Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisplanner op TomTom

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Valckske
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reisplanner op TomTom

Bericht door Valckske »

Heb een TomTom XXL 550 M laten meebrengen uit de States. Vroeger stond er op een GPS de functie "reisplanner". Bij de nieuwere modellen hebben ze deze functie er niet meer opgezet.

Is er iemand die weet hoe ik deze functie er toch nog kan opzetten??
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Reisplanner op TomTom

Bericht door Coyote »

Ik ben bang dat je die er zelf niet bij kunt zitten. Is beleid van TomTom geweest om dat er niet meer op te zetten. Heb recent de TomTom GO Live 1005 World aangeschaft en daar zit het ook niet op. Baal er ook van dat het er niet op zit. :? Was juist één van de mooie functies die ik veel voor Amerika gebruikte. :(

Misschien als we genoeg protesteren bij TomTom dat ze het in een nieuwere versie van Navcore er weer op willen zetten. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Tip! Download TomTom HOME voor op de computer. Daar zit als het goed is een reisplanner op, daar kun je dan je reis plannen en vervolgens inladen op je TomTom :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat zal niet gaan. De nieuwe TomToms werken niet meer met TomTom HOME maar met MyTomTom. De TomTom wordt ook niet meer als een externe schijf gezien.

Een programma als Tyre, waar ik voorheen de routes voor de TomTom mee maakte, herkent de TomTom ook niet meer.

Roland

RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dat wist ik niet! Ik gebruik hem nog wel eens met mijn oude tomtom. Weer wat geleerd!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Kun je een punt dat je per se wilt bezoeken niet als waypoint invoeren en dat dan als bestemming kiezen?
Ik had een Garmin waar je ook alleen een bestemming plus één viapunt in kon voeren. Ik maakte per dag enkele waypoints met een logische nummering en liet het toestel dan van waypoint naar waypoint navigeren. Zo reed ik altijd precies de route die ik gepland had.
Groet,

Old Faithful
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

TomTom rust inderdaad de nieuwere modellen zodanig uit dat deze alleen met MyTomTom werken en niet meer als externe schijf op je computer herkend wordt. Echt kl@te! :evil:
Ergste is nog wel dat MyTomTom duidelijk nog niet klaar is en veel minder functionaliteiten heeft als HOME.

Om die reden heb ik een XXL 540TM (world traveller) gekocht. Deze werkt nog wel met HOME en dus kan ik mooi met Tyre m'n routes plannen en uploaden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Met mijn GO Live 1005 World kan ik maximaal 4 tussenpunten opgeven. T.z.t. maar eens zien hoe ik dat ga oplossen. Wellicht door van te voren favorieten aan te maken per dag en dan terplekke steeds 4 tussenpunten kiezen voor de te volgen route.

Hier een beschrijving hoe je dat voor de series GO 1000-serie, GO LIVE 800-serie, Via-serie, Start 20-serie, Start 60 doet:
Met applicatieversie 10.x kun je routes plannen met maximaal vier extra tussenstops voordat je de plaats van bestemming bereikt.

Als je een route via één of meerdere tussenstops wilt plannen, voer dan de volgende stappen uit:

1. Raak Navigeer naar… of Plan route aan in het hoofdmenu en plan een route naar je eindbestemming.

Je navigatiesysteem berekent de route en er wordt een samenvatting van de route weergegeven.

Tip: je kunt de routesamenvatting op ieder moment bekijken door de rechterkant van de statusbalk onder aan de rijweergave aan te raken.

2. Raak Wijzig route onder in het scherm van de routesamenvatting aan.

3. Raak Reis via... aan.

4. Voeg je eerste tussenstop toe.

5. Raak Wijzig route onder in het scherm aan om meer tussenstops toe te voegen.

Let op: raak de pijl naast een tussenstop aan om de volgorde van je tussenstops te wijzigen of om een tussenstop te verwijderen.

6. Raak OK aan als je de route wilt updaten.

Voor routes met meer dan één stopplaats, wordt de volgorde van de stopplaatsen automatisch geoptimaliseerd op basis van de afstanden tussen de plaatsen.

Erwin_Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin_Angie »

Mijn TomTom XL praat nog prima met Tyre! Gewoon speldjes op je route zetten in het programma en vervolgens inladen op de tomtom. Werkt ogenschijnlijk perfect en de routes worden netjes op de TomTom gezet. Kan ze alleen hier niet testen natuurlijk maar ik ga er vanuit dat het gewoon werkt.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als het goed is kun je het wel testen, deed ik nl. ook wel bij mijn GO 720T. :wink:

- Amerika kaart selecteren
- Route kiezen
- Kiezen voor een demoroute.

Moet lukken op die manier.

Roland

Bqtje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bqtje »

Frasi schreef:TomTom rust inderdaad de nieuwere modellen zodanig uit dat deze alleen met MyTomTom werken en niet meer als externe schijf op je computer herkend wordt. Echt kl@te! :evil:
Ergste is nog wel dat MyTomTom duidelijk nog niet klaar is en veel minder functionaliteiten heeft als HOME.

Om die reden heb ik een XXL 540TM (world traveller) gekocht. Deze werkt nog wel met HOME en dus kan ik mooi met Tyre m'n routes plannen en uploaden.
Ik dacht een nieuwe TomTom te kopen omdat de mijne veroudert is . Leuk dat je hem dan kon gebruiken met "Tyre" . Maar door MyTomTom zou dat dan niet meer gaan !??! :evil:

Even om de site van TomTom gekeken , daar staat dat je TomTomHome kunt downloaden . Werkt dit dan niet ?

Danny
http://disneybelgskes.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuid-West Amerika september 2013 http://mtenbqtjeopstap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bqtje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bqtje »

Oei , even verder gekeken dan mijn neus lang is :oops: :

" Als je een GO 1000 Series- of VIA-navigatiesysteem hebt gekocht, moet je de MyTomTom-ondersteuningsapplicatie downloaden."
http://disneybelgskes.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuid-West Amerika september 2013 http://mtenbqtjeopstap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer