Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Femina22: opzet 3,5 week rondreis USA West - graag tips

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Femina22
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Femina22: opzet 3,5 week rondreis USA West - graag

Bericht door Femina22 »

Ahh thanks :)

Dus voor Yosemite & death valley betaal ik $20 maar dan heb ik een week toegang met de auto + 2 personen :)
En voor de Grand Canyon is het $25 en dan heb ik ook een week toegang met de auto + 2 personen.

Dan doen we dat gewoon, scheelt toch weer 15 hele dollars haha
Femina22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Highlights of the west

Bericht door Femina22 »

Inmiddels ben ik druk bezig met het maken van de highligts van het westen..
Ik heb wel al een heel lijstje met dingen die we willen zien, maar misschien hebben jullie nog een paar leuke tips?

Dit is het reisschema:
Dag 1 = huis - Los Angeles
Dag 2 = Universal studios LA
Dag 3 = Los Angeles - Santa Barbara (95 mijl - 2u 9m)
Dag 4 = Santa Barbara - Pismo Beach (82 mijl - 1u 36m)
Dag 5 = Pismo Beach - Monterey/Carmel (156 mijl - 2u 30m)
Dag 6 = Monterey/Carmel – San Francisco (112 mijl - 2u 36m)
Dag 7 = San Francisco
Dag 8 = San Francisco
Dag 9 = San Francisco - Yosemite NP (165 mijl - 3u 10m)
Dag 10 = Yosemite NP
Dag 11 = Yosemite NP - Bishop (76 mijl - 1u 31m)
Dag 12 = Bishop - Death Valley NP (163 mijl - 2u 56m)
Dag 13 = Death Valley NP - Las Vegas (135 mijl - 2u 18m)
Dag 14 = Las Vegas
Dag 15 = Las Vegas
Dag 16 = Las Vegas – Grand Canyon NP (288 mijl - 5u 7m)
Dag 17 = Grand Canyon – Needles (234 mijl – 3u 51m)
Dag 18 = Needles – Anaheim (253 mijl – 4u 7m)
Dag 19 = Disneyland
Dag 20 = Disneyland
Dag 21 = Anaheim – Los Angeles (27 mijl – 34m)
Dag 22 = Los Angeles
Dag 23 = Los Angeles – huis

Dit zijn de highlights:

Yosemite park
Tioga Pass
Georganisseerde tochten: http://www.yosemitetours.com
Hotel yosemite lodge: http://www.yosemitepark.com/accommodations.aspx

Kustweg LA - SF
17-mile drive (tolweg)
Van LA naar SF – pacific coast highway 1
Big sur
Stadje Solvang bezoeken
Monterey bay aquarium (http://www.mbayaq.org)

San Fransico
Union Square, Market Street & Fisherman’s wharf
Ritje met de cable car
Alcatraz tour (http://www.alcatrazcruises.com)
Golden gate park – Japanese tea garden $4
49 mile drive?

Grand Canyon
South rim (uitkijkpunt – hele jaar geopend)
North rim (uitkijkpunt – in de winter gesloten)
Grand Canyon village (hotels, winkels en musea)

Las Vegas
Hotel Bellagio - fonteinenshow
Hotel Wynn – licht- en geluidsshow
Hotel Treasure Island – piratenshow
Hotel Mirage – vulkanenshow
M&M store + coca-cola store

Los Angeles
Hollywood boulevard
Rodeo drive
Santa monica pier & boardwalk
Beverly hills
Universal studios
http://www.starlinetours.com –langs woningen van beroemdheden
Hollywood – madame tussauds $25 – http://www.madametussauds.com/hollywood

Death Valley NP
Furnance Creek (beginpunt, daar ook hotel) – furnance creek ranch vanaf $124
Badwater
Zabriskie point (mooiste uitzicht zonsopgang + zonsondergang)
Daarna via twenty mule team canyon (5km) naar de highway 190 terug te keren.

Note Moderator
Beide reistopics samengevoegd om de overzichtelijkheid te bewaren
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Highlights of the west

Bericht door Njit »

In LA kun je ook een aantal filmstudios bezoeken (naast Universal Studios - wat een pretpark + studioset is)

- Warner Bros: http://vipstudiotour.warnerbros.com/ (met oa de Central Perk set uit Friends)
- NBC: http://www.seeing-stars.com/studiotours/nbctour.shtml

Warner Bros is redelijk duur ($45). NBC is relatief goedkoop ($8.50)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wat me als eerste opvalt is dat je voor de kustroute erg veel tijd uit trekt door hele korte ritjes te rijden. Daardoor heb je op andere plekken minder tijd, of sla je plekken over (Zion NP/Page) die je anders wel zou kunnen bezoeken.

Je zou bijvoorbeeld in 1 dag van LA naar Cambria kunnen rijden, met een relaxte stop in Santa Barbara (pier bezoeken, lunchen, beetje winkelen in de hoofdstraat). Dan heb je nog ruimschoots tijd op bij aankomst de stranden te bezoeken en 's avonds lekker uit eten te gaan. Vertrek je de volgende ochtend op tijd (inclusief stops langs de route) dan kom je ruimschoots op tijd in Monterey aan om het aquarium te bezoeken en zou je zelfs nog door naar SF kunnen rijden. Dat scheelt je 2 volle dagen, die je bijvoorbeeld aan Zion NP en Page kunt besteden, om vervolgens door te rijden naar de Grand Canyon. Met name Zion NP voegt echt wel wat toe aan jouw reis.

Ook van Yosemite NP naar Death Valley zou je in 1 dag kunnen rijden, maar dat hangt af van wanneer je reist en of dan de Tioga Pass nog open is. Zou je een dag kunnen besparen, maar hangt er wel vanaf wat je allemaal wel of niet zou willen zien op die route.

Wat betreft je High Lights:
Big Sur is niet een stadje, maar juist dát deel van de Pacific Coast Highway, aka Highway 1, dat ook wel als het mooiste deel wordt gezien.
De North Rim van de Grand Canyon is op dit moment niet ingepast in je route. Je bezoekt nu de South Rim, zoals je de route opgeschreven hebt. Om ook North Rim te bezoeken moet je zo'n 5 uur extra rijden :wink:
Grand Canyon Village is niet echt een plek op zich. Aan de rim tref je bepaalde voorzieningen, zoals enkele plekken om te overnachtingen, een visitors center, restaurant e.d. Deze hele verzameling voorzieningen bij elkaar noemt men de village.

Voor een bezoek aan LA kan ik je dit topic aanbevelen om leuke tips uit te halen, maar aangezien je maar 1 dag plant in de stad zul je niet veel kunnen zien: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456

Verder valt het me wel op dat je in de steden echt alleen maar voor de über toeristische attracties opteert. Wil je echt niet een beetje het échte gezicht van SF en LA zien?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel goed om aan te geven waar jullie van houden, dan is het makkelijker om tips te geven. Waarom kies je bijvoorbeeld in Yosemite voor een georganiseerde tour? Je kunt overal met de auto (of met de shuttlebus in de vallei) naar toe, dan heb je de tijd aan je zelf. Zelfs als je niet van wandelen houdt is het aan te raden om enkele wandelingen te maken zodat je meer van het park ziet en de drukte wat kunt ontwijken. Of doe een rangerwandeling, altijd erg interessant. Bij de ingang van het park krijg je een krantje, de Yosemite guide, die een paar keer per jaar verschijnt. Hierin staan alle (ranger)activiteiten in die periode, hoe de shuttlebus werkt, openingstijden van winkels, restaurants etc. De Guide van zomer 2012 staat hier.
Als je in de lodge wilt overnachten is zo snel mogelijk reserveren nodig. Als het vol is check dan regelmatig of er nog iets vrij komt.
Bekijk onze reisverslagen eens om te zien wat er allemaal mogelijk is in Yosemite (2004, 2006 en 2008) en in Death Valley.
Een studiotour is erg leuk om te doen. Met NBC heb ik geen ervaring, maar Warner Bros is geweldig, en ook Sony en Paramount vonden wij de moeite waard. Wij vonden fietsen bij Venice Beach langs het strand naar Santa Moncia ook een leuke ervaring.

O ja, het is wel handig om even te vermelden in welke tijd van het jaar je gaat en wat er al vast ligt.

Marianne
Femina22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Femina22 »

De filmstudios bezoeken lijkt ons inderdaad erg leuk, had ik niks over teruggevonden in de reisgidsen.
Zet het gelijk even op het lijstje :)

Verder is het een bewuste keuze om niet naar Zion NP/Page te gaan, vind de 3 andere parken wel voldoende om te bezoeken.
Langs de kust hebben we expres zo ingepland, omdat we dat erg leuk vinden en daarna niet meer terug komen bij de kust.
Ook willen we niet elke dag hele lange afstanden gaan rijden dus vandaar dat we het op die manier hebben ingepland :)

Ik weet dat Big Sur geen plaatsje is, maar heb het zo even op het lijstje gezet omdat ik anders de naam vergeet.
Zelfde geval met Grand Canyon Village, dat is puur voor later om een overnachting te regelen omdat ik begrepen had dat dit allemaal in de village is. Dan weet ik de naam vast :) Een georganiseerde tour door Yosemite kwam ik tegen in de boeken en dacht misschien is het leuk, maar dit moet ik verder nog uitzoeken. Waarschijnlijk zullen we alles zelf doen :)

En verder zal ik inderdaad even in het forum kijken, en ik wil inderdaad de toeristische attracties zien. Het 'echte' LA & SF hoeft van mij niet, ik ben tenslotte een toerist :D

Verder staat nog niks vast, we zijn van plan in juni 2013 te gaan :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Groot gelijk hoor. De eerste keer is alles nieuw. En dan wil je toch de geijkte dingen bekijken. Toeristen komen in NL tenslotte ook voor de Amsterdamse grachten en de wallen, ook al is dat niet het échte Amsterdam :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Femina22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Femina22 »

Precies! Lijkt me fantastisch om al die bekende dingen te zien :)
Daar ben ik wel 23 dagen mee bezig!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Yosemite 2 dagen hangt er gewoon vanaf wat je er wilt gaan doen. Wil je alleen de highlights dan kun je al heel veel zien. Als je vroeg wegrijdt uit SF kun je heel de middag/begin van de avond nog in het park rondkijken. Je hebt dan de volledige dag erna ook nog. En het stuk naar Bishop zou je of ook nog iets in het park kunnen bezoeken en dan op je gemakje de Tioga Pass doen, of de Tioga pass doen en nog gaan kijken bij Mono Lake en Bodie ed. Keuzes die je voor jullie zelf moet afwegen. Hier geeft iedereen zn welbedoelde mening, maar waar de een wel een maand in LA of Vegas kan blijven heeft de ander het na 1 of 2 dagen wel gezien. Zo geldt dat ook voor Yosemite. Mits je in het park zelf, el portal of oakhurst zit zou ik het zo laten als je het hebt, maar een dag er aan toevoegen is ook zeker niets mis mee :wink:

Ik ging vroeger bijna elk jaar naar Zwitserland op vakantie met de ouders mee. Lekker op een camping in de alpen en dan om de dag ergens heen en de bergen in. Na een jaartje of 15 op een andere manier vakantie gevierd te hebben dit jaar Yosemite gedaan en het voelde of ik terug was met mn ouders in Zwitserland. Heel mooi, vooral de watervallen die in April vol met water stonden, waar je ook heel dichtbij kunt komen. Wildlife die ik hier nog nooit gezien had. Ontzettend veel groen, kabbelende stroompjes. Maar 'overwhelmed' was ik niet echt. Nogmaals , schitterend park hoor met geweldige uitzichten en ik zou er zo nog een week kunnen verblijven, maar als je geen speciale hikes gaat doen kun je in 1.5/2 dagen heel veel highlights zien.
Femina22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Femina22 »

Ja Yosemite lijkt me zo wel voldoende :)
Kunnen we nog een beetje rondwandelen door het park, zag dat je ook speciale picknickplekken hebt.
Klinkt allemaal erg leuk :)

Nu hopen dat het allemaal door kan gaan volgend jaar! :thumbup:
Femina22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Femina22 »

Mijn moeder vind het misschien toch leuk om Zion NP/Page te bezoeken. En na foto's op google te hebben bekeken denk ik dat het toch een gemis is om het over te slaan.. die foto's wauw! Laat staan dat ik er zelf sta :P Eigenwijze ik...
Hoe zouden we dit het beste in onze reis kunnen plannen? Ik dacht zelf misschien aan onderstaande route, is dat een beetje haalbaar voor 25 dagen?
En zijn er daar nog meer bepaalde punten die leuk zijn voor het 'standaardrondje' van het westen :)

Dag 1 = huis - Los Angeles
Dag 2 = Universal studios LA
Dag 3 = Los Angeles - Santa Barbara (95 mijl - 2u 9m)
Dag 4 = Santa Barbara - Pismo Beach (82 mijl - 1u 36m)
Dag 5 = Pismo Beach - Monterey/Carmel (156 mijl - 2u 30m)
Dag 6 = Monterey/Carmel – San Francisco (112 mijl - 2u 36m)
Dag 7 = San Francisco
Dag 8 = San Francisco
Dag 9 = San Francisco - Yosemite NP (165 mijl - 3u 10m)
Dag 10 = Yosemite NP
Dag 11 = Yosemite NP - Death Valley NP (269 mijl - 4u 46m)
Dag 12 = Death Valley NP - Las Vegas (135 mijl - 2u 18m)
Dag 13 = Las Vegas
Dag 14 = Las Vegas
Dag 15 = Las Vegas – Springdale (162 mijl - 2u 54m)
Dag 16 = Zion NP
Dag 17 = Springdale - Page (117 mijl - 2u 20m)
Dag 18 = Page
Dag 19 = Page - Grand Canyon (139 mijl - 2u 48m)
Dag 20 = Grand Canyon - Needles (234 mijl - 3u 51)
Dag 21 = Needles - Anaheim (253 mijl - 4u 7m)
Dag 22 = Disneyland
Dag 23 = Disneyland
Dag 24 = Anaheim – Los Angeles (27 mijl – 34m)
Dag 25 = Los Angeles
Dag 25 = Los Angeles – huis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had het al eerder gezegd: als je naar Zion en naar Page gaat, zou je tussendoor Bryce niet over mogen slaan. :wink:
Je hebt de ruimte wel, je kunt een dag Page minder doen, of een dag minder uittrekken voor de kustroute, dat kan ook met 1 of met 2 stops. Een dag minder LA zou misschien ook kunnen; de dag dat je van Anaheim naar LA gaat heb je ook al bijna een volle dag LA.
Ik vind het wel ver om in 1 dag van Yosemite naar Death Valley te rijden, vooral om dat er ook nog zo veel te zien is onderweg. Je vond eerst Lee VIning - Death Valley al te veel, en nu wil je van Yosemite naar Death valley rijden.
Heb je al een idee waar je wilt gaan overnachten in beide parken?
Misschien is het ook een idee om te beginnen in Phoenix en te eindigen in LA. Of andersom. Dan heb je niet het lange stuk van de Grand Canyon naar LA.

Toch maar een America the Beautiful Pass aanschaffen dus!

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zie 2 dagen die je direct kan "schrappen" om meer tijd over te houden. Op dag 24 trek je nu een hele dag uit voor een ritje van een uur. Doe dat of op dag 25 of aan het eind van dag 23. En dag kan je rustig overdag stoppen in Santa Barbara en dan eindigen in Pismo Beach. Tenzij je perse Solvang wil zien, maar dan overnacht je in Buellton voor het goedkopere hotel en de dag erna door naar Monterey.
Femina22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Femina22 »

@Martin & Marianne
Hoeveel dagen heb je nodig om de highlights in LA te zien? En zou je dan eerder aanraden om van LA naar Pismo beach te rijden of van Pismo beach naar SF? Uiteraard wel met de tussenstops zodat die gepland stonden maar dan zonder de overnachting.

Ja dat had ik inderdaad terug gelezen, alleen van Springdale naar Bryce is 2 uur heen en 2 uur terug rijden.. Of doe je dan een overnachting in Bryce en rij je dan naar Page om de route te vervolgen? Het wordt dan toch een America the Beautiful pass haha :)

Hoeveel tijd heb je ongeveer nodig om horseshoe bend en antelope canyon te bezoeken? Want dat is denk ik het enige leuke voor ons bij Page.. Dan kunnen we die losse dag in Page beter aan iets anders besteden.

Yosemite - Death Valley had ik erin gedaan omdat er anders zoveel dagen bij komen, maar zie dat je dan wel uur of 6 aan het rijden bent en dat zonder tussenstops, dat is wel een beetje teveel van het goede. Is dan toch de beste stop Bishop?

