Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zo streng is Immigrations
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Re: Zo streng is Immigrations
En iemand die een lezing komt geven? Op een universiteit of bij research bedrijf.
Bijv. artsen of onderzoekers die op een congres of seminar gaan spreken?
Ik zie wel een beetje een grijs gebied hier.
Altijd afhankelijk van de dienstdoende ambtenaar maar geloof niet dat veel mensen een visa aan zullen vragen in dit soort gevallen.
Bijv. artsen of onderzoekers die op een congres of seminar gaan spreken?
Ik zie wel een beetje een grijs gebied hier.
Altijd afhankelijk van de dienstdoende ambtenaar maar geloof niet dat veel mensen een visa aan zullen vragen in dit soort gevallen.
Goede vraag. Er is een grijs gebied en ik durf niet aan te geven wanneer het grijs overgaat in zwart of wit.
The Visa Waiver Program (VWP) enables nationals of 36 participating countries to travel to the United States for tourism or business (visitor visa purposes only) for stays of 90 days or less without obtaining a visa.
Business travelers may enter the United States using a B1, or 'Visitor for Business' Visa. In practice these visas are invariably issued as jointly with B2, or 'Visitor for Pleasure' (i.e. Tourist) visa. This practice means that, if a candidate has an old tourist visa, it may be valid for a planned business trip. For those who come under the visa-waiver scheme, details of which are provided below, there is usually no need to apply for a visit visa at all if the candidate wishes to visit the US for three months or less.
While in the US as a business visitor, an individual may:
Conduct Negotiations
Solicit sales or investment
Discuss planned investment or purchases.
Make investments or purchases
Attend Meetings, and participate in them fully.
Interview and hire staff.
Conduct research.
The following activities require a working visa, and may not be carried out by business visitors:
Running a business.
"Gainful employment".
Payment by an organization within the US.
Participating as a professional in entertainment or sporting events.
Obviously there is a considerable 'gray area' in between what definitely is allowed and what definitely isn't. It is advisable to err on the side of caution when bringing overseas persons into the USA on business visitor visas. However, in certain strictly limited cases, paid employment may be possible using a 'H1B'
USCIS geeft zelf aan dat er een 'grey area' is.
En als een Ned. schaakorganisatie de vergoeding voor de lessen aan de kids gesponsored had, was er niets aan de hand geweest.
Het valt me ook op dat het inderdaad zeer op 'zaken' gericht is en dat het maar gokken is of je een seminar mag bijwonen (is dat een meeting ?) dan wel er ook mag spreken (alleen als je het gratis doet ? mogen ze je reis heen en weer betalen en je hotel en je maaltijden ?)
Business travelers may enter the United States using a B1, or 'Visitor for Business' Visa. In practice these visas are invariably issued as jointly with B2, or 'Visitor for Pleasure' (i.e. Tourist) visa. This practice means that, if a candidate has an old tourist visa, it may be valid for a planned business trip. For those who come under the visa-waiver scheme, details of which are provided below, there is usually no need to apply for a visit visa at all if the candidate wishes to visit the US for three months or less.
While in the US as a business visitor, an individual may:
Conduct Negotiations
Solicit sales or investment
Discuss planned investment or purchases.
Make investments or purchases
Attend Meetings, and participate in them fully.
Interview and hire staff.
Conduct research.
The following activities require a working visa, and may not be carried out by business visitors:
Running a business.
"Gainful employment".
Payment by an organization within the US.
Participating as a professional in entertainment or sporting events.
Obviously there is a considerable 'gray area' in between what definitely is allowed and what definitely isn't. It is advisable to err on the side of caution when bringing overseas persons into the USA on business visitor visas. However, in certain strictly limited cases, paid employment may be possible using a 'H1B'
USCIS geeft zelf aan dat er een 'grey area' is.
En als een Ned. schaakorganisatie de vergoeding voor de lessen aan de kids gesponsored had, was er niets aan de hand geweest.
Het valt me ook op dat het inderdaad zeer op 'zaken' gericht is en dat het maar gokken is of je een seminar mag bijwonen (is dat een meeting ?) dan wel er ook mag spreken (alleen als je het gratis doet ? mogen ze je reis heen en weer betalen en je hotel en je maaltijden ?)
In dat soort gevallen is er volgens mij vaak sprake van onbetaald werk, maar wordt er eventueel wel een onkostenvergoeding gegeven. Er is niks aan gelogen als je zegt dat je er niks mee verdient terwijl je reis, verblijf en verdere onkosten worden vergoed.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Het staat er dus, in geval van Wely
"participating as a professional in entertainment and sporting events"'
En betaald door Amerikaans bedrijf.
Een duidelijk punt om het af te wijzen. Wist dat echt niet, eerlijk gezegd.
"participating as a professional in entertainment and sporting events"'
En betaald door Amerikaans bedrijf.
Een duidelijk punt om het af te wijzen. Wist dat echt niet, eerlijk gezegd.
Ja maar hij is dáár dus niet op afgewezen als je zijn relaas op FB leest. De problemen begonnen pas toen hij over dat lesgeven begon. Wat betreft dat poker spelen: wanneer ben je professioneel poker speler? Zijn daar regels voor? Het lijkt mij professioneel te zijn als het je voornaamste bron van inkomsten is, maar hoe gaan ze dat in godsnaam controleren?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En een hekel punt blijft natuurlijk dat je vooraf moet weten dat je veronderstelt wordt een visum te hebben. Dat je een visum moet hebben indien je in de US wilt gaan wonen, dat zullen veel mensen wel weten. Of als je er bv. 6 maanden aan een project wilt gaan werken. Maar ik denk dat, als je een straatinterview zou doen en zou vragen of je een werkvisum voor de US moet hebben indien je er een week een schaakcursus aan kindertjes gaat geven, de meerderheid 'neen' zal zeggen. Dus vooraleer je met iets in orde kan zijn, moet je eerst weten dat je veronderstelt wordt iets speciaals te doen om in orde te zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik heb nergens gezegd dat hij "eventjes naar het consulaat moest gaan om het te regelen" dus ik zou het fijn vinden als die woorden mij ook niet toebedicht worden maar los daarvan snap ik niet dat je daar zo'n vreselijk groot punt van maakt Oortjes. We weten nou wel hoe moeilijk alles te regelen is maar nogmaals, dat maakt niets uit voor dit verhaal. Feit blijft dat hij meer kwam doen dan "slechts" vakantie vieren en dus zijn zaken had moeten regelen. Dat jij wel begrijpt waarom hij in die situatie terecht is gekomen en ik niet is prima, daar verschillen we dan gewoon van mening over en daar is niets mis mee.
Verder sluit ik me aan bij kastelke. Bereid je gewoon goed voor dan is de kans op dit soort problem een stuk kleiner.
Edit: Ik lees net dat hij dus een professional is. Wie weet stond hij al op een lijst met een flag bij immigrations door eerdere bezoeken. Dan zou hij wellicht hoe-dan-ook strenger onder de loep genomen worden dan Jan Doorzon. En dan zijn we weer terug bij het begin, elk verhaal heeft 2 kanten en wij kennen er maar 1.
Verder sluit ik me aan bij kastelke. Bereid je gewoon goed voor dan is de kans op dit soort problem een stuk kleiner.
Edit: Ik lees net dat hij dus een professional is. Wie weet stond hij al op een lijst met een flag bij immigrations door eerdere bezoeken. Dan zou hij wellicht hoe-dan-ook strenger onder de loep genomen worden dan Jan Doorzon. En dan zijn we weer terug bij het begin, elk verhaal heeft 2 kanten en wij kennen er maar 1.
In dat laatste heb je gelijk. Maar je blijft zeggen dat VanW. de zaken zelf had moeten regelen en mijn punt blijft, dat hij daarvoor afhankelijk was van de US organisatie die hem uitnodigde. Alleen de zg. 'sponsor' kan werkvergunningen etc. aanvragen, niet de betrokkene zelf. Dat is niet een verschil van mening tussen ons, dat is gewoon hoe de US het heeft geregeld, en daar moet geen misverstand over ontstaan. Daarom maak ik eer een punt van.
Verder is 'vakantie vieren' een rekbaar begrip. Voor veel deelnemers hier betekent het een tocht door nationale parken hier. Voor anderen uitgebreid museum bezoek. Voor mijzelf is vakantie vooral mensen ontmoeten in een andere cultuur. Voor sommigen is het paardrijden, roskammen en mest scheppen. Of meehelpen in een dierenasiel - en daar zijn we al op de grens.
Verder is 'vakantie vieren' een rekbaar begrip. Voor veel deelnemers hier betekent het een tocht door nationale parken hier. Voor anderen uitgebreid museum bezoek. Voor mijzelf is vakantie vooral mensen ontmoeten in een andere cultuur. Voor sommigen is het paardrijden, roskammen en mest scheppen. Of meehelpen in een dierenasiel - en daar zijn we al op de grens.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ken een aantal mensen die op regelmatige basis naar de VS gaan/gingen om daar een seminar te geven. Hierbij gaat het om de africhting van honden, bijtwerk, politiewerk, en speuren. Ik weet ook dat deelnemers aan dit seminar hier behoorlijke bedragen voor betalen om mee te mogen doen met hun hond.
Bijna zou ik toentertijd ook een keer meegaan.
Ik vraag me nu af hoe dat dan geregeld is/was. Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat ze hiervoor netjes een visum aangevraagd hebben en vraag me ook af wat voor visum je hiervoor dan nodig zou hebben?
De fokker van mijn hond ging regelmatig naar de VS met een afgerichte hond welke aangeschaft werd door de politie. Hij bracht de hond dan en gaf dan ook nog eens 6 weken training daar.
Bijna zou ik toentertijd ook een keer meegaan.
Ik vraag me nu af hoe dat dan geregeld is/was. Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat ze hiervoor netjes een visum aangevraagd hebben en vraag me ook af wat voor visum je hiervoor dan nodig zou hebben?
De fokker van mijn hond ging regelmatig naar de VS met een afgerichte hond welke aangeschaft werd door de politie. Hij bracht de hond dan en gaf dan ook nog eens 6 weken training daar.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Ja je vraagt je af dat niet het zelfde is als kinderen schaakles geven he?
Denk dat het heel erg af hangt van wie je treft bij immigrations en de frequentie waar het in plaats vindt.
Denk dat het heel erg af hangt van wie je treft bij immigrations en de frequentie waar het in plaats vindt.
Net op Veronica in Border Security een mooi voorbeeld.