Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voordelen geen handbagage?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Voordelen geen handbagage?
Je kan meteen een hele waslijst nadelen opsommen, maar ziet iemand ook de voordelen ervan?
Natuurlijk erg dat het op deze manier moet, en dat de omschakeling in enkele tellen is gegaan, maar ik zie ook wat voordelen, zelfs al worden de maatregelen wat versoepeld in de toekomst.
-Voor iedereen gelijk, -meestal- zo'n 5 kg handbagage en dit één stuk + 1 aktentas of handtas voor de dames. (dit natuurlijk wanneer het wat versoepeld wordt)
Vorig jaar tijdens de vlucht naar de USA, kwam er een Amerikaan naast mij zitten die ruim 20 kg in de handbagage had zitten, weliswaar één stuk, maar hij kreeg het ding met moeite omhoog en er al helemaal niet in. De volgende 10 minuten was ie bezig dit te herpakken tot wel een pak of 4. Ik zat er dus al eerst en dan had ie nog het lef om mijn enkele stuk handbagage van nog geen 3kg ongevraagd een andere bak in te gooien.
Dan zat ik er vroeger mee in als ik de slaapzak meehad op het vliegtuig naast de handbagage, dat ik die toch wel zou kunnen bijhouden omdat die niet paste in mijn gecheckte bagage.
-Bij het uitstappen van het vliegtuig en ook instappen trouwens, moeten de luchtvaartmaatschappijen toch wel in de gaten krijgen dat wanneer pakweg 250 mensen enkel één doorschijnend, plastiek zakje op het vliegtuig meehebben, dat het vliegtuig tot tig-minuten sneller volloopt of leegloopt na de landing dan wanneer ze nog kg's handbagage uit de bakken moeten halen?
Dus een kortere tijd om het vliegtuig weer op weg te sturen.
-Ook is meteen het probleem van het in-flight herhaaldelijk opendoen en sluiten van die bakken opgelost. Ik begrijp niet wat sommige mensen toch maar steeds weer in die bagage gaan zoeken, nog vervelender is het wanneer die bij het venster zitten, kan je telkens uit de stoel...
Zien jullie dit ook als voordeel, of weegt de lijst nadelen toch zwaarder door?
Natuurlijk erg dat het op deze manier moet, en dat de omschakeling in enkele tellen is gegaan, maar ik zie ook wat voordelen, zelfs al worden de maatregelen wat versoepeld in de toekomst.
-Voor iedereen gelijk, -meestal- zo'n 5 kg handbagage en dit één stuk + 1 aktentas of handtas voor de dames. (dit natuurlijk wanneer het wat versoepeld wordt)
Vorig jaar tijdens de vlucht naar de USA, kwam er een Amerikaan naast mij zitten die ruim 20 kg in de handbagage had zitten, weliswaar één stuk, maar hij kreeg het ding met moeite omhoog en er al helemaal niet in. De volgende 10 minuten was ie bezig dit te herpakken tot wel een pak of 4. Ik zat er dus al eerst en dan had ie nog het lef om mijn enkele stuk handbagage van nog geen 3kg ongevraagd een andere bak in te gooien.
Dan zat ik er vroeger mee in als ik de slaapzak meehad op het vliegtuig naast de handbagage, dat ik die toch wel zou kunnen bijhouden omdat die niet paste in mijn gecheckte bagage.
-Bij het uitstappen van het vliegtuig en ook instappen trouwens, moeten de luchtvaartmaatschappijen toch wel in de gaten krijgen dat wanneer pakweg 250 mensen enkel één doorschijnend, plastiek zakje op het vliegtuig meehebben, dat het vliegtuig tot tig-minuten sneller volloopt of leegloopt na de landing dan wanneer ze nog kg's handbagage uit de bakken moeten halen?
-Ook is meteen het probleem van het in-flight herhaaldelijk opendoen en sluiten van die bakken opgelost. Ik begrijp niet wat sommige mensen toch maar steeds weer in die bagage gaan zoeken, nog vervelender is het wanneer die bij het venster zitten, kan je telkens uit de stoel...
Zien jullie dit ook als voordeel, of weegt de lijst nadelen toch zwaarder door?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Denk eens aan alle mensen die niet op vakantie gaan maar voor hun werk met het vliegtuig moeten. Zelfs als ze niet tijdens de vlucht aan het werk gaan met laptop en andere attributen, dan nog werkt het wel prettig voor deze mensen dat ze na landing direct er vandoor kunnen met enkel hun handbaggage,
- Mike
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
het grootste voordeel op dit moment zit nu bij de luchtvaart maatschappijen.
ze hebben nu minder gewicht te vervoeren dus dat scheelt toch een slok op de kerosine.
het toegestane ruimbagage gewicht veranderd niet dus het start gewicht is lager.
Alleen verwacht ik wel een heleboel chagerijnen in de vliegtuig stoelen die nu niets om handen hebben zoals mp3 spelers ,laptops ,spelcomputers.
Lekker naar elkaar kijken,nee nietleuk op een 11 uur durende vlucht.
Gelukkig hoef ik niet via engeland te vliegen en gaan we rechtstreeks naar L.A dus is onze pech redelijk beperkt.
Erika
ze hebben nu minder gewicht te vervoeren dus dat scheelt toch een slok op de kerosine.
het toegestane ruimbagage gewicht veranderd niet dus het start gewicht is lager.
Alleen verwacht ik wel een heleboel chagerijnen in de vliegtuig stoelen die nu niets om handen hebben zoals mp3 spelers ,laptops ,spelcomputers.
Gelukkig hoef ik niet via engeland te vliegen en gaan we rechtstreeks naar L.A dus is onze pech redelijk beperkt.
Erika
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat betreft het toegestane bagagegewicht, United heeft voorlopig de extra-gewicht toeslag opgeheven. Of de anderen dat ook hebben gedaan weet ik niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat gaat niet op. Die handbaggage gaat wel mee. Alleen word ingecheckt en is dus niet in de cabine.Erika schreef:het grootste voordeel op dit moment zit nu bij de luchtvaart maatschappijen.
Erika
- Mike
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
ik ben in ieder geval blij dat wij er nog geen last van hebben tot zover.
ik hoop niet dat wij ook alles als ruimbagage in moeten checken,de kans dat het kapot gaat is dan behoorlijk groot,en dat is een behoorlijke kosten pot waarvan die groter is dan de waarde van de hele reis.
Ik vind wel dat de engelsen het lastig hebben op dit moment maar een oplossing zal dit ook niet zijn.
je kunt nooit alles in de hand houden,ook al sluit je nog zoveel dingen uit.
Het begint weer te lijken op de controlles na 11 september toen we weer terug moesten vliegen naar nederland.
het is wel jammer dat de regels per land verschillen en niet overal gaan gelden alleen vraag ik me af hoe ver de amerikanen nu zullen gaan met de security.
erika
ik hoop niet dat wij ook alles als ruimbagage in moeten checken,de kans dat het kapot gaat is dan behoorlijk groot,en dat is een behoorlijke kosten pot waarvan die groter is dan de waarde van de hele reis.
Ik vind wel dat de engelsen het lastig hebben op dit moment maar een oplossing zal dit ook niet zijn.
je kunt nooit alles in de hand houden,ook al sluit je nog zoveel dingen uit.
Het begint weer te lijken op de controlles na 11 september toen we weer terug moesten vliegen naar nederland.
het is wel jammer dat de regels per land verschillen en niet overal gaan gelden alleen vraag ik me af hoe ver de amerikanen nu zullen gaan met de security.
erika
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Voordelen geen handbagage?
Errug vervelend!Pascal schreef: maar hij kreeg het ding met moeite omhoog en er al helemaal niet in.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
FCRMteB schreef:Errug vervelend!Pascal schreef: maar hij kreeg het ding met moeite omhoog en er al helemaal niet in.![]()

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is ook het enige voordeel dat ik zie. Zelf had ik ook al gedacht dat zonder handbagage iedereen veel sneller het vliegtuig uit zal zijn. Nu moet je soms tig-minuten wachten omdat iedereen zijn of haar bagage moet pakken. Tijd die je wel kunt gebruiken als je Amerika in komt en nog een aansluitende vlucht hebt...Pascal schreef:Bij het uitstappen van het vliegtuig en ook instappen trouwens, moeten de luchtvaartmaatschappijen toch wel in de gaten krijgen dat wanneer pakweg 250 mensen enkel één doorschijnend, plastiek zakje op het vliegtuig meehebben, dat het vliegtuig tot tig-minuten sneller volloopt of leegloopt na de landing dan wanneer ze nog kg's handbagage uit de bakken moeten halen?

En om de verveling bij de mensen weg te nemen...misschien moeten de luchtvaartmaatschappijen zorgen dat alle vliegtuigen voorzien zijn van in-flight entertainment? Internet en eigen tv-schermpjes (al zie je dat laatste wel steeds meer verschijnen).
Roland
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoe vaak maak je het wel niet mee dat de reizigers de tassen al te pakken hebben voordat het toestel stil staat.
Ik heb meer last van mensen die de handbagage in de bakken willen doen dan last van mensen die er uit willen.
Een goede en degelijke regeling van wat wel mag en wat niet is er niet,althans die word niet nageleefd.
Een algemeen in flight entertainment zie ik wel zitten ,je bent dan niet meer afhankelijk wat en waneer er een film gedraaid word dat bepaal je dan mooi zelf.
Ik hoop wel dat er gauw weer rust in de vliegwereld komt en dit weer achter de rug is,tot die tijd hebben we dit maar te accepteren.
Na 11 uur gaat mijn reis gewoon verder zoals we hem hadden gepland.
Erika
Ik heb meer last van mensen die de handbagage in de bakken willen doen dan last van mensen die er uit willen.
Een goede en degelijke regeling van wat wel mag en wat niet is er niet,althans die word niet nageleefd.
Een algemeen in flight entertainment zie ik wel zitten ,je bent dan niet meer afhankelijk wat en waneer er een film gedraaid word dat bepaal je dan mooi zelf.
Ik hoop wel dat er gauw weer rust in de vliegwereld komt en dit weer achter de rug is,tot die tijd hebben we dit maar te accepteren.
Na 11 uur gaat mijn reis gewoon verder zoals we hem hadden gepland.
Erika
Ik vond het verschrikkelijk vervelend om mijn handbagage niet bij me te hebben! Afgezien van het feit dat er voor ruim 1200 euro in mijn tas zat, miste ik mijn muziek verschrikklijk... Een boek had ik maar tax-free gekocht, zodat ik tenminste íets te doen had. Trouwens, mijn handbagage werd op een karretje geladen, met (alle?) andere handbagage. Daarna werd dit karretje met plastic wrap omwikkeld en er werd mij verteld dat deze karren zo in het vliegtuig werden gerold. Natuurlijk wordt er bij het uitladen minder voorzichtig gedaan, maar gelukkig kreeg ik m'n tas vlot en was er niks beschadigd.
Nee, ik zie echt geen voordelen voor mezelf..
Nee, ik zie echt geen voordelen voor mezelf..
Voordelen zou ik ook niet zien. Zeker niet als je met (kleine) kinderen reist. Want zeker een dreumes heeft nogal wat luiers nodig onder weg. En een speeltje is toch wel heel erg handig op zijn tijd.
De maatregelen zijn begrijpelijk, maar ik ben echt blij dat ik het niet hoef mee te maken. De vlucht was al niet heel prettig. Kleinste wilde alleen maar lopen, lopen, lopen en oudste (3 jr) was ook zo door zijn kadootjes heen en had geen rust om tv te kijken).
Liliane
De maatregelen zijn begrijpelijk, maar ik ben echt blij dat ik het niet hoef mee te maken. De vlucht was al niet heel prettig. Kleinste wilde alleen maar lopen, lopen, lopen en oudste (3 jr) was ook zo door zijn kadootjes heen en had geen rust om tv te kijken).
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik snap ook niet wat mensen allemaal meezeulen het vliegtuig in. Gedurig hebben ze tassen die amper in de bakken passen en die moeten er dan ook nog eens 3x uit voor het vliegtuig vertrekt.
Maar ik ben niet blij om mijn laptop in de bagage te doen. Heb je wel eens gezien hoe ze met die tassen gooien? Dat zal ook wel niet altijd zo zijn, maar je laptop zal er maar in zitten.
Wel ben ik een voorstander van strenger regels t.a.v. handbagage
Maar ik ben niet blij om mijn laptop in de bagage te doen. Heb je wel eens gezien hoe ze met die tassen gooien? Dat zal ook wel niet altijd zo zijn, maar je laptop zal er maar in zitten.
Wel ben ik een voorstander van strenger regels t.a.v. handbagage
Een laptop is nog 1 van de weinige zaken die je mag meenemen (behalve van uit de UK).
Van de site van BIAC (= uitbater luchthaven Zaventem)
Enkel volgende voorwerpen zijn toegelaten als handbagage in de cabine verpakt in één (liefst transparante) plastiek zak:
Kleine portefeuilles en geldbeugels ( vb geld, kredietkaarten, identiteitsdocumenten, enz. (géén handtas))
Reisdocumenten noodzakelijk voor de reis (vb paspoort en reisbiljet)
Voorgeschreven medicijnen en medisch materiaal noodzakelijk voor de duur van de vlucht (vb. diabeteskit), uitgezonderd onder vloeibare vorm tenzij de authenticiteit ervan kan aangetoond worden
Brillen en zonnebrillen zonder beschermdoos
Contactlenshouders zonder reinigingsmiddelen
Voor reizigers met kinderen: babyvoeding, -melk en de hoogstnodige verzorgingsproducten (pampers, reinigingsdoekjes, crèmes en wegwerpzakjes voor pampers)
Hygiënische verbanden beperkt tot de hoeveelheid nodig voor de duur van de vlucht, zonder doos ( bv. tampons, maandverbanden, inlegkruisjes, handdoeken en vochtige doekjes)
Papieren zakdoekjes (zonder doos) en/of zakdoeken
Sleutels
1 boek
1 krant
Mobiele telefoon
1 laptop in draagtas (inclusief adapter)
PDA/ Black Berry
Alle duty free, uitgezonderd: vloeistoffen, camera, niet toegestane elektronische artikelen (bv. I-pods, gameboy, MP3-player, ...)
Zoon is niet tevreden dan hij zijn Ninetendo niet mag meenemen. Hoe een jongen van 8 14 uur bezighouden met 1 boek ?
Van de site van BIAC (= uitbater luchthaven Zaventem)
Enkel volgende voorwerpen zijn toegelaten als handbagage in de cabine verpakt in één (liefst transparante) plastiek zak:
Kleine portefeuilles en geldbeugels ( vb geld, kredietkaarten, identiteitsdocumenten, enz. (géén handtas))
Reisdocumenten noodzakelijk voor de reis (vb paspoort en reisbiljet)
Voorgeschreven medicijnen en medisch materiaal noodzakelijk voor de duur van de vlucht (vb. diabeteskit), uitgezonderd onder vloeibare vorm tenzij de authenticiteit ervan kan aangetoond worden
Brillen en zonnebrillen zonder beschermdoos
Contactlenshouders zonder reinigingsmiddelen
Voor reizigers met kinderen: babyvoeding, -melk en de hoogstnodige verzorgingsproducten (pampers, reinigingsdoekjes, crèmes en wegwerpzakjes voor pampers)
Hygiënische verbanden beperkt tot de hoeveelheid nodig voor de duur van de vlucht, zonder doos ( bv. tampons, maandverbanden, inlegkruisjes, handdoeken en vochtige doekjes)
Papieren zakdoekjes (zonder doos) en/of zakdoeken
Sleutels
1 boek
1 krant
Mobiele telefoon
1 laptop in draagtas (inclusief adapter)
PDA/ Black Berry
Alle duty free, uitgezonderd: vloeistoffen, camera, niet toegestane elektronische artikelen (bv. I-pods, gameboy, MP3-player, ...)
Zoon is niet tevreden dan hij zijn Ninetendo niet mag meenemen. Hoe een jongen van 8 14 uur bezighouden met 1 boek ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik hoop dat de situatie binnen een paar weken toch terug verbeterd is. Ik zou toch het liefst mijn camera bij mij houden. Alsook alle tickets die ik al vooraf gekocht heb.
Normaal gezien heb ik een paar boeken in mijn handbagage zitten en ook veel drank.
Die drank ga ik ook missen, want nu gaan we moeten bijkopen, want die paar glaasjes die je tijdens het eten krijgt is echt niet genoeg om 11u vlucht mee te doorstaan.
Normaal gezien heb ik een paar boeken in mijn handbagage zitten en ook veel drank.
Die drank ga ik ook missen, want nu gaan we moeten bijkopen, want die paar glaasjes die je tijdens het eten krijgt is echt niet genoeg om 11u vlucht mee te doorstaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Voor je fotoapparatuur is het een ramp. Wij vliegen de 31e ja via London naar Montreal met BA. Mijn schoonouders donderdag al.. Voordat ik ga wil ik wel weten of dat nog mee mag. Anders nog geen probleem de firma Calumet oa in Amsterdam verkoopt net als meer fotowinkels overigens Pelicankoffers en die zijn bijzonder populair onder de pro's.
Alleen het kan wel kwijt natuurlijk
Alleen het kan wel kwijt natuurlijk

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 427 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets