Dat is vooral bij Amerikaanse maatschappijen.johan1973 schreef:Voor zover ik weet krijg je voor je in een toestel naar Amerika gaat altijd eerst een interview. Ik weet niet hoe ze dat in andere landen doen, maar ik had dat dan in Reykjavik verwacht.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
En toen zaten we in het verkeerde vliegtuig....
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: En toen zaten we in het verkeerde vliegtuig....
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Echt waar? Wanneer gebeurt dat dan? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Kan me daar echt helemaal niets van herinneren.johan1973 schreef:Voor zover ik weet krijg je voor je in een toestel naar Amerika gaat altijd eerst een interview.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Het is een heel gezellig gesprekje aan de gate, in de trend van: Waar kom je vandaan, waar ga je naartoe, waarom ga je dat doen, heb je zelf je koffer in gepakt, zit er iets in je koffer wat niet van jou is, wat heb je bij je, is je koffer altijd in jouw zicht geweest, waar ga je slapen, waarom ga je daar slapen, etc.....
Soort van boodschap om je fijne reis te wensen

Gesprek aan de gate?? Echt nog nooit gehad. Ze kunnen wel 2 uur van te voren met boarden gaan beginnen als ze zo'n gesprek met iedereen willen voeren...tosca schreef:Het is een heel gezellig gesprekje aan de gate, in de trend van: Waar kom je vandaan, waar ga je naartoe, waarom ga je dat doen, heb je zelf je koffer in gepakt, zit er iets in je koffer wat niet van jou is, wat heb je bij je, is je koffer altijd in jouw zicht geweest, waar ga je slapen, waarom ga je daar slapen, etc.....
Ik kan me wel herinneren dat er vroeger wel eens iemand wat vragen stelde op het moment dat je je met je bagage meldde bij de rij voor het inchecken, maar dat heb ik eigenlijk toch al lang niet meer gezien.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben dat gesprek ook gehad 2 jaar geleden. Vlak voor de gate, bij het boarden. ook daar stond de bodyscan. Eerst een gesprek, daarna de bodyscan, daarna nog een fouilleren en dan pas mocht je plaatsnemen in de ruimte voordat je het vliegtuig in gaat. Vorig jaar was er geen gesprek maar alleen de bodyscan. Het eerste jaar geen van beide.
Dat gebeurt ook! Ik heb het zelf pas 1 keer meegemaakt, toen vlogen we rechtstreeks vanaf Amsterdam, maar iedereen moest apart zo'n interview doen.dimona schreef: Ze kunnen wel 2 uur van te voren met boarden gaan beginnen als ze zo'n gesprek met iedereen willen voeren...
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Afgelopen vakantie nog zo'n gesprekje gehad. Altijd erg gezellig inderdaad 
Was overigens met KLM (maar... uitgevoerd door Delta)
Stukje uit ons verslag, woensdag 16 mei 2012:
We lopen rustig naar de gate (E8) en we zien dat ze inmiddels al begonnen zijn met de bagagecheck. We eten eerst rustig nog een broodje, drinken wat en gaan dan ook in de rij staan. Alhoewel, rij.. De drukte van tien minuten geleden is helemaal weg en zijn meteen aan de buurt. Eerst krijg je wat vragen over je bagage en vakantie (of je het zelf ingepakt hebt, hoelang we weg zijn, waar we heen gaan, of we spullen van andere bij ons hebben). Daarna gaat de bagage door de check en wijzelf door de bodyscan. Het is vrij druk aan de andere kant van de check en gaan ergens tegen de muur zitten. Maar in vijf minuten mogen we alweer opstaan om te gaan boarden.

Was overigens met KLM (maar... uitgevoerd door Delta)
Stukje uit ons verslag, woensdag 16 mei 2012:
We lopen rustig naar de gate (E8) en we zien dat ze inmiddels al begonnen zijn met de bagagecheck. We eten eerst rustig nog een broodje, drinken wat en gaan dan ook in de rij staan. Alhoewel, rij.. De drukte van tien minuten geleden is helemaal weg en zijn meteen aan de buurt. Eerst krijg je wat vragen over je bagage en vakantie (of je het zelf ingepakt hebt, hoelang we weg zijn, waar we heen gaan, of we spullen van andere bij ons hebben). Daarna gaat de bagage door de check en wijzelf door de bodyscan. Het is vrij druk aan de andere kant van de check en gaan ergens tegen de muur zitten. Maar in vijf minuten mogen we alweer opstaan om te gaan boarden.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Allebei de keren het 'gesprek' gehad. Wel een verschil dat de 1e keer iedereen apart moest en ook stellen en gezinnen uit elkaar werden gehaald en je nu per reisgezelschap werd 'ondervraagd'.
Denk ik standaard bij Delta (of de Amerikaanse maatschappijen), wij kregen het ook toen we nog met Delta naar India vlogen. Gek genoeg niet vanuit India terug naar Nederland, wel extra controle maar niet al die vragen. En inderdaad, dan kost het boarden dus wel 2 uur. Nu vliegen we KLM naar Houston, dat gaat een stuk sneller.
Terug in Texas!
Vreemd... Zoals ik het hier nu lees, lijkt het alsof jullie nog maar onlangs voor de eerste keer zo'n gesprek gehad hebben. Wij hebben dat al jaren, vanaf 9/11.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Bij mij was het 4 jaar geleden, dit was voor mij toen de eerste keer dat ik naar de VS vloog..
Volgens mij kreeg mijn man het ook al toen hij eind 2006 naar India vloog.
Terug in Texas!
- Bandido
- Amerika-expert
Ik moet die "gesprekjes" in Amsterdam ook altijd ondergaan, en dat bedoel ik heel letterlijk, want ik vind het een verschrikking. Ik vind zoveel onnozelheid altijd maar moeilijk te verdragen.SpaceAce schreef:Afgelopen vakantie nog zo'n gesprekje gehad. Altijd erg gezellig inderdaad
"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, het slaat echt totaal nergens op.
"Heeft u een wapen bij u, of iets dat kan worden gebruikt als wapen?"
Nee, maar als ik het bij me had en het van plan was tijdens de vlucht als zodanig te gaan gebruiken, dan zou ik nu dus niet met ja antwoorden...
"Wie heeft de bagage ingepakt?"
Uhm, grotendeels de butler, maar volgens mij heeft ook de buurvrouw zich er nog mee bemoeid...
"Heeft u een wapen bij u, of iets dat kan worden gebruikt als wapen?"
Nee, maar als ik het bij me had en het van plan was tijdens de vlucht als zodanig te gaan gebruiken, dan zou ik nu dus niet met ja antwoorden...
"Wie heeft de bagage ingepakt?"
Uhm, grotendeels de butler, maar volgens mij heeft ook de buurvrouw zich er nog mee bemoeid...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb erg mijn best moeten doen om inderdaad niet bijdehand te gaan antwoorden bij dat gesprekje.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Volgens mij is het ook een volgzaamheids-test. Als jij dat gesprekje rustig kunt ondergaan dan ben je vast geen gevaar in het vliegtuig..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ja denk ik ook Njit. Ik heb het niet in die mate meegemaakt in Amerika, maar wel op mijn 20ste tijdens een groepsreis naar Israel. Ik kreeg ook dit soort vragen, en op een gegeven moment werden dezelfde vragen herhaald in sneller tempo en met een strak gezicht. Als je iets te verbergen hebt, kan ik me voorstellen dat je aardig zenuwachtig wordt door zo'n ondervraging. In mijn geval kreeg ik o.a. de vraag van wie mijn koffer was. Toevallig was de koffer van mijn vader die destijds in Singapore werkte en de koffer was daar gekocht. Dat vonden ze toch wel voldoende om mij even apart vd groep te zetten, groepsleider werd erbij gehaald en apart ondervraagd. Vervolgens werd ik weer door een ander ondervraagd. Ze wilden precies weten wat mijn vader deed en hoe dat zat dat hij in Singapore werkte. Het had waarschijnlijk te maken met het spanningsveld tussen Israel en de Islamitische invloed in Zuidoost Azie destijds....
Sandy
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
niet zelf, maar een mede passagier.
Terugvlucht vanaf JFK naar Amsterdam. Passagiers met boardingpass willen gaan zitten, zitten al mensen.
Blijkt het dat die er al zaten naar Parijs moesten en niet naar Amsterdam. Dus die het vliegtuig uit.
Opzich niet zo'n probleem als bij jullie, maar wel vreemd dat het überhaupt kan.
Terugvlucht vanaf JFK naar Amsterdam. Passagiers met boardingpass willen gaan zitten, zitten al mensen.
Blijkt het dat die er al zaten naar Parijs moesten en niet naar Amsterdam. Dus die het vliegtuig uit.
Opzich niet zo'n probleem als bij jullie, maar wel vreemd dat het überhaupt kan.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
Ik heb pas 1x meegemaakt dat ik zo'n gesprekje kreeg en dat was in 1991, mijn eerste reis naar de VS. Nu ben ik wijzer, toen stond ik met open ogen te kijken dat mensen wel eens iets bij een ander in de koffer konden stoppen. En als je kijkt naar programma's als Border Security, of Locked up Abroad dan zie je dat het dus wel gebeurt, mensen die een ander hun koffer laten inpakken en niet weten wat er inzit. Maar wel verantwoordelijk worden gehouden omdat zij die koffer meenemen.
Voor een "ervaren" reiziger is zo'n gesprekje wellicht overbodig, maar er zijn nog zat mensen die het wel nodig hebben.
Voor een "ervaren" reiziger is zo'n gesprekje wellicht overbodig, maar er zijn nog zat mensen die het wel nodig hebben.
Als je naar israel gaat krijg je gewoon de vraag "ben je van plan om iets op te blazen?" en dan gaat het hun helemaal niet om het antwoord maar om je reactie. tenminste zo was het 3 jaar geleden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht