Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fienemien: Utah-Wyoming 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fienemien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Fienemien: Utah-Wyoming 2013

Bericht door Fienemien »

Hallo,

Wij (mijn man en ik, 30 jaar) plannen in 2013 terug naar de VS te trekken. In 2011 stelde ik met behulp van dit forum volgend rondje op: LA - Kingman - Grand Canyon - Page - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - SF. We deden dit op 2 weken tijd, voor velen hier wellicht veel te snel, maar voor ons prima te doen! Laat ons zeggen dat het een actief reistempo was. ;-)

Plan juli 2013:
dag 1: BRU - SLC
dag 2: SLC (Bonneville Salt Flats: een must voor mijn echtgenoot)
dag 3: SLC - Jackson (via Logan, Bear Lake)
dag 4: Jackson - Yellowstone (Jenny Lake, Signal Mountain Summit Road)
dag 5: Yellowstone
dag 6: Yellowstone
dag 7: Yellowstone - Jackson (nog halve dag Yellowstone)
dag 8: Jackson -Vernal (Flaming Gorge NRA)
dag 9: Vernal - Moab (Dinosaur NM)
dag 10: Moab (Arches)
dag 11: Moab (Canyonlands en DHP SP)
dag 12: Moab - Mon Valley (Valley o/t Gods, ...)
dag 13: Mon Valley - Torrey (Goblin Valley, Capitol Reef)
dag 14: Torrey - SLC (halve dag Capitol Reef)
dag 15-16: SLC - BRU

We houden vooral van de natuur en niet zo zeer van de steden. We zijn ook gebonden aan deze periode, dus kunnen geen dagen toevoegen.

Opmerkingen, tips & tricks welkom!!

Alvast bedankt

Fienemien
RonaldMiranda
Amerika-ontdekker

Re: Utah-Wyoming 2013

Bericht door RonaldMiranda »

Hoi Fienemien,

Wij zijn net terug uit de USA na een rondreis van een ruime 3 weken.
Ook wij hadden een actief schema, maar ook dat beviel ons prima.
Er zaten wij overeenkomsten in onze reis t.o. van die van jullie.
Ook wij houden veel meer van de natuur dan van steden en vooral Yellowstone is adembenemend mooi.
Wij zijn ook in Grand Teton geweest en wij zijn ook via Logan en Bearlake gereden. Op het hoogste punt kijk je uit op Bear Lake en dat is een schitterend uitzicht. Maar verder vonden wij de omgeving van Bear Lake een beetje tegenvallen qua restaurants en vertier, al hoewel ik eerlijk moet bekennen dat wij alleen aan de zijde van de 89 gebleven zijn en niet aan de zijde van de Eastshore.
Jackson is een leuk plaatsje een echte cowboy plaats ! Hier zijn ook shows 's-avonds, zogenaamde shoot-outs met schietende cowboys. Volgens mij zo rond 19.00 uur, maar dit weet ik niet meer zeker.

De omgeving van Jenny Lake is erg mooi, ga zeker een stukje varen op Jenny Lake.
Ik weet niet wanneer je gaat in 2013, maar wij waren hier begin juni en ons viel op dat de campgrounds erg vol zaten danwel snel volliepen.
Zo hadden wij geen plek gereserveerd op Colter Bay CG en was deze omstreeks 12.00 uur al vol. Dit is de enige CG met stroom in GT dus van te voren reserveren kan ik je aanraden.
Op Signal Mountain is er maar 1 RV plek met stroom op basis van first come/first serve en nu hadden wij de mazzel dat wij die hadden maar ik zou er niet op gokken.
Mocht je een CG willen zonder stroom kan ik je Gros Ventre aanraden aan het begin van GT. Erg ruime plekken met zicht op de Tetons.

Yellowstone is geweldig. Het is erg groot dus het weer kan erg verschillen per gebied in Yellowstone. Informeer goed bij elke Visitor Centre wat het weer doet in dat gebied. Wij hebben in de omgeving van Mammoth drie huilende wolven gezien en verder een grote Moose, Coyote, een hert met jong en ontzettend veel bizons met kalfjes.
De geizers en pools zijn super mooi, hoewel de pools zeker afhankelijk zijn van het zonlicht. Als de zon goed schijnt komen de kleuren pas echt tot leven en als het bewolkt is vallen ze wat tegen.
Bij elke grote plaats (Mammoth/Canyon/Bridge Bay etc.) is ook een General Store waarin een restaurant gevestigd is. Hier kun je lekker ontbijten of een hamburger eten.
Ook in Yellowstone is maar 1 campground met stroom en dat is Fishing Bridge. Hier kun je een plek reserveren via Xanterra.
Het is geen mooie CG maar ook niet onoverkomelijk.
Wij hebben ook gestaan op Canyon en dat is een leuke CG.

De andere plekken die jullie gaan bezoeken hebben wij niet aangedaan, maar het zal zonder meer een mooie reis worden.
Als je nog dingen wilt weten over GT of Yellowstone hoor ik het wel.

Gr. Ronald en Miranda
Fienemien
Amerika-ontdekker

Re: Reis Fienemien: Utah-Wyoming 2013

Bericht door Fienemien »

Hoi Ronald en Miranda,

Alvast dank voor je uitgebreide reactie.
De bedoeling is dat we vertrekken op 29 juni, dus we zullen er later zijn dan jullie.
We gaan wel rondtoeren met een huurwagen (weet nog niet wat: nog aan het twijfelen tussen Mustang (mijn echtgenoot is een autofan/freak ;-) en SUV) en overnachten in hotels/motels/cabins. Dus niet echt campgrounds nodig.
We hebben het in 2011 ook zo gedaan en dit was een goede manier voor ons.

Ik heb trouwens al voor de 1e nacht in Yellowstone een cabin bij Old Faithfull vastgelegd en voor de 2de en 3de nacht 1 bij Canyon Village.
Ook bij Monument Valley heb ik er een gereserveerd op de Goulding's Campground, want ik dacht ergens te hebben gelezen dat er slechts 3 zijn...

Jenny Lake staat inderdaad op onze planning: met de boot naar de overkant en dan de wandeling naar Hidden Falls, Inspiration Point en ev. nog wat verder naar Cascade Canyon.
We willen die dag wel ook nog de Signal Mountain Road rijden en stoppen aan Jackson Lake. En dan moeten we nog doorrijden naar de Old Faithfull Lodge, maar ik denk dat dit wel haalbaar is. We starten over het algemeen vroeg aan onze dag.

Groetjes

Fienemien
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Veel is er niet te zien bij Bonneville. Er gaat een verharde weg naar de flats en daarna kan je de saltflats oprijden. Normaal gesproken niet veel kans om ergens te blijven steken maar met vocht op de flats kan de ondergrond week zijn en je zal niet de eerrste zijn die ergens vast komt te zitten. Dus wel goed opletten En maak de auto schoon na een bezoek. Wij zijn geen autowassers en vonden nog steeds zout weken later.
Tenzij je nog veel wil bekijken in SLC kan je ook een andere route nemen naar Yell. Wij reden na Bonneville naar Twin Falls en daarna via Craters of the moon naar GTNP.
Yeehaw
Fienemien
Amerika-ontdekker

Bericht door Fienemien »

Tja dat van die Bonneville Salt Flats dacht ik ook al... Is wellicht enkel interessant als het Speedweek is (augustus?).
We zullen het nog eens goed moeten bekijken.

Als je zegt SLC - Twin Falls en volgende dag via Craters o/t Moon naar GTNP, heb je dan voldoende tijd om Craters of the Moon te bezoeken?
Ik dacht ook dat route via Logan en Bear Lake scenic was, vandaar dat ik die weg wou volgen.
Is die route in Idaho ook mooi om te rijden?

Ik had in gedachten om na de Bonneville Salt Flats terug te keren naar SLC en dan nog naar Antilope Island of Downtown SLC te gaan...

Zal er nog eens moeten over slapen ;-)

Groetjes
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

The route via Bear Lake vind ik mooier. Voor Craters hadden we niet veel tijd nodig maar wandelen is niet onze hobby. Als je Antelope Island nog wil bekijken zou ik gewoon terugrijden naar SLC.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2008 Crater of the Moon bezocht op weg naar Jackson, maar wij kwamen vanuit het westen dus voor ons lag het iets meer op de route. Misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag, ook voor de rest van de route.
Misschien is een overnachting in grand Teton een idee? Nu heb je 2 keer Jackson. Is een leuke plaats, maar een nacht in het park is ook wel leuk, bijvoorbeeld op de dag dat je Jenny Lake wilt doen. Het is ons al twee keer niet gelukt om daar een parkeerplaats te vinden.
De cabin bij Monument valley vonden wij erg leuk. Er zijn er inderdaad maar 3, en ze zijn snel volgeboekt.

Marianne
Fienemien
Amerika-ontdekker

Bericht door Fienemien »

Hallo,

We gaan toch maar voor de route via Logan en Bear Lake gaan. Craters o/t Moon houden we dan tegoed voor een volgende trip ;-)

@ Marianne
Ivm 2x Jackson: ik had dit zo gekozen omdat we al 3 nachten in een cabin slapen in Yellowstone. In 2011 sliepen we 2 nachten in een cabin in Curry Village en we hebben daar toch niet zo lekker geslapen vanmwege de bedden. Daarom dat ik 3 nachten cabin wou afwisselen met hotels/motels. Misschien kunnen we op 1 van die nachten in een ander stadje overnachten dan Jackson. Heb niet direct een idee waar. Ik kijk sowieso ook eens naar de overnachtingsmogelijkheden in Grand Teton NP zelf.
Ik heb trouwens al je reisverslagen reedsmet veel plezier gelezen! :-)

Fienemien
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik dacht ook aan een overnachting in Grand Teton. Jackson Lodge heeft verschillende soorten acco's van duur tot beter betaalbaar. Het is een mooie plek om te verblijven en vanuit de Lodge heb je mooi zicht op de Tetons. toegevoegd: ~Jackson Lodge is ook een hotel.. (duur)-
En ik zou nog een dagje Yellowstone erbij willen maar dat moet dan ergens anders vanaf... dat is lastig.
Dag 8 en 9 zijn echte rijdagen, met onderweg mooie landschappen maar ook saaie stukken met veel van hetzelfde. De weg van (Dinosaur) Rangley naar Loma (Fruita) gaat door een vallei met een riviertje en gaat voor Loma) ook nog een vrij aardige pass over. De weg schiet niet echt op en is bij tijden niet al te best. Het stuk Green River naar Flaming gorge (Manila) was behoorlijk saai, woestijn. Flaming gorge is erg mooi. Van Pinedale naar Rock Springs is grote delen ook niet bijzonder. Van Jackson - Pinedale is wel erg mooi.
Het stuk Yellowstone - Moab deden we dit jaar ook misschien kun je nog wat hieruit halen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Fienemien
Amerika-ontdekker

Bericht door Fienemien »

@Isis
We weten dat dag 8 & 9 idd rijdagen zijn. Had ook al gezien in je reisverslag dat jullie dezelfde route gereden hebben.
Maar dat was met een camper toch? Zou het niet iets vlotter gaan met een auto?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Vast wel maar soms kun je niet echt hard. Het zijn oha geen snelwegen maar gewoon 2 baans wegen met vaak max 65 en soms 55 miles p/h (af en toe 45). Wij reden op die wegen vaak niet veel langzamer dan ander verkeer. Neem genoeg drinken en eten onderweg mee want echt veel gelegenheden en plaatsen kom je niet tegen.
Fienemien
Amerika-ontdekker

Bericht door Fienemien »

Hoi forumleden,

Het is even geleden dat ik gepost heb, maar we hebben niet stil gezeten. Onze vluchten zijn ondertussen geboekt en ook alle hotels/cabins zijn gereserveerd.
Ik heb me toch aan de oorspronkelijke route gehouden.

Ik had een vraag over de dag van Moab naar monument Valley.
Hoe zouden jullie die indelen en hoe laat zouden jullie willen toekomen in Monument Valley? Ik zou graag de Valley drive diezelfde dag nog rijden (zelf of met tour afhankelijk van de staat vd weg). Maar ik zou ook graag op weg vanaf Moab misschien nog naar de Needles overlook ofwel een uur of 2 in de Needles section zelf willen doorbrengen en eventueel ook nog Valley o/t Gods erbij.
Wat denken jullie? Veel te veel van het goede? En hoe zouden jullie deze dag aanpakken?

Alvast dank voor de tips!

Delphine

ps: dag erna zouden we dan via Goosenecks SP, Moki Dugway, Natural Bridges, Hite Overlook, (Goblin Valley, wellicht geen tijd voor), naar Torrey rijden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Valley of the gods kost je zo'n 45min tot een uur als je vanuit je auto alles bekijkt en niet echt stopt (wat je zeker wel wilt doen), afhankelijk van hoe het pad erbij ligt. Het middenste deel is qua op en af en bochtenwerk het 'lastigst', mocht je tegenliggers tegenkomen. Het stuk tot het begin van de Moki Dugway is breed en daar heb je goed overzicht. Vanaf de 163 begin je met een kleine wash en daar vond ik wat meer keien liggen en het is wat smaller, maar na een paar mijl weet je niet beter.

hier een klein overzicht van wat ik daar gefilmt heb. Vanaf een minuut of 2 komt valley of the gods.Het is wel voor een heel stuk snel afgespeelt, maar je ziet dat op het eind je goed door kunt rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=tj6rp6OWY8s
Fienemien
Amerika-ontdekker

Bericht door Fienemien »

Tx PsvWally voor het leuke filmpje! Dit geeft idd al een goed beeld aan wat we ons daar mogen verwachten.
Ik had voor Valley o/t Gods een uur of 2 in gedachten, dus dat is blijkbaar wel meer dan voldoende.

Ik twijfel vooral of we ook nog de needles section of Needles Overlook kunnen meenemen in de voormiddag en zo ook nog voldoende tijd overhouden voor Valley o/t Gods en Monument Valley...
Hoe laat zouden jullie in Mon Valley willen aankomen om nog voldoende tijd te hebben voor de Valley Drive (2u)??

Groetjes
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Misschien een beetje veel al die dingen.. Maar ik heb de combi niet gemaakt dus lastig inschatten
Needles is een eindje het park in. ZOek even met Google maps! En kijk of je wandeling wilt maken oid.
Late middag is prima in Mon Valley, zorg dat je voor donker terug bent (zonsondergang tijden zijn op internet na te zoeken)
Fienemien
Amerika-ontdekker

Bericht door Fienemien »

Tx Isis!

Ik had al gekeken op de site van Nationale parken en daar staan voor de Needles section voorstellen voor bezoeken van verschillende duur: vb ook voor een bezoek van 2u.
Misschien moeten we dat aanhouden en zien we wel wat we nog meer kunnen/willen doen.
En dan afhankelijk van wanneer we daar vertrekken, bepalen of Valley o/t Gods nog rijden , uiteindelijk willen we sowieso Monument Valley ook rijden, dus dat is dan 2x beetje van hetzelfde, maar zou het graag ervaren omdat het een heel pak rustiger is ntrl...

Groetjes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer