Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Joost&Arielle: SF - LA in 30 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Joost&Arielle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Joost&Arielle: SF - LA in 30 dagen

Bericht door Joost&Arielle »

Hallo iedereen!

Na heel wat reisverslagen en het forum te hebben doorgespit vragen wij jullie om advies over de route die wij in augustus 2013 per huurauto willen afleggen. Een beetje vroeg, maar we hadden al gelezen dat accommodaties in NP’s (zoals Curry Village) snel geboekt moeten worden. Wij, Joost (26) en Arielle(25), willen graag een leuke combinatie van Nationale Parken en steden bezoeken. We horen graag van jullie of we overal genoeg de tijd hebben en of de route logisch is op deze manier. Ook het begin en eindpunt kunnen nog veranderd worden, maar het leek me wel handig om te beginnen of te eindigen in San Francisco, aangezien een huurauto daar overbodig is.

Dag 1: Amsterdam – San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Monterey
Dag 5: Monterey – San Simeon
Dag 6: San Simeon – Yosemite NP
Dag 7: Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP – Bodie – Mono Lake – Bishop
Dag 10: Bishop – Death Valley
Dag 11: Death Valley – Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas – Zion NP
Dag 15: Zion NP
Dag 16: Zion NP – Bryce NP
Dag 17: Bryce NP – Moab
Dag 18: Moab (Arches NP)
Dag 19: Moab – Monument Valley
Dag 20: Monument Valley – Page
Dag 21: Page – Grand Canyon
Dag 22: Grand Canyon – Sedona
Dag 23: Sedona – Palm Springs
Dag 24: Palm Springs – San Diego
Dag 25: San Diego
Dag 26: San Diego
Dag 27: San Diego - Los Angeles
Dag 28: Los Angeles
Dag 29: Los Angeles
Dag 30: Los Angeles – Amsterdam

Alvast bedankt voor jullie reacties!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Joost&Arielle: SF - LA in 30 dagen

Bericht door PSVwally »

Ik vind dat je in beginsel al een mooie reis gepland hebt. Het enige waar je misschien even naar moet kijken is dag 16-17, Zion-Bryce-Moab of je genoeg tijd hebt voor scenic rt12 en de parken tussen bryce en arches. En de route op dag 23. Welke route had je zelf voor ogen van Sedona naar Palm Springs?

Verder, buiten gewoon je goede route, de vraag waarom je niet zou willen beginnen met de huurauto? Ik heb juist liever altijd de auto gelijk bij mij. In SF is het OV goed hoor, maar wij zijn nog wat in de omgeving gaan rondrijden wat ook echt een schitterend gebied is. Ik zou de auto iig al de dag voor je naar Monterey gaat ophalen.

Verder jammer dat je het gedeelte LA-Morro Bay mist, vooral het gebied rond Santa Barbara, maar je kunt nou eenmaal niet alles hebben, maar nogmaals, wat een topreis.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik vind jullie planning betreffende de NP heel goed met telkens een overnachting er heel kortbij ofwel zelfs erin :thumbup: . Wij proberen dit ook altijd te doen om zo de scenic drives in de NP zowel 's avonds als 's ochtends te kunnen rijden. Door de andere stand van de zon heb je 's anderendaags de indruk dat je een totaal ander park aan het bezoeken bent.
Wij waren in april ll (zie link hieronder) oa ook in Sedona en vonden dit toch wel behoorlijk tegenvallen omdat het zo overmatig toeristisch is. Of misschien was dit ook wel omdat we net 2 weken in enkel afgelegen gebieden getourd hadden met zo goed als geen toeristen. Maar voor ons was dit een tegenvaller en waren we er dan ook opnieuw snel weg :wink: .
Misschien hebben jullie wel één en ander te doen in Las Vegas, maar ik zou daar 1 dag minder blijven en doorrijden naar Overton. 's Anderdaags dan Valley of Fire bezoeken en via Smithsonian Butte Road naar Zion rijden. (zie ook ons verslag en de video op Vimeo). Dit is een schitterende, alternatieve, route om Zion binnen te komen (wel SUV nodig).
Laatst gewijzigd door kalaman op 07 aug 2012, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als jullie toch al helemaal naar Cambria rijden, waarom er dan niet een rondje van maken en de kustweg helemaal doen?
Het stuk van Cambria naar Yosemite is niet zo interessant.
Een dag meer in Moab zou wel mooi zijn. Om wat tijd te winnen zou je ook in Phoenix kunnen beginnen en in LA eindigen. Ik vind het laatste stuk van Moab naar SD wat onrusitg nu.

Marianne
Joost&Arielle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Joost&Arielle: SF - LA in 30 dagen

Bericht door Joost&Arielle »

Bedankt voor jullie reacties! We hebben nog eens goed naar de planning gekeken en wat dingen omgegooid. Dit is het tot nu toe:

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles - San Simeon
Dag 3 San Simeon - Monterey
Dag 4 Monterey - Gilroy - San Francisco
Dag 5 San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco - Yosemit NP
Dag 8 Yosemite NP
Dag 9 Yosemite NP
Dag 10 Yosemite NP – Bodie – Mono Lake – Bishop
Dag 11 Bishop – Death Valley
Dag 12 Death Valley – Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas – Zion NP
Dag 16 Zion NP
Dag 17 Zion NP – Bryce NP
Dag 18 Bryce NP - Torrey (Scenic 12)
Dag 19 Torrey - Moab
Dag 20 Moab
Dag 21 Moab - Monument Valley
Dag 22 Monument Valley – Page
Dag 23 Page – Grand Canyon
Dag 24 Grand Canyon – Sedona
Dag 25 Sedona - Needles (Route 66)
Dag 26 Needles - San Diego
Dag 27 San Diego
Dag 28 San Diego
Dag 29 San Diego - Los Angeles
Dag 30 Los Angeles
Dag 31 Los Angeles – Amsterdam

We zaten er nu aan te denken om een heel rondje te maken, zoals Marianne als tip gaf. Ik heb nu als plaatsen tussen LA en SF San Simeon en Monterey staan, zijn dit leuke plaatsen om te overnachten? Of is Santa Barbara in plaats van San Simeon leuker? Daarnaast hebben we een extra overnachting tussen Bryce en Moab toegevoegd, zoals PSVWally als tip gaf, omdat we de scenic 12 niet willen missen. Op die manier hebben we misschien ook wat meer tijd in Moab, omdat we daar dan vroeg heen kunnen omdat het dan minder lang rijden is.

Daarnaast heb ik de route tussen Sedona en San Diego aangepast, omdat ik hier eigenlijk nog geen leuke route voor had gevonden. Door blogs te lezen kwam ik er achter dat je over de route 66 kan rijden en daarom is de overnachtingsplek van Palm Springs naar Needles veranderd. Er staan nu twee volle dagen San Diego op de planning, is dit te veel als je niet naar een dierentuin etc. gaat of zouden jullie een dag daarvan ergens anders tussen plaatsen?

Ook bedankt voor jou tips Kalaman! Toch blijven we twee volle dagen in Las Vegas, omdat we hier lekker willen shoppen en alles goed willen bekijken.

En voor de accommodaties in de NP's zoals Yosemite, hoelang van te voren kunnen we dit het beste boeken? In Yosemite willen we graag overnachten in Curry Village, maar voor andere parken hebben we nog geen idee. Tips zijn welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heel mooi zo. Als je in San Diego niet naar de Zoo gaat of naar Seaworld is 1 dag misschien ook wel genoeg, zeker omdat je ook de dag dat je naar LA gaat nog deels in SD zou kunnen gebruiken.
Je kunt eventueel Bodie bezoeken op de dag dat je naar Death Valley gaat; je hebt dan een dag gewonnen die je voor Moab zou kunnen gebruiken. Maar ruim de tijd voor de 395 en DV is ook niet verkeerd natuurlijk.
Als je weet wanneer je gaat zou ik nu al kijken of je iets in Yosemite kunt vinden. Curry Village en Housekeeping Camp zijn de goedkoopste opties in de vallei, maar zeker HKC is snel volgeboekt. Meestal zijn alleen de tenten in CV nog vrij. Er zijn echter regelmatig annuleringen dus als je iets naders wilt (een cabin in CV, of een kamer in de Lodge) dan looont het om regemlmatig te chekcen of er iets vrij komt.
Voor de GC is tijdig reservern ook wel verstandig, voor de andere parken zal het wel meevallen. De Lodge in Bryce is wel erg snel vol (ondanks de prijs), maar wel erg mooi. Buiten het park zijn er voldoende mogelijkheden.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hebben jullie wel eens vaker een verre reis gemaakt? De vraag heeft niets met de route te maken, maar zo ja dan weet je een beetje hoe je je de dag erna voelt qua dufheid/jetlag. Aangezien het jullie 1e keer daar is en het toch net ff wat anders is dan in europa heb je (ik iig zeker) genoeg adrenaline om de jetlag wat te onderdrukken. Maar toch is dan de rit LA - San Simeon flink. Malibu, mss wat parken langs de kust waar je even wilt stoppen, evt shoppen in Camarillo, Santa Barbara, Solvang, Morro Bay/Morro rock voor die dag misschien te ver. Ik zou ergens mikken tussen Pismo Beach en Cambria voor dag 2. Santa Barbara is voor de dag erna naar Monterey weer net te ver namelijk.

Verder mag je je gelukkig prijzen dat jullie een maand vrij zijn, want je hebt echt een supermooie route en de tijd ervoor waar menigeen hier jaloers op zou zijn.
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Hallo,

Deze route gelijkt heel erg op de onze. Wij gaan in september op huwelijksreis en doen ongeveer dezelfde route. We zijn momenteel met de dagplanning bezig. Niet eenvoudig doordat er zooo veeel te zien is.
Zal deze nog posten zodra ze af is.

Grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Joost&Arielle schreef:Dag 10 Yosemite NP – Bodie – Mono Lake – Bishop
Dag 11 Bishop – Death Valley
In plaats van Bishop is Lee Vining wellicht beter als overnachtingsplaats; je hebt dan op dag 10 wat meer tijd voor de stops langs de Tioga Road. Bodie kost ook aardig veel tijd. Vanuti Lee VIning is de rit naar Death valley ook prima te doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer