Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bisti badlands en ah-shi-sle-pah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Bisti badlands en ah-shi-sle-pah

Bericht door Henriëtte »

GinoW schreef: Iemand enig idee hoe groot de Ah-Shi-Shle-Pah wilderness area is?
Ik heb ooit gelezen dat de Wilderness Study Area ruim 26 km2 groot is. Kan alleen zo snel niet meer terugvinden waar dat stond.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Waar heb je die informatie vandaan Gino?

Op een van de foto-sites (ik weet niet meer welke) stond nl. duidelijk de naam Bisti Badlands bij.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Henriëtte, dat staat hier.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

hekkie schreef:Waar heb je die informatie vandaan Gino?
Op een van de foto-sites (ik weet niet meer welke) stond nl. duidelijk de naam Bisti Badlands bij.
Marjan
Van iemand van de BLM in Farmington :mrgreen:
Ze zijn met 2 man er erg hard naar op zoek en verwachten het wel binnen kort te vinden.
rboem
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door rboem »

Ook wij zijn tijdens ons laatste bezoek aan het zuidwesten rond Oktober 2011 op 'King-of-Wings' jacht geweest en helaas zonder veel resultaat. Toch laat het vinden van de KOW mij niet los en ben dus wat verder gaan spitten in oude blogs en met Google-Earth aan de slag gegaan (zou toch lachen zijn als een niet oplettende fotograaf die bij de "uitverkorenen" hoort vergeten was zijn GPS loggin uit te zetten...maar helaas dit was niet het geval). Ik zat nog eens door het oude onderwerp heen te kijken en kwam op het hand-getekende kaartje in de bijdrage van jerbia op 28 jan 2010. Dit kaartje vermeld een formatie met de naam 'Blade'. Nu weet ik dat het gelijk een grote stap is om aan te nemen dat 'Blade'=KOW, maar gezien de naam is dit toch niet zo vergezocht.

Als ik dan dit kaartje als overlay in Google-Earth gebruik en daar wat informatie van een omgevingsfoto aan toevoeg zou het zomaar kunnen zijn dat als 'Blade'=KOW de KOW zich op hemelsbreed nog geen halve mijl van de 'cracked eggs' en/of 'Eagles Nest ligt zo rond 36° 15.815'N, 108° 12.941'W. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat 'geheime' lokaties worden omschreven als 'ver weg van de beschaving op uren lopen van de dichtstbijzijnde weg'. Korte samenvatting is te vinden in bijgesloten JPG's.

Voor wie gaat en op zoek is, doe er je voordeel mee...maar vanzelfsprekend wees loyaal naar diegene die je op het juiste spoor hebben gezet. Mijn kans is pas weer aankomende Oktober.

Good luck Treasure-hunters

Roberto
Bijlagen
Slide1.JPG
Slide2.JPG
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo Roberto,

Misschien is jouw redenering vergezocht, maar misschien ook niet en klopt het wel wat jij zegt. Ik ben ook heel benieuwd naar de exacte locatie. Wij hebben in dat gebied zo'n 3u rondgelopen, ook zonder succes. We hebben zelfs de cracked eggs niet gevonden. Dat vond ik heel jammer, wij hadden/hebben wel geen gps.
Zou in elk geval super zijn, indien je hier zelf genomen foto's van de 'kow' op het forum kon zetten.

In elk geval, ik wens jou veel succes met je zoektocht in oktober en laat iets weten he!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
rboem
Amerika-newbie

Bericht door rboem »

Hey Lilo-
Heb je wel of geen GPS? Ik weet dat je met goede ouderwetse navigatie 'skills' en topo maps een heel eind komt, maar mijn visie hierop is dat als je in de 3 weken per jaar alles uit je vakantie wil halen het toch wel super makkelijk is als je wat van de dingen die je absoluut niet wilt missen als WP voorprogrammeerd. Daarbij voegt het ook nog eens heel veel voorpret toe als je op earth al maanden/weken van tevoren je trip aan het uitzoeken bent. Handige bijkomstigheid is dat je meteen ideen opdoet als je clustertjes van andere gps-tagged foto's ziet. Zonde dat je de eggs gemist hebt. Wij zijn tot aan twee 'basins' ten oosten van de eggs gelopen die allemaal naar het zuiden vastlopen in hoger gelegen delen, die wel makkelijk te beklimmen zijn trouwens. Had ik dit 'thuisrecherchewerk' maar eerder gedaan, wetende dat we misschien zo dichtbij waren is best frusterend.
R
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Inderdaad, dat heb ik ook. Als je iets niet vindt en je weet dat je toch in de buurt bent...
Heb al verschillende keren aangedrongen bij mijn vriend om een gps te kopen, maar hij vindt dat we dat niet nodig hebben. Hij denkt dat we er niet genoeg vertrouwen in gaan hebben om heel ver weg te gaan. Jammer.

Heb jij een idee hoeveel tijd je nodig hebt om van de zuidparking naar de cracked eggs te gaan, of hoe ver het ongeveer zou zijn? Wij hadden toen een topografische map bij, en dachten dat we het wel gingen vinden, maar die map lezen bleek toch niet zo gemakkelijk en we hebben de eggs dan ook niet gezien. :sadcry:

Lilo
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

hallo roberto!
bedankt voor de tip, wij gaan volgend jaar in april naar Bisti dus wie weet...?
kan je me zeggen welke gps jij hebt? (merk, waar gekocht) ik zou me er nl ook graag één aanschaffen... thx!
Leen
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ken nogal wat mensen in NM maar niemand kan of wil zeggen waar KoW is. Ik vraag het elke keer weer maar helaas...
rboem
Amerika-newbie

Bericht door rboem »

Beste Lilo-
Wat betreft GPS gebruiken wij hem als backup, het nadeel van op GPS lopen is dat je de kans hebt dat je je aandacht verliest voor de rest van je hike en methodisch je waypoints gaat volgen en soms is het ook gewoon leuk om licht te verdwalen en te exploren. Maar ik vind het een erg fijn idee dat ik hem dan altijd op zak heb met de plaats waar de auto staat en mijn voorgeprogrammeerde punten zodat ik niets mis wat ik wilde zien. Neem je voorbeeld van bisti, vlieg je 8000km...rijdt je een eind de boondocks in ...loop je ook nog eens 3uur in Bisti rond en zie je niet de cracked eggs. Ik zou er niet van kunnen slapen, terwijl je voor EUR150 en een beetje voorbereiding 't heertje bent....dat moet toch genoeg zijn om je vriend te overtuigen. Maar eerlijk-is-eerlijk ik ben ook alleen GPS gaan gebruiken toen we van de gebaande paden van NP's en SP's naar de wat meer afgelegen plaatsen gingen zoals Bisti, Coyote Butes N/S, Blue Canyon, White Pocket, Havasu etc.

Beste Tipsy-
Wij hebben een Garmin Oregon 200, redelijk simpel maar doet zijn werk goed, een een goede prijs/kwaliteit verhouding. Een lekker grootscherm en toch licht. Het is wel een touchscreen, sommige zweren bij toetsen. Ik ben erg tevreden. Wel altijd extra batterijen mee want je weet maar nooit. Hoe ik meestal tewerk ga is, foto's kijken en verhalen lezen, dan coordinaten of aanknooppunten vinden dan naar Google maps om het te vinden en markeren met een WP. Meestal heb je ook nog wat bijvangst als je naar andere fotoclusters kijkt rond de plek. Als de wikiloc layer ook nog aanzet krijg je ook nog eens geregistreerde hikes en 4x4 tracks in de buurt. Als je alles verzameld hebt exporteren naar een kml of kmz file. Deze converteren naar een garmin file met bijvoorbeeld GPSbabel en dan inlezen in de meegeleverde Garmin Basecamp mapping software welke je unit kan updaten. Klinkt omslachtig, maar valt reuze mee.

Het feit dat sommige gebruikers liever knoppen hebben is mijn mazzel geweest ik heb de Oregon 200 namelijk van een collega kunnen overnemen voor een prikkie die achteraf toch liever knoppen had. Maar via nederlandse webaanbieders zijn ze ook erg vriendelijk geprijsd.

R
Laatst gewijzigd door rboem op 27 jul 2012, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.
rboem
Amerika-newbie

Bericht door rboem »

Oooh Lilo-
Nu vergat ik je nog te antwoorden over de afstand van de eggs. Als je bij de zuid-parking Bisti ingaat, je weet wel die parkeerplaats direct aan de gate langs IR7000 en je de wash in overwegend noord-oostelijke richting zou volgen dan is het net onder de twee mijl. Wij lopen meestal lekker door maar niet al te hard en dan zitten we op ongeveer 3 mijl per uur. Dat betekend dat je zonder afleiding er dus rond de 40 a 45 minuten moet zijn. Neem anders Synnatscke zijn kaart, hij geeft de exacte coordinaten en zoek de plek op in google maps. Je ziet dan dat je na de grote s-bocht in de wash even ten zuiden van de wash moet zijn.
R
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Bedankt Roberto,

Bij een tweede poging hebben we nu hopelijk meer geluk, dankzij jouw aanwijzingen.

Veel plezier in oktober,

Lilo
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:hallo roberto!
bedankt voor de tip, wij gaan volgend jaar in april naar Bisti dus wie weet...?
kan je me zeggen welke gps jij hebt? (merk, waar gekocht) ik zou me er nl ook graag één aanschaffen... thx!
Leen
wij zijn er ook tussen 1 en 14 april, misschien kunnen we samen op zoek naar de Cracked Eggs en de King of Wings... :thumbup:
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Hoi Kalaman, volgens mij heb jij de smaak te pakken! Dit jaar 2 USA reizen en volgend jaar al zeker New Mexico. Zou schitterend zijn moest je de locatie van de KOW vinden!

Veel succes,

Lilo
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:oops:
Lilo schreef:Hoi Kalaman, volgens mij heb jij de smaak te pakken! Dit jaar 2 USA reizen en volgend jaar al zeker New Mexico. Zou schitterend zijn moest je de locatie van de KOW vinden!

Veel succes,

Lilo
maar...we hebben die smaak al heel lang te pakken, alleen zijn we nog niet lang lid van het forum... :oops:
We moeten eigenlijk nog al onze foto's/video's van het Zuid-Westen van april en Alaska van juli bekijken/sorteren/monteren, maar sinds een paar dagen was ik toch al één en ander, vooral via het forum, aan het bekijken voor 2013. April wordt hoe dan ook (omwille van het weer) het Zuid-Westen en dan vooral (zoals het er voorlopig uitziet) ten oosten van de as Kanab-Flagstaff. Met dan Denver of Salt Lake City als mogelijke luchthavens.
Juni-juli wordt dan weer het noordwesten wat eigenlijk nog een grotere favoriet is. Echter niet zo noordelijk als dit jaar maar dan komt zeker oa Yosemite aan de beurt (nog nooit geweest :cry: ) en dan is het plan om zo verder naar het noorden te trekken via oa Glacier NP (vorig jaar konden we de Going-to-the-sun-road, op 10 mijl na, niet volledig rijden door sneeuw en nu willen we nogmaals proberen...), Waterton Lakes NP tot in Jasper (Icefields Parkway kan je onmogelijk beu worden...) en dan terug naar het zuiden via Wells Gray, North Cascades NP, Olympic NP en dan waarschijnlijk de volledige kustroute tot in LA. Ondertussen heb ik hier al heel wat interessante topics gezien voor deze laatste route en al heel wat "copy-paste" werk gedaan... :thumbup: :wink:
Ik wacht echter nog eventjes om de forumleden "lastig te vallen" tot één en ander een beetje concreter is. Ik wil wel al min of meer een idee hebben van de luchthavens totdat er weer koopjes te doen zijn in november en/of begin januari (de laatste jaar al telkens aan heel goede prijzen kunnen vliegen via Connections).
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

haha, ik ben ook aan het wachten op de connections koopjes. ik heb hen al gemaild en vanaf midden augustus is het ook weer actie...
Wij willen gaan van 16 april - 3 mei...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:haha, ik ben ook aan het wachten op de connections koopjes. ik heb hen al gemaild en vanaf midden augustus is het ook weer actie...
:? Nu al vanaf midden aug? Gaat dit dan over hetzelfde als nov-jan?
En ik die dacht dat ik nog enkele maanden tijd had om de planning op te maken… :(
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

misschien is die sales van midden aug maar voor reizen tem maart? Valt af te wachten, maar ik heb het nagevraagd bij connections en zij zeiden dus augustus... maar er komen er vast nog!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:misschien is die sales van midden aug maar voor reizen tem maart? Valt af te wachten, maar ik heb het nagevraagd bij connections en zij zeiden dus augustus... maar er komen er vast nog!
Welke route gaan jullie rijden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer