Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Illegaal snoep

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Illegale snoep

Bericht door Ceetje »

LittlePhoenix schreef:
Ceetje schreef:Bizar :shock: Voor een land waar pizza groente is .....
Deze opmerking snap ik niet???
Ergens in een ander topic is geschreven dat pizza onder groente valt vanwege de tomatensaus... En een onschuldig chocolade ei met een speeltje is verboden. Snap je?
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik vind die chocolade echt heerlijk en ben gek op die eieren.

Ik wist echter wel dat ze niet te koop waren in de USA vanwege dat speeltje maar dat ze illegaal zijn is voor mij ook echt nieuw. Ach ja, ik verbaas me al nergens meer over intussen ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dento schreef:
Als gevolg kregen we e.e.a. thuisgestuurd met de doosjes opgevouwen op de bodem, de folie verpakkingen platgevouwen op de bodem, de chocolade apart in een ziplock zakje, en de gele plastic dingen met het speelgoed erin in een ander zakje.

Dus ja, we hadden verrassingseieren, maar de lol was er toch een beetje af... :lol:
:lol:

Gelukkig hadden ze het in elkaar zetten van de speelgoedfrutsel toch nog aan de ontvanger overgelaten :D
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Mijn man neemt ze ook regelmatig mee uit het buitenland. Ik weet dat ze niet verkocht mogen worden (vind ik ook vreemd, maar goed), maar ben verbaasd dat je ze niet eens mee mag nemen (en dan bedoel ik dus een paar voor eigen gebruik, niet een koffer vol).
Terug in Texas!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

LittlePhoenix schreef:
Ceetje schreef:Bizar :shock: Voor een land waar pizza groente is .....
Deze opmerking snap ik niet???
http://www.ktla.com/news/landing/ktla-p ... 1304.story
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

kastelke schreef:Zou het nog beter begrijpen dat ze die chocolade verbieden omdat hij gewoonweg niet te vreten is. :lol:
:shock: Wat zeg je me nou over de lekkerste chocolade ter wereld??? Althans, dat vind ik dan :wink:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je moet echt oppassen met die reepjes...voordat je het weet eet je heel die doos leeg. Zit volgens mij nauwelijks cacao in maar wel lekker romig ;)
dimona
Amerika-expert

Re: Illegaal snoep

Bericht door dimona »

En hoe zit het dan met Crackerjacks trouwens??

http://en.wikipedia.org/wiki/Cracker_Jack
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Het speeltje zit bij in de verpakking, maar niet in het eetbaars zelf. Dat is het verschil.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

En toch:

"Food items marketed with toys in them, such as Cracker Jack and some cereals, are regulated by both the FDA and the CPSC. The FDA regulates the safety of the food, and the CPSC is responsible for the safety of the toy."
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dat zegt toch alleen wie wat reguleert? Er staat niets over de inhoud danwel toelaatbaarheid van Cracker Jacks. En aangezien Cracker Jacks wel nog te krijgen zijn, zal men bij de FDA daar geen gevaar in zien, en bij de verrassingseieren wel.

Of dat terecht is of niet bij de verrassingseieren is natuurlijk een andere vraag. Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die per ongeluk een heel ei met inhoud per ongeluk doorslikt, of dat gele ding in een verrassingsei kapot bijt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dento schreef: En aangezien Cracker Jacks wel nog te krijgen zijn, zal men bij de FDA daar geen gevaar in zien, en bij de verrassingseieren wel.
Ik denk eigenlijk eerder dat de fabrikant van de eieren het teveel gedoe vond om zijn eieren goedgekeurd te krijgen en dat ze daardoor niet toegelaten zijn voor consumptie. Want met de nodige waarschuwingen op de verpakking moet het toch mogelijk zijn om zo'n ei te vermarkten als er voor die Crackerjacks blijkbaar ook een aparte regeling is getroffen (mijn quote kwam uit een algemeen artikel over voedselveiligheid dat niet specifiek over Crackerjacks ging).
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Maar Dimona, Crackerjacks hebben toch geen aparte regeling nodig? Het speeltje zit niet IN het eten, alleen erbij in de verpakking. En dat mag.

Maar eigenlijk verwonderlijk dat ze nog fruit mogen verkopen met een pit erin :lol:
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, dat is blijkbaar een verschil, al zie ik dat zelf niet zo moet ik zeggen. Hier nog wat info, van wiki. Blijkbaar is niet alleen het concept toy-in-food een probleem, maar ook de kleine deeltjes van de toys:

Prohibition on sale or import into the United States

While Kinder eggs have been available in Canada since 1975, the product has never been allowed into the US for several reasons.
The 1938 Federal Food, Drug, and Cosmetic Act contains a section highlighting that a confectionery product with a non-nutritive object, partially or totally imbedded within it, cannot be sold within the United States, unless the FDA issues a regulation that the non-nutritive object has functional value.[8] Essentially, the 1938 Act bans “the sale of any candy that has imbedded in it a toy or trinket.” [9] (Products like Cracker Jack that contain inedible toys in the same package are not subject to the ban because the toy is in the box, not in the food.)[citation needed]
It is not clear that Kinder Surprise indeed has an “imbedded” toy.[10] In 2012 the FDA re-issued their import alert stating “The imbedded non-nutritive objects in these confectionery products may pose a public health risk as the consumer may unknowingly choke on the object.” [11]
In 1989, Ferrero sought a regulation through a petition, but it was later withdrawn and no such regulation has been issued.
In 1997, the staff of the CPSC, the Consumer Product Safety Commission, examined and issued a recall for some Kinder Surprise illegally brought into the US with foreign labels. The staff determined that the toys within the eggs had small parts. The staff presumed that Kinder Surprise, being a chocolate product, was intended for children of all ages, including those under three years of age. On this basis, the staff took the position that Kinder Surprise was in violation of the small parts regulation and banned from importation into the US. [12]
However, no statute or regulation of the CPSC specifically addresses this category of products in the US.
It should be noted that wherever marketed and sold throughout the world, Kinder Surprise bears prominent warnings both on the outer and inner packaging advising the consumer that the toy is “not suitable for children under three years, due to the presence of small parts” and that “adult supervision is recommended.” [13]
Between 1991 and 1998 there were six reported deaths worldwide of children who choked after swallowing the toy inside the Kinder egg.[14]
On January 10, 2011, it was reported that a Kinder egg was seized from a woman's car during a random inspection while entering the United States from Canada. She was informed that bringing the egg into the United States could result in a $300 fine.[4] Seizures such as that one, and even the prohibition of the product itself, have been cited on political blogs and web forums as an example of an overzealous application of law and an intrusion upon personal liberty.[15] The rationale against a ban of the product also takes the form that deaths have been too few for it to be considered a serious danger. Additionally, the argument is made that there should be a consistent standard in place, as several worse dangers are not regulated.[16]
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maar $300 volgens dit stukje, tegenover de $2500 in het eerdere artikel. Nogal een verschil. Mij lijkt die $300 wat redelijker dan die $2500, maar je weet maar nooit, als je sommige andere boetes hier soms ziet.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, dat was in 2011 he? :wink:

Maar inderdaad, ik geloof ook lang niet alles wat ik lees, zeker als het mediaberichten zijn die bedoeld zijn om fijn veel commotie mee te veroorzaken....
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dento schreef:Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die per ongeluk een heel ei met inhoud per ongeluk doorslikt, of dat gele ding in een verrassingsei kapot bijt...
Lijkt mij inderdaad een behoorlijke uitdaging om dat gele ei per ongeluk door te slikken ;)
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Als er in de wet staat geen speelgoed in snoep, zullen de taarten er wel onderuit komen. Daat zit ook allerlei oneetbaar spul op, en op de kindertaarten speelgoed zoals dinosaurussen of autootjes.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Misschien is het verschil tussen erIN waar het niet zichtbaar is en erOP waar je het wel kunt zien? De laatste keer dat ik een verassingsei dacht te hebben was het zoiets. Ik moet zeggen dat ik een 'echt' ei leuker vindt!

Afbeelding
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Dat zijn de verassingseieren die je in elk geval in India en Zuid-Afrika kunt kopen, inderdaad een stuk minder (en ook niet zo lekker). Maar ik zou verwachten dat dat wel zou mogen hier.
Terug in Texas!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer