Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

En toen zaten we in het verkeerde vliegtuig....

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
s_janssen
Amerika-ontdekker

Re: En toen zaten we in het verkeerde vliegtuig....

Bericht door s_janssen »

Inderdaad, ben al een aantal malen naar Israel gevlogen, met El Al. Interview, reisgezelschap splitsen, crosscheck van je verhaal. Weer interview. En als ze het nodig vinden nog een keer het hele riedeltje. En als je dan je vlucht mist, is dat heel jammer. Boeit ze niet. Safety first. En het gaat nauwelijks om de antwoorden, maar men kijkt naar je gedrag in combinatie met je afkomst/uitelijk etc. Profiling dus. En ook de cockpit deuren zijn al jaren op slot bij El Al.
Na 9-11 zijn deze methodes overgenomen door de Amerikaanse autoriteiten. En heb je ook daar soms hele suffe interviews.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik heb op een Amerikaans vliegveld trouwens nog nooit zo'n interview gehad, zelfs bij internationaal vliegen (naar Holland). Alleen op Schiphol.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb behalve op Schiphol ook zo'n intervieuw gehad op Heathrow en Frankfurt.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Vroeger was dat ook met vluchten of boottochten naar Groot Brittanië.
Vanwege de IRA aanslagen destijds. Er werd toen ook gevraagd heb je je koffer zelf ingepakt, heeft iemand er aan gezeten en dat soort vragen.

Ooit hadden we een oude antieke koffer in Wales gekocht en daarin zat een lege emmer om het boeltje in verhouding te houden. Werden er mooi uitgepikt toen en heel de emmer en koffer werd bestudeerd.
Hebben toen best een tijdje apart gezeten er door. Ook dingen waar je van leert. :mrgreen:
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

tosca schreef:Het is een heel gezellig gesprekje aan de gate, in de trend van: Waar kom je vandaan, waar ga je naartoe, waarom ga je dat doen, heb je zelf je koffer in gepakt, zit er iets in je koffer wat niet van jou is, wat heb je bij je, is je koffer altijd in jouw zicht geweest, waar ga je slapen, waarom ga je daar slapen, etc.....

Soort van boodschap om je fijne reis te wensen ;)
Oh, wordt dat bedoeld. Maar dat is niet specifiek voor Amerika. Dat heb ik ooit wel eens gehad ja.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

DejaVu schreef:Als je naar israel gaat krijg je gewoon de vraag "ben je van plan om iets op te blazen?" en dan gaat het hun helemaal niet om het antwoord maar om je reactie. tenminste zo was het 3 jaar geleden.
een rubberboot...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Wat een verhaal zeg.
Wel balen maar vindt dat ze jullie enorm goed hebben opgevangen.
Komen pas van ijsland.
Als we hadden geweten dat het zo makkelijk was hadden we op het vliegtuig naar Denver gestapt.
We hadden nog echt geen zin om naar huis te gaan.
Moet zeggen dat wij altijd wel tien keer op de bordjes kijken of we bij de juiste gate zijn en het schermpje in de gang ook nog lezen.
Op je tweede ticket(naar Amerika) staat geen gate dus die moet je zoeken.
Vondt het juist zo overzichtelijk op ijsland :P
Gelukkig niet veel tijd verloren.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Het is heel slecht dat het personeel dit niet heeft opgemerkt!!!
Maar ik vind het eerlijk gezegd ook wel heel erg dom om gewoon naar een gate te lopen die toevallig op een schermpje stond en dan bij die gate helemaal niet meer te kijken of er op het scherm idd "New York" vermeld staat.
Gates willen nogal eens wijzigen en je kunt er niet klakkeloos vanuit gaan dat je 2 uur later nog steeds dezelfde gate hebt.

Maar los daarvan begrijp ik het ook niet dat 3 man die passen gecontroleerd heeft en niemand heeft gezien dat je naar NY ging. zo zie je maar dat die controles vaak ook een wassen neus zijn: waarschijnlijk kijken ze nauwelijks nog naar die dingen en is het een beetje op de automatische piloot.
Dat vond ik in home alone 2 ook zo ongeloofwaardig: dat hij zomaar in t foute toestel belandt en dat niemand dat dan doorheeft, maar goed....blijkbaar kan dat dus echt :lol:
Hoewel het op het moment niet leuk is, heb je wel een bijzonder verhaal voor de rest van je leven :)
jenfosch
Amerika-ontdekker

Bericht door jenfosch »

Moest direct aan dit draadje denken toen ik dit las. :shock:
It is good to have an end to journey towards; but it is the journey that matters in the end.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Mooie link, jenfosch!

Ondernemend typje, die Liam! Hij was blijkbaar met zijn moeder aan het winkelen (of, beter gezegd: zijn moeder was aan het winkelen en hij moest mee :D) en houdt erg van vliegtuigen.
One of Corcoran's fellow passengers, 26-year-old Sarah Swayne, told the Manchester Evening News: "He was very talkative and seemed quite un-fazed by it all. He was just sat there chatting away about how he'd been trying to run away from home.

"He seemed quite innocent really and I don't think it had sunk in how serious the situation was."

Read more: http://www.ibtimes.co.uk/articles/36652 ... z21cxW05Kb
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nou, dat is toch echt wel de bloody limit zeg :shock:

Als 'ie aan boord zijn mond had gehouden, dan zat 'ie nu waarschijnlijk met z'n voeten in een fontein ofzo. Wat een geblunder zeg!

Ik moet er wel bij zeggen dat het ons met 4 kinderen ook regelmatig gebeurt dat beambtes nauwelijks in de gaten hebben met hoeveel mensen we nou precies zijn. Mijn man en mijn zoon hebben 2 paspoorten i.v.m. de visa, dus als we ons melden bij een gate dan staan we daar met 8 paspoorten en een zwik kinderen waarvan sommigen achter ons staan en sommigen voor ons staan, of zelfs al doorgelopen zijn. In de drukte van de mensenmassa kun je daar gemakkelijk een keertje een kind bijmoffelen :)
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Bandido schreef:
SpaceAce schreef:Afgelopen vakantie nog zo'n gesprekje gehad. Altijd erg gezellig inderdaad :)
Ik moet die "gesprekjes" in Amsterdam ook altijd ondergaan, en dat bedoel ik heel letterlijk, want ik vind het een verschrikking. Ik vind zoveel onnozelheid altijd maar moeilijk te verdragen.

Wij hadden 3 juli dit gesprekje ook op Schiphol vlak voor het boarden. We vlogen rechtstreeks met Delta naar Boston.
Ik meen mij te herinneren dat we dat 5 jaar geleden ook hadden. Niet iedereen wordt eruit gehaald, het is willekeurig.
Ach, gewoon normaal antwoord geven, hebben wij ook gedaan, het zou toch een beetje l...g zijn om vertraging van je vakantie op te lopen door grappig te gaan worden. Het hoort er nu gewoon bij. Overigens werd aan onze dochter ook vragen gesteld, maar we gaven alledrie antwoord op de vragen en er was niets aan de hand.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij United/continental nu 2x gehad dat Iedereen er aan moest geloven hoor.

Ach, het zal ergens wel zn nut hebben en het is weer een afleiding voor het wachten zeg ik altijd maar.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Louise schreef: Wij hadden 3 juli dit gesprekje ook op Schiphol vlak voor het boarden. We vlogen rechtstreeks met Delta naar Boston.
Ik meen mij te herinneren dat we dat 5 jaar geleden ook hadden. Niet iedereen wordt eruit gehaald, het is willekeurig.
Ach, gewoon normaal antwoord geven, hebben wij ook gedaan, het zou toch een beetje l...g zijn om vertraging van je vakantie op te lopen door grappig te gaan worden. Het hoort er nu gewoon bij. Overigens werd aan onze dochter ook vragen gesteld, maar we gaven alledrie antwoord op de vragen en er was niets aan de hand.
Nou dan tref ik het zeker altijd. Al jaren op Schiphol als ik naar de USA vlieg een interview.
Iedereen trouwens en of het nou Delta, United of US Airways is, maakt niet uit.
Wachten achter het koord. Je wordt "binnengelaten" en naar een soort van muziekstandaard gebracht. De vragen worden gesteld en er komt een klein stickertje buiten op je paspoort met o.a. een paraaf van de interviewer erop en je kunt door de bodyscan o.i.d. Er staan vaak zo'n stuk of 8 "beveiligers" te ondervragen.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb het nog maar één keer meegemaakt, vorig jaar op weg naar NYC. Ging vrij snel, een paar simpele vragen & ik mocht door.
Reisblog: thisisfraa.be
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Vorige maand met KLM nar LAX gevlogen, maar op Schiphol geen interview gehad. Ook niet op terugweg. Twee jaar geleden nog wel.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Tijdje geen aanslag geweest he, dan verdwijnt de beveiliging.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

avsboz schreef:Vorige maand met KLM nar LAX gevlogen, maar op Schiphol geen interview gehad.
KLM is geen Amerikaanse maatschappij, ik heb nog nooit een interview gehad bij KLM alleen maar bij Amerikaanse maatschappijen.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

De laatste keer dat ik met KLM naar LAX vloog (klein jaartje geleden) kreeg ik wel het bekende interview.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zaterdag 4 augustus bij vlucht UA0071 Schiphol-Newark ook de bekende vragen voor de gate. Uiteraard met de tafeltjes erbij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer