Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefoon opladen in de auto
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Telefoon opladen in de auto
Hallo, ik heb een HTC Sensation en wil graag mijn telefoon als GPS gebruiken. Nu wil ik binnenkort een telefoonlader voor in de auto halen, alleen vroeg ik me af welke aansluiting er nou in zo'n Amerikaanse auto zit. Moet ik een speciale stekker halen of werkt zo'n nederlandse ook?
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Telefoon opladen in de auto
De aansluiting in een Amerikaanse auto is hetzelfde als in een Europese auto.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het anders gedaan. Bij mij werkt het net andersom omdat mijn apparatuur amerikaans is omdat ik daar woon.
Ik heb een kleine inverter gekocht 150 watt.
Daar kan ik met gewone stekkers van alles inpluggen. Telefoon, ipad, nintendo's, laptop etc. Hoef ik dus geen 12v snoertjes te komen (die elke keer als je weer een nieuw apparaat koopt nutteloos worden) Ik heb er een multi stekker bij en kan duz meerdere dingen tegelijk er op laten lopen.
Ik heb daarbij een 220 naar 12V trafo gekocht (in jouw geval 110v naar 12v) waar door je dus ook binnen je boeltje gewoon kan opladen.
Wil je zwaardere stroom verbruikers er ophebben dan koop je een zwaardere inverter.
Je koopt dus een keer wat je nodig hebt en tot in den eeuwige kun je dus alles vanuit een auto opladen (en van het electriciteitsnet).
Ik heb een kleine inverter gekocht 150 watt.
Daar kan ik met gewone stekkers van alles inpluggen. Telefoon, ipad, nintendo's, laptop etc. Hoef ik dus geen 12v snoertjes te komen (die elke keer als je weer een nieuw apparaat koopt nutteloos worden) Ik heb er een multi stekker bij en kan duz meerdere dingen tegelijk er op laten lopen.
Ik heb daarbij een 220 naar 12V trafo gekocht (in jouw geval 110v naar 12v) waar door je dus ook binnen je boeltje gewoon kan opladen.
Wil je zwaardere stroom verbruikers er ophebben dan koop je een zwaardere inverter.
Je koopt dus een keer wat je nodig hebt en tot in den eeuwige kun je dus alles vanuit een auto opladen (en van het electriciteitsnet).
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Ik heb ook een HTC en hierbij zit een oplader waarvan je de stekker van de kabel kan halen, ik verwissel gewoon de netstekker voor een usb accustekker.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hartelijk bedankt voor de reacties, ik zal na het weekend even op zoek gaan naar een lader! 

- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zoiets is toch een optie?Xeritos schreef:Hartelijk bedankt voor de reacties, ik zal na het weekend even op zoek gaan naar een lader!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb bijvoorbeeld een FM transmitter, GPS & GSM bij. Ik heb dus in principe 2 sigaretten-plugs en een USB aansluiting nodig, zoiets is dan ideaal.
Reisblog: thisisfraa.be
@Ned in mo,
Heb jij daar een voorbeeldje van? Ik ben op zoek naar iets waarmee ik tegelijk mijn laptop, navigatie, telefoon en ipad kan opladen. Ik kom alleen die Auto>>USB dingen tegen maar ik wil gewoon stopcontacten in mijn eigen auto
edit: volgens mij zoek ik dit...

behoorlijk dingetje...
Heb jij daar een voorbeeldje van? Ik ben op zoek naar iets waarmee ik tegelijk mijn laptop, navigatie, telefoon en ipad kan opladen. Ik kom alleen die Auto>>USB dingen tegen maar ik wil gewoon stopcontacten in mijn eigen auto

behoorlijk dingetje...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zoiets? http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5123 ... Detail=005

Ligt er ook een beetje aan wat je er allemaal aan hangt.. 100W heb je zo..

Ligt er ook een beetje aan wat je er allemaal aan hangt.. 100W heb je zo..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik heb 3 stroompunten in mijn auto: sigaretding, 1 usb daarnaast en een sigaretaansluiting in de achterbak. De Ipad kan ik volgens mij via een usb aansluiting opladen(?). Telefoon ook maar ik heb maar 1 usb aansluiting...dus die moet op de omvormer en dan nog een navigatie maar daar heb ik een sigaretomvormer toen bij gekocht.
Dus eigenlijk alleen de laptop en telefoon. Op de laptop adapter staat 65Watt. Op mijn telefoonlader zie ik geen wattage staan maar moet die wel trekken denk ik
Edit: Bedankt Njit, die van jou is goedkoper + extra usb aansluiting! perfect!
Dus eigenlijk alleen de laptop en telefoon. Op de laptop adapter staat 65Watt. Op mijn telefoonlader zie ik geen wattage staan maar moet die wel trekken denk ik

Edit: Bedankt Njit, die van jou is goedkoper + extra usb aansluiting! perfect!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ding zie je ook regelmatig liggen bij computer-winkels.
Ik zal vanavond even bij de mediamarkt kijken dan 

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Is dat niet een beetje over-de-top? Een groot bakbeest om van 12V naar 220V te gaan om daar vervolgens een adapter in te steken om weer naar 5V te gaan....DejaVu schreef:@Ned in mo,
behoorlijk dingetje...
Bijna alle kleine apparatuur (iPod, iPad, GSM, Navigatie) kan je met een USB kabeltje opladen. Hier heb je met een klein adaptertje voldoende aan (wel even opletten dat hij 1A kan leveren): Ook voor een laptop zijn er adapters:

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee dat is niet over de top al is de mijne een stukje kleiner van formaat (150watt)
Ik heb zoiets http://www.newegg.com/Product/Product.a ... -_-NA-_-NA
Nintendo's hebben bijv geen usb poort en laptops ook niet
Ik heb zoiets http://www.newegg.com/Product/Product.a ... -_-NA-_-NA
Nintendo's hebben bijv geen usb poort en laptops ook niet
Ik was vandaag bij de dealer voor een lampje dat bleef branden en ze hadden daar dezelfde omvormer liggen die njit liet zien maar dan 150 watt. Toen ik er wat over vroeg zei die "o neem maar mee ter compensatie van het ongemak van het lampje" 

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo goedkoop vind je ze nergens 

- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb er ook zo eentje van 150W besteld voor de komende USA reis, lijkt me handig om sneller de camera batterijen of de laptop mee op te laden 
Voor de GPS, GSM en FM transmitter heb ik zo'n Hi speed USB ding van TomTom, werkt ook super

Voor de GPS, GSM en FM transmitter heb ik zo'n Hi speed USB ding van TomTom, werkt ook super

Reisblog: thisisfraa.be
Ik kwam al voor de derde keer voor dat *piep*lampjeNjit schreef:Zo goedkoop vind je ze nergens

Let er wel goed op, wanneer je een inverter gebruikt bij gevoelige apparatuur, dat de inverter een zuiver sinus signaal afgeeft.
Ik heb er vorig jaar ene gebruikt die dat dus niet had (gemodificeerde sinus)met het resultaat dat de adapter die ik er op aangesloten had het begaf.
Dus goedkoop is duurkoop in dit geval.
Je betaald wat meer voor een uitvoering met een zuivere sinus, maar je voorkomt er mogelijk problemen mee.
Ik heb er vorig jaar ene gebruikt die dat dus niet had (gemodificeerde sinus)met het resultaat dat de adapter die ik er op aangesloten had het begaf.
Dus goedkoop is duurkoop in dit geval.
Je betaald wat meer voor een uitvoering met een zuivere sinus, maar je voorkomt er mogelijk problemen mee.
Hoe herken je dat?
Vaak kun je die info al vinden op de site van de aanbieder van inverters ed.
Maar je kunt er wel van uitgaan dat een inverter met een zuivere sinus twee tot drie keer zo duur is.
Dus de inverters die aangeboden worden(100 tot 200 watt)en onder de 35 euro zijn meestal blok golf of gemodificeerde sinus uitvoeringen.
En kunnen echt funest zijn voor je apparatuur( hoeft niet altijd, maar het is oppassen)dus misschien liever eenmalig iets meer uitgeven.
Ze gaan tenslotte bij normaal gebruik lang mee.
Wanneer je al een inverter hebt en je weet niet wat voor type, is het verstandig even de site van de fabrikant en of leverancier te raadplegen
Maar je kunt er wel van uitgaan dat een inverter met een zuivere sinus twee tot drie keer zo duur is.
Dus de inverters die aangeboden worden(100 tot 200 watt)en onder de 35 euro zijn meestal blok golf of gemodificeerde sinus uitvoeringen.
En kunnen echt funest zijn voor je apparatuur( hoeft niet altijd, maar het is oppassen)dus misschien liever eenmalig iets meer uitgeven.
Ze gaan tenslotte bij normaal gebruik lang mee.
Wanneer je al een inverter hebt en je weet niet wat voor type, is het verstandig even de site van de fabrikant en of leverancier te raadplegen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2048 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-
- 5 Reacties