Ik had 'n paar series op dvd (gedownloade versies) in 'n handig compact 32-dvd mapje en ook 'n dvd-spelertje wat op m'n laptop kon. Heb er enorm veel plezier aan gehad tijdens m'n reis. Vooral op locaties waar geen internet was.annick&erwin schreef:Hoe doen jullie dat met films of tv-programma's op reis: downloaden op de laptop en van waar dan, op dvd's opnemen met de dvd recorder, of nog andere tips?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ik ga naar Media Markt en ik neem mee...
Re: Ik ga naar Media Markt en ik neem mee...
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ziva schreef:Mocht je besluiten te gaan downloaden wat natuurlijk niet mag ............

In Nederland is downloaden volkomen legaal, zolang het geen copyright materiaal betreft (m.n. software), je het voor eigen gebruik doet en je het niet zelf aanbiedt middels verkoop o.i.d..
TV-series en films zijn toch officieel ook copyrighted? Niet dat ik me er aan stoor overigens en ik download niet zelf, maar ik las pas weer dat ze die piratebay willen blokkeren of al geblokkeerd hebben waar men van download.
Je snapte best wat ik bedoel toch? 

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Iedereen mag kopieën maken van muziek, films of teksten, zelfs als de bron illegaal is. Alle muziek en films die op Internet beschikbaar zijn kun je zonder probleem downloaden. De enige voorwaarde is dat de kopieën uitsluitend voor eigen gebruik bestemd mogen zijn.
Software en games vormen de enige uitzondering; die zijn extra beschermd via de Europese software richtlijn en mogen niet zonder toestemming gedownload worden.
Ik heb zelf overigens al in geen jaren meer DVD's gebrand. Ik zet de gedownloade series/films op mijn laptop en bekijk ze daar op. Als er een HDMI ingang op de TV in het hotel zit dan kan het daar mooi groot op afgespeeld worden.
Software en games vormen de enige uitzondering; die zijn extra beschermd via de Europese software richtlijn en mogen niet zonder toestemming gedownload worden.
Ik heb zelf overigens al in geen jaren meer DVD's gebrand. Ik zet de gedownloade series/films op mijn laptop en bekijk ze daar op. Als er een HDMI ingang op de TV in het hotel zit dan kan het daar mooi groot op afgespeeld worden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
En van waar download jij ze dan als ik vragen mag?Ik heb zelf overigens al in geen jaren meer DVD's gebrand. Ik zet de gedownloade series/films op mijn laptop en bekijk ze daar op. Als er een HDMI ingang op de TV in het hotel zit dan kan het daar mooi groot op afgespeeld worden.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Amazon, Apple iTunes, Netflix, CinemaNow, Blockbuster. Allemaal volkomen legal, uiteraard zit daar wel een prijskaartje aan vast.
Ik denk dat bovenstaande de Nederlandse regelgeving is? Volgens mij hebben ze hier een iets andere mening over het downloaden van illegale bronnen. Ik moet dan toch denken aan de vrouw die een boete van $1.9 miljoen opgelegd kreeg. Dat was dan wel een uitzondering, maar toch.Njit schreef:Iedereen mag kopieën maken van muziek, films of teksten, zelfs als de bron illegaal is. Alle muziek en films die op Internet beschikbaar zijn kun je zonder probleem downloaden. De enige voorwaarde is dat de kopieën uitsluitend voor eigen gebruik bestemd mogen zijn.
Ik ben ook al 2 keer geflagged voor downloaden en dat heb ik in Nederland echt nooit gehad haha.
Dus ja, wel oppassen in Amerika
Dus ja, wel oppassen in Amerika

-
- Amerikafan
Ik wil toch nog een terug komen op dit onderwerp. We willen toch graag een smartphone meenemen waarop ongeveer een 200-tal liedjes staan om af te spelen in de auto? Zouden we hier problemen mee kunnen krijgen?
Als je die muziek legaal hebt gekocht is er nooit een probleem. Als dat niet zo is dan zou ik het nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen, maar ik denk niet dat je daarmee in de problemen komt. Je verspreidt die muziek namelijk niet, maar je gebruikt het alleen zelf. Bovendien, al zouden ze in je smartphone kijken en die liedjes ontdekken, dan nog zouden ze aan moeten tonen dat je die illegaal verkregen hebt.
Wat betreft the pirate bay: Die blokkade gaat er om omdat er copyrighted materiaal op verspreidt wordt. Zoals anderen aan gaven wordt het downloaden in Nederland gedoogd, het uploaden/verspreiden is echter strafbaar. Ter compensatie van het downloaden is de thuiskopie heffing ingesteld op alle opslag media. Als je lege dvd's of cd's koopt bijvoorbeeld dan betaal je die thuiskopie heffing, of je ze nou gebruikt om gedownload materiaal op te zetten of niet.
Ik heb via Comcast hier wel gebruik gemaakt van nieuwsgroepen om te downloaden en dan wel via een https/ssl verbinding zodat al het verkeer versleuteld is. Ben nooit geflagged. Helaas hebben we nu alleen satelliet internet
Wat betreft the pirate bay: Die blokkade gaat er om omdat er copyrighted materiaal op verspreidt wordt. Zoals anderen aan gaven wordt het downloaden in Nederland gedoogd, het uploaden/verspreiden is echter strafbaar. Ter compensatie van het downloaden is de thuiskopie heffing ingesteld op alle opslag media. Als je lege dvd's of cd's koopt bijvoorbeeld dan betaal je die thuiskopie heffing, of je ze nou gebruikt om gedownload materiaal op te zetten of niet.
Ik heb via Comcast hier wel gebruik gemaakt van nieuwsgroepen om te downloaden en dan wel via een https/ssl verbinding zodat al het verkeer versleuteld is. Ben nooit geflagged. Helaas hebben we nu alleen satelliet internet

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
nieuwsgroepen, torrents. Zijn zat handleidingen voor te vinden, zelfs in bladen als ComputerIdee.annick&erwin schreef:En van waar download jij ze dan als ik vragen mag?Ik heb zelf overigens al in geen jaren meer DVD's gebrand. Ik zet de gedownloade series/films op mijn laptop
@Amikix: En ja, volgens de NEDERLANDSE wetgeving mag je downloaden. Maar aangezien de Topic Starter uit NL komt leek me dat overbodig om te vermelden..
Denk dat iedereen z'n mp3-speler wel vol zet met gedownloade muziek. Je ziet er toch niet aan af of je het van 'n originele cd hebt afgehaald of gedownload van youtube?annick&erwin schreef:Ik wil toch nog een terug komen op dit onderwerp. We willen toch graag een smartphone meenemen waarop ongeveer een 200-tal liedjes staan om af te spelen in de auto? Zouden we hier problemen mee kunnen krijgen?
-
- Amerikafan
Ik ken er niks van maar daar ga ik ook vanuit dus wij nemen gewoon de smartphone met de muziek mee.
Ik wil ook graag wat films op mijn Samsung Tab2 zetten, maar ondanks alle uitleg op internet over torrents, bittorents of hoe het ook allemaal mag heten, ben ik er na maanden lezen nog steeds niet uit hoe ik dat nu eigenlijk moet doen.
Met andere woorden: ik snap er he-le-maal niks van (ik ben toch echt geen digibeet, maar dit gaat mijn pet te boven)
Heeft hier misschien iemand een Jip en Janneke/stap-voor-stap uitleg voor mij hoe ik films op mijn Samsung Galaxy Tab 2 kan downloaden én afspelen?
Met andere woorden: ik snap er he-le-maal niks van (ik ben toch echt geen digibeet, maar dit gaat mijn pet te boven)

Heeft hier misschien iemand een Jip en Janneke/stap-voor-stap uitleg voor mij hoe ik films op mijn Samsung Galaxy Tab 2 kan downloaden én afspelen?
16x USA / 30 staten
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wellicht kom je hier wat verder mee: http://www.tabletguide.nl/19923/films-s ... nverteren/
Als je de juiste player hebt dan hoef je niks te converteren. In het artikel worden een aantal opties genoemd.
Als je de juiste player hebt dan hoef je niks te converteren. In het artikel worden een aantal opties genoemd.
Bedankt voor het meedenken, njit.
Deze website had ik al eens doorgespit, maar het blijft chinees voor me
Ik leg me er denk ik maar bij neer dat het nooit wat wordt met mij en films downloaden.
Deze website had ik al eens doorgespit, maar het blijft chinees voor me

Ik leg me er denk ik maar bij neer dat het nooit wat wordt met mij en films downloaden.
16x USA / 30 staten
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gaat het puur om het films downloaden?
yep, gewoon 1 of 2 films op mijn tab2 voor in het vliegtuig.
16x USA / 30 staten
Waarom voor in 't vliegtuig? Daar heb je toch keuze uit tig films en series?Liz schreef:yep, gewoon 1 of 2 films op mijn tab2 voor in het vliegtuig.
Zou het juist meenemen voor op de hotelkamers, want het tv-aanbod is meestal waardeloos (tenzij ze reclamevrije HBO hebben)
Had zelf 'n dvd-spelertje mee en gedownloade series bij voor tijdens m'n reis: ideaal!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 4793 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 22 Reacties