Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belgische identiteiskaart maar geldig tot september
-
annick&erwin
- Amerikafan
Belgische identiteiskaart maar geldig tot september
Over 2 weken vertrekken we naar Amerika, de paspoorten zijn in orde maar nu zie pas dat mijn Belgische identiteitskaart maar geldig is tot september. Dan zijn we al lang terug is dat nog ok of niet?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Belgische identiteiskaart maar geldig tot september
Je hebt die sowieso niet nodig. Paspoort gaat boven id. Ik neem de id zelfs nooit mee.
Groetjes,
Carine
Carine
-
annick&erwin
- Amerikafan
Oef, zeg. Een heel jaar voorbereiding zag ik al een beetje de mist ingaan omdat ik dit niet had gezien. Bedankt voor het snelle antwoord. 
Ik heb een NL paspoort en een BE id. Maar met dat BE id kan ik alleen maar in Europa reizen. Om de VS binnen te komen kun je alleen maar een paspoort gebruiken.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Belgische overheid moet echt een campagne beginnen hierover 
Oef, ik heb (een deel van) de ellenlange discussie net doorgeworsteld en zelden zo gelachen

Vooral dat gedeelte met DejaVu de Belgenhater? 
-
ronaldenmarjanne
- Amerika-ontdekker
En hij moet toch geldig zijn t/m de dag dat je daar bent, half jaar daarna geld toch niet in de USA?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ook dat niet nee..
My Belgian passport will expire less than six months after I arrive in the U.S. May I still use the Visa Waiver Program?
Citizens of visa waiver countries (except Andorra, Brunei, and San Marino), are not required to have a passport that is valid for six months after arrival. If your passport is valid for less than 90 days, however, you will be admitted into the United States only until the passport expiration date.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
@annick&erwin : Europees rijbewijs niet vergeten...
-
annick&erwin
- Amerikafan
Ik heb zelfs voor alle zekerheid (want zo iemand ben ik) een internationaal rijbewijs. Daarom vond ik het zo dom van mezelf dat ik mijn ID niet na heb gekeken. Maar dat is gelukkig niet nodig, oef!@annick&erwin : Europees rijbewijs niet vergeten...
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
annick&erwin
- Amerikafan
Als de laatste 2 antwoorden opmerking op mijn antwoord over het internationaal rijbewijs zijn is dat heel kleineerent. Niet iedereen op dit forum is een ervaren Amerika-reiziger. Is er iets mis met mensen die voorbereid willen zijn?
Gaat over het internationale rijbewijs. Een Belgisch rijbewijs is al een internationaal rijbewijs(Alle rijbewijzen in EU hebben dezelfde richtlijn), op twee staten na wordt die gewoon in de USA geaccepteerd.
Het is een vraag die hier minstens 1x in de 2 weken wordt gesteld. Internationaal rijbewijs is zonde van het geld.
Het is een vraag die hier minstens 1x in de 2 weken wordt gesteld. Internationaal rijbewijs is zonde van het geld.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Annick, het refereert zeker niet naar je voorbereiding. Sorry als het zo moest overkomen.
Het is alleen dat er op het forum al ontelbare discussies geweest zijn over de zin of onzin van een Europees rijbewijs.(kijk maar eens in de zoekfunctie)
Deze discussies komen met de regelmaat van de klok terug.
De eerste reactie van dejavu betekende niet meer als : o, nee, toch weer niet deze discussie.
Of iemand wel of niet een europees rijbewijs haalt beslist ieder voor zich.
Het is alleen dat er op het forum al ontelbare discussies geweest zijn over de zin of onzin van een Europees rijbewijs.(kijk maar eens in de zoekfunctie)
Deze discussies komen met de regelmaat van de klok terug.
De eerste reactie van dejavu betekende niet meer als : o, nee, toch weer niet deze discussie.
Of iemand wel of niet een europees rijbewijs haalt beslist ieder voor zich.
Groetjes,
Carine
Carine
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan het ook zien als hoffelijkheid. Op mijn Belgische rijbewijs staat geen letter Engels op, dus je kan het als hoffelijkheid doen naar bv. de politie agent die je staande houdt in de US, dat hij tenminste een idee heeft wat waar staat. Je kan niet verwachten dat elke politie agent in de US alle rijbewijzen kent, van Andorra over Timboektoe tot Zimbabwe.
Dus ja, technisch gezien hoeft dat 'vodje papier' (zoals sommigen het hier noemen) niet, maar men zal niet boos worden als je dat document mee afgeeft. Men kent iets soortgelijks in de US, AAA (wat hier wel fans heeft) geeft het daar uit: http://www.aaa.com/vacation/idpf.html
Dus ja, technisch gezien hoeft dat 'vodje papier' (zoals sommigen het hier noemen) niet, maar men zal niet boos worden als je dat document mee afgeeft. Men kent iets soortgelijks in de US, AAA (wat hier wel fans heeft) geeft het daar uit: http://www.aaa.com/vacation/idpf.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
In aanvulling op de post van sachasenne, hier zijn de links naar enkele topics over een internationaal rijbewijs. Begin hier en je hebt ook gelijk 3 andere topics erover.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2468 Weergaves
-
Laatste bericht door fietser
-
- 7 Reacties