Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Items verzenden via post pakket naar Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
xanderwouden
Amerika-newbie

Items verzenden via post pakket naar Nederland

Bericht door xanderwouden »

Hallo allemaal,

Ik ben deze site tegengekomen doordat ik aan het zoeken was hoe het zit om een post pakket vanuit amerika naar nederland te versturen in elkaar zat. Over een paarmaanden ga ik op vakantie naar de staat California en begin in de stad Los Angeles. Ik blijf een maand in deze staat en ga een road trip tegemoet. Langs alle bekende valley's.
Nu heb ik gehoord dat kleren in de vs erg goedkoop is en omdat ik in los angeles begin en zeer veel winkels ga tegen komen ik waarschijnlijk ook veel kleren ga kopen. Alleen wil ik niet mijn nieuwste aanwinsten de hele trip meesleuren. Ook souvenirs die ik onderweg tegen kom wil ik naar nederland sturen zodat ik zo weinig mogelijk spullen hoef mee te nemen naar andere mooie plekken. Nu dacht ik dat om een post pakket met items op te sturen naar nederland.
Weet iemand hoe dit zit? Wat is het maximale bedrag wat in zo'n pakket mag zitten. Waar moet ik op letten? Ik heb als tip gekregen om labels af te knippen en ben van plan voor dat ik het op de post doe het alvast een dag te dragen zodat het niet als niet uitziet.

Hopelijk kan iemand mij wat meer informatie geven :)

Alvast bedankt!
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Items verzenden via post pakket naar Nederland

Bericht door smittenimmigrant »

Hehehe, ik vind dingen met de post sturen altijd een hoop gedoe. Of het komt aan als je nog niet thuis bent, of je zit er na thuiskomst nog weken op te wachten omdat de douane zich erin verslikt heeft. En ik vind het ook duur.

Wat ik meestal doe is het volgende: oude spullen mee die ik toch al nooit meer draag / al kapot zijn. Tijdens de vakantie gooi ik wat ik heb gedragen weg en koop ik steeds nieuw. Dat scheelt me 1) wassen, 2) kleding opsturen en 3) met veel te veel spullen sjouwen.

Als je er toch voor kiest om spullen op te sturen - wij hebben de beste ervaring met USPS. Zet op de verpakking "second hand clothes". Houd er evengoed rekening mee dat je misschien wel eens extra geld moet betalen aks de douane naar de spullen kijkt.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Je kunt inderdaad gewoon niet teveel of oude kleren meenemen. Dat je dan de oude voor nieuwe kleren inruilt.
Kijk anders even in dit draadje: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 37&t=40313
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Als ik het goed heb dan is het belastingvrije bedrag voor spullen die je zelf meeneemt naar Nederland veel hoger dan de limiet per post.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

klopt
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dus als het tegenzit moet je voor de inhoud van je pakketje ook nog invoerrechten en belasting gaan betalen, dan kan je beter wat meer meesjouwen ;)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer