Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alligators, Dolfijnen en Palmbomen... tips?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Alligators, Dolfijnen en Palmbomen... tips?

Bericht door Kokopelli »

Dankje voor de tip over het hotel, ziet er leuk uit. Omdat we tot half 5 op Grassy Key zijn (Dolphin Research Center), wil ik eigenlijk een hotel in de buurt. Ik wil dan niet zo ver meer rijden, volgens mij wordt het in december om half 6 al donker. Vandaar. Of is Key Largo dan nog wel te doen?
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

Bericht door TomTomGirl »

Kokopelli schreef:Oke, ik ben er inmiddels achter dat het zwemmen met Manatees in Crystal River in de vroege ochtenduren moet gebeuren. Dat zou dan inhouden dat we in Crystal River moeten overnachten. Weet iemand daar een leuk hotel?
Best Western in Crystal River, prima hotel en niet duur! Het zemmen met de manatees vond ik een hoogtepunt van onze reis en Crystal River is een stuk minder toeristisch dan de rest van Florida, wij waren de enige buitenlanders op de snorkeling trip die spotgoedkoop was trouwens. De aanlegsteiger is aan het hotel zelf en je kan er je snorkelspullen huren. Je vertrekt inderdaad smorgens. Verwacht je niet aan een marine bioloog als kapitein, de kapitein was nogal een redneck maar wij vonden dat part of the experience. :wink: Er was wel voldoende respect voor de dieren, want ik vond zwemmen met de manatees aanvankelijk maar een fout idee. je blijft natuurlujk een wild dier opzoeken, maar je gaat er niet "mee zwemmen" zoals ze met dolfeinen doen. Je snorkelt eigenlijk gewoon in het rond, je ziet bijna niets onder water want de manatees wroeten de bodem voortdurend om op zoek naar eten. Je mag zelf geen manatees benaderen maar ze komen vanzelf in de buurt van de boot zwemmen want ze zijn nieuwsgierig. Als er dan ineens uit het donker zo'n manatee opduikt op een halve meter van je snorkel, dan is dat schrikken maar ze zijn dus goedaardig :wink:
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Dat klinkt goed TomTomGirl. Ik heb het hotel bekeken op internet, en dat is prima. Maar hoe reserveer ik daar dan de Manatee tour? Gaat dat via het hotel?
reisverslagen
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

In Everglades city is de Mangrove wilderness tour een aanrader! Heel leuk om met een klein bootje tussen de mangrovebomen door te varen. Heel veel wildlife te zien!
Airboattour Jungle Erv's vonden wij ook leuk. Het was een stukje van de andere airboats vandaan en daardoor wat rustiger.
Vandaag hebben we allebei de tours gedaan :-) Wat trouwens ook echt heel leuk was is het H.P. Williams roadside Park, dit ligt aan de Tamiana Trail (US 41). Dit is goed te bereiken vanaf Everglades City. Dit pad leidt langs het water waar je heel veel alligators ziet, vogels en schildpadden. Wij hebben in de bossen ook nog diverse herten gezien.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Wij sliepen in Everglades City in The Ivey House, dat was echt een prima motel met ruime kamers en hele vriendelijke mensen. Ze organiseren ook kayaktours. Vanwege het tijdstip en de duur hebben wij elders geboekt, maar de tours van The Ivey House zagen er ook prima uit. Ik geloof dat wij met de Everglades Area Tours zijn weggeweest en dat we een mangrove tour hebben gedaan. Heel erg leuk en rustig (we waren maar met z'n 3-en + gids).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

Bericht door TomTomGirl »

Kokopelli schreef:Dat klinkt goed TomTomGirl. Ik heb het hotel bekeken op internet, en dat is prima. Maar hoe reserveer ik daar dan de Manatee tour? Gaat dat via het hotel?
Wij hebben de dag ervoor telefonisch gereserveerd, juni is off season voor de manatees dus dat was geen probleem. Je kan de info zeker opvragen bij het hotel (ik kan nu even niet op de naam komen).
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Dankje TomTomGirl.
Ik heb het hotel inmiddels geboekt en ook de Manatees Tour. Bij Bird's Underwater (krijgt goede recencies hier op het forum). Dat ligt echt vlakbij het Best Western hotel zag ik, op loopafstand. Dus dat lijkt me prima!

Jostravels en Miro ook bedankt voor jullie tips!
Ik twijfel nog een beetje of wij zullen overnachten in Everglades City, maar we zullen er zeker een stop maken.
reisverslagen
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Er is niet zoveel te zien voor een stop, het is juist een fijne plek om te overnachten als je aan het einde en begin van de dag de Everglades voor je alleen wil hebben. Als je besluit er niet te overnachten zou ik het denk ik helemaal overslaan.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Oke, dat is goed om te weten. Keuzes maken.... blijft lastig.
reisverslagen
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Met nog iets mer dan een maand te gaan heb ik de route compleet gemaakt. Toch wat wijzigingen hier en daar doorgevoerd. De hotels zijn inmiddels allemaal geboekt.

Dag 1 Amsterdam – Miami
Best Western Plus On the Bay Inn & Marina

Dag 2 Miami

Dag 3 Miami – Key West
Best Western Plus Hibiscus

Dag 4 Key West

Dag 5 Key West – Grassy Key
Zwemmen met dolfijnen, reeds geboekt
Holiday Inn Express Marathon

Dag 6 Grassy Key – Florida City
Snorkelen bij Key Largo
Best Western Gateway to the Keys

Dag 7 Florida City – Naples
Bezoek Everglades
Best Western Naples Inn & Suites

Dag 8 Naples – St. Pete Beach
Bezoek Myakka River State Park
Don Cesar Beach Hotel

Dag 9 St Pete Beach (Clearwater)
Speedboot Seascreamer

Dag 10 St Pete Beach – Crystal River
Bezoek Homosassa Springs State Park
Best Western Crystal River

Dag 11 Crystal River - St. Augustine
Zwemmen met Manatees, reeds geboekt
Bezoek Ocala National Forest
The Bayfront Inn

Dag 12 St. Augustine – Cocoa Beach
Best Western Ocean Beach Hotel & Suites

Dag 13 Cocoa Beach – Juno Beach
Kennedy Space Center
Best Western Intracoastal Inn

Dag 14 Juno Beach - Fort Lauderdale
Shoppen in Sawgrass Mills
DoubleTree Hotel Sunrise - Sawgrass Mills

Dag 15 Fort Lauderdale - Miami Int – Amsterdam

We willen graag snorkelen bij John Pennekamp op Key Largo. Is het aan te raden om de boottocht ook nu al te reserveren? We zijn daar op 6 december. We zouden het liever open laten en op de dag zelf willen kijken of we de boot van 12.00 uur of 13.45 uur nemen. Maar is dat verstandig?
reisverslagen
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

We willen graag snorkelen bij John Pennekamp op Key Largo. Is het aan te raden om de boottocht ook nu al te reserveren? We zijn daar op 6 december. We zouden het liever open laten en op de dag zelf willen kijken of we de boot van 12.00 uur of 13.45 uur nemen. Maar is dat verstandig?
Wij hebben in 2009 de dag ervoor ter plaatse geboekt, dit was echter wel in de zomer, ook het snorkelen met Manatees ter plekke geboekt.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Binnen jouw trip zijn er 3 mogelijkheden om te snorkelen. Snorkelen op key west en John Pennekamp lijken op elkaar. Wij hebben beiden gedaan. Key west met Fury catamaran en op key largo met Quicksilver catamaran beiden de middag tour. Verder hebben wij gesnorkeld in Orlando bij discovery cove waar we ook met dolfijnen hebben gezwommen en hebben gedoken met een helm. Op key largo zijn meerdere bedrijven die snorkel trips aanbieden. Als je de Everglades wilt overzien ga dan langs Shark valley daar kun je per fiets of trammetje naar de uitkijk toren die een prachtig uitzicht over de glades geeft. Onderweg kun je ook nog het kleinste postkantoor van Amerika aandoen en het Big Cypress National Preserve. Eventueel kun je voor Naples nog naar Everglades City voor een rondvaart langs Ten Thousand Islands met de mogelijkheid van het zien van dolfijnen of manaties. Bij Clearwater beach kun je via Honeymoon Island State Recreation Area met de boot naar Caladesi Island State Park. Eventueel kun je ons verslag en plaatjes op mijn website vinden.
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Bedankt Ina,mischien is dat ook nog wel een optie. Ik ga er nog even over nadenken.

hdeweert, bedankt voor je tips!
reisverslagen
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Nog even een ander vraagje, over Miami Beach.
We we willen natuurlijk het Art Deco District bekijken, maar ook graag naar het Holocaust Memorial.
Hemelsbreed ligt het niet zo ver uit elkaar. Maar is dit nou een leuk stuk om te lopen? Zijn er onderweg nog interessante dingen te zien? Of is het beter even met de auto naar het Memorial rijden?
reisverslagen
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Wij logeren volgend jaar feb in het avalon hotel in het art deco district. Vandaar naar het monument is 2,5 km, dus makkelijk te lopen. Wegen als collins av etc.zijn breed en druk. Maar er is altijd wel wat te zien. Voor de bezichtiging heb je niet veel tijd nodig, dus kun je onderweg nog even een kijkje nemen op de Lincoln road om daar wat te winkelen. Bij het monument zijn parkeer mogelijkheden. De laatste keer dat wij er waren zelfs gratis, maar dat is al weer een paar jaar geleden.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij hebben het destijds ook gelopen vanaf ons hotel, dat is inderdaad wel te doen, maar de route vind ik niet bijster interessant. Een volgende keer zou ik met de auto gaan en de wandeling besteden aan een mooi gedeelte in het Art Deco district bijv.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Bedankt weer! Inmiddels is het mij wat duidelijk geworden met Google Streetview. Het laatste stuk ziet er inderdaad niet spannend uit om te lopen.
Denk dat we lekker Amerikaans gewoon met de auto gaan :wink: En het lopen voor het Art Deco District bewaren.
Laatst gewijzigd door Kokopelli op 04 nov 2012, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
reisverslagen
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Wij zijn afgelopen maandag geweest en zoals de vorige mensen al zeiden, het is lopend te doen maar geen intressante wandeling.
Op de parkeerplaats staan nu per auto een parkeermeter en kosten zijn geloof ik een quarter per 15 minuten. Het bloemen/planten park ernaast hadden we ook graag even willen bezoeken maar die is gesloten op maandag.
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Oke, dus zorgen dat we quarters bij ons hebben, goeie tip!
reisverslagen
bartdierckx
Amerikafan

Bericht door bartdierckx »

Ik ben hartstikke benieuwd naar jullie reis, dit topic wat oppervlakkig gevolgd, maar met veel aandacht en interesse!

Vorig jaar naar new york geweest, dit jaar 3 weken south west en hartstikke benieuwd naar florida. Maar vind het wat moeilijk om route uit te stippelen. De route hier opgesteld lijkt me geweldig, ben zeer benieuwd dus :)
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer