Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor boeken vanaf Dusseldorf en terugreis?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
panjer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Tips voor boeken vanaf Dusseldorf en terugreis?

Bericht door panjer »

Hallo allemaal,

Eind september wil ik naar Amerikan, naar San Diego. Een vriend van mij woont daar en ik hoef alleen een ticket te boeken. 2 jaar geleden ben ik er ook geweest, maar ik moet zeggen dat ik niet meer precies weet hoe ik dat toen allemaal geregeld heb :oops: . Maar ik ben toch ook nu weer super zenuwachtig en "durf" maar niet te boeken omdat ik niet weet waar ik dit nu het beste kan doen.
2 jaar geleden ben ik vanaf Brussel gegaan met 1 overstap. Het ging toen allemaal vanzelf. Waar ik toen geboekt heb weet ik niet meer. Ik had toen iemand die mij weg bracht en ophaalde. Dat is nu niet zeker.

Nu zie ik vaak dat reizen vanaf Brussel of Dusseldorf goedkoper is. Ik denk eraan om vanaf Dusseldorf te vertrekken omdat ik toch liever met de auto ga ipv met de trein. Maar ik ben niet zo een held met autorijden (dat moet ik in Amerika inderdaad ook weer opzij zetten :wink: )
Is de route naar Dusseldorf goed te doen voor iemand die bijna nooit auto rijd? En zonder navigatiesysteem?

En heeft iemand ook wel eens een ticket geboekt vanaf de website van het vliegveld Dusseldorf zelf (http://www.dus-travelport.de/) in plaats van al die sites zoals supersaver.com, tix.nl, ebookers.nl etc?

En ik lees allemaal hele goeie tips van mensen die aangeven waar en hoe je het beste relaxt kunt vertrekken. Dus bijvoorbeeld met overnachting. Maar heeft iemand ook tips voor de terugkomst; Stel dat je de auto parkeert op het vliegveld en je komt na een vlucht super moe terug..... Heeft iemand hier ervaring en of tips voor?

Dankjulliewel alvast voor jullie reactie!

Sandra
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Re: Tips voor boeken vanaf Dusseldorf en terugreis?

Bericht door lyan »

In principe staat het vliegveld van Dusseldorf goed aangegeven op de borden aan de autobahn, dus je zou hier in 1x heen moeten kunnen rijden, ook zonder navigatie.

Als je wilt boeken vanaf Dusseldorf dan kan je ook nog even op de site van de Lufthansa kijken, dan boek je bij de maatschappij zelf. Meestal zijn deze vluchten een combi met United.

Moe terugkomen en dan nog moeten rijden...Daarom gaan wij dus altijd met de trein. Als je met de auto bent kan je ook even bij aankomst zo'n energy drankje achteroverslaan, die gebruik ik ook altijd om wakker te blijven en ze werken prima.

Alvast veel plezier, en maak je niet te druk, meestal wijst alles zich vanzelf.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Kijk eens voor je datum op http://www.kayak.com vertrek dusseldorf aankomst san diego? Welke data? Zal wel niet goedkoop zijn zo vlak voor vertrek en altijd minmaal 1 keer overtappen.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
panjer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door panjer »

Bedankt voor jullie reacties. En voor je geruststellende woorden, lyan :thumbup:

Ik heb gezocht op de door jullie genoemde websites, maar kon daar geen ticket voor redelijke prijs vanaf Dusseldorf vinden. Maar na verder zoeken heb ik nu geboekt op connections.be voor een aardige prijs!
Vertrek is nu wel vanaf Brussel. Dus mijn probleem van de heen- en terugreis is nu verplaatst naar een andere stad :roll:
Als iemand nog tips heeft dan hoor ik die natuurlijk graag. Het blijft nog wel spannend, maar zin heb ik er zeker in!
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Wij vliegen ook vanaf Duesseldorf, maar we wonen in Limburg dus voor ons zijn het ongeveer 40 minuten. Ik vind Duesseldorf een fijn vliegveld, niet te groot en overzichtelijk!
Onze vlucht hebben we bij Airberlin geboekt, wat ik echt een fijne maatschappij vind. We vliegen nu vanaf Duesseldorf rechtstreeks naar LA, zonder tussenstop, voor 720 Euro.

Ik geloof dat er naar Brussel (Zaventem) een goeie treinverbinding is. Het is ook duidelijk aangegeven op de autobaan dus dat kan ook niet missen.
Nadeel van de trein vind ik dat er vertragingen kunnen zijn, terwijl je met een auto veel beter de reis naar het vliegveld kunt plannen. Bij Zaventem kun je ook van die privat parkings boeken, gewoon googelen, dan vind je vanzelf wat, dat scheelt vaak een hoop geld!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben nog wel eens file gehad richting Brussel, over vertragingen gesproken :wink: Je zou ook in een airpothotel kunnen overnachten, daar kan je je auto de vakantieperiode laten staan en met de shuttle naar het vliegveld
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer