Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Illegaal snoep
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Illegaal snoep
Het zal je maar gebeuren: http://www.komonews.com/news/offbeat/Se ... 85596.html
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Re: Illegale snoep
OMG!! Die boete alleen al...
Zouden ze je daarvoor ook in de boeien kunnen slaan?
Zouden ze je daarvoor ook in de boeien kunnen slaan?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik las het hier vandaag ook in de krant. Zou het nog beter begrijpen dat ze die chocolade verbieden omdat hij gewoonweg niet te vreten is. 
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, ik hoorde het hier op de radio en men vond het duidelijk belachelijk. Ik heb die eieren ook weleens binnen gesmokkeld uit Canada, het is toch te gek voor woorden? Ik vind het ook wel dom van ze dat ze ze opgegeven hebben (die ban is trouwens al vele jaren oud, zelfs toen onze kinderen klein waren zo'n 15 jaar geleden, dus verbazingwekkend dat er nu pas zoiets aan het licht komt). En Elke,
, maar kinderen vinden het wel heel lekker. Overigens verkopen ze de reepjes hier wel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn ouders hebben ze wel eens opgestuurd, via een kennis die op een Amerikaanse basis werkt (kunnen ze het opsturen met "if it fits, it ships".
Bij de security check werden de doosjes van drie opengemaakt, want in de röntgen kwam het naar voren als ovalen metalen dingen - wat verdacht was.
Als gevolg kregen we e.e.a. thuisgestuurd met de doosjes opgevouwen op de bodem, de folie verpakkingen platgevouwen op de bodem, de chocolade apart in een ziplock zakje, en de gele plastic dingen met het speelgoed erin in een ander zakje.
Dus ja, we hadden verrassingseieren, maar de lol was er toch een beetje af...
Bij de security check werden de doosjes van drie opengemaakt, want in de röntgen kwam het naar voren als ovalen metalen dingen - wat verdacht was.
Als gevolg kregen we e.e.a. thuisgestuurd met de doosjes opgevouwen op de bodem, de folie verpakkingen platgevouwen op de bodem, de chocolade apart in een ziplock zakje, en de gele plastic dingen met het speelgoed erin in een ander zakje.
Dus ja, we hadden verrassingseieren, maar de lol was er toch een beetje af...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Whahaha dat meen je niet!? Mijn ouders hebben me een paar weken terug nog (ongevraagd overigens) een paar opgestuurd. 
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Huh??? Maar ik heb Kindereieren voor m'n dochter gekocht bij een Dutch store hier in Amerika! Weet nog hoe leuk we dat vonden omdat het iets was wat ze nog van Nederland en Duitsland kende.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Bizar
Voor een land waar pizza groente is .....
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Ik wist dit niet. Een gastdochter en mijn ouders hebben ze wel eens meegebracht toen onze kinderen klein waren.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- DixieChick
- Amerika-expert
Een winkel hier in het dorp verkoopt ze anders gewoon! Mij is daar wel verteld dat ze in de VS moeilijk doen over die eieren omdat ze bang zijn dat kinderen het speeltje opeten of per ongeluk inslikken. Sorry hoor, maar als je dat niet doorhebt....aanstelleritus
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ja, weet je, als het bij wet bepaald is dat er geen snoep verkocht mag worden waar iets niet-eetbaars in zit, soit. Maar dat je die dingen voor eigen gebruik niet mee de grens over mag nemen, is gewoon belachelijk. Dat is dan toch je eigen verantwoordelijkheid? En die boete, dat is helemaal over de top. Met dat soort bedragen verwacht je toch wel grote waarschuwingsborden als je de grens nadert...
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
volgens mij hebben we het hier wel es vaker over de surpriseeieren gehad. Het heeft niets met de bescherming van kinderen te maken maar alles met 'corporate greed.' De hele ouwe FD&C Act verbiedt speelgoed in etenswaren. Het werd gedoogd totdat Nestle met Magic Ball kwam, snoepgoed met een disney figuurtje erin. Mars schakelde de Feds in door naar de FD&C Act te wijzen en toen is alle gelijksoortige snoepgoed uit de winkels gehaald. Ik vind ze nog steeds fantastisch, vooral als je eentje krijgt met een heel bouwpakket en stickertjes.DixieChick schreef:Een winkel hier in het dorp verkoopt ze anders gewoon! Mij is daar wel verteld dat ze in de VS moeilijk doen over die eieren omdat ze bang zijn dat kinderen het speeltje opeten of per ongeluk inslikken. Sorry hoor, maar als je dat niet doorhebt....aanstelleritus
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
gut, maar dan zou ik juridisch ook kunnen beargumenteren dat mijn cocaine-voor-eigen-gebruik toch ook mijn eigen verantwoordelijkheid is?dimona schreef:...Maar dat je die dingen voor eigen gebruik niet mee de grens over mag nemen, is gewoon belachelijk. Dat is dan toch je eigen verantwoordelijkheid?...
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
"But officer, you don't understand- these are Medical Kinder Eggs" 
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Met zo'n verrassings-ei kun je gelijk leren hoe je een bolletjes-slikker wordt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yep, en dan naderhand op het toilet: "Verrassing!" 
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Deze opmerking snap ik niet???Ceetje schreef:BizarVoor een land waar pizza groente is .....
dutchie_in_boston schreef:gut, maar dan zou ik juridisch ook kunnen beargumenteren dat mijn cocaine-voor-eigen-gebruik toch ook mijn eigen verantwoordelijkheid is?dimona schreef:...Maar dat je die dingen voor eigen gebruik niet mee de grens over mag nemen, is gewoon belachelijk. Dat is dan toch je eigen verantwoordelijkheid?...
Neehee, want cocaïnebezit is strafbaar, chocolade-eierenbezit niet. Althans, ik denk toch niet dat ze bij een huiszoeking aanleiding zijn tot vervolging. Nou ja, je weet maar nooit natuurlijk
Maar ik neem aan dat die act aanvankelijk wel is bedoeld als beschermingsmaatregel?dutchie_in_boston schreef:Het heeft niets met de bescherming van kinderen te maken maar alles met 'corporate greed.' De hele ouwe FD&C Act verbiedt speelgoed in etenswaren. Het werd gedoogd totdat Nestle met Magic Ball kwam, snoepgoed met een disney figuurtje erin. Mars schakelde de Feds in door naar de FD&C Act te wijzen en toen is alle gelijksoortige snoepgoed uit de winkels gehaald.