Overnachten heb ik nog niet over nagedacht, dat ga ik pas doen in november/december. Ben nu echt alleen bezig om de route uit te plannen en een planning per dag op te stellen. Anders wordt het echt teveel en dan zie ik het niet meer, komt heel wat bij kijken als je er zo mee bezig bent.

In Phoenix beginnen zou dan ook nog wel een optie zijn, dan doen we op het laatst de attractieparken in LA. Zou starten in Las Vegas dan ook een idee zijn? Of is dat alleen een omweg..

@Hockey
Ja bedoeling was om daarna LA te verkennen, maar dan is het misschien wel handiger om na Disneyland alvast naar het hotel is LA te rijden. Zou je 1 of 2 volle dagen in LA aanraden?

De kustroute met 1 dagje inkorten zat ik inderdaad ook over na te denken, lijkt me miss toch wat lang.. aangezien we ook niet naar het strand of iets gaan en we komen ook niet echt voor de winkels. Toeristenwinkeltjes vind ik leuk maar voor gewone centrums kom ik niet.

Ben je in Solvang geweest? Is het leuk, een aanrader? Of meer tja leuk maar niet speciaal met wat je de rest van de reis ziet :P
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

[quote]In Phoenix beginnen zou dan ook nog wel een optie zijn, dan doen we op het laatst de attractieparken in LA. Zou starten in Las Vegas dan ook een idee zijn? Of is dat alleen een omweg..[quote]

Dat zou ook kunnen, maar dan zou ik de route omdraaien en van Vegas naar GC rijden en dan Page/Bryce/Zion/Death Valley/Yosemite/SF/LA. Je kunt zoveel kanten op.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Femina22 schreef:@Martin & Marianne
Hoeveel dagen heb je nodig om de highlights in LA te zien? En zou je dan eerder aanraden om van LA naar Pismo beach te rijden of van Pismo beach naar SF?
LA is zo groot en heeft zoveel highlights dat ik daar geen uitspraak over durf te doen. :wink: Je had nu 3 overnachtingen aan de kust, terwijl 2 ook voldoende is. Met 1 stop zou Pismo Beach een goede keuze kunnen zijn, of nog iets verder naar het noorden. Maar dat kun je altijd nog uitzoeken.
Femina22 schreef:Ja dat had ik inderdaad terug gelezen, alleen van Springdale naar Bryce is 2 uur heen en 2 uur terug rijden.. Of doe je dan een overnachting in Bryce en rij je dan naar Page om de route te vervolgen? Hoeveel tijd heb je ongeveer nodig om horseshoe bend en antelope canyon te bezoeken? Want dat is denk ik het enige leuke voor ons bij Page.. Dan kunnen we die losse dag in Page beter aan iets anders besteden.
Zeker een overnachting in Bryce doen in dat geval, het park is schitterend rond zonsondergang/-opgang. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor Zion, Bryce en Page. Dan krijg je ook een idee hoeveel tijd je overal kwijt bent.
Femina22 schreef:Yosemite - Death Valley had ik erin gedaan omdat er anders zoveel dagen bij komen, maar zie dat je dan wel uur of 6 aan het rijden bent en dat zonder tussenstops, dat is wel een beetje teveel van het goede. Is dan toch de beste stop Bishop?
Ik vind een stop in Lee Vining of Mammoth Lakes handiger. Dat geeft je meer tijd voor Yosemite. En voor een bezoek aan Bodie eventueel. Zowel in 2004 als in 2006 reden wij in 1 dag van Death Valley naar Mammoth Lakes, je kunt in onze verslagen zien wat we gedaan hebben onderweg.

Marianne
Femina22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Femina22 »

@PSVwally
Dat is inderdaad ook een idee, kan inderdaad veel kanten op.
Zet het even in mijn overzichtje :)

@Martin & Marianne
LA is zo groot en heeft zoveel highlights dat ik daar geen uitspraak over durf te doen. :wink: Je had nu 3 overnachtingen aan de kust, terwijl 2 ook voldoende is. Met 1 stop zou Pismo Beach een goede keuze kunnen zijn, of nog iets verder naar het noorden. Maar dat kun je altijd nog uitzoeken.
Dan denk ik dat we de overnachting in Santa Barbara weglaten, daar kunnen we wel even stop houden en dan gewoon richting Pismo Beach. Dan nog de overnachting in Monterey en dan door naar SF. Scheelt dan toch 1 dag.

Zeker een overnachting in Bryce doen in dat geval, het park is schitterend rond zonsondergang/-opgang. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor Zion, Bryce en Page. Dan krijg je ook een idee hoeveel tijd je overal kwijt bent.
Ik had gister even snel je reisverslagen gelezen en ziet er heel mooi uit! Wanneer ik wat meer tijd heb ga ik ze wat uitgebreider doornemen :) Misschien kom je dan toch nog op ideeen.

Ik vind een stop in Lee Vining of Mammoth Lakes handiger. Dat geeft je meer tijd voor Yosemite. En voor een bezoek aan Bodie eventueel. Zowel in 2004 als in 2006 reden wij in 1 dag van Death Valley naar Mammoth Lakes, je kunt in onze verslagen zien wat we gedaan hebben onderweg.
Naar Bodie gaan we niet, dat spreekt ons beide niet heel erg aan. Twijfel toch nog met Bishop omdat ik Lee Vining te dicht bij Yosemite vind liggen. We hebben daar zowiezo al 1 volle dag gepland staan en dan nog op de dag van aankomst en vetrek dus dat vind ik wel genoeg voor een eerste bezoekje. Denk dat ik dat gewoon op Bishop laat staan, ligt mooier in het midden vind ik zelf :) Twijfel ook nog om niet gewoon van Yosemite naar Death Valley in 1 dag te rijden, is misschien wel een ritje van 6 uur maar dan verspil je geen dag, kan je in het midden even lunchen in Bishop. Twijfels twijfels...
Femina22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Femina22 »

Even een reisopzetje gemaakt met aankomst in Phoenix en vertrek vanuit LA, dit zou het dan ongeveer worden..

Dag 1 - thuis - Phoenix
Dag 2 - Phoenix - Grand Canyon (tussenstop Sedona)
Dag 3 - Grand Canyon - Page (bezoek Horshoe bend + Antelope Canyon)
Dag 4 - Page - Zion NP
Dag 5 - Zion NP
Dag 6 - Zion NP - Las Vegas
Dag 7 - Las Vegas
Dag 8 - Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas - Death Valley
Dag 10 - Death Valley - Bishop
Dag 11 - Bishop - Yosemite NP
Dag 12 - Yosemite NP
Dag 13 - Yosemite NP - San Francisco
Dag 14 - San Francisco
Dag 15 - San Francisco
Dag 16 - San Francisco - Monterey/Carmel
Dag 17 - Monterey/Carmel - Pismo Beach
Dag 18 - Pismo Beach - Santa Barbara
Dag 19 - Santa Barbara - Anaheim
Dag 20 - Disneyland
Dag 21 - Disneyland (daarna naar LA)
Dag 22 - LA
Dag 23 - LA
Dag 24 - Universal Studios
Dag 25 - LA - huis
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dagje teveel LA, dagje te weinig LV :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Geen Bryce? Voor LA heb je inderdaad aardig wat tijd.
Ik zou eerst eens goed kijken wat je overal wilt doen voordat je iets gaat vastleggen. Heb je enig idee hoe je die dagen in LA wilt doorbrengen?
Wat de stop tussen Yosemite en DV betreft: wat wil je allemaal doen op het stuk Bishop - Death Valley? En wat op het stuk van Yosemite naar Bishop? Kijk ook waar je gaat overnachten; als je in Oakhurst overnacht is de reistijd naar Bishop een stuk langer dan wanneer je in de vallei overnacht. Kijk eens of je überhaupt wel naar Yosemite wilt; je kunt er ook alleen doorheenrijden. Het park is druk en overnachten is er duur, en het is naar mijn mening vooral leuk als je er voldoende tijd voor uittrekt zodat je kunt wandelen etc en de drukte kunt ontwijken. Ook hier geldt; kijk eerst wat je er wilt doen (fietsen, wandelen, raften, paardrijden, picknicken, zwemmen, rangeractivitetien, sequoia's bekijken, etc), en wat je aanspreekt, en bepaal dan hoeveel je er nodig hebt.

En denk er aan, wij roepen natuurlijk wat we zelf leuk vinden; jij bent degene die de keuzes moet maken. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer