Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Juni 2007 Rondreis
Juni 2007 Rondreis
Hallo Allemaal,
Wij hebben het in de planning om volgend jaar met 6 man een rondreis te maken door het Zuidwesten van Amerika. In 2005 hebben we dit al met 5 man in florida gedaan. Dat is erg goed bevallen, alleen zitten er goede leermomenten in. Bijvoorbeeld niet een te drukke planning. Maargoed. Wewillen voor een periode van 3 weken met ruim de tijd op verschillende plekken.
Aantal dagen SF, in 2 of 1 nacht(en) naar LA en omgeving. Waar kunnen we het beste de stops maken? In LA ook lekker de tijd nemen. Hiervandaan begint de twijfel.
Allereerst, we zijn jongeren van rond de 24 jaar. We vinden allemaal mooie natuur prachtig, maar we zijn geen grote wandelaars enzovoorts. we willen sowieso naar Las Vegas. Ikzelf heb het idee dat 2 nachten genoeg zijn. De grand canyon staat uiteraard op het lijstje. San diego en phoenix worden in veel routes genoemd maar maken de afstanden (met name phoenix) erg groot. Yosemite en death valley staan ook op het programma. Vliegen vanaf SF naar huis is denk ik de beste optie.
Nu is ook de vraag moeten we 2 of 1 auto doen. Vorige keer hadden we met 5 man een Chevy Uplander. Met bagage was dat ook nog goed te doen maar 6 zou te veel worden.
1 Amsterdam-SF
2 SF
3 SF
4 SF-?
5 ?-?
6 ?=LA
7 LA
8 LA
9 LA-Palm Springs
10 Palm Springs- Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 LV-Grand Canyon
14 GC-?
15 ?
16 ?
17 Death Vlley
18 Yosemite
19 Yosemite
20 SF
21 SF
22 Amsterdam
De 22e dag is natuurlijk de vraag, kan ook 1 ingekort worden. Ik heb nog een gat en kan het moeilijk invullen. Zijn er plaatsen waar ik te lang ben of te kort. Of zouden jullie andere plaasten aandoen? 1 of 2 auto's?
Ik wacht met smart af op de reacties. Alvast bedankt.
Marcel
Wij hebben het in de planning om volgend jaar met 6 man een rondreis te maken door het Zuidwesten van Amerika. In 2005 hebben we dit al met 5 man in florida gedaan. Dat is erg goed bevallen, alleen zitten er goede leermomenten in. Bijvoorbeeld niet een te drukke planning. Maargoed. Wewillen voor een periode van 3 weken met ruim de tijd op verschillende plekken.
Aantal dagen SF, in 2 of 1 nacht(en) naar LA en omgeving. Waar kunnen we het beste de stops maken? In LA ook lekker de tijd nemen. Hiervandaan begint de twijfel.
Allereerst, we zijn jongeren van rond de 24 jaar. We vinden allemaal mooie natuur prachtig, maar we zijn geen grote wandelaars enzovoorts. we willen sowieso naar Las Vegas. Ikzelf heb het idee dat 2 nachten genoeg zijn. De grand canyon staat uiteraard op het lijstje. San diego en phoenix worden in veel routes genoemd maar maken de afstanden (met name phoenix) erg groot. Yosemite en death valley staan ook op het programma. Vliegen vanaf SF naar huis is denk ik de beste optie.
Nu is ook de vraag moeten we 2 of 1 auto doen. Vorige keer hadden we met 5 man een Chevy Uplander. Met bagage was dat ook nog goed te doen maar 6 zou te veel worden.
1 Amsterdam-SF
2 SF
3 SF
4 SF-?
5 ?-?
6 ?=LA
7 LA
8 LA
9 LA-Palm Springs
10 Palm Springs- Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 LV-Grand Canyon
14 GC-?
15 ?
16 ?
17 Death Vlley
18 Yosemite
19 Yosemite
20 SF
21 SF
22 Amsterdam
De 22e dag is natuurlijk de vraag, kan ook 1 ingekort worden. Ik heb nog een gat en kan het moeilijk invullen. Zijn er plaatsen waar ik te lang ben of te kort. Of zouden jullie andere plaasten aandoen? 1 of 2 auto's?
Ik wacht met smart af op de reacties. Alvast bedankt.
Marcel
Heej, alvast bedankt voor je reactie. Ik zal ook even de dagen erbij zetten....om de weekenden in LV te vermijden...
Di 28-5 Amsterdam-SF
Wo 29-5 SF
Do 30-5 SF
Vr 31-5 SF-?
Za 1-6 ?-?
Zo 2-6 ?=LA
Ma 3-6 LA
Di 4-6 LA
Wo 5-6 LA-Palm Springs
Do 6-6 Palm Springs- Grand Canyon
Vr 7-6 GC
Za 8-6 GC-Page?
Zo 9-6 Page - ?
Ma 10-6 ?-?
Di 11-6 ? - Las Vegas
Wo 12-6 LV
Do 13-6 LV - Death Vlley
Vr 14-6 DV - Yosemite
Za 15-6 Yosemite
Zo 16-6 Yosemite - SF
Ma 17-6 SF
Di 18-6 Amsterdam
Zo zijn we in ieder geval niet in een weekend in Vegas.
Di 28-5 Amsterdam-SF
Wo 29-5 SF
Do 30-5 SF
Vr 31-5 SF-?
Za 1-6 ?-?
Zo 2-6 ?=LA
Ma 3-6 LA
Di 4-6 LA
Wo 5-6 LA-Palm Springs
Do 6-6 Palm Springs- Grand Canyon
Vr 7-6 GC
Za 8-6 GC-Page?
Zo 9-6 Page - ?
Ma 10-6 ?-?
Di 11-6 ? - Las Vegas
Wo 12-6 LV
Do 13-6 LV - Death Vlley
Vr 14-6 DV - Yosemite
Za 15-6 Yosemite
Zo 16-6 Yosemite - SF
Ma 17-6 SF
Di 18-6 Amsterdam
Zo zijn we in ieder geval niet in een weekend in Vegas.
Wat een leuk plan om zoiets met stel vrienden te doen!
Is er een speciale reden dat jullie 3 hele dagen in SF én 3 hele dagen in LA willen blijven? Dit hakt nl aardig in jullie planning. SF is een hele leuke stad, LA een stuk minder leuk dan wat het lijkt vanuit hier. Dit is een beetje kort door de bocht, maar de glamour van LA is niet meer wat het lijkt. Drie dagen is denk ik erg lang. LA is ook heel wijds opgezet, dus het is niet een compacte stad waar je leuk even door het centrum loopt (kan in SF veel beter).
Verder ben ik het met Chi Sin X eens dat, zelfs al zijn jullie geen enorme wandelaars, ik toch wat meer natuur in jullie route zou stoppen. Ik ben ook 24, geen natuurfreak, maar een trail lopen in Bryce of Zion oid is iets compleet anders
Ik zou bijvoorbeeld zoiets doen:
Ma 28-5 Amsterdam-SF
Di 29-5 SF
Wo 30-5 SF
Do 31-5 SF-?
Vr 1-6 Highway 1
Za 2-6 ? -LA
Zo 3-6 LA
Ma 4-6 LA-Palm Springs
Di 5-6 Palm Springs- Grand Canyon
Wo 6-6 GC
Do 7-6 GC-Page
Vr 8-6 Page - Bryce
Za 9-6 Bryce-Zion
Zo 10-6 Zion
Ma 11-6 Zion - Las Vegas
Di 12-6 LV
Wo 13-6 LV-Death Valley
Do 14-6 DV-Yosemite
Vr 15-6 Yosemite
Za 16-6 Yosemite - SF
Zo 17-6 Amsterdam
(je dagaanduiding klopte volgens mij niet, 28 mei valt in 2007 op een maandag. heb ik hierin aangepast)
Dit zijn maar 21 dagen, dus je kunt nog dag aan LA, kustweg of iets anders plakken. Over de kustweg heeft SpacAce een goed rijtje met tips om te doen & zien, en waar je evt kunt overnachten. (zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=#73296, even naar beneden scrollen en je komt 'm vanzelf tegen)
Trouwens, nog wat anders. Omdat ik ook 24 ben en weet hoe lastig het is; hoe doen jullie dat met autohuur? Huren jullie Alamo Gold Underage of hebben jullie andere verhuurder gevonden?
groetjes, Marije
Is er een speciale reden dat jullie 3 hele dagen in SF én 3 hele dagen in LA willen blijven? Dit hakt nl aardig in jullie planning. SF is een hele leuke stad, LA een stuk minder leuk dan wat het lijkt vanuit hier. Dit is een beetje kort door de bocht, maar de glamour van LA is niet meer wat het lijkt. Drie dagen is denk ik erg lang. LA is ook heel wijds opgezet, dus het is niet een compacte stad waar je leuk even door het centrum loopt (kan in SF veel beter).
Verder ben ik het met Chi Sin X eens dat, zelfs al zijn jullie geen enorme wandelaars, ik toch wat meer natuur in jullie route zou stoppen. Ik ben ook 24, geen natuurfreak, maar een trail lopen in Bryce of Zion oid is iets compleet anders
Ik zou bijvoorbeeld zoiets doen:
Ma 28-5 Amsterdam-SF
Di 29-5 SF
Wo 30-5 SF
Do 31-5 SF-?
Vr 1-6 Highway 1
Za 2-6 ? -LA
Zo 3-6 LA
Ma 4-6 LA-Palm Springs
Di 5-6 Palm Springs- Grand Canyon
Wo 6-6 GC
Do 7-6 GC-Page
Vr 8-6 Page - Bryce
Za 9-6 Bryce-Zion
Zo 10-6 Zion
Ma 11-6 Zion - Las Vegas
Di 12-6 LV
Wo 13-6 LV-Death Valley
Do 14-6 DV-Yosemite
Vr 15-6 Yosemite
Za 16-6 Yosemite - SF
Zo 17-6 Amsterdam
(je dagaanduiding klopte volgens mij niet, 28 mei valt in 2007 op een maandag. heb ik hierin aangepast)
Dit zijn maar 21 dagen, dus je kunt nog dag aan LA, kustweg of iets anders plakken. Over de kustweg heeft SpacAce een goed rijtje met tips om te doen & zien, en waar je evt kunt overnachten. (zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=#73296, even naar beneden scrollen en je komt 'm vanzelf tegen)
Trouwens, nog wat anders. Omdat ik ook 24 ben en weet hoe lastig het is; hoe doen jullie dat met autohuur? Huren jullie Alamo Gold Underage of hebben jullie andere verhuurder gevonden?
groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Bedankt voor je reactie. De vorige keer hebben we in Florida een underage toeslag betaald van 10 $ per bestuurder. Daarom heb ik in florida dan ook werkelijk alles zelf gereden. Dit jaar met de grotere afstanden willen we wel gaan voor 2 bestuurders. Dan de kosten maar weer delen.
Ik ben in ieder geval blij met je aanmerkingen op het schema. In Florida hadden we ook een druk programma, met eigenlijk maar 1 dag dat we echt niks hebben gedaan. dat was ene lekkere stranddag. Zoiets hadden we nu weer in gedachten. Ik heb alleen eigenlijk geen idee waar dat het beste te doen is.
Alle routes die de meeste forumgangers maken gaan bijna allemaal over phoenix en scottsdale, maar de echte reden voor die reis daarlangs kon ik niet echt ontdekken.
san Diego twijfel ik ook over. San Francisco lijkt ons een leuke stad, misschien zijn het aantal dagen wel wat overdone. En las Vegas: Aan 2 nachten genoeg, of is dat te weinig?
Ik vroeg ook aan vrienden: Wat verwacht je eigenlijk van deze reis:
Toen noemden ze met name de steden. Sea World en Universal hebben 4 van de 6 al in Florida gezien. een WB Tour in LA lijkt ook wel leuk. Om nu echt blanco zelf een reis samen te stellen is zo moeilijk vanwege de enorm grote bulk aan info die er is. Vandaar dat ik ook zo breed de vragen stel en zo onvoorbereid lijk.
Het hele verhaal is misschien wat onsamenhangend, maar er zijn nog wel redelijk wat vraagtekens. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ben in ieder geval blij met je aanmerkingen op het schema. In Florida hadden we ook een druk programma, met eigenlijk maar 1 dag dat we echt niks hebben gedaan. dat was ene lekkere stranddag. Zoiets hadden we nu weer in gedachten. Ik heb alleen eigenlijk geen idee waar dat het beste te doen is.
Alle routes die de meeste forumgangers maken gaan bijna allemaal over phoenix en scottsdale, maar de echte reden voor die reis daarlangs kon ik niet echt ontdekken.
san Diego twijfel ik ook over. San Francisco lijkt ons een leuke stad, misschien zijn het aantal dagen wel wat overdone. En las Vegas: Aan 2 nachten genoeg, of is dat te weinig?
Ik vroeg ook aan vrienden: Wat verwacht je eigenlijk van deze reis:
Toen noemden ze met name de steden. Sea World en Universal hebben 4 van de 6 al in Florida gezien. een WB Tour in LA lijkt ook wel leuk. Om nu echt blanco zelf een reis samen te stellen is zo moeilijk vanwege de enorm grote bulk aan info die er is. Vandaar dat ik ook zo breed de vragen stel en zo onvoorbereid lijk.
Het hele verhaal is misschien wat onsamenhangend, maar er zijn nog wel redelijk wat vraagtekens. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!
Bij welke verhuurder hebben jullie in Florida dan gehuurd? Bij Alamo kun je dus met Gold Underage je verzekeringen/tank benzine e.d. afkopen, maar daar zitten dan ook 3 extra (dus buiten de hoofdbestuurder) bestuurders bij, die tussen de 21 en 25 mogen zijn. Als jullie besluiten één auto te huren is dit misschien nog wel lucratief, omdat je de kosten dan kunt delen, het per persoon niet zoveel is, én er wel 4 personen zijn die mogen rijden.
Twee hele dagen in SF zijn echt prima te vullen. Bezoek aan Golden Gate (kun je ook overheen fietsen), Pier 39, Alcatraz, Cable Cars, Chinatown etc. LA is een stad waar je meer met de auto van A naar B moet rijden om dingen te zien of te doen. Vond ik echt beetje tegenvallen zelf. Ik had meer het glamour Hollywood verwacht
Het rijden van zo'n bekende sterrenhuizen route vonden wij leuk, al zie je meer hek dan huis
In 2003 zijn wij ook in San Diego geweest en ik vond het wel een leuke stad. Als je echter 3 wkn gaat zoals jullie zou ik er voor kiezen hem niet in de route op te nemen omdat drie steden achter elkaar wel erg veel is, en zo heel bijzonder vonden wij het ook niet. Bryce, Zion, GC zijn dan meer de moeite waard m.i. Antelope Canyon is idd ook prachtig.
Las Vegas is een verhaal apart. Die stad hou je van van of je wordt er gek. Zo extreem is het ongeveer. Met twee nachten kun je een aardig beeld krijgen ('s avonds is de stad toch op haar best), maar er zijn ook mensen die er dágen kunnen zitten. Dat is iets persoonlijks, maar voor een eerste bezoek aan het zuidwesten vonden wij 2 nachten prima.
groetjes, Marije
Twee hele dagen in SF zijn echt prima te vullen. Bezoek aan Golden Gate (kun je ook overheen fietsen), Pier 39, Alcatraz, Cable Cars, Chinatown etc. LA is een stad waar je meer met de auto van A naar B moet rijden om dingen te zien of te doen. Vond ik echt beetje tegenvallen zelf. Ik had meer het glamour Hollywood verwacht
In 2003 zijn wij ook in San Diego geweest en ik vond het wel een leuke stad. Als je echter 3 wkn gaat zoals jullie zou ik er voor kiezen hem niet in de route op te nemen omdat drie steden achter elkaar wel erg veel is, en zo heel bijzonder vonden wij het ook niet. Bryce, Zion, GC zijn dan meer de moeite waard m.i. Antelope Canyon is idd ook prachtig.
Las Vegas is een verhaal apart. Die stad hou je van van of je wordt er gek. Zo extreem is het ongeveer. Met twee nachten kun je een aardig beeld krijgen ('s avonds is de stad toch op haar best), maar er zijn ook mensen die er dágen kunnen zitten. Dat is iets persoonlijks, maar voor een eerste bezoek aan het zuidwesten vonden wij 2 nachten prima.
groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
Als jullie van uitgaan houden, zou ik toch een extra nachtje LV doen. Niet voor het gokken, maar er zijn zoveel leuke dingen in het nachtleven te doen, barretjes te over, er zijn shows, elk hotel heeft wel een lekker zwembad, eten is heel betaalbaar, shoppen kan je er ookheel goed o.a. bij twee outletcentres en ga zo maar door.
Ik zou LA dan een dagje minder doen en die daarvoor gebruiken. LA is buiten de pretparken niet zo heel aantrekkelijk.
Ik zou LA dan een dagje minder doen en die daarvoor gebruiken. LA is buiten de pretparken niet zo heel aantrekkelijk.
Groetjes, Nel
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Klopt. De highlights in LA kun je makkelijk in een dagje doen.Girl_2004 schreef:LA is buiten de pretparken niet zo heel aantrekkelijk.
Verder noem je de Warner Bros Studio Tour, die is echt erg leuk! Een van mijn (vele

Verder hebben we die dag ook de NBC Studio tour gedaan en een opname van 'The Tonight Show with Jay Leno' bijgewoond.
Je zou ook nog een dagje strand kunnen plannen (Santa Monica Beach? Venice Beach?)
En verder heb je inderdaad de pretparken:
- Disneyland
- Disney California Adventure
- Knott's Berry Farm
- Universal Studios Hollywood
- Six Flags Magic Mountain
Universal is overigens redelijk anders als die in Orlando. Zeker de Universal Studio Tour is erg aan te raden. Hier kwam dus nog een wens van me uit
Voor mij is LA als stad enorm saai, maar deze dingen erom heen vind ik geweldig!
(Overigens vond ik Seaworld Orlando leuker als Seaworld in San Diego, maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
matthijs en rian
- Amerikafan
In LA zou ik kiezen voor orchid suites hotel... dit hotel ligt 100 meter achter hollywood boulevard (tegen het kodak theater). Het is ongeveer kwartiertje naar de stranden, en op 5 minuten van universal studios. Daarnaast zit je ook op 5 minuten op de grote weg richting het oosten (de weg richting palm springs, las vegas, grand canyon.
Je route klinkt wel goed hoor! We hebben heel stuk hetzelfde gereden.
SFO-Monterey-Buellton-LA-Laughlin-LasVegas-Tulare-Oakhurst-SFO.
Als ik nu naar jullie voorlopige reisschema zit te kijken zou ik volgende willen opmerken.
Ma 28-5 Amsterdam-SF
Di 29-5 SF (binnenstad ontdekken, kaartjes alcatraz ophalen)
Wo 30-5 SF (smorgens bike the bridge, alcatraz, pier 39)
Do 31-5 SF-Monterey (highway 1, aquarium)
Vr 1-6 Monterey - Pismo beach/santa maria (via highway 1)
Za 2-6 Pismo beach - LA (via Malibu beach, middag strand)
Zo 3-6 LA - Universal studios
Ma 4-6 LA - San diego
Di 5-6 San diego (sea world + zoo)
Wo 6-6 san diego - palm springs (joshua tree NP?)
Do 7-6 palm springs - GC
Vr 8-6 GC - Bryce (?? gewoon 2 parken misschien andere volgorde)
Za 9-6 Bryce - Zion (?? gewoon 2 parken misschien andere volgorde)
Zo 10-6 Zion - Las Vegas
Ma 11-6 Las Vegas (stad ontdekken)
Di 12-6 Las Vegas (uitstapje hoover dam)
Wo 13-6 Las Vegas - Bakersfield (motelletje puur voor slapen)
Do 14-6 Bakersfield - Oakhurst
Vr 15-6 Oakhurst (dag in Yosemite)
Za 16-6 Oakhurst - SF (hotel bij vliegveld pakken! (best western el rancho)
Zo 17-6 SFO - Amsterdam
Ik vind de steden afwisselend genoeg om niet idee te hebben dat je alleen maar in steden zit.
San Diego hebben wij spijt van dat we niet gedaan hebben, ondanks dat jullie al in sea world geweest zijn zou ik dat toch overwegen, of ook de zoo kan leuk zijn. Ik zou toch eerder voor san diego kiezen dan om alle natuurparken mee te kunnen nemen.
Wij vonden ook niks aan death valley het trok ons zowiezo niet. Je rijd richting Las vegas toch al door woestijnen heen, nou en dan vonden wij het niet nodig daar dan de extreemste gebieden in op te zoeken en te kijken van poe wat een mooie rotsen en poe wat is het toch heet (Sorry maar das onze mening, waarschijnlijk hoop reacties) we vonden in een stadje zitten en de american way of life ervaren toch leuker.
Als alternatief voor palm springs zou je verder door kunnen rijden richting GC, ik zou dan bijvoorbeeld kiezen voor Needles als slaapplaats of lake havasu. naar palm springs is denk ik maar uur of 2 a 3 rijden.
Als je san diego niet doet (3 dagen) zou je kunnen kiezen voor nog een natuurpark in de canyonlands maar ook bijvoorbeeld om wat noordelijker van san francisco wat mee te pakken zoals lake tahoe
Bijvoorbeeld
bakersfield - oakhurst
oakhurst
oakhurst - Mammoth lakes of Lee vining
Mammoth lakes of Lee vining - South lake tahoe
South lake tahoe - san francisco
Je hebt alleen nog steeds kans dat de tioga pass dicht is half juni (al is kans klein hoor)
Je route klinkt wel goed hoor! We hebben heel stuk hetzelfde gereden.
SFO-Monterey-Buellton-LA-Laughlin-LasVegas-Tulare-Oakhurst-SFO.
Als ik nu naar jullie voorlopige reisschema zit te kijken zou ik volgende willen opmerken.
Ma 28-5 Amsterdam-SF
Di 29-5 SF (binnenstad ontdekken, kaartjes alcatraz ophalen)
Wo 30-5 SF (smorgens bike the bridge, alcatraz, pier 39)
Do 31-5 SF-Monterey (highway 1, aquarium)
Vr 1-6 Monterey - Pismo beach/santa maria (via highway 1)
Za 2-6 Pismo beach - LA (via Malibu beach, middag strand)
Zo 3-6 LA - Universal studios
Ma 4-6 LA - San diego
Di 5-6 San diego (sea world + zoo)
Wo 6-6 san diego - palm springs (joshua tree NP?)
Do 7-6 palm springs - GC
Vr 8-6 GC - Bryce (?? gewoon 2 parken misschien andere volgorde)
Za 9-6 Bryce - Zion (?? gewoon 2 parken misschien andere volgorde)
Zo 10-6 Zion - Las Vegas
Ma 11-6 Las Vegas (stad ontdekken)
Di 12-6 Las Vegas (uitstapje hoover dam)
Wo 13-6 Las Vegas - Bakersfield (motelletje puur voor slapen)
Do 14-6 Bakersfield - Oakhurst
Vr 15-6 Oakhurst (dag in Yosemite)
Za 16-6 Oakhurst - SF (hotel bij vliegveld pakken! (best western el rancho)
Zo 17-6 SFO - Amsterdam
Ik vind de steden afwisselend genoeg om niet idee te hebben dat je alleen maar in steden zit.
San Diego hebben wij spijt van dat we niet gedaan hebben, ondanks dat jullie al in sea world geweest zijn zou ik dat toch overwegen, of ook de zoo kan leuk zijn. Ik zou toch eerder voor san diego kiezen dan om alle natuurparken mee te kunnen nemen.
Wij vonden ook niks aan death valley het trok ons zowiezo niet. Je rijd richting Las vegas toch al door woestijnen heen, nou en dan vonden wij het niet nodig daar dan de extreemste gebieden in op te zoeken en te kijken van poe wat een mooie rotsen en poe wat is het toch heet (Sorry maar das onze mening, waarschijnlijk hoop reacties) we vonden in een stadje zitten en de american way of life ervaren toch leuker.
Als alternatief voor palm springs zou je verder door kunnen rijden richting GC, ik zou dan bijvoorbeeld kiezen voor Needles als slaapplaats of lake havasu. naar palm springs is denk ik maar uur of 2 a 3 rijden.
Als je san diego niet doet (3 dagen) zou je kunnen kiezen voor nog een natuurpark in de canyonlands maar ook bijvoorbeeld om wat noordelijker van san francisco wat mee te pakken zoals lake tahoe
Bijvoorbeeld
bakersfield - oakhurst
oakhurst
oakhurst - Mammoth lakes of Lee vining
Mammoth lakes of Lee vining - South lake tahoe
South lake tahoe - san francisco
Je hebt alleen nog steeds kans dat de tioga pass dicht is half juni (al is kans klein hoor)
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
31-05: San Francisco - MontereyMarcel_db schreef:Vr 31-5 SF-?
Za 1-6 ?-?
Zo 2-6 ?=LA
01-06: Monterey - San Simeon (of Morro Bay)
02-06: San Simon (of Morro Bay) - Los Angeles
Zie onderstaand
voor de eventuele bezienswaardigheden of tussenstops langs de deze geweldige kustweg:
- - De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)
Ik adviseer jullie om eens goed naar deze internetlinks te kijken zodat jullie zelf kunnen beslissen welke van deze stops jullie leuk lijken en welke vooral niet
Eventueel zou ik overigens misschien drie nachten langs de kust slapen (bijvoorbeeld in Solvang). Maar dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je van het lijstje uiteindelijk geschapt hebt
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
matthijs en rian schreef:In LA zou ik kiezen voor orchid suites hotel...

Is het niet handiger om Palm Springs over te slaan (of moet ik dit zeker niet doen) en dan via death valley naar vegas te gaan? Of moeten we gewoon in 1 keer van Palm Springs naar de Grand Canyon rijden?
Wat ik moeilijk vind aan het hele verhaal van zo'n reis samenstellen is het bedenken van een route. Totaal anders als in florida. Hier kan je verschillende routes rijden en het is niet altijd het leukt/mooist om de snelste route te nemen. Hebben jullie hier adviezen voor?
ook denken we aan evt. tijdwinst om toch maar 1 nacht tussen sf en la te doen. en als je in la lekker wil relaxen, wat rond wil rijden en naar het strand wil gaan hebben we de dagen denk ik nodig. Misschien zelfs een bezoek aan disney (de dames willen dat graag).
Wat ik moeilijk vind aan het hele verhaal van zo'n reis samenstellen is het bedenken van een route. Totaal anders als in florida. Hier kan je verschillende routes rijden en het is niet altijd het leukt/mooist om de snelste route te nemen. Hebben jullie hier adviezen voor?
ook denken we aan evt. tijdwinst om toch maar 1 nacht tussen sf en la te doen. en als je in la lekker wil relaxen, wat rond wil rijden en naar het strand wil gaan hebben we de dagen denk ik nodig. Misschien zelfs een bezoek aan disney (de dames willen dat graag).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Death Valley wilt lijkt het mij handiger om dat op weg van Las Vegas naar Yosemite te doen. Er is hier al erg veel geschreven over die route de laatste tijd.Marcel_db schreef:Is het niet handiger om Palm Springs over te slaan (of moet ik dit zeker niet doen) en dan via death valley naar vegas te gaan? Of moeten we gewoon in 1 keer van Palm Springs naar de Grand Canyon rijden?
Over de route naar de Grand Canyon is ook al veel geschreven, de route via Sedona is de moeite waard.
Palm Springs best leuk om eens te zien en om te overnachten. Meer hebben wij er niet gedaan, maar je kunt met een kabelbaan naar boven, schijnt wel leuk te zijn. Rijd ook door Yoshua Tree NP als je toch inde buurt bent.
Verder ben ik het eens met de keuze voor Orchid Suites in LA. Wij zijn deze maand zowel naar Universal als naar Warner Bros geweest. Is niet echt met ekaar te vergelijken maar ik vond de WB VIP tour het leukst. Universal is meer een pretpark.
Marianne
Idd heel veel mogelijkheden.
Laten we Marianne's route nemen:
5/28 tm 5/30: Ok
5/31: Ok Van SF eerst naar Santa Cruz. Leuke plaats. Boardwalk en probeer The Mystery Spot. Door naar Monterey. Aquarium is prachtig, maar kom je voor een aquarium naar de Usa?
6/01: Monterey-Pismo Beach Ok: Bezoek Carmel, Point Lobos SP zuid van
Carmel en Hearst Castle nabij San Simeon
6/02: Pismo Beach-LA. Ook bezoek Solvang en Santa Barbara en probeer Redondo Beach voor de nacht.
6/03: LA. Rijd gewoon wat rond in Beverly Hills en Hollywood en bezoek Watts Tower in South Central. Ja berucht door al die "hood" films maar je doet iets wat vrijwel geen tourist doet. En overdag (en zelfs 's avonds) is het geen enkel probleem. Is weer eens iets anders dan al die pretparken.
6/04. San Diego is prachtig maar nog een stad na SF en LA?
Ik zou er een lekkere woestijnrit van maken en meteen naar Flagstaff rijden. 7-8 met wat korte stops. Ja, Joshua Tree is heel mooi maar er zijn nog mooiere parken en Palm Springs is golfparadijs met heel veel seniors
(ben ik ook hoor, vandaar dat ik erg graag kom.)
6/05: Flagstaff is een echt stadje in tegenstelling tot Sedona maar ik zou toch een dagtrip naar Sedona maken en een Pink Jeep Tour nemen.
6/06: Van Flagstaff naar GC south rim. Hele dag GC.
6/07: Van GCSR naar Monument Valley. Vroeg weg, je bent jong dus weer een flinke rit. Zorg dat je voor 12 uur in Monument Valley bent en neem of een guided toer, of rijd zelf in de Valley. Neemt zo'n 2-3 uur in beslag en ga dan naar Page.
6/08: Hele dag Page Eventueel een bezoek aan Antelope Slot Canyon meteen ten oosten van Page (rijd er zlef naar toe en neem alweer een guided toer). Veel water bij Page en misschien een duik. De dam kan je er ook bezoeken. (gratis en nu met een ranger erbij. Wij konden lang geleden er nog vrij rondlopen. )
6/09: Page naar Bryce. Bezoek aan Bryce.
6/10: Bryce naar Zion. Bezoek Zion
6/11: Van Zion naar Valley of Fire SP, dan langs Lake Mead (min of meer)
over cZ 167/147/166 naar Hoover Dam en naar LV
6/12: Las Vegas
6/13: Van LV naar Death Valley. Bezoek en naar Lone Pine.
6/14: Van Lone Pine naar Yosemite NP via Tioga Pass Road. Informeer of hij open is. Meestal tot eind mei gesloten maar dit jaar tot half juni.
Als hij dicht is moet je de zuidelijke route volgen via Lake Isabelle en Bakersfield. Kan gemakkelijk in een dag.
6/15: Hele dag Yosemite.
6/16: Yosemite-SF
6/17: Off en nieuwe plannen maken.
Vele vele andere mogelijkheden.
Yeehaw
Laten we Marianne's route nemen:
5/28 tm 5/30: Ok
5/31: Ok Van SF eerst naar Santa Cruz. Leuke plaats. Boardwalk en probeer The Mystery Spot. Door naar Monterey. Aquarium is prachtig, maar kom je voor een aquarium naar de Usa?
6/01: Monterey-Pismo Beach Ok: Bezoek Carmel, Point Lobos SP zuid van
Carmel en Hearst Castle nabij San Simeon
6/02: Pismo Beach-LA. Ook bezoek Solvang en Santa Barbara en probeer Redondo Beach voor de nacht.
6/03: LA. Rijd gewoon wat rond in Beverly Hills en Hollywood en bezoek Watts Tower in South Central. Ja berucht door al die "hood" films maar je doet iets wat vrijwel geen tourist doet. En overdag (en zelfs 's avonds) is het geen enkel probleem. Is weer eens iets anders dan al die pretparken.
6/04. San Diego is prachtig maar nog een stad na SF en LA?
Ik zou er een lekkere woestijnrit van maken en meteen naar Flagstaff rijden. 7-8 met wat korte stops. Ja, Joshua Tree is heel mooi maar er zijn nog mooiere parken en Palm Springs is golfparadijs met heel veel seniors
(ben ik ook hoor, vandaar dat ik erg graag kom.)
6/05: Flagstaff is een echt stadje in tegenstelling tot Sedona maar ik zou toch een dagtrip naar Sedona maken en een Pink Jeep Tour nemen.
6/06: Van Flagstaff naar GC south rim. Hele dag GC.
6/07: Van GCSR naar Monument Valley. Vroeg weg, je bent jong dus weer een flinke rit. Zorg dat je voor 12 uur in Monument Valley bent en neem of een guided toer, of rijd zelf in de Valley. Neemt zo'n 2-3 uur in beslag en ga dan naar Page.
6/08: Hele dag Page Eventueel een bezoek aan Antelope Slot Canyon meteen ten oosten van Page (rijd er zlef naar toe en neem alweer een guided toer). Veel water bij Page en misschien een duik. De dam kan je er ook bezoeken. (gratis en nu met een ranger erbij. Wij konden lang geleden er nog vrij rondlopen. )
6/09: Page naar Bryce. Bezoek aan Bryce.
6/10: Bryce naar Zion. Bezoek Zion
6/11: Van Zion naar Valley of Fire SP, dan langs Lake Mead (min of meer)
over cZ 167/147/166 naar Hoover Dam en naar LV
6/12: Las Vegas
6/13: Van LV naar Death Valley. Bezoek en naar Lone Pine.
6/14: Van Lone Pine naar Yosemite NP via Tioga Pass Road. Informeer of hij open is. Meestal tot eind mei gesloten maar dit jaar tot half juni.
Als hij dicht is moet je de zuidelijke route volgen via Lake Isabelle en Bakersfield. Kan gemakkelijk in een dag.
6/15: Hele dag Yosemite.
6/16: Yosemite-SF
6/17: Off en nieuwe plannen maken.
Vele vele andere mogelijkheden.
Yeehaw
We zijn weer een stukje verder. Het lijkt de volgende route te gaan worden. Ruimte voor verandereingen zijn er nog. Alleen de vluchten staan in optie.
Di. 29-5 Amsterdam-San Francisco
Wo. 30-5 San Francisco
Do. 31-5 San Francisco
Vr. 1-6 San Francisco-Morro Bay
Za. 2-6 Morro Bay-LA
Zo. 3-6 LA
Ma. 4-6 LA
Di. 5-6 LA-Grand Canyon
Wo. 6-6 Grand Canyon
Do. 7-6 Grand Canyon-Page
Vr. 8-6 Page-Bryce Canyon
Za. 9-6 Bryce Canyon-Zion
Zo. 10-6 Zion
Ma. 11-6 Zion-Las Vegas
Di. 12-6 Las Vegas
Wo. 13-6 Las vegas
Do. 14-6 Las vegas-Death Valley-Lone Pine
Vr. 15-6 Lone Pine-Yosemite
Za. 16-6 Yosemite
Zo. 17-6 Yosemite-San Francisco
Ma. 18-6 San Francisco
Di. 19-6 San Francisco - Amsterdam
Misschien hebben we ook de mogelijkheid om een dag later te vertrekken. Deze dag kunnen we plakken tussen sf en la, tussen la en gc, in dv, bij page(antelope), of via yosemite naar kings canyon.
Wo. 30-5 San Francisco
Do. 31-5 San Francisco
Vr. 1-6 San Francisco-Morro Bay
Za. 2-6 Morro Bay-LA
Zo. 3-6 LA
Ma. 4-6 LA
Di. 5-6 LA-Grand Canyon
Wo. 6-6 Grand Canyon
Zo. 10-6 Zion
Ma. 11-6 Zion-Las Vegas
Di. 12-6 Las Vegas
Wo. 13-6 Las vegas
Za. 16-6 Yosemite
Ma. 18-6 San Francisco
Misschien hebben we ook de mogelijkheid om een dag later te vertrekken. Deze dag kunnen we plakken tussen sf en la, tussen la en gc, in dv, bij page(antelope), of via yosemite naar kings canyon.
- repelsteeltje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
[quote=]
Wo. 30-5 San Francisco
Do. 31-5 San Francisco
Vr. 1-6 San Francisco-Morro Bay In Morro Bay moet je zeker even gaan kijken naar de zeeotters, die in de haven bij de dam zwemmen, ook zit daar een fantastich lekker bakkerijtje
Za. 2-6 Morro Bay-LA
Zo. 3-6 LA Venice beach is hardstikke gezellig, de zee is heerlijk hier met zijn hoge golven en hier kun je fietsen huren en langs de promenade fietsen samen met Santa Monica waar ze en wandelpromenade hebben, waar GEEN auto's rijden heb je een leuk dagje in de buurt van LA en als je van allerlei outdoor sporten houdt moet je zeken een kijkje gaan nemen bij de REI een grote buitensportzaak waar kleding een stuk goedkoper is dan in Nederland
Ma. 4-6 LA
Di. 5-6 LA-Grand Canyon
Wo. 6-6 Grand Canyon
Zo. 10-6 Zion
Ma. 11-6 Zion-Las Vegas
Di. 12-6 Las Vegas kijk voor het hotel dat het beste bij jullie past eens even op deze site http://www.cheapovegas.com/vegas_casino ... ank&limit=
Wo. 13-6 Las vegas
Za. 16-6 Yosemite
Ma. 18-6 San Francisco
[/quote]
Gaan jullie in hotels of gaan jullie kamperen?
Wij zijn net een weekje terug en op onze weblog kun je ons verslag lezen
http://huismaninamerika.web-log.nl/
Monique
Wo. 30-5 San Francisco
Do. 31-5 San Francisco
Vr. 1-6 San Francisco-Morro Bay In Morro Bay moet je zeker even gaan kijken naar de zeeotters, die in de haven bij de dam zwemmen, ook zit daar een fantastich lekker bakkerijtje
Za. 2-6 Morro Bay-LA
Zo. 3-6 LA Venice beach is hardstikke gezellig, de zee is heerlijk hier met zijn hoge golven en hier kun je fietsen huren en langs de promenade fietsen samen met Santa Monica waar ze en wandelpromenade hebben, waar GEEN auto's rijden heb je een leuk dagje in de buurt van LA en als je van allerlei outdoor sporten houdt moet je zeken een kijkje gaan nemen bij de REI een grote buitensportzaak waar kleding een stuk goedkoper is dan in Nederland
Ma. 4-6 LA
Di. 5-6 LA-Grand Canyon
Wo. 6-6 Grand Canyon
Zo. 10-6 Zion
Ma. 11-6 Zion-Las Vegas
Di. 12-6 Las Vegas kijk voor het hotel dat het beste bij jullie past eens even op deze site http://www.cheapovegas.com/vegas_casino ... ank&limit=
Wo. 13-6 Las vegas
Za. 16-6 Yosemite
Ma. 18-6 San Francisco
[/quote]
Gaan jullie in hotels of gaan jullie kamperen?
Wij zijn net een weekje terug en op onze weblog kun je ons verslag lezen
http://huismaninamerika.web-log.nl/
Monique

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is wel een flink eind doorrijden. Erg jammer, want tussen San Francisco en Morro Bay is behoorlijk veel te zien en te doen. Maar ik neem aan dat je het lijstje van mij (waar Marijtje het over had in dit draadje) goed doorgelezen en bekeken hebt en zo je keuzes hebt gemaakt wat je wilt zien en doen langs de kustwegMarcel_db schreef:Vr. 1-6 San Francisco-Morro Bay
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2274 Weergaves
-
Laatste bericht door dati
-
- 3 Reacties