Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Demy88: West USA 23 dagen: LV - SF - LA
Reis Demy88: West USA 23 dagen: LV - SF - LA
Hallo forumleden,
Wij gaan in mei volgend jaar voor het eerst een camper rondreis maken door west USA. Omdat we allebei geen reiservaring hebben stellen we het op prijs als jullie naar ons schema zouden kijken en eventuele tips en verbeteringen willen geven. Het schema zoals hieronder is weergeven hebben we samengesteld met een medewerker van Jan Doets, maar we staan 100% open voor veranderingen.
De eerste 3 nachten verblijven we in een hotel in Las Vegas, vervolgens halen we onze Road Bear camper op voor 18 nachten. Mijn vragen:
1. We hebben 2500 mijlen gekocht, maar in onderstaand schema lijken we hier al overheen te gaan. Denken jullie dat 2500 voldoende is?
2. Welke campings in parken moeten we alvast boeken? En zijn er goede campings in L.A. en San Francisco die niet te ver van het centrum en goed bereikbaar zijn?
3. Iemand ervaring met het Seqoia National Park? Is dit de 7,5 uur rijden waard of kunnen we beter een ander park of plaats invullen op dag 5. Zoals hij nu in de planning staat gaan we dat niet redden op 1 dag dus zullen we bijv. een dag L.A.of een andere plaats moeten schrappen. Ditzelfde geldt eigenlijk voor Tucson.
Ons schema:
Dag 1 Las Vegas Hotel
Dag 2 Las Vegas Hotel
Dag 3 Las Vegas Hotel
Dag4 Camper ophalen in Las Vegas, door naar Death Valley 220 km / 2u20
Dag 5 Seqoia National Park 650 km / 7u25
Dag 6 Yosemite National Park 233 km / 2u55
Dag 7 San Francisco 265 km / 3u15
Dag 8 San Francisco -
Dag 9 San Francisco -
Dag 10 Monterey 190 km / 2u10
Dag 11 Pismo Beach 250 km / 2u50
Dag 12 Los Angeles (Tussendoor langs Santa Barbara) 285 km/ 3u15
Dag 13 Los Angeles: Malibu Beach -
Dag 14 Los Angeles: Venice beach -
Dag 15 Tucson (Onderweg door Phoenix) 785 km / 8u15
Dag 16 Sedona 400 km / 4u
Dag 17 Grand Canyon 175 km / 2u15
Dag 18 Grand Canyon -
Dag 19 Monument Valley 285 km / 3u20
Dag 20 Bryce Canyon 440 km / 5u15
Dag 21 Zion 140 km / 2u
Dag 22 Las Vegas 09.00 uur camper inleveren / hotel Vegas 260 km / 3u
Dag 23 Vertrek- en vliegdag Totaal 4580 km
Groetjes Demy
Wij gaan in mei volgend jaar voor het eerst een camper rondreis maken door west USA. Omdat we allebei geen reiservaring hebben stellen we het op prijs als jullie naar ons schema zouden kijken en eventuele tips en verbeteringen willen geven. Het schema zoals hieronder is weergeven hebben we samengesteld met een medewerker van Jan Doets, maar we staan 100% open voor veranderingen.
De eerste 3 nachten verblijven we in een hotel in Las Vegas, vervolgens halen we onze Road Bear camper op voor 18 nachten. Mijn vragen:
1. We hebben 2500 mijlen gekocht, maar in onderstaand schema lijken we hier al overheen te gaan. Denken jullie dat 2500 voldoende is?
2. Welke campings in parken moeten we alvast boeken? En zijn er goede campings in L.A. en San Francisco die niet te ver van het centrum en goed bereikbaar zijn?
3. Iemand ervaring met het Seqoia National Park? Is dit de 7,5 uur rijden waard of kunnen we beter een ander park of plaats invullen op dag 5. Zoals hij nu in de planning staat gaan we dat niet redden op 1 dag dus zullen we bijv. een dag L.A.of een andere plaats moeten schrappen. Ditzelfde geldt eigenlijk voor Tucson.
Ons schema:
Dag 1 Las Vegas Hotel
Dag 2 Las Vegas Hotel
Dag 3 Las Vegas Hotel
Dag4 Camper ophalen in Las Vegas, door naar Death Valley 220 km / 2u20
Dag 5 Seqoia National Park 650 km / 7u25
Dag 6 Yosemite National Park 233 km / 2u55
Dag 7 San Francisco 265 km / 3u15
Dag 8 San Francisco -
Dag 9 San Francisco -
Dag 12 Los Angeles (Tussendoor langs Santa Barbara) 285 km/ 3u15
Dag 13 Los Angeles: Malibu Beach -
Dag 14 Los Angeles: Venice beach -
Dag 15 Tucson (Onderweg door Phoenix) 785 km / 8u15
Dag 16 Sedona 400 km / 4u
Dag 17 Grand Canyon 175 km / 2u15
Dag 18 Grand Canyon -
Dag 19 Monument Valley 285 km / 3u20
Dag 20 Bryce Canyon 440 km / 5u15
Dag 21 Zion 140 km / 2u
Dag 22 Las Vegas 09.00 uur camper inleveren / hotel Vegas 260 km / 3u
Dag 23 Vertrek- en vliegdag Totaal 4580 km
Groetjes Demy
Laatst gewijzigd door Demy88 op 07 aug 2012, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: West USA 23 dagen: LV - SF - LA
Zou je willen beginnen met het schema eens uit te schrijven in een van - naar opzet?
Wanneer in mei willen jullie gaan? Zo te zien heb je te weinig tijd voor Yosemite. Santa Barbara ligt zuidelijk van Pismo Beach, als ik jullie schema bekijk ga ja van Monterey naar Santa Barbara en dan terug naar Pismo Beach.
Hou er rekening mee dat je met een gewone gemiddeld 100 km per uur rijdt, op snelwegen, en met een camper zal je dus minder snel rijden. En hou ook rekening met stoptijden, gemiddeld eens per 2 uur rijden. Wat bedoel je met "we hebben 2500 mijlen gekocht"? Is dat het maximale wat jullie mogen rijden met de camper? Wat zijn de kosten per kilometer als je meer rijdt?
Wanneer in mei willen jullie gaan? Zo te zien heb je te weinig tijd voor Yosemite. Santa Barbara ligt zuidelijk van Pismo Beach, als ik jullie schema bekijk ga ja van Monterey naar Santa Barbara en dan terug naar Pismo Beach.
Hou er rekening mee dat je met een gewone gemiddeld 100 km per uur rijdt, op snelwegen, en met een camper zal je dus minder snel rijden. En hou ook rekening met stoptijden, gemiddeld eens per 2 uur rijden. Wat bedoel je met "we hebben 2500 mijlen gekocht"? Is dat het maximale wat jullie mogen rijden met de camper? Wat zijn de kosten per kilometer als je meer rijdt?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Demy,
Het is goed om eerst eens aan te geven waar jullie belangstelling naar uitgaat. Zo te zien is dat met name naar de steden, en dan begrijp ik de keuze voor een camper niet zo goed. Jullie trekken weinig tijd voor de parken uit, hoewel die volle dag voor de Grand Canyon dan weer relatief veel is. Ik weet niet of jullie al een idee hebben wat jullie in de pakren willen doen, maar ik denk dat het goed is om dat eens uit te gaan zoeken, bijvoorbeeld met de NPS-site er bij, en http://www.ontdek-amerika.nl en de vele reisverslagen die je hier kunt vinden. Kijk eens in ons 2006-verslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden in Yosemite en Sequoia NP. Jullie hebben daar echt veel te weinig tijd voor uitgetrokken nu.
Marianne
Het is goed om eerst eens aan te geven waar jullie belangstelling naar uitgaat. Zo te zien is dat met name naar de steden, en dan begrijp ik de keuze voor een camper niet zo goed. Jullie trekken weinig tijd voor de parken uit, hoewel die volle dag voor de Grand Canyon dan weer relatief veel is. Ik weet niet of jullie al een idee hebben wat jullie in de pakren willen doen, maar ik denk dat het goed is om dat eens uit te gaan zoeken, bijvoorbeeld met de NPS-site er bij, en http://www.ontdek-amerika.nl en de vele reisverslagen die je hier kunt vinden. Kijk eens in ons 2006-verslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden in Yosemite en Sequoia NP. Jullie hebben daar echt veel te weinig tijd voor uitgetrokken nu.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat jullie graag willen doen is natuurlijk wel van belang. Een pluspunt van de camper is dat je in alle Nationale parken kan staan op de mooiste plekjes. In die parken is vaak een heleboel te doen/zien, zie de website's waar Marianne naar verwijst. Ook onderweg is er een heleboel te zien tijdens je reis van park naar park en stad. Dat langzamer rijden valt wel mee met een camper, want de maximale snelheid die wordt aangegeven op de wegen kan een camper ook makkelijk rijden, alleen in de bergen/haarspeldbochten zul je wat rustiger aan doen.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Re: Reis Demy88: West USA 23 dagen: LV - SF - LA
Bedankt voor jullie reacties!
@Hockey, hoe bedoel je, een van - naar opzet? We vliegen op 7 mei en we hebben alvast 2500 mijlen ingekocht bij Road Bear. Uiteraard kunnen we later bijbetalen mocht dit nodig zijn maar het van te voren kopen van 500 mijlen pakketten is voordeliger. Daarom wil ik alvast een ruwe schatting maken.
@Martin & Marianne: We willen ongeveer 50/50 steden en parken. Aangezien we in Vegas al in hotels zitten gaat het dus puur om L.A. en San Fransisco waar we even 'met de camper zitten'. We houden simpelweg van kamperen, dat is de reden waarom we voor een camper hebben gekozen. We moeten inderdaad nog per park uitzoeken wat we er willen doen. Een aantal zullen we een wandeling willen maken, andere zullen we wat 'globaler' bekijken, met name de Grand Canyon. Daar kan dus inderdaad wel een nachtje vanaf.
Zitten er nog plaatsen of parken in mijn schema die jullie afraden (door tijdgebrek of andere redenen), of mis ik nog belangrijke plaatsen?
@Hockey, hoe bedoel je, een van - naar opzet? We vliegen op 7 mei en we hebben alvast 2500 mijlen ingekocht bij Road Bear. Uiteraard kunnen we later bijbetalen mocht dit nodig zijn maar het van te voren kopen van 500 mijlen pakketten is voordeliger. Daarom wil ik alvast een ruwe schatting maken.
@Martin & Marianne: We willen ongeveer 50/50 steden en parken. Aangezien we in Vegas al in hotels zitten gaat het dus puur om L.A. en San Fransisco waar we even 'met de camper zitten'. We houden simpelweg van kamperen, dat is de reden waarom we voor een camper hebben gekozen. We moeten inderdaad nog per park uitzoeken wat we er willen doen. Een aantal zullen we een wandeling willen maken, andere zullen we wat 'globaler' bekijken, met name de Grand Canyon. Daar kan dus inderdaad wel een nachtje vanaf.
Zitten er nog plaatsen of parken in mijn schema die jullie afraden (door tijdgebrek of andere redenen), of mis ik nog belangrijke plaatsen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi,
Het klinkt misschien lomp, maar als een medewerker van een reisorganisatie je deze route geadviseerd heeft vind ik het getuigen van weinig kennis.
- Eerst dik 7/8u rijden naar Sequioa geeft je geen tijd om daar rond te kijken.
- Daarna heb je ook amper tijd voor Yosemite.
- Wat moet je met een dag LA-Phoenix-Tucson als je de dag erna alweer naar Sedona moet? Je hebt alleen maar tijd om vanuit de auto de omgeving te zien.
- Monument Valley - Bryce is ook minimaal 6u rijden, wanneer wil je Bryce dan zien?
Opzich is het stuk SF-LA heel relaxed, alleen snap ik niet waarom je niet eens 2 dagen op 1 plek wilt blijven qua camperplek, dus ik zou ook voor LA 1 plek uitzoeken. Wil je pretparken bezoeken? Zo niet dan zou je evt een dag minder LA kunnen doen.
Wrs is de Tioga pass bij Yosemite nog gesloten en is het het makkelijkst om vanuit Death Valley via Bakersfield te rijden.
Ik zou zeggen, less is more dus schrap wat dingen. Bv de 2 dagen naar Tucson en Sedona en de volle dag GC. Er zijn veel opties.
Laat de zuidoosthoek hangen, dus de rit LA- Tucson/Sedona en de volle dag GC(als je een hike wilt doen zou ik Monument Valley laten vervallen trouwens), 1.5 dag heb je alsnog nodig om bij de GC te geraken en gebruik die andere 1.5 dag voor Yosemite. Idd Sequoia laten hangen dan. En evt een dag LA minder om Bryce en of Zion wat meer tijd te gunnen.
Het klinkt misschien lomp, maar als een medewerker van een reisorganisatie je deze route geadviseerd heeft vind ik het getuigen van weinig kennis.
- Eerst dik 7/8u rijden naar Sequioa geeft je geen tijd om daar rond te kijken.
- Daarna heb je ook amper tijd voor Yosemite.
- Wat moet je met een dag LA-Phoenix-Tucson als je de dag erna alweer naar Sedona moet? Je hebt alleen maar tijd om vanuit de auto de omgeving te zien.
- Monument Valley - Bryce is ook minimaal 6u rijden, wanneer wil je Bryce dan zien?
Opzich is het stuk SF-LA heel relaxed, alleen snap ik niet waarom je niet eens 2 dagen op 1 plek wilt blijven qua camperplek, dus ik zou ook voor LA 1 plek uitzoeken. Wil je pretparken bezoeken? Zo niet dan zou je evt een dag minder LA kunnen doen.
Wrs is de Tioga pass bij Yosemite nog gesloten en is het het makkelijkst om vanuit Death Valley via Bakersfield te rijden.
Ik zou zeggen, less is more dus schrap wat dingen. Bv de 2 dagen naar Tucson en Sedona en de volle dag GC. Er zijn veel opties.
Laat de zuidoosthoek hangen, dus de rit LA- Tucson/Sedona en de volle dag GC(als je een hike wilt doen zou ik Monument Valley laten vervallen trouwens), 1.5 dag heb je alsnog nodig om bij de GC te geraken en gebruik die andere 1.5 dag voor Yosemite. Idd Sequoia laten hangen dan. En evt een dag LA minder om Bryce en of Zion wat meer tijd te gunnen.
-
- Amerikafan
Ik denk dat wat Hockey bedoelt is welke dagen gaan jullie rijden? Dat is nu niet duidelijk, even ter illustratie, je hebt nu dit staan:
Dag 9 San Francisco -
Maar ga je op dag 9 al richting Monterey rijden of pas op dag 10, en rij je op dag 10 nou naar Pismo Beach of ga je pas op dag 11 naar Pismo Beach rijden? Het zou er dan bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
Dag 9 San Francisco
Dag 10 San Francisco - Monterey
Dag 11 Monterey - Pismo Beach
maar ook zo:
Dag 9 San Francisco - Monterey
Dag 10 Monterey
Om advies te geven is dat namelijk wel handig om te weten. Ik denk trouwens wel dat jullie veel te weinig tijd hebben in Yosemite en Sequoia NP., ik zou bijna zeggen dat het zo niet te doen is.
Dag 9 San Francisco -
Maar ga je op dag 9 al richting Monterey rijden of pas op dag 10, en rij je op dag 10 nou naar Pismo Beach of ga je pas op dag 11 naar Pismo Beach rijden? Het zou er dan bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
Dag 9 San Francisco
Dag 10 San Francisco - Monterey
maar ook zo:
Dag 9 San Francisco - Monterey
Dag 10 Monterey
Om advies te geven is dat namelijk wel handig om te weten. Ik denk trouwens wel dat jullie veel te weinig tijd hebben in Yosemite en Sequoia NP., ik zou bijna zeggen dat het zo niet te doen is.
Ah, nu begrijp ik het inderdaad. Ik heb geprobeerd het schema wat te verduidelijken. Voor nu heb ik Seqoia NP en Tucson eruit gehaald, want ik had zelf ook al het idee dat dit teveel tijd ging kosten. In plaats van Tucson heb ik Palm Springs (outlet) en Joshua Tree NP erin gestopt.
Dag 1 Las Vegas in hotel
Dag 2 Las Vegas in hotel
Dag 3 Las Vegas in hotel
Dag4 Camper ophalen in Las Vegas - Death Valley (vanaf middag) 220 km / 2u20
Dag 5 Death Valley (vanaf middag weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is)- Yosemite National Park 430 km / 5u
Dag 6 Yosemite National Park -
Dag 7 Yosemite National Park (s'ochtends weg)- San Francisco 340 km / 3u55
Dag 8 San Francisco -
Dag 9 San Francisco ('s ochtends weg) - Monterey 200 km / 2u15 -
Dag 10 Monterey ('s ochtends weg) - Pismo Beach 250 km / 2u45
Dag 11 Pismo Beach ('s ochtends weg) - Los Angeles (Tussendoor langs Santa Barbara) 285 km / 3u15
Dag 12 Los Angeles -
Dag 13 Los Angeles (Malibu Beach of Venice Beach) -
Dag 14 Los Angeles ('s ochtends weg) - Palm Springs 180 km / 2u
Dag 15 Palm Springs ('s ochtends weg) - Joshua Tree NP 100 km / 1u15
Dag 16 Joshua Tree NP ('s ochtends weg) - Grand Canyon 600 km / 7u
Dag 17 Grand Canyon -
Dag 18 Grand Canyon ('s ochtends weg) - Page 240 km / 3u
Dag 19 Page ('s ochtends weg) - Bryce Canyon 250 km / 3u
Dag 20 Bryce Canyon (namiddag weg) - Zion NP 140 km / 2u
Dag 21 Zion NP (namiddag weg) - Las Vegas 260 km / 3u
Dag 22 Las Vegas 10.00 uur camper inleveren / hotel Vegas -
Dag 23 Vertrek- en vliegdag
Op- en aanmerkingen zijn weer zeer welkom!
Dag 1 Las Vegas in hotel
Dag 2 Las Vegas in hotel
Dag 3 Las Vegas in hotel
Dag4 Camper ophalen in Las Vegas - Death Valley (vanaf middag) 220 km / 2u20
Dag 5 Death Valley (vanaf middag weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is)- Yosemite National Park 430 km / 5u
Dag 6 Yosemite National Park -
Dag 8 San Francisco -
Dag 9 San Francisco ('s ochtends weg) - Monterey 200 km / 2u15 -
Dag 11 Pismo Beach ('s ochtends weg) - Los Angeles (Tussendoor langs Santa Barbara) 285 km / 3u15
Dag 12 Los Angeles -
Dag 13 Los Angeles (Malibu Beach of Venice Beach) -
Dag 14 Los Angeles ('s ochtends weg) - Palm Springs 180 km / 2u
Dag 15 Palm Springs ('s ochtends weg) - Joshua Tree NP 100 km / 1u15
Dag 17 Grand Canyon -
Op- en aanmerkingen zijn weer zeer welkom!
Laatst gewijzigd door Demy88 op 07 aug 2012, 14:03, 3 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 5 is echt niet haalbaar. Je zult heel vroeg weg moeten 's morgens om Yosemite te halen. Hoe kom je aan die afstand en reistijd? Ik zou eerder aan 8 uur denken, en misschien nog wel langer met een camper.Demy88 schreef:Dag 5 Death Valley (vanaf middag weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is)- Yosemite National Park 430 km / 5u
Dag 6 Yosemite National Park (namiddag weg)- San Francisco 233 km / 2u55
Heeft Jan Doets er ook voor gewaarschuwd dat je voor een camping in Yosemite op tijd moet reserveren? Je moet 5 maanden van te voren op de 15e van de maand klaarzitten, kijk maar eens naar het Yosemite-artikel op de AA-site.
De reistijd op dag 6 zal ook langer zijn. Zelfs met jouw reistijden heb je te weinig tijd voor Yosemite; ik zou daar minimaal 2 nachten maar liever 3 nachten blijven.
Eigenlijk zou je met 23 dagen genoeg tijd moeten hebben, maar je zit relatief lang in Las Vegas. Ik zou die volle dag voor Joshua Tree laten vallen en misschien een dag minder Grand Canyon. Of MV laten vallen en in plaats daarvan een overnachting in Page toevoegen. Geeft je veel meer rust, minder kilometers, en meer tijd voor Antelope Canyon etc, en voor bryce.
Marianne
Hi Marianne,
Ik heb dag 5 inderdaad aangepast, het was m'n bedoeling om er een dag bij te stoppen. De afstanden en reistijden heb ik uit Google Maps, ik ben me er van bewust dat dit tijden zijn die nog gaan uitlopen door stops en de snelheid van de camper, maar het is een richtlijn. Twee nachten in Yosemite vind ik wel genoeg, we zijn geen enorme wandelaars en we willen van alles wat zien.
En ik heb je tip opgenomen om Monument Valley te laten vallen en Page er in te stoppen, lijken me allebei even schitterend. Bedankt!
Ik heb dag 5 inderdaad aangepast, het was m'n bedoeling om er een dag bij te stoppen. De afstanden en reistijden heb ik uit Google Maps, ik ben me er van bewust dat dit tijden zijn die nog gaan uitlopen door stops en de snelheid van de camper, maar het is een richtlijn. Twee nachten in Yosemite vind ik wel genoeg, we zijn geen enorme wandelaars en we willen van alles wat zien.
En ik heb je tip opgenomen om Monument Valley te laten vallen en Page er in te stoppen, lijken me allebei even schitterend. Bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Googlemaps is goed te gebruiken, maar ik begrip niet wat je dan van Death Valley - Yosemite via Bakersfield hebt ingegeven. Dat is echt meer dan 430 km/5 uur rijden, ook zonder stops.
Dag 5 blijft dus een probleem. In 1 dag heb je nog te weinig tijd om alle delen van Yosemite te zien. Kijk eens wat je daar wilt doen. Mariposa Grove (sequoia's), watervallen, fietsen, paardrijden?
Misschien goed om de aangepaste route in een nieuw bericht te plaatsen, anders zijn onze opmerkingen niet meer te volgen.
Marianne
Dag 5 blijft dus een probleem. In 1 dag heb je nog te weinig tijd om alle delen van Yosemite te zien. Kijk eens wat je daar wilt doen. Mariposa Grove (sequoia's), watervallen, fietsen, paardrijden?
Misschien goed om de aangepaste route in een nieuw bericht te plaatsen, anders zijn onze opmerkingen niet meer te volgen.

Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Met camper reizen is erg leuk en USA is er echt helemaal op ingericht. De campings in NP zonder elektra of iets anders zijn heerlijk om te verblijven en elektra heb je niet echt nodig, zorg wel voor een omvormer voor je camera batterijen en telefoon (hoewel je hebt toch geen bereik) om onderweg op te laden. WIj genieten erg van de NP en SP die mooi liggen (SP liggen ook veelal aan de kust). SP zijn niet altijd goedkoop zeker aan de kust niet. 'Bij aankomst op camping even dumpen en water innemen dan kun je zeker vooruit en ook prima douchen in de camper.
Las Vegas 3 dagen.... pffff nou jij liever dan ik.. maar dat is echt persoonlijk. Ik vind het geen leuke stad hoewel er wel veel leuke dingen te doen zijn hoor. Veel herrie, heet (augustus) en decadent (mensen lallend met drank op straat en aangesproken worden door dames van plezier). Maar er zijn even zoveel mensen die het er heerlijk vinden. Ik zou er 1 dag van aan ZIon geven om de rust aan het einde en om Zion goed te zien.
Death valley - Yosemite Pines Campgrounds is 8,5 uur rijden volgens Google maps. Ik heb het net opgezocht. 436 miles (geen kilometers!!!) Het zijn 702km. Met de camper is dat een lange dag en ook een saaie dag. Misschien moet je die dingen nog even opnieuw invoeren. Want dan kom je misschien ook aan meer dan 2500 miles. Wij nemen rond de 200-225 km gemiddeld op een dag dat betekent ook dat je dus dubbel moet rijden bij een dag rust. Wij vinden een dag met 500km echt genoeg maar er zijn ook mensen die hun hand er niet voor omdraaien om 700km te rijden. Onze ervaring is dat rijden met een camper wel wat meer tijd vergt maar ook weer niet zo veel. Op interstates rijd je geen 75 maar meer 60-65 m/h. Maar op andere wegen kun je meestal wel bijna de max snelheid aanhouden... 60 /55 /45 m/h
Ik neem aan dat je voor 15 mei vertrekt; DV mag je wel in na 15 mei maar dan ben je niet verzekerd.
Voor Yosemite MOET je inderdaad reserveren. Precies op de dag (15e van de maand om 16 uur NL tijd let op de zomer -wintertijd)) dat de reserveringen voor die periode opengaan anders heb je echt geen plek op een van de PInes campgrounds (lower/ Upper/ North). Zorg dat je goed weet hoe je het moet doen en doe het met een of twee anderen samen op 2/3 computers met div tabbladen. Het is een gekkenhuis ECHT!. Binnen 15 s zijn alle 600 plekken bezet. (na wat ervaringen op dit gebied ben ik best heftig in mijn advies maar het is niet anders).
SF heeft een prima RV park (niet gezellig maar wel heel praktisch gelegen) in Larkspur, Marin RV park. Zoek maar eens bij de beoordelingen van campings/ hotels van AA forum. Ik heb daar ook wat bijdragen in gezet en ook van deze. Met OV de stad in gaat heel goed. SF is een leuke stad.
Voor andere RV plekken langs de kust ook even kijken op de reviews. Overigens zijn er meer review websites van campings. Voor het stuk langs de kust heb je misschien nog wat aan ons blog van 2010. Ook het stuk Grand Canyon - Las Vegas hebben wij gedaan zij het met een ander stuk ertussen maar daar kun je vast ook wel ideeën uithalen.
Bryce is erg mooi en als advies wil ik meegeven; loop een stuk naar beneden bij Bryce Point/ Sunset point of Panorama point oid.. gewoon om te voelen hoe het daar is. Het is prachtig.
Zion zou ik echt 2 overnachtingen nemen, het is een park dat je met de shuttle bezoekt en dat kost wat meer tijd. Een leuek wandeling riverwalk of emerald pools etc kosten wat tijd. Misschien nog iets met een ranger; in krantje van het park staan altijd de mogelijkheden aangegeven.
Ik zou dus nog even de km en mijlen nalopen en dan bij die mijlen van Google maps nog 10-15% optellen voor alle detours en boodschappen mijlen die je rijdt. Dan kom je in de buurt van wat je werkelijk rijdt. Kijk goed hoeveel je verwacht erboven of eronder te komen. Bijbetalen is niet altijd nadelig en er is een omslag punt. De rijtijd van Google maps is wel wat optimistisch...
En kijk naar het reserveren van Yosemite!
Nou succes met het plan ... je hebt nog even.
Las Vegas 3 dagen.... pffff nou jij liever dan ik.. maar dat is echt persoonlijk. Ik vind het geen leuke stad hoewel er wel veel leuke dingen te doen zijn hoor. Veel herrie, heet (augustus) en decadent (mensen lallend met drank op straat en aangesproken worden door dames van plezier). Maar er zijn even zoveel mensen die het er heerlijk vinden. Ik zou er 1 dag van aan ZIon geven om de rust aan het einde en om Zion goed te zien.
Death valley - Yosemite Pines Campgrounds is 8,5 uur rijden volgens Google maps. Ik heb het net opgezocht. 436 miles (geen kilometers!!!) Het zijn 702km. Met de camper is dat een lange dag en ook een saaie dag. Misschien moet je die dingen nog even opnieuw invoeren. Want dan kom je misschien ook aan meer dan 2500 miles. Wij nemen rond de 200-225 km gemiddeld op een dag dat betekent ook dat je dus dubbel moet rijden bij een dag rust. Wij vinden een dag met 500km echt genoeg maar er zijn ook mensen die hun hand er niet voor omdraaien om 700km te rijden. Onze ervaring is dat rijden met een camper wel wat meer tijd vergt maar ook weer niet zo veel. Op interstates rijd je geen 75 maar meer 60-65 m/h. Maar op andere wegen kun je meestal wel bijna de max snelheid aanhouden... 60 /55 /45 m/h
Ik neem aan dat je voor 15 mei vertrekt; DV mag je wel in na 15 mei maar dan ben je niet verzekerd.
Voor Yosemite MOET je inderdaad reserveren. Precies op de dag (15e van de maand om 16 uur NL tijd let op de zomer -wintertijd)) dat de reserveringen voor die periode opengaan anders heb je echt geen plek op een van de PInes campgrounds (lower/ Upper/ North). Zorg dat je goed weet hoe je het moet doen en doe het met een of twee anderen samen op 2/3 computers met div tabbladen. Het is een gekkenhuis ECHT!. Binnen 15 s zijn alle 600 plekken bezet. (na wat ervaringen op dit gebied ben ik best heftig in mijn advies maar het is niet anders).
SF heeft een prima RV park (niet gezellig maar wel heel praktisch gelegen) in Larkspur, Marin RV park. Zoek maar eens bij de beoordelingen van campings/ hotels van AA forum. Ik heb daar ook wat bijdragen in gezet en ook van deze. Met OV de stad in gaat heel goed. SF is een leuke stad.
Voor andere RV plekken langs de kust ook even kijken op de reviews. Overigens zijn er meer review websites van campings. Voor het stuk langs de kust heb je misschien nog wat aan ons blog van 2010. Ook het stuk Grand Canyon - Las Vegas hebben wij gedaan zij het met een ander stuk ertussen maar daar kun je vast ook wel ideeën uithalen.
Bryce is erg mooi en als advies wil ik meegeven; loop een stuk naar beneden bij Bryce Point/ Sunset point of Panorama point oid.. gewoon om te voelen hoe het daar is. Het is prachtig.
Zion zou ik echt 2 overnachtingen nemen, het is een park dat je met de shuttle bezoekt en dat kost wat meer tijd. Een leuek wandeling riverwalk of emerald pools etc kosten wat tijd. Misschien nog iets met een ranger; in krantje van het park staan altijd de mogelijkheden aangegeven.
Ik zou dus nog even de km en mijlen nalopen en dan bij die mijlen van Google maps nog 10-15% optellen voor alle detours en boodschappen mijlen die je rijdt. Dan kom je in de buurt van wat je werkelijk rijdt. Kijk goed hoeveel je verwacht erboven of eronder te komen. Bijbetalen is niet altijd nadelig en er is een omslag punt. De rijtijd van Google maps is wel wat optimistisch...
En kijk naar het reserveren van Yosemite!
Nou succes met het plan ... je hebt nog even.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Je hebt gelijk, die 5 uur was inderdaad rechtstreeks via de Tioga Pass, het is dik 9 uur rijden via Bakersfield. Ik heb het nu zoals onderstaand ingepland, ik heb een dag L.A. ingekort. Alleen is er nu op dag 15 en 16 nu wat minder tijd voor Joshua Tree NP..
Dag 1 Las Vegas in hotel
Dag 2 Las Vegas in hotel
Dag 3 Las Vegas in hotel
Dag4 Camper ophalen in Las Vegas - Death Valley (vanaf namiddag) 220 km / 2u20
Dag 5 Death Valley ('s middags weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is) 400 km / 4u30
Dag 6 Bakersfield ('s ochtends weg) - Yosemite National Park 350 km / 3u15
Dag 7 Yosemite National Park
Dag 8 Yosemite National Park (s'ochtends weg)- San Francisco 340 km / 3u55
Dag 9 San Francisco -
Dag 10 San Francisco ('s ochtends weg) - Monterey 200 km / 2u15
Dag 11 Monterey ('s ochtends weg) - Pismo Beach 250 km / 2u45
Dag 12 Pismo Beach ('s ochtends weg) - Los Angeles (Tussendoor langs Santa Barbara) 285 km / 3u15
Dag 13 Los Angeles -
Dag 14 Los Angeles (Malibu Beach of Venice Beach, namiddag weg) - Palm Springs 180 km / 2u
Dag 15 Palm Springs ('s middags weg) - Joshua Tree NP 100 km / 1u15
Dag 17 Grand Canyon -
Dag 1 Las Vegas in hotel
Dag 2 Las Vegas in hotel
Dag 3 Las Vegas in hotel
Dag4 Camper ophalen in Las Vegas - Death Valley (vanaf namiddag) 220 km / 2u20
Dag 5 Death Valley ('s middags weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is) 400 km / 4u30
Dag 6 Bakersfield ('s ochtends weg) - Yosemite National Park 350 km / 3u15
Dag 7 Yosemite National Park
Dag 8 Yosemite National Park (s'ochtends weg)- San Francisco 340 km / 3u55
Dag 9 San Francisco -
Dag 10 San Francisco ('s ochtends weg) - Monterey 200 km / 2u15
Dag 11 Monterey ('s ochtends weg) - Pismo Beach 250 km / 2u45
Dag 12 Pismo Beach ('s ochtends weg) - Los Angeles (Tussendoor langs Santa Barbara) 285 km / 3u15
Dag 13 Los Angeles -
Dag 14 Los Angeles (Malibu Beach of Venice Beach, namiddag weg) - Palm Springs 180 km / 2u
Dag 15 Palm Springs ('s middags weg) - Joshua Tree NP 100 km / 1u15
Dag 17 Grand Canyon -
Hi Isis,
Ik las je reactie net nadat ik mijne geplaatst had. Super, je tips! Daar ga ik nog eens goed naar kijken.
Ik wist bijv. niet dat het zo'n gekkehuis is met de Yosemite camping.. Ik zal me daar dan alvast in gaan verdiepen zodat ik de 15e al kan proberen te reserveren.
Ik las je reactie net nadat ik mijne geplaatst had. Super, je tips! Daar ga ik nog eens goed naar kijken.
Ik wist bijv. niet dat het zo'n gekkehuis is met de Yosemite camping.. Ik zal me daar dan alvast in gaan verdiepen zodat ik de 15e al kan proberen te reserveren.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is echt niet normaal.
En als je daar dan staat denk je ..." dus al die mensen zaten de 15e aan een computer". Overigens probeer Yosemite buiten een weekeinde te plaatsen dat scheelt al een beetje. En voor de campings zelf wees blij met een plek en ga niet denken ik wil op die en die plek staan.
Ik heb dit jaar voro 2 mensen geholpen te boeken en dat was niet lollig. Echt een stressklus. Als je wat hebt ben je blij.
En als je daar dan staat denk je ..." dus al die mensen zaten de 15e aan een computer". Overigens probeer Yosemite buiten een weekeinde te plaatsen dat scheelt al een beetje. En voor de campings zelf wees blij met een plek en ga niet denken ik wil op die en die plek staan.
Ik heb dit jaar voro 2 mensen geholpen te boeken en dat was niet lollig. Echt een stressklus. Als je wat hebt ben je blij.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
In overleg met het reisbureau toch maar een dag Vegas geschrapt en dagje langer de camper genomen, waardoor we op het eind op dag 20 een hele dag Zion hebben en wat meer rust. Toch twijfel ik nog over dag 14 en 15, waarin er wel weinig tijd lijkt te zijn voor Joshua Tree NP, misschien moet ik daar nog wat weghalen. Iemand misschien een mening over Palm Springs of Joshua Tree NP?
Dag 1 Aankomst rond 19 uur in hotel in Las Vegas
Dag 2 Las Vegas (hotel)
Dag 3 Camper ophalen in Las Vegas - Death Valley (vanaf namiddag) 220 km / 2u20
Dag 4 Death Valley ('s middags weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is) 400 km / 4u30
Dag 5 Bakersfield ('s ochtends weg) - Yosemite National Park 350 km / 3u15
Dag 6 Yosemite National Park
Dag 8 San Francisco -
Dag 9 San Francisco ('s ochtends weg) - Monterey 200 km / 2u15
Dag 12 Los Angeles -
Dag 13 Los Angeles (Malibu Beach of Venice Beach, 's middags weg) - Palm Springs 180 km / 2u
Dag 14 Palm Springs ('s middags weg) - Joshua Tree NP 100 km / 1u15
Dag 15 Joshua Tree NP ('s middags weg) - Grand Canyon 600 km / 7u
Dag 16 Grand Canyon -
Dag 17 Grand Canyon ('s ochtends weg) - Page 240 km / 3u
Dag 18 Page ('s ochtends weg) - Bryce Canyon 250 km / 3u
Dag 19 Bryce Canyon (namiddag weg) - Zion NP 140 km / 2u
Dag 20 Zion NP -
Dag 22 Las Vegas 10.00 uur camper inleveren / hotel Vegas
Dag 2 Las Vegas (hotel)
Dag 3 Camper ophalen in Las Vegas - Death Valley (vanaf namiddag) 220 km / 2u20
Dag 4 Death Valley ('s middags weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is) 400 km / 4u30
Dag 5 Bakersfield ('s ochtends weg) - Yosemite National Park 350 km / 3u15
Dag 8 San Francisco -
Dag 9 San Francisco ('s ochtends weg) - Monterey 200 km / 2u15
Dag 12 Los Angeles -
Dag 13 Los Angeles (Malibu Beach of Venice Beach, 's middags weg) - Palm Springs 180 km / 2u
Dag 14 Palm Springs ('s middags weg) - Joshua Tree NP 100 km / 1u15
Dag 15 Joshua Tree NP ('s middags weg) - Grand Canyon 600 km / 7u
Dag 16 Grand Canyon -
Dag 17 Grand Canyon ('s ochtends weg) - Page 240 km / 3u
Dag 18 Page ('s ochtends weg) - Bryce Canyon 250 km / 3u
Dag 19 Bryce Canyon (namiddag weg) - Zion NP 140 km / 2u
Dag 20 Zion NP -
-
- Amerikafan
Joshua Tree NP. is mooi, maar er een hele dag besteden, nee dat ook weer niet. Wij waren daar de laatste dag van mei en het was ontzettend warm, het is een grote woestijn met Joshua tree's erin, rotsformaties en cactussen. De dag van aankomst zijn we pas om een uur of half 8 een stukje gaan lopen, zo warm was het. Ik zou zelfs gewoon in 1 x naar Joshua tree rijden vanuit LA, dat uurtje extra maakt dan ook niet meer uit, of wilde je heel graag in Palm springs zijn? De campings in Joshua tree zijn dan behoorlijk leeg, dus het geeft niet als je wat later aankomt. Die dag die je dan wint zou je nog op heel veel plekken kunnen inzetten, bijvoorbeeld toch bij Yosemite, of bij Bryce of bij Page.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn idee was ook om minder tijd uit te trekken voor Joshua Tree. Afgelopen december zijn wij er geweest, toen was het lekker weer en konden we een paar trails lopen, maar in mei kan het al aardig heet zijn denk ik. Ik zou Palm Springs overslaan en in Twentynine Palms of in het park overnachten.
Marianne
Marianne
Oke, dank jullie wel voor de tips. Dan haal ik Palm Springs er toch maar uit en rijden we meteen door vanuit L.A. naar Joshua Tree NP. Dan gebruiken we die extra dag voor Page NP.
Ik heb meteen wat extra reistijd toegevoegd aangezien we af en toe wat stoppen zullen maken en de camper natuurlijk ook wat vertraging veroorzaakt..
Het nieuwe schema:
Dag 2 Las Vegas (hotel)
Dag 3 Camper ophalen in Las Vegas - Death Valley (vanaf namiddag) 220 km / 3u
Dag 4 Death Valley ('s middags weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is) 400 km / 5u15
Dag 5 Bakersfield ('s ochtends weg) - Yosemite National Park 350 km / 3u45
Dag 7 Yosemite National Park (s'ochtends weg)- San Francisco 340 km / 4u30
Dag 8 San Francisco -
Dag 9 San Francisco ('s ochtends weg) - Monterey 200 km / 2u45
Dag 10 Monterey ('s ochtends weg) - Pismo Beach 250 km / 3u15
Dag 11 Pismo Beach ('s ochtends weg) - Los Angeles (Tussendoor langs Santa Barbara) 285 km / 3u45
Dag 12 Los Angeles -
Dag 13 Los Angeles (Malibu Beach of Venice Beach, 's middags weg) - Joshua Tree NP 210 km / 2u45
Dag 14 Joshua Tree NP ('s ochtends weg) - Grand Canyon 600 km / 8u
Dag 15 Grand Canyon -
Dag 16 Grand Canyon ('s ochtends weg) - Page 240 km / 3u30
Dag 17 Page -
Dag 18 Page ('s ochtends weg) - Bryce Canyon 250 km / 3u30
Dag 19 Bryce Canyon (namiddag weg) - Zion NP 140 km / 2u15
Dag 20 Zion NP -
Dag 21 Zion NP (namiddag weg) - Las Vegas 260 km / 3u30
Dag 23 Vertrekdag, 9.45 uur vliegen
Ik heb meteen wat extra reistijd toegevoegd aangezien we af en toe wat stoppen zullen maken en de camper natuurlijk ook wat vertraging veroorzaakt..

Dag 2 Las Vegas (hotel)
Dag 3 Camper ophalen in Las Vegas - Death Valley (vanaf namiddag) 220 km / 3u
Dag 4 Death Valley ('s middags weg) - Bakersfield (indien Tioga pass niet open is) 400 km / 5u15
Dag 5 Bakersfield ('s ochtends weg) - Yosemite National Park 350 km / 3u45
Dag 7 Yosemite National Park (s'ochtends weg)- San Francisco 340 km / 4u30
Dag 8 San Francisco -
Dag 9 San Francisco ('s ochtends weg) - Monterey 200 km / 2u45
Dag 10 Monterey ('s ochtends weg) - Pismo Beach 250 km / 3u15
Dag 11 Pismo Beach ('s ochtends weg) - Los Angeles (Tussendoor langs Santa Barbara) 285 km / 3u45
Dag 12 Los Angeles -
Dag 13 Los Angeles (Malibu Beach of Venice Beach, 's middags weg) - Joshua Tree NP 210 km / 2u45
Dag 14 Joshua Tree NP ('s ochtends weg) - Grand Canyon 600 km / 8u
Dag 15 Grand Canyon -
Dag 16 Grand Canyon ('s ochtends weg) - Page 240 km / 3u30
Dag 17 Page -
Dag 18 Page ('s ochtends weg) - Bryce Canyon 250 km / 3u30
Dag 19 Bryce Canyon (namiddag weg) - Zion NP 140 km / 2u15
Dag 20 Zion NP -
Dag 21 Zion NP (namiddag weg) - Las Vegas 260 km / 3u30
Dag 23 Vertrekdag, 9.45 uur vliegen
-
- Amerikafan
Dag 14 is wel een heel eind rijden. Willen jullie niet door joshua tree zelf een stuk rijden en over de route 66? Er is daar ook een heel mooie bergpas de sitgreaves pass. Ik zou dan aanraden om in Kingman te overnachten. Verder ziet de route er prima uit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1741 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 10 Reacties