Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cadeautjes voor Amerikanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hill
Amerika-ontdekker

Cadeautjes voor Amerikanen

Bericht door hill »

Ik ga binnekort 2 weekjes naar Amerika op vakantie. Ik mag dan bij vrienden overnachten. Wat is nou leuk om amerikanen als cadeautje te geven? Ze hebben ook kinderen van: 13, 10, 7, 6, 5 jaar. Het is zo moeilijk omdat wat we in NL hebben, ze ook in amerika hebben? Wie weet wat leuke cadeautjes?
Dankje XX
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Haagse hopjes, echte chocolade, speculaas, Delfsblauwe klompjes (sleutelring of als koelkastenmagneet), bloembollen (maar dan wel in pakjes voorzien van de juiste verzegeling -- op Schiphol te krijgen of op de betere bloemenmarkten), handgemaakte dingetjes, echt Nederlands aardewerk, lepeltjes...

En vast nog wel meer, maar je begrijpt welke kant het opgaat: kleine dingetjes, of iets wat op te eten is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik heb gemerkt dat stroopwafels het ook heel erg goed doen bij Amerikanen. In tegenstelling tot drop overigens, ik ben er nog geen een tegengekomen die het lekker vond.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Belegen Kaas
kaasschaaf
Merci
echte bonbons (verschillende in chique doosje)
Verjaardagskalender van Holland (afgezaagde tulpen of molens ; ))
Douwe Egberts Koffie
Borrelnootjes
Sambal Badjak (goed merk)

Zie ook dit topic over souvenirs .. en dit topic, betreffende souvenirs voor kinderen.
Sandy
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Ik heb ook nog niemand ontmoet die drop lekker vindt.
Wat dacht je van spekkies en kaneelstokken?
Carola
Gast

Bericht door Gast »

Beemsterkaas! en tulpenbollen.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik ben één iemand tegengekomen die van drop houdt .. en heb ik hem een klein doosje centendrop gestuurd. Toen ik die later ook een keer probeerde, bleek het keihard te zijn en smaakte ook helemaal niet lekker. Had ik mooi voor nop opgeschept over onze lekkere drop. Bij ons volgende 'giftbox', maar de echte lekkere drop van venco sturen. (zacht zoete toefjes drop)

Overigens vonden ze bij ons de stroopwafels weer niets. Jammer dat ik ze niet die echte verse warme van de markt kan laten proeven ... De hagelslag was ook niet echt geslaagd ... Voor hen is dat zoiets als 'snoep' op brood ..
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En voor de kinderen: zijn er in jullie regio geen T-shirts te koop van een of andere toeristische attraktie? Een pretpark, of een stad, of iets met een molen op of zo?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Voor de oudste van 13 is een schoolagenda misschien wel leuk (hoewel als je die prijzen tegenwoordig ziet,..). Ik meen me van petra/vs te herinneren dat ze die niet in de States hebben.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Sandy schreef:Belegen
...
Sambal Badjak (goed merk)
...

Ik kan hier in de supermarkt kiezen uit Sambal Badjak, Sambal Udong en Sambal Trassie. Dus die is volgens mij wel redelijk goed te krijgen in de US
Laatst gewijzigd door Loek op 14 aug 2006, 04:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Verjaardagskalenders, ik blijf erbij ;). Voor kinderen, prikblokjes (hebben ze hier niet), t-shirts met Nederlands spul erop, spekkies (zie Carola, grote hit bij onze kinderen!), een agenda is leuk voor een ouder kind, ook leuk gekleurde schriften (hebben we hier niet). Afhankelijk van hun locatie kunnen ze heel wat Nederlandse spullen gewoon in de supermarkt krijgen. Maar stroopwafels, zoetere drop (ik heb een aantal vriend(inn)en, die het heerlijk vinden) en tum tummetjes of ander Nederlands snoep. Of anders koekjes, behalve stroopwafels heb je gevulde koeken, spritzen, jodenkoeken enz. Hier in de VS zijn die allemaal onbekend. Het is onvoorstelbaar hoeveel specifiek Nederlandse produkten er zijn!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Stroopwafels kan je hier ook in veel winkels kopen. Smaken verschillen zo enorm, dat ik het altijd moeilijk vind om etenswaren mee te nemen. Als mensen voor mij dingen uit Nederland mee brengen, vind ik het meestal zonde van het geld, want ze vragen niet wat ik wil hebben, het meeste dat ik lekker vind kan ik hier kopen, en wat ze denken dat ik lekker vind, ligt jaren in de kast, en dan gaat het weg.

Voor echte Amerikanen zijn "echte Nederlandse" spullen leuk, zoals molentjes, houte tulpen, alles met tulpen erop, delfts blauw, dat soort dingen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik kwam in Michigan City ook een mevrouw tegen die van die koffie- of theelepeltjes verzamelde, met 'schildjes' van over heel de wereld. Ze had er hopen van Nederland (van elke provincie, geloof ik).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Loek. Mag ik je vragen bij welke supermart in de VS je sambal kan kopen?
Ik heb al bij aantal supermarten gekeken, maar heb het helaas nog niet kunnen vinden hier.
Alvast bedankt.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Dan schreef:Loek. Mag ik je vragen bij welke supermart in de VS je sambal kan kopen?
Ik heb al bij aantal supermarten gekeken, maar heb het helaas nog niet kunnen vinden hier.
Alvast bedankt.
Ik ben geen Loek, maar hier is het te krijgen in Chinatown bij zo ongeveer elke supermarkt. Ik zou kijken bij de Thaise spullen in een "gewone" supermarkt. Daar staat het ook meestal wel tussen. Alhoewel die Thaise sambal toch wat anders smaakt.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Ik ben afgelopen zomervakantie ook naar Vrienden in Amerika geweest, en dit hebben wij voor ze meegenomen:

Etenswaren:

Hagelslag
Witte-roze muisjes
Zwart-witte vlokken
Pannenkoekenmix
Drop
Chocola
Spekjes
Beschuit
Stroopwafels
Stroop
Kaasschaaf
Kaas (kopen we op Schiphol)
Chocola (Milka en Verkade)

Souveniertjes:

Tulpenbollen (op Schiphol gekocht)
Kalender met foto's van Nederland
Boek over Nederland, met heel veel foto's
Het boek 'The Undutchables'
Houten klompjes, de kleinste maat
Sleutelhangers met klompjes eraan
Een bord of beker van Delftsblauw
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dan schreef:Loek. Mag ik je vragen bij welke supermart in de VS je sambal kan kopen?
Alvast bedankt.
Albertsons en King Soopers hebben beiden Sambal hier op de plank staan (een vietnamees merk geloof ik). Verder heb ik hier in Denver nog een aantal kleinere winkels waar ik alle ingredienten kan krijgen voor inidische schotels. Een is de "Pacific Mercantile" in downtown Denver die een vrij groot assortiment producten heeft van Conimex. Een ander is het winkeltje DubbelDutchdie allerlei nederlandse producten verkoopt. Hier kan ik ook kant en klaar mixen voor nasi en bami vinden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb zelf het boek 'The Undutchables' in het Nederlands gekocht. Leuk!
EllenB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door EllenB »

Ik heb, toen ik hier kwam, voor de kinderen klomp-pantoffels meegenomen, en verder als eten stroopwafels en hagelslag (groot succes!)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:offtopic:
Aupair in Vienna, Virginia
Echt? Vertel, vertel! Ik woon in Vienna, Virginia!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer