Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prepaid GSM of SIM of eigen GSM ?
-
- Amerikafan
Prepaid GSM of SIM of eigen GSM ?
Ik weet dat hier al veel over geschreven is maar ik wel het nog eens voorleggen:
Wat is het beste en vooral het goedkoopst voor onze reis in Amerika:
1) Mijn eigen gsm gebruiken maar dan moet je altijd voor roaming betalen. Zowel voor de enkele keren dat ik naar huis bel als voor de gesprekken ter plaatse.
2) Ginder prepaid gsm met sim kopen. Lijkt me goedkoper want betaal je internationaal tarief naar huis en gewoon nationaal tarief ter plaatse.
3) Ginder sim voor mijn eigen gsm kopen. Voordelen zijn denk ik dezelfde als prepaid gsm maar goedkoper waarschijnlijk.
Voor optie 2 en 3: wij verblijven eerst in San Francisco en ik wil daar dan natuurlijk vlug kunnen bellen indien nodig, waar kan ik dan het beste terecht?
Wat is het beste en vooral het goedkoopst voor onze reis in Amerika:
1) Mijn eigen gsm gebruiken maar dan moet je altijd voor roaming betalen. Zowel voor de enkele keren dat ik naar huis bel als voor de gesprekken ter plaatse.
2) Ginder prepaid gsm met sim kopen. Lijkt me goedkoper want betaal je internationaal tarief naar huis en gewoon nationaal tarief ter plaatse.
3) Ginder sim voor mijn eigen gsm kopen. Voordelen zijn denk ik dezelfde als prepaid gsm maar goedkoper waarschijnlijk.
Voor optie 2 en 3: wij verblijven eerst in San Francisco en ik wil daar dan natuurlijk vlug kunnen bellen indien nodig, waar kan ik dan het beste terecht?
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Prepaid GSM of SIM of eigen GSM ?
Ik mis "Skype " als alternatief in je vraagstelling.
Dat is uitgesproken de meest voordelige oplossing
Dat is uitgesproken de meest voordelige oplossing
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je zou ook kunnen denken aan Skypen, dat kan ook naar een mobiel of vaste telefoon in Nederland en voor nog geen € 0,03
per minuut. Wij doen dit altijd en het werkt prima. Voor noodgevallen hebben wij altijd onze gewone GSM achter de hand.
per minuut. Wij doen dit altijd en het werkt prima. Voor noodgevallen hebben wij altijd onze gewone GSM achter de hand.
Helaas is dat niet geheel juist maar wel de aangewezen weg als je beschikt over een smartphone en een wifi-internet verbinding.plume schreef:Je zou ook kunnen denken aan Skypen, dat kan ook naar een mobiel of vaste telefoon in Nederland en voor nog geen € 0,03
per minuut.
Prepaids bellen soms niet internationaal en simcards zijn niet algemeen verkrijgbaar.
Zelf gebruiken we voipbuster
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerikafan
Ik heb geen gsm met internet-mogelijkheid.
Oorspronkelijk wou ik zoveel mogelijk naar huis skypen en alleen als het echt nodig is naar huis bellen. Maar als ik nu in Amerika toch toevallig eens naar een hotel of Alamo of zou bellen gaat mijn belwaarde natuurlijk snel naar beneden met de roamingtarieven. Zou 50euro belwaarde dan genoeg zijn?
Oorspronkelijk wou ik zoveel mogelijk naar huis skypen en alleen als het echt nodig is naar huis bellen. Maar als ik nu in Amerika toch toevallig eens naar een hotel of Alamo of zou bellen gaat mijn belwaarde natuurlijk snel naar beneden met de roamingtarieven. Zou 50euro belwaarde dan genoeg zijn?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik zou nooit gebruik maken van roaming; je betaalt dan de kosten naar de USA vanaf Nerdeland (of Belgie).
Eigen GSM gebruiken is het beste ,ondanks de roaming
Bellen met een Prepaid is duur in de USA. 2 dollar per dag of 10 cent per minuut voor zowel inkomende als uitgaande gesprekken. Wat wij niet kennen is reclame boodschappen die ze versturen naar je GSM met als resultaat 2 dollar of 10 cent per boodschap.
Ik had een AT&T phone met 15$ belwaarde , en die waren snel op. Met zo'n gophone kan je alleen binnen de US en Mexico met bellen. Deze tarieven gelden ook voor ander operatoren .Je moet ook een GSM kopen van bv AT&T . Je kan geen sim kaart kopen en die in je eigen GSM steken.
Let wel op dat je GSM 900/1800/1900 Mhz is !!! Minimum dubbel band
Skype of Facetime is natuurlijk de beste oplossing. Op veel plaatsen kan je gebruik maken van gratis wifi ( starbucks.. )
http://www.att.com/shop/wireless/plans/ ... sku4950226
Bellen met een Prepaid is duur in de USA. 2 dollar per dag of 10 cent per minuut voor zowel inkomende als uitgaande gesprekken. Wat wij niet kennen is reclame boodschappen die ze versturen naar je GSM met als resultaat 2 dollar of 10 cent per boodschap.
Ik had een AT&T phone met 15$ belwaarde , en die waren snel op. Met zo'n gophone kan je alleen binnen de US en Mexico met bellen. Deze tarieven gelden ook voor ander operatoren .Je moet ook een GSM kopen van bv AT&T . Je kan geen sim kaart kopen en die in je eigen GSM steken.
Let wel op dat je GSM 900/1800/1900 Mhz is !!! Minimum dubbel band
Skype of Facetime is natuurlijk de beste oplossing. Op veel plaatsen kan je gebruik maken van gratis wifi ( starbucks.. )
http://www.att.com/shop/wireless/plans/ ... sku4950226
- DVDGuy
- Amerika-expert
Ik kon met prepaid, voor 25 dollar 4 uur bellen in de USA, dat is dus 9,6 cent per minuut
- girliecathy
- Amerikakenner
Ik heb een toestel met simkaart van Tracfone gekocht. Hiermee kan je heel goedkoop naar Nederland/Belgie bellen naar vaste nummers. Het toestel kostte $ 9,95 en een opwaardeer kaart was $ 19,95. Vorig jaar heb ik deze ook gebruikt en ik ben er heel tevreden over. Als je interesse hebt mag je mijn toestel met simkaart wel hebben want hier heb ik er toch niets aan.
Je kunt ook een prepaid belkaart kopen waarmee je, door middel van het bellen van een gratis nummer en het invoeren van een pincode, goedkoop naar Europa kan bellen. Wij hebben dat tot nu toe nog altijd zo gedaan. Je moet alleen wel vanaf een vaste telefoon bellen (in je hotelkamer bijvoorbeeld) want als je het via een mobiel, of via een telefooncel doet, betaal je een stuk meer. In Canada hebben wij een kaart van een tientje gekocht en toch best veel mee gebeld (onder meer naar de bank omdat we niet konden pinnen) en er staat nu geloof ik nog steeds $ 4,50 op. Ook in de VS hebben we het alle drie de keren al zo gedaan en dat gaat prima!!
-
- Amerikafan
girlycathy, heel erg bedankt voor je aanbod maar voor ons zal dat niet werken omdat mijn moeder, die ik wil opbellen alleen een gsm heeft.
Bedankt iedereen voor de vele tips, heel handig en leerzaam. Ik ga nu eens rustig nadenken wat voor ons de beste optie is.
Bedankt iedereen voor de vele tips, heel handig en leerzaam. Ik ga nu eens rustig nadenken wat voor ons de beste optie is.
Dat kan wel bij zowel AT&T als T-mobile.delessine schreef:. Je kan geen sim kaart kopen en die in je eigen GSM steken.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
iemand ervaring met dit?
http://prepaid-phones.t-mobile.com/pay- ... hone-plans
ik ben ook aan het denken om een prepaid kaart te gebruiken
http://prepaid-phones.t-mobile.com/pay- ... hone-plans
ik ben ook aan het denken om een prepaid kaart te gebruiken
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wel lullig voor die (nieuwe) leden die nu wel heel graag die site willen weten...
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Reclame berichten en bijhorende reacties zijn verwijderd uit dit topic.
@eddiemike : reclame voeren is tegen de forumregels en zulke berichten/links worden verwijderd indien ze voor eigen gewin zijn.
@eddiemike : reclame voeren is tegen de forumregels en zulke berichten/links worden verwijderd indien ze voor eigen gewin zijn.
Groetjes,
Carine
Carine
Als je een voor de USA geschikte GSM hebt kan je via Ebay.com sim kaarten van AT&T kopen. Worden voor zo'n $ 3 ook naar Europa gestuurd.
Je krijgt dan een Amerikaans nummer en je kan het via internet opwaarderen.
Je belt voor zo'n $ 0,50 per minuut naar NL en voor zo'n $ 0,10 binnen de USA en hebt geen vaste kosten.
De kaart blijft afhankelijk van hoeveel je opwaardeert 1 maand tot 1 jaar geldig.
Ik heb het vorig jaar met 2 kaarten gedaan en werkte prima.
Je krijgt dan een Amerikaans nummer en je kan het via internet opwaarderen.
Je belt voor zo'n $ 0,50 per minuut naar NL en voor zo'n $ 0,10 binnen de USA en hebt geen vaste kosten.
De kaart blijft afhankelijk van hoeveel je opwaardeert 1 maand tot 1 jaar geldig.
Ik heb het vorig jaar met 2 kaarten gedaan en werkte prima.
Je kunt voor de beschreven AT&T sim kaarten ook data kopen door een opwaardering via internet of in de USA te kopen kaartjes.
Mijn mede-reiziger heeft het gedaan en het werkte (in Florida) goed.
Mijn mede-reiziger heeft het gedaan en het werkte (in Florida) goed.
Nog een tip voor hen die ten minste eens per jaar of meerdere keren naar de VS gaan. Ik heb nu reeds 3 jaar hetzelfde telefoon nr daar. Heb alleen ervaring met T-Mobile, je koopt een sim card, zet er 100 dollar op en je bent meteen voor 1 jaar goed. Per keer dat je er iets bijzet, komt er een jaar bij, zelfs al is het maar 10 dollar.
- DVDGuy
- Amerika-expert
Bij AT&T koop je 1 GB voor $ 25,- en dat heb ik in 5 weken niet kunnen opgebruikenStiek schreef:Ook iets interessant qua data gebruik?

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2906 Weergaves
-
Laatste bericht door Retrx
-
- 10 Reacties