Type gehuurd: Full Size
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: Eautohuur
Opgehaald in: Los Angeles
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Dodge Caravan 2.0
Wanneer: 16 april - 4 mei 2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): niet bepaald
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Auto 8, Dollar 5
Opzich helemaal geen onvriendelijk vrouw die ons hielp, alleen hadden ook wij het probleem dat ons roadside opgedwongen werd. In 1e instantie afgewimpeld, maar later kwam ze erop terug dat we het verplicht waren, omdat we de auto in Nevada inleverden? Wij als onwetende er dus ingestonken. Een brief na de vakantie hielp iig niet, ze bleven bij het standpunt dat het onze keus was ... dure les voor de volgende keer iig. Extra kosten daar voor tax, fuel en dus de roadsafe bijna $300!!
Op de parkeerplaats stonden amper auto's en die er stonden waren echt rammelbakken. Onder de deuken en krassen. Alleen de Dodge Caravan sprong er eigenlijk uit. Eigenlijk veelste groot voor ons 2, maar dat was wel de enige die er fatsoenlijk uitzag. Ook een kras op de zijkant, maar dat ging nog wel. Ik was gelukkig net op tijd bij de auto, want de volgende 3 klanten zijn allemaal terug naar binnen gegaan, want die vonden het aanbod ook schandalig. Een vrouw ging zo te keer dat de manager zelfs de wasstraat (althans dat hok achter de parkeergarage) inliep om een fatsoenlijke auto te zoeken. Het was iig duidelijk dat het niet vaak voorkwam, want die gast maakte heel erg veel excuses. Maar ja, na een half uur heel traag alles geïnspecteerd te hebben en goed te hebben gezet in de hoop dat er nog wat beters binnenkwam, de Dodge maar meegenomen. Goede auto trouwens hoor, weinig mis mee. Trekt heel goed en er is plek voor 6 of 7 mensen. Soort Minivan dus. Alleen met de airco aan vreet dat ding brandstof, zodat we bijna niet van Glacier Point in Yosemite naar de dichtstbijzijnde pomp kwamen. Echt 30 minuten met een lampje aan gereden, heel spannend.
De man in Las Vegas noteerde eigenlijk alleen het nummer en liep vluchtig om de heel smerige auto (van de buitenkant) heen en was natuurlijk verder alleen gefixeerd op de Garmin, dat hij die terugkreeg.
Ik heb nu bij Alamo, Hertz en Dollar gehuurd en de laatste ga ik niet mijden, maar als het prijsverschil klein is, dan ga ik toch voor één van die andere 2.