 2u) maar dat zal dan wel geen probleem vormen als we ons bagage niet moeten halen. Op de terugreis is het dan helemaal gemakkelijk met onze bagage!

Bedankt voor je info!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer