Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lower Antelope Canyon (bij Page, AZ) - photopass
-
arnovdb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Lower Antelope Canyon (bij Page, AZ) - photopass
Hoe werkt het als je het 3 personen (2 volw+ 1 kind) en 1 spiegelreflex/statief de canyon in gaat?
Mag dan slechts 1 persoon die de photopass neemt, langer in de canyon blijven?
Mag dan slechts 1 persoon die de photopass neemt, langer in de canyon blijven?
Re: Lower Antilope - photopass
Wij zijn twee jaar terug met één statief de canyon in geweest en kregen beide een fotopass. Ik weet niet zeker of je standaard een fotopass krijgt als je een statief mee hebt. Anders kan je er altijd om vragen natuurlijk;)
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
volgens mij slaat die hele photopass nergens op
Je gaat namelijk zonder gids en er was bij ons helemaal niemand die de tijd in de gaten hield
Volgens mij kan je ook zonder photopass net zo lang rondlopen als je zelf wilt
Je gaat namelijk zonder gids en er was bij ons helemaal niemand die de tijd in de gaten hield
Volgens mij kan je ook zonder photopass net zo lang rondlopen als je zelf wilt
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bij mij werd afgelopen nov de tijd genoteerd en werd erbij vermeld dat als ik niet binnen 2 uur retour was dat ik dan nogmaals de tourprijs moest betalen. De gidsen die met andere tours langskwamen informeerden dan even hoe het ging.
Ik kreeg ongevraagd een photopass opgespeld toen ik aankwam om te betalen, wellicht omdat ik met mijn statief en spiegelreflex aangewandeld kwam. Mijn vriendin kreeg niets opgespeld maar is gewoon de hele tijd bij mij gebleven. Wij spendeerden toch een 2,5 uur in de canyon. Ik zeg er wel even bij dat dit in 2008 was. Naar de berichten die ik de laatste tijd hoor zijn ze strenger geworden met de duur dat je in de canyon zit.
Bart
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
OrangeDaisy
- Amerikafan
Ik ben zelf ook flink het net aan het afspeuren voor de Lower Antelope en het lijkt erop dat de regeltjes nog niet zo lang zijn veranderd.
Op deze site klik staat het volgende:
Lower Antelope Canyon is Hasdestwazi, or "spiral rock arches." Located within the LeChee Chapter of the Navajo Nation.
You will need a guide. Make arrangements for a guided tour.
As of May 1, 2011 there is a 2-hour Limit inside Lower Antelope Canyon.
En op deze site klik staat:
FOR PHOTOGRAPHERS:
Starting May 1, 2011, the time limit for photographers is 2 hours. One photo pass per photographer, which is given at the booth. Camera needs to be a SLR camera, medium or large format with a tripod. No guide is provided for the photographer but will be checked on now and then.
Things to bring:
• SLR camera (medium or large format)
• Extra film or memory cards.
• Batteries
• Tripod
• Plastic bag (for windy days to protect camera or lens)
Ik ga zelf pas in 2013 naar Amerika, dus ik heb geen ervaring. Maar ik denk dat je inderdaad maar 1 pas krijgt en dat je je ook aan die limiet van 2 uur moet houden...
Maar, ik ga dit topic zeker blijven volgen!
Op deze site klik staat het volgende:
Lower Antelope Canyon is Hasdestwazi, or "spiral rock arches." Located within the LeChee Chapter of the Navajo Nation.
You will need a guide. Make arrangements for a guided tour.
As of May 1, 2011 there is a 2-hour Limit inside Lower Antelope Canyon.
En op deze site klik staat:
FOR PHOTOGRAPHERS:
Starting May 1, 2011, the time limit for photographers is 2 hours. One photo pass per photographer, which is given at the booth. Camera needs to be a SLR camera, medium or large format with a tripod. No guide is provided for the photographer but will be checked on now and then.
Things to bring:
• Batteries
• Tripod
Ik ga zelf pas in 2013 naar Amerika, dus ik heb geen ervaring. Maar ik denk dat je inderdaad maar 1 pas krijgt en dat je je ook aan die limiet van 2 uur moet houden...
Maar, ik ga dit topic zeker blijven volgen!
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vorig jaar september (2011) bij ons idem dito. Wij waren met z'n tweeën, ik had mijn spiegelreflex op statief bij mij toen ik toegangskaartjes ging kopen. Zowel mijn vrouw (met compactcamera in de hand) als ik kregen een fotopasje aan een touwtje, om zichtbaar om de nek te hangen. Wij moesten bij een groep van circa 8 mensen aansluiten, die met een gids de canyon in ging. De Indiaanse gids zij in onverstaanbaar Engels (ik heb drie keer moeten vragen wat hij bedoelde), dat wij achteraan de groep moesten aansluiten en op ons gemak door de canyon mochten lopen en fotograferen. Hij ging met de anderen dus voorop en verdween na een tijdje uit het zicht. Hij had een fluit bij zich en speelde daar een aantal keer op, hetgeen een extra dimensie gaf aan dit bezoek, want het klonk heel speciaal en goed.Frans H schreef:Bij mij werd afgelopen nov de tijd genoteerd en werd erbij vermeld dat als ik niet binnen 2 uur retour was dat ik dan nogmaals de tourprijs moest betalen.
Een tijdje later haalde een volgende groep met Indiaanse gids ons in. Deze gids wees ons op een paar fotogenieke plekken en maakte met de compactcamera een foto voor ons van een speciale plek in de canyon.
Wij hadden aan de twee uur net voldoende. De fotopas hebben wij terug ingeleverd bij de kaartverkoop.
Het was een unieke beleving en ik kan het een ieder aanraden om deze canyon te bezoeken. Met de Upper Antelope Canyon heb ik geen ervaring.
Kaartverkoop.

Indiaanse gids speelt op fluit.

Ik ben benieuwd hoe het met die SLR camera zit. Ik heb zelf een systeemcamera (Panasonic GX1) met statief. De fotokwalitatief hiervan hoeft niet onder te doen voor een vergelijkbaar geprijste SLR.OrangeDaisy schreef:
Things to bring:
• Batteries
• Tripod
We gaan zelf eind september Lower Antelope Canyon bezoeken en ik hoop toch wel zo'n fotopas te krijgen.
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Lower Antelope Canyon (bij Page, AZ) - photopass
Vorige week geweest, maar zonder echte SLR krijg je geen fotopass. Ik had statief en high end compact met alle instellingen die ik ook met m'n DSLR kan maken. Ik heb het geprobeerd, maar moest met gewone tour mee. Een fotopass krijg je na dat je betaalt heb en je camera en statief hebt laten zien. Op de pas staat dan een tijd wanneer je terug moet zijn (max 2 uur).
Met een gewone tour lukt het ook aardig hoor. Zie de plaatje van onze tour ( zie link hieronder.) Zorg alleen dat je voor- of achteraan de groep loopt. Zet je instellingen op + 2/3 stop langer belichten en vermijdt flitsen en voorkom dat je direct buitenlicht (de lucht) in beeld krijgt. Zet je witbalans op bewolkt als je JPG schiet. Ik was overigens verbaast dat de gids ('Jay') werkelijk van alle camera's de juiste instelling en correcties heel makkelijk wist te vinden en de mensen goed hielp met het maken van mooie plaatjes.
We hadden overigens geluk dat de canyon over de hele lengte weer geopend was. De week ervoor was het zo slecht weer in de omgeving, dat een gedeelte afgesloten was wegens overstroming, zo vertelde hij.
Foto's
Met een gewone tour lukt het ook aardig hoor. Zie de plaatje van onze tour ( zie link hieronder.) Zorg alleen dat je voor- of achteraan de groep loopt. Zet je instellingen op + 2/3 stop langer belichten en vermijdt flitsen en voorkom dat je direct buitenlicht (de lucht) in beeld krijgt. Zet je witbalans op bewolkt als je JPG schiet. Ik was overigens verbaast dat de gids ('Jay') werkelijk van alle camera's de juiste instelling en correcties heel makkelijk wist te vinden en de mensen goed hielp met het maken van mooie plaatjes.
We hadden overigens geluk dat de canyon over de hele lengte weer geopend was. De week ervoor was het zo slecht weer in de omgeving, dat een gedeelte afgesloten was wegens overstroming, zo vertelde hij.
Foto's
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 14943 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-