Natuurlijk het is ieder voor zich en ligt er aan wat je wilt gaan doen. We hoeven niet elke dag in een duur restaurant te eten, maar willen ook niet gaan koken als we daar zijn. We willen ongeveer 15 á 18 dagen(ligt er aan hoelang ik vrij kan krijgen). Natuurlijk willen we ook wat excursies doen, maar ik vind het echt zooo lastig in te schatten wat het ongeveer gaat kosten. Heb ook geen idee wat eten en drinken daar kost, kan je daar uit de kraan drinken?
We willen via een bekende reisorganisatie zodat we zeker weten dat alles goed geregeld zal zijn zoals jan doets, exit reizen of pacific island travel. Bij die reizen ziten de vluchten, huurauto en hotels bij de prijs in.
Veel reisorganisaties geven overigens aan bij 15 á 18 dagen dat je dan 3 eilanden gaat bezoeken. Ik zou er liever twee bezoeken zodat je echt tijd heb om het eiland zelf ook te ontdekken en nog te chillen op het strand . Welke twee zouden jullie dan aanraden? We houden vooral van rust, natuur, snorkelen en als die nog bestaat willen we zeker de lost tour gaan doen.
V.w.b. geld vind ik het lastig inschatten. Ik hou altijd een beetje rekening met de prijs voor de reis (vlucht, auto, hotel) en dat bedrag reken ik ook nog eens voor alle uitgaven ter plekke. Meestal kom ik aardig uit, maar wat je zegt: het ligt er natuurlijk heel erg aan wat je doet etc.
Als je de Lost tour wilt doen (http://www.hummertourshawaii.com: absolute aanrader als ze m nog steeds doen!) moet je dus in ieder geval naar Oahu. Zorg ervoor dat je in ieder geval ook buiten Honolulu komt, want Oahu is echt wel een super mooi eiland! Daarnaast heb ik alleen ervaring met Maui en daar kan je prima doen wat jij wil: snorkelen, natuur en rust.
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Ik heb allevier de eilanden gedaan in 11 dagen, en dat was goed te doen. Gekampeerd, low budget. Soms gratis, soms een klein bedrag. Met eten ook niet overdreven veel geld kwijt en qua activiteiten en benzine wat meer. Reken op $100 per nacht + vliegtickets voor kamperen, met hotels wordt het al snel duurder.
En als je minder dan 4 eilanden wil doen; Maui en Kauai zijn hele mooie en onderschatte eilanden. Big Island heeft een vulkaan die nu wat staat te pruttelen maar waar je in het donker wel een mooie rode gloed vanaf ziet komen. En Oahu vind ik erg overrated. Honolulu stelt niks voor, Waikiki is vooral erg nep en Pearl Harbor is alleen leuk als je van oorlogsgeschiedenis houdt.
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
Oahu overrated? Ben ik het niet mee eens...als je nou zegt dat Honolulu overrated is ben ik het wel direct met je eens, maar ik vind Oahu juist erg underrated. Echt een fantastisch eiland, zolang je maar verder kijkt dan Honolulu/Waikiki
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Ja dat bedoel ik ook voornamelijk. Al vond ik Hanauma (?) Bay ook tegenvallen en vond ik de natuur van Maui en Kauai veel mooier. Napali Coast, Road to Hana
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
Wij houden rekening met 200 euro per dag om uit te geven. Wij gaan naar oahu, big island en kauai. Via exit reizen geboekt en op ieder eiland een huurauto zodat we zoveel mogelijk kunnen zien. 10 september vertrekken we, heb er zin in
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.