Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Checklist 1e keer USA, enkele weken voor vertrek...

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
YVK81
Amerikafan

Checklist 1e keer USA, enkele weken voor vertrek...

Bericht door YVK81 »

Over 3 weken staat onze reis op de planning waar we al 10 jaar over dromen en zo'n 9 maanden hebben voorbereid... Veelal met veel info en hulp van dit forum, waarvoor enorme dank! Spannend is toch allemaal wel, zo'n eerste vakantie buiten Europa! Alleen beginnen nu de twijfels te komen of we niets over het hoofd zien. Ik kan helaas niet een soortgelijk topic vinden met een last-minute checklist, dus vandaar een top 10 met dingen die je niet moet vergeten voor vertrek.

1. Geldig paspoort
2. ESTA
3. Online check-in tickets (24 uur voor vertrek)
4. Hotel bevestigingen
5. Autohuur bevestiging
6. Creditcard en pinpas
7. Dollars voor de eerste dag
8. Medicijnen
9. Routekaartjes en dagplanning
10. Enorm veel goede zin!

Graag jullie feedback of we niets over het hoofd zien! Laten we het hopen... ;)
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Re: Checklist 1e keer USA, enkele weken voor vertrek...

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Je hebt de meest essentiële dingen wel genoemd, wat aanvullingen die wij als heel erg fijn ervaren hebben:

* nederlandse stekkerdoos met een wereldstekker eraan, zodat je in een hotel meerdere dingen tegelijk kunt laden (wij hadden, schrik niet, 2 iPads, 1 iPod, 3 mobieltjes, 3 fotocamera's, 3 ereaderds en een epilady bij ons, die allemaal op zijn tijd hongerig waren)
* een mannetje-mannetje snoertje, waardoor je een smartphone of iPod aan de autoradio kunt verbinden
*een plug om, via de 12vplug van je auto dingen met een usb-snoertje op te laden, wij hebben ook veel gekampeerd in de NP's, dus zonder stroom en konden dan onderweg iPads/telefoons opladen.

Veel plezier, wij hebben de reis van ons leven gehad (net 5 dagen terug).
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Die vielen net buiten de top 10, maar zijn wel voorzien! Wereldstekkers en fm transmitter voor iphone! :)

Dank, we hebben enorme zin!

Ik las wel nog iets over een Apis? Moet dit ook of is dit al geregeld door (in ons geval) Exit reizen en United?
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Ik heb geen idee wat een apis is, dus ik heb het kennelijk ook niet gemist :D
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

http://www.wereldlijn.nl/files/grensformulierAPIS.pdf

Gevonden in een topic hier uit 2010?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Iets met advance passengers information?
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Oh, dat isdat douane-formulier? Dat krijg je vanzelf in het vliegtuig, dus het is handig als je een pen hebt, én het preciese adres van je eerste verblijf in de US.
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Owwww, dat zien we dan wel weer! ;)

Vreemd om zo zenuwachtig te zijn, genoeg (kleine) europese tripjes zelf geregeld, maar het is allemaal niet veel anders...?
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Nee hoor, ik was ook behoorlijk gespannen, ondanks dat ik, voor we kinderen kregen, al best wat gereisd heb.Maar geloof me, er is weinig zo simpel en ontspannen als reizen naar en door de Verenigde Staten.

Nogmaals, veel plezier daar!
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Link verwijst niet naar douane formulier, maar dat krijg je inderdaad bij het inchecken of tijdens vlucht.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Eens in mijn roadbook gesnuffeld & dit is wat ik er zo'n beetje heb in staan:

- Paspoort
- Identiteitskaart
- Bloedgroep kaartje
- Mutualiteitskaartje (ziekteverzekering)
- VISA
- Mastercard
- SIS-kaart (sociale zekerheid)
- Cash dollars
- Cash euros
- Online bankier pasje
- Hotel reserveringen
- Autohuur voucher
- Vlucht tickets
- Reisverzekeringspolis/papieren
- Kleding/etc :lol:
- Douche artikelen (doe alles wat vloeibaar is in een hersluitbaar zakje! je wil niet arriveren met een koffer vol douchegel ofzo ;))
- Zonnebrand
- Aftersun
- Zakdoekjes
- Medicijnen
- Laptop
- GPS + houder
- GSM
- Camera
- FM transmitter + 3.5mm jack (indien die aansluiting aanwezig is in de wagen)
- USB/oplaad kabels voor GSM/GPS/Laptop/Camera
- Geheugenkaartjes voor de camera
- UTP kabel (de wifi moest het maar eens niet doen in't hotel ;))
- Verlengblok + reisadapter
- Hoofdtelefoontjes (voor in het vliegtuig)
- Boekje om te lezen in het vliegtuig
- Reiswekker
- Koffer weegschaal

Er is nog zoveel meer, maar dat hangt van je persoonlijke eisen af natuurlijk :)
ESTA en dergelijke hoeft niet, maar het weegt ook niets extra, dus het kan mee :)

Rondje-SF-met-gezin schreef:Ik heb geen idee wat een apis is, dus ik heb het kennelijk ook niet gemist :D
Die API betekent gewoon "Airline Passenger Information", deze informatie kan je trouwens online invullen op de website van je luchtvaartmaatschappij. Als ik inlog met mijn boekingsnummer kan ik dit invullen/wijzigen.
Zo ziet het er bij mij uit:

Afbeelding
Reisblog: thisisfraa.be
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Maak je niet te druk! Gewoon paspoort, geld en credit card mee is het voornaamste.rest kun je kopen. Oja vergeet natuurlijk ook niet de gegevens van je reisverzekering ergens op te slaan. Wel zo handig als er iets gebeurd zoals wij enkelevweken geleden hadden met onze zieke zoon.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
JohanenRené
Amerika-ontdekker

Bericht door JohanenRené »

Als je verwacht om richting kredietlimiet van je credicard te gaan, of meer vrije bestedingsruimte wilt hebben voor onverwachte zaken, dan kun je vooraf geld storten op je creditcard. Dat gaat veel gemakkelijker dan (tijdelijk) je kredietlimiet verhogen.

René
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hou er wel rekening mee dat dat geld bij sommige banken/creditcard maatschappijen bij eventuele fraude niet verzekerd is.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kladblokje/bloknote en een paar pennen is ook altijd handig. Zowieso altijd een of 2 pennen in handbaggage.
Ik maak altijd een soort roadbook voor een vakantie. Daarin de route, overnachtingsgegevens en wat bezienswaardigheden erbij voor onderweg. Niet dat ik al die dingen dan ook doe, maar dat is een beetje houvast. Maar als je bv alcatraz hebt geboekt voor een bepaalde tijd dan staat dat er dus in. Dat boekje gaat het handschoenenkastje in en verder een klein mapje met alle vouchers en tickets op volgorde van dag.

Sla je paspoort en bankgegevens (telnummers voor bv deblokkeren of gestolen pas) ook op in een e-mail naar jezelf. Mocht je dan wat verliezen of wordt er iets gestolen dat je die dingen wat makkelijker kunt regelen. Meldt bij je bank dat je naar de usa gaat ivm blokkering pas. Neem een trui en (nek)kussentje mee het vliegtuig in. Ik stop ook altijd een broek een shirt een handdoek en een boxershort in mn handbaggage. Je weet maar nooit of er iets met je koffer gebeurd en jij in amerika staat en je koffers in Rio.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja hier ook, ik neem een hard copy mee & het word bestand zelf heb ik ook nog eens op Google Drive staan, in het uiterste geval kan je deze via je GSM bekijken als je een bepaald boekingsnummer nodig hebt ofzo.

Goede tip! Ik ga dat dus ook meteen doen, even alle belangrijke nummers en info in een mail opslaan, altijd handig als de nood het hoogst is :)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb een gratis Dropbox account aangemaakt voor online opslag van alle reisgegevens. Je hebt een datalimiet van 2Gb en met de software en app kan je heel makkelijk de directory met al je reisgegevens (PDF van alle reserveringen, scans van alle pasjes/paspoort, Excel-files met reisplan en contactgegevens) synchroniseren tussen online, smartphone, tablet en/of laptop. Dan hoef ik niet op het laatste moment alle belangrijke documenten naar mezelf te mailen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Frasi schreef:Ik heb een gratis Dropbox account aangemaakt voor online opslag van alle reisgegevens.
Werkt hetzelfde als Google Drive in principe, zij hebben eigenlijk de hele werking van Dropbox overgenomen om hun Google Docs te vervangen.
YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 »

Dank allen, gelukkig heb ik 99% van jullie tips (indirect ook dankzij jullie, via dit forum) al getackled, dus ik ben weer een stuk geruster! Nog een goede tip van google drive, die neem ik nog mee! :)

Nog maar even.... :thumbup:
JeKa
Amerika-ontdekker

Bericht door JeKa »

Ik heb al mijn reserveringen op mijn gmail staan. Is net zo makkelijk als op je google drive.
Wel heb ik een aantal ebooks op mijn google drive staan. Die lees ik op mijn telefoon, ereader of op mijn google nexus (die ik daar ga kopen :D )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer