Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De perfecte hike uitrusting

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De perfecte hike uitrusting

Bericht door Doockles »

Dento schreef:Zeer goede wandelsokken (en algemeen performance sokken) heb je van het merk SmartWool, heowel ik niet weet of je ze in NL/B kunt krijgen. Het is hier een van de betere merken, en je vindt ze overal in winkels als Bass Pro, REI, Gander Mountain, en andere outdoor zaken.
Ja, die heb je hier ook hoor. ;-) Maar zijn wel duur. :?
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Inyaro »

Wij doen het altijd zo:
(augustus)
2 volwassenen en 2 pubertjes:
medium priced hoge wandelschoenen van Decathlon (deze lopen zalig)
water bags van 2 en 3 liter van Decathlon en Aldi
degelijke wandelrugzak Deuter aircomfort met daarin water bag 3liter, eerste hulp kit, gifzuigspuit, extra waterflesjes, wat voedsel, crème factor 50
lichte beschermende kledij
smartphones (SII) met topokaarten en 2x 7400mAh Powerbank van Aldi (super!)
...zo kunnen we The Wave aan!

Ook hebben we steeds een reserve bidon water in de auto klaarliggen.

Voor de Narrows hebben we 'hoge' neopreen sokken gekocht, en die gaan we dragen in goedkope sportschoenen van Walmart.

Ik zal één van de dagen eens wat aanpassen hierzo:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=39256
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Vanmiddag ga ik op pad voor wandelschoenen. Ik hoop dat ik een fijn paar kan vinden :D.
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik kan draag altijd lage schoenen. Met hoge schoenen heb ik na 100 meter al last van mijn enkels die vast zitten. ( in de schoen ) Heb schoenen gehad van Meindl maar die zaten niet fijn. Had tot vorig jaar schoenen van New Balance. Die zaten gewoon goed en hebben ook een fatsoenlijk profiel maar vond ik in het Zuid Westen net te zacht. Een iets hardere zool zou fijn zijn. Loop nu op een merkloze schoen die ik in Duitsland bij een sportzaak heb gekocht voor 3x niks in de uitverkoop en die zitten hartstikke lekker. Moet er wel goede X-Socks sokken bij aan maar die van heb ik van het Mountainbiken en die zijn ook zeer geschikt. Gewone sokken krijg ik blaren !

Rugzak heb ik een MULE met een 1,5 liter zak. Neem dan ook nog 1 of 2 0.5 liter flesjes mee. In de rukzak zit ook een regenjasje en wat eten. Mijn fototoestel gaat ook mee. Bij een kleine wandeling gaat ook het statief mee, bij een lange wandeling alleen een ministatiefje. Stokken gebruik ik niet en mijn voorbereiding is vwb het trainen van lopen nul. Ik loop alleen als ik ergens echt naar toe wil. In NL neem ik liever de fiets. Tot nu toe ben ik overal gekomen waar ik wezen wilde. Conditie is op zich best wel aardig.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik ben vandaag ook op zoek gegaan naar nieuwe wandelschoenen, mijn oude zijn versleten, of ze voelen toch versleten en platgelopen aan. Enkele verschillende lage schoenen geprobeerd en het zijn er van Meindl geworden, volledig waterdicht en van leer. Icm wandelsokken ideaal voor langere afstanden. Ben benieuwd hoe ze voelen na een lange wandeling want dat is toch nog wat anders dan in de winkel een rondje lopen. Heb uiteindelijk tussen twee goed zittende paren gekozen, deze van Meindl en een paar van Jack Wolfskin. De eerste voelde net wat steviger zitten en JW was ook niet waterdicht.

Het zijn wel de duurste schoenen die ik ooit kocht :shock: :shock:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

OrangeDaisy schreef: 1) Wat vind jij fijne wandelschoenen? Hoog of laag?
2) Heb je ook speciale wandelsokken of zijn gewone sokken ook prima?
3) Wat voor een rugtas gebruik je? Met of zonder Camelbag? Groot/klein? En heb van die riempjes over je borst?
4) Wat vind je zelf nog meer onontbeerlijk bij een lange hike?
1) bij voorkeur hoog : enkelsteun en (vooral in het ZW) beter tegen zand/steentjes. Vibrant-zolen zijn heel goed.
2) wandelsokken met een zachte zool en liefst zonder naad
3) altijd met riempjes op de borst en lenden.
4) pet, zonnebril en water, water, water, water...

--> wij gebruiken ook nog een specifieke flessen-buiktas omdat dit zeer handig is om direct aan je drank te kunnen. Wij hebben er vorig jaar in Canada gekocht die ook nog 2 kleine zakjes met ritsen hebben. Ideaal voor bankkaart, SD-kaartjes, enz. en altijd direct bereikbaar zonder de rugzak te moeten uitdoen.
OrangeDaisy
Amerikafan

Nou, ik heb gisteren schoenen gekocht hoor! Jeetje wat is dat moeilijk! Ik heb wel 20 paar aan gehad, maar uiteindelijk heb ik lage schoenen van Lowa gekocht. Maar ik ga straks toch nog even terug om een (half) maatje kleiner te proberen, heb het idee dat deze misschien toch te groot zijn.

Ik heb een paar hoge schoenen aangehad, maar het feit de schoenen dan tegen mijn enkel aankomen vind ik echt niet prettig. Misschien moet ik er aan wennen, maar ik vond het niet lekker zitten. Dat heb ik dus maar meteen afgeschreven :).

Ik heb gisteren ook nog even wat rugtassen geprobeerd, maar dat is ook nog lastig... ik wil sowieso een tas met meerdere vakken, en flesjeszakjes aan de zijkant. Maar daar moet ik ook eens rustig naar gaan zoeken.
Groet, Gerda

yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik zou niet voor een maatje minder gaan. Als je voeten warm worden (en zeker in de warmere omgeving als in het zuid westen) gaan je voeten opzetten en dat is al gauw een halve maat. Ik heb die fout ook een keer gemaakt met mijn meindl's die zaten goed (dacht ik :) ) maar na mijn vakantie heb ik maanden met een dove dikke teen gelopen. ze waren toch te klein. Wandelschoen moeten in het begin van de wandeling wat te ruim zitten als je nog koude voeten hebt.
Lowa is een uitstekende keuze :thumbup: daarme kun je jaren vooruit.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
OrangeDaisy
Amerikafan

Ik ben toch even terug gegaan naar de winkel. En ik had wel de goede maat gekocht, maar nu is de twijfel in ieder geval weg. Ze zitten ook gewoon lekker. Ik heb ook nog een paar wandelsokken erbij gekocht (Falke TK2 Cool). Gisteren had ik van Human Nature ook al wel een type B sok gekocht (soort sneakersok), maar die Falke sokken zijn denk ik beter voor de langere trails (Panorama Trail en Observation Point).

In september ga ik naar Cyprus en daar wil ik ook een trail gaan lopen, de Aphrodite walking trail en klik, en daar kan ik mijn schoenen eens goed uitproberen. Heb er zin in!

Nu nog een goede rugtas :D.
Groet, Gerda

Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Dat zijn heerlijke sokken, wij hadden ze ook gekocht voor ons USA vakantie. Geen blaren gehad.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Nadeel van mijn Meindl's is dat ze zo veel wegen.
Je bent al snel wat gewicht kwijt als je twee paar meindl's meeneemt. De onze tenminste toch.
Groetjes,
Carine
Mervin
Amerika-ontdekker

Bericht door Mervin »

Dan doen jullie ze toch gewoon aan tijdens de vlucht? Hebben wij ook gedaan met onze wandelschoenen / kisten

Wat trouwens ook goede wandelsokken zijn (en een stuk goedkoper dan Falke en alle andere merken): die van de Hema... heb er tijdens mijn opleiding bij defensie veel oefeningen en marsen mee gedaan en nooit geen blaren!
2012: NY, West Coast & Washington DC
2013: Florida
2013: Las Vegas
2015: East Coast
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, maar dat staat zo onelegant om te reizen ;-)
Groetjes,
Carine
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

haha onelegant, funny Carine :lol:
Mijn wandelschoenen doe ik ook altijd aan tijdens de vlucht om gewicht te sparen, net als mijn zware dikke pull die ik rond mij bind en als het koud wordt in het vliegtuig kan ik hem aan doen.

Ik heb trouwens net 32 km erop zitten met mijn nieuwe meindle's. Ben tevreden, zitten erg goed ! :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Mervin schreef:Dan doen jullie ze toch gewoon aan tijdens de vlucht? Hebben wij ook gedaan met onze wandelschoenen / kisten
Doen wij ook. En met dikkere wandelsokken kun je lekker comfortabel op je sokken door het vliegtuig hobbelen. Onze schoenen gaan dus onmiddelijk uit.

Tja, onelegant is het wel, maar als je ook zo'n stoere wandelbroek met extra zakken (nog praktisch ook) aandoet heb je toch een passend ensenble. :wink:
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet hoe zwaar jullie schoenen zijn, maar de mijnen hebben het formaat 'bergbotinnes' met bijhorende zolen en gewicht.
Groetjes,
Carine
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Niks van het zicht aantrekken Carine en ze gewoon aandoen op het vliegtuig. ;-)

De mijne wegen wel redelijk weinig, maar toch ook nog genoeg vind ik. Die van Peter dat zijn pas zware botinnen. :lol:
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Onze - hoge- wandelschoenen zijn van Lowa (haar) en Meindl (hem), we dragen sokken van Bridgedale. We doen lange afstanden en met gewone sokken loop ik blaren.

Stevige rugzakken van Deuter en ik ben van van Ffjallraven: modellen zitten ruim en luchtig. Van Jack Wolfskin en North Face vind ik sommige modelletjes te "smal". Alhoewel ik geen "oversized" lady ben!!!

Wij doen onze wandelschoenen in onze handbagage, te veel "gedoe" wanneer je ze moet uitdoen voor security controle.
Mervin
Amerika-ontdekker

Bericht door Mervin »

wat is het verschil of je " gewone" schoenen uit moet doen of wandelschoenen???
2012: NY, West Coast & Washington DC
2013: Florida
2013: Las Vegas
2015: East Coast
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Gewone schoenen gaan wel wat sneller hoor. Minder gedoe met die veters die helemaal rond de haakjes gedraaid zijn enzo. ;-)

Maar uiteindelijk is dat niet zo'n grote last vind ik. Wij zijn ondertussen al goed getraind en zijn in minder dan een minuutje klaar voor security. :lol: Tijdens het aanschuiven doe ik mijn veters al los en stop ik die langs de zijkant in mijn schoenen bij. Dan gaat het wel snel. :-)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer