Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort + visa+ geld verloren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
michaelhouston
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Paspoort + visa+ geld verloren

Bericht door michaelhouston »

Ik zal eerst even de uitleg geven zodat iedereen mijn situatie een beetje begrijpt..

Ik heb de VS in de afgelopen jaren meerdere malen bezocht en had op een gegeven moment zelfs een werkvisa. Helaas heb ik mijn visa (ja HEEL DOM) ooit 1 dag oveschreden, heb daardoor een heleboel problemen gehad om weer terug te komen in de VS ( geheel begrijpelijk aangezien ik heel goed wist hoe streng ze hier zijn en ik gewoon beter had moeten rekenen). maargoed.. nadat ik mijn VISA had overschreden (zonder het zelf nog te weten) ben ik gewoon na een korte vakantie in NL weer terug op het vliegtuig gestapt en werd door customs & immigration er meteen uit gepikt, na een kleine 11 uur daar te hebben gezeten moest ik een verklaring ondertekenen + een boete van 4100 $ betalen. (gelukkig heeft mijn toenmalige werkgever dit ter plekke betaald) en mocht ik het land weer in... na een jaar in de vs ben ik opnieuw terug naar Nederland gegaan.

toen ik vervolgens 3 jaar geleden weer terug wou naar de VS kon ik doordat ik mijn visa had overschreden geen gebruik meer maken van het VWP. en moest ik opnieuw een (toeristen) visa aanvragen. dit is uiteindelijk 21 keer afgewezen. achteraf bleek dat de officer die mijn verklaring had opgenomen iets verkeerd in het systeem had vermeld en daardoor het leek alsof ik geband was uit de VS ( ja tis nu al een behoorlijk verhaal)

maargoed januari 2012 opnieuw een visa aanvraag maar nu MET de papieren die mijn werkgever had ondertekent + een kopie van de kwitantie. je raadt het al, ik een visa gekregen, een excuusbrief van de amerikaanse ambasade + en b1/b2 visa met multiple acces voor een jaar. dus ik me spullen gepakt en naar de VS vertrokken in maart..

NU; ben ik mijn paspoort ' verloren' + mijn visa die daarin zat uiteraard, mijn internationale rijbewijs, verzekeringspapieren, afijn alles.. is opzich heel onprettig maargoed (al ben ik er niet zeker van dat ik alles ben verloren maar dat dit uit mijn appartement is meegenomen al kan ik dit niet bewijzen.) nou het volgende... mijn zakenpartner heeft besloten om ondertussen onze zakelijke rekening op te heffen en het geld mee te nemen.. (dit kan door de constructie van onze onderneming) alles samengevat.

Ik heb mijn huur niet kunnen betalen deze maand, (circa 3500$ behoorlijk exclusief dus langer dan 3 weken is het niet te rekken) dus sta vanaf morgen op straat, in Houston, zonder dat ik iemand hier echt ken. ik heb geen paspoort dus kan niet terug en heb ook geen geld om een nieuw paspoort hier te verkrijgen en al kreeg ik die dan had ik nog geen ticketgeld om terug te vliegen. met andere woorden.. ik heb geen idee welke kant ik op kan.. familie heb ik niet dus dan blijft er weinig over.. heeft iemand een idee waar ik eventueel terecht zou kunnen. want mijn hele fijne bank (bij wie ik dus meteen vertrek als ik terug ben in Nl) geeft geen gehoor.. en mijn persoonlijke rekening is na 4 maanden behoorlijk geplunderd... enige suggesties waarheen en wat een mogelijkheid zou kunnen zijn?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Paspoort + visa+ geld verloren

Bericht door kastelke »

Familie heb je niet, zeg je. Vrienden dus ook niet?
Ga dan eens informeren bij het consulaat, al denk ik niet dat zij je geld lenen.
Je kan je ook gewoon op laten pakken/aanmelden op de luchthaven nadat je weer in overstay gegaan bent. Volgens mij zetten ze je dan wel op het vliegtuig naar huis.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tsjonge, wat een verhaal. Je hebt jezelf behoorlijk in de nesten gewerkt zeg.

Volgens mij is het voor nu het belangrijkst om aangifte te doen bij de politie van vermissing van je paspoort met visum. Hopelijk kunnen ze je daar vertellen hoe je aan een vervangend visum komt. De volgende stap is het consulaat in Houston, waar je een noodpaspoort kunt aanvragen.

Ik weet niet of je een retourticket hebt, maar zo ja, dan zou ik proberen om de datum daarvan te veranderen zodra je je noodpaspoort + visum hebt geregeld.

Wat betreft het geld: je kunt vanuit Nederland geld laten overmaken naar Western Union. Zij zitten overal in de VS en je kunt het geld dan ter plekke cash afhalen: http://www.westernunion.com.

Sterkte!
le-nnart
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door le-nnart »

of je paspoort nou gestolen is of niet, aangifte van vermissing lijkt me stap 1.
ik neem aan dat je visa ed. in een centraal systeem vermeld staat (zoals dat hier in Nederland geregeld is).
Tevens zou ik contact opnemen met de Nederlandse ambassade en daar je verhaal doen.

Succes !
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
PDX
Amerikafan

Bericht door PDX »

Beste kans is denk ik je situatie uitleggen aan het consulaat in Houston (http://www.nlconsulatehouston.org/). Als je kan aantonen dat je geen cent meer op je rekening hebt, dan zijn er misschien wel mogelijkheden om je terug te krijgen in Nederland.

Ben je nou trouwens je eigen baas, of niet? Je hebt het eerst over een werkgever die iets voor je tekende, vervolgens over je zakenpartner die met het geld vertrokken is.. wat weer impliceert dat je eigen baas bent. Als je wel echt een werkgever hebt, dan kan die misschien wat regelen?
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

consulaat gaat eerst kijken of je echt geen familie en/of vrienden hebt die je kunnen helpen. Als ze dat kunnen uitsluiten willen ze in het uiterste geval een lening geven. Zag dit laatst voor een Nederlander in Indonesië op tv.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Direct aangifte doen. En daarna consulaat bellen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Nogal verward en vreemd verhaal. Inderdaad: consulaat bellen. En als je een nieuw paspoort of noodpaspoort wilt hebben MOET je een politierapport kunnen overleggen. Dus meteen naar de politie en dan naar het consulaat.

Vragen: wat voor soort werkvergunning? Wat voor soort bedrijf? Bedrijf in Nederland of VS?

Als dit alles tenminste geen 'grap' is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja ik wilde er ook niet over beginnen want anders ben ik weer degene die off-topic ga. Maar eerst heb je het over een werkgever en daarna over een zakenpartner in een soort van VOF wat jou dus weer eigenaar/werkgever maakt.

Maar goed, gewoon consulaat bellen 8)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Sorry, ik geloof er helemaal niets van. Binnenkort ga je hier om geld vragen.
Als de boel gestolen wordt, bel je de ambassade (er zit er een in Houston), krijg je een nieuw paspoort, je belt het am consulaat dat het visa heeft verstrekt ( die geven je een nieuwe. Niet moeilijk.
Je zit ineens zonder een rooie cent en woonde in een 3500 dollar per maand appartement? Ken houston een beetje en dat is voor houston wel een duur appartement. De landlord moet je trouwens eerst naar court nemen voordat je er uit gezet kan worden.
Je verhaal rammelt aan alle kanten. Geld nodig? Sleep je meubels naar beneden en verkoop ze?

Als je hier op dit forum om geld durft te vragen dan is het helemaal duidelijk. Niet de eerste keer dat iemand met een zielig verhaal op de propeen komt.

Is het wel waar? dan gewoon de ambassade bellen.
Mijn ouders zijn het paspoort hier ook eens kwijtgeraakt. Geen enkel probleem om een nieuwe te krijgen

Misschien kan Dennis IP even natrekken om te kijken of het uit Houston komt? Mods?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb zelf ook vraagtekens bij het verhaal. Maar laten we afwachten hoe het verhaal zich ontwikkelt voordat we te snel een oordeel vormen en geven.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mooi he' dat iemand dit forum als uniek info medium ziet.!
Zijn eerste posting.
Verder niemand om te helpen.
Ik moet aan Borat denken die ook helemaal zonder geld in de US of A was achtergelaten.
Die had dit forum niet nodig.; Die redde zich wel !

Volgens mij lacht Amerika-newbie "Michael " zich helemaal rot.
Zoals hier wel vaker gebeurd als er op een onzin verhaal toch ook serieus gereageerd wordt.

Toch even een serieuze noot ;
Kastelke vroeg zich af of in een situatie zoals deze het NL consulaat ook financieel zal helpen.
Ja hoor; eerst de juridische cq procedurele hulpverlening ( Visa / Paspoort ) vervolgens de financiele en eventuele ticket hulpverlening.
Natuurlijk onder voorwaarden maar wel dienstverlenend gericht.
Dus zo'n verhaal waar "Michael " ons op trakteert is snel opgelost.
Zeker als je ook nog eens verblijft in een plaats waar een NL Consulaat gevestigd is.
Er zullen hier mede forummers zijn die voor hun paspoort verleng bezoek hele reizen moeten maken.
Laatst gewijzigd door bedeve op 24 jul 2012, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik vind hem nu al een viespeuk.

Zo...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

We hebben hier toch al eerder gehoord dat het Nederlandse consulaat niet financieel wou helpen? Ik geloof dat dat was met die Nederlandse vrouw die gehuwd was met een Amerikaan en die haar paspoort had afgenomen en nooit haar visum obv huwelijk had aangevraagd. Zij moest haar familie maar aanspreken voor het financiele deel van de zaak...

Verder had ik ook direct mijn bedenkingen, want je zou van iemand die een ondernemer is toch wel wat meer intelligentie en creativiteit en oplossend denkvermogen verwachten dan dit?
Verder vind ik het ook verdacht als iemand niet eens vrienden heeft die hem willen helpen. Van familie kan je die dingen verwachten ( ;-) ), maar van vrienden?!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik moet zeggen dat ik het verhaal zo complex en verward vind, dat ik me bijna niet voor kan stellen dat iemand dat allemaal bij elkaar verzint. Aan de andere kant: hoe komt iemand met zo'n verhaal en zoveel ervaring op het idee om zich aan te melden op een forum als dit, om vervolgens met vragen te komen waarvan de antwoorden zo triviaal zijn dat ieder weldenkend mens ze zelf had kunnen bedenken?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

DejaVu schreef:Ik vind hem nu al een viespeuk.

Zo...
Ik ook .... Zo ...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

kastelke schreef:We hebben hier toch al eerder gehoord dat het Nederlandse consulaat niet financieel wou helpen? Zij moest haar familie maar aanspreken voor het financiele deel van de zaak...
In eerste instantie wordt verwezen naar andere bronnen, familie, eigen bankrelatie ed. Maar als er in die richting geen mogelijkheden zijn wordt er wel degelijk hulp geboden.
Met harde afspraken over moment van terugbetaling.

Dus als jou nog eens wat overkomt Kastelke hoef je niet perse naar :
http://www.salvationarmy.ca/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik wou het niet schrijven....

Iemand zonder vrienden en familie, zowel in Nederland als in een land waar de persoon blijkbaar al jaren werkt??? Hoe doe je je werk dan? En heb je, buiten een zakenpartner, geen andere collega's/zakenrelaties enzovoorts dan? Helemaal in je uppie op de wereld bestaat volgens mij niet.

....en gaat over tot de orde van de dag....
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

ned in MO schreef:
Misschien kan Dennis IP even natrekken om te kijken of het uit Houston komt? Mods?

Misschien voor er geoordeeld wordt even wachten tot TS terug reageert. Nu wordt er wel heel afwijzend gereageerd.
IP is uit Texas dus dat klopt alvast.
Groetjes,
Carine
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ook al zou het waar zijn, het blijft een raar verhaal in ieder geval. Eerlijk gezegd geloof ik er zelf weinig van, er zitten gewoon wat gaten in't verhaal. Eerst heb je een werkgever, daarna een zakenpartner, eerst huurde je een 3500$/maand appartement & nu heb je geen geld meer? Eerst kon die werkgever jouw boete van 4100$ betalen & waarom kan die je nu niet helpen dan? En ivm je paspoort & visa, ook vrij raar. Dat je het verliest, dat kan gebeuren... maar dan weet je zelf toch ook wel dat je gewoon naar de politie & het consulaat moet? Maar misschien kan dat niet in jouw specifieke geval?

Volgens mij ben je oftewel voor het ongeluk geboren, probeer je hier te bedelen of heb je zelfs nog ergere problemen dan je al verteld heb...
Laatst gewijzigd door Fraa op 24 jul 2012, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